Урок за темою: Брати Грімм – відомі збирачі німецьких народних казок. Казка «Пані Метелиця»

Про матеріал
Урок-вивчення нового матеріалу, аналіз фольклорної казки, вивчення поняття "мандрівний сюжет"
Перегляд файлу

Брати Грімм – відомі збирачі німецьких народних казок.

Казка «Пані Метелиця»

Мета уроку: вивчати діяльність і біографічні відомості й діяльність збирачів німецьких народних казок братів Грімм; вивчати казку «Пані Метелиця»; розвивати навички складання конспекту, аналізу тексту; виховувати любов до праці; формувати етнокультурну компетентність учнів.

Обладнання: портрети братів Грімм, ілюстрації до казки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Актуалізація опірних знань.

1. Що таке фольклор?

2. Що таке казка?

3. Які види казок ви знаєте?

4. В чому особливості народної казки? Чим вона відрізняється від літературної?

ІІ. Викладення нового матеріалу.

  1. Оголошення теми і мети уроку. Запис у зошит

  1. Ознайомлення з біографічними відомостями братів Грімм.

Брати народилися у містечку Ханау на заході Німеччини. Якоб 4 січня 1785 року, а Вільгельм 24 лютого 1786 року. Запис у зошит.

Згодом батько Филипп Вильгельм отримав місце судді у містечку Штайнау, куди переїхала родина і оселилася у квартирі на другому поверсі будиночку суду.

Зараз у цьому будиночку музей братів Грімм. Закінчивши середню школу, брати Грімм вступили до Марбурського університету вивчати право.

Брати захопилися збиранням німецьких народних казок.

Якоб вважав, що фольклорні твори необхідно зберігати у їх первинному вигляді, Вільгельм був прихильником художньої та поетичної обробки. Однак, у братів була спільна мета – зберегти і донести до наступних поколінь твори народної мудрості. Казкарі цікавились також німецькою історією, міфологією, граматикою.

І дійсно, вже довгий час цими казками захоплюються діти різних країн.

  • Давайте спробуємо впізнати німецькі казки, збережені для нас братами Грім.

Закріплення відомостей по життя і діяльність братів Грімм. Перевірка складених конспектів.

  1. Аналіз казки «Пані Метелиця».

  • Розгадати шифрограму.

Перевірка знання тексту. Бліц-опитування. Колективне розгадування кросворду.

  • Як називаються слова, якими починається казка? Зачитайте ці слова з казки «Пані Метелиця».

Складання порівняльної характеристики падчерки і рідної доньки. (за початком казки). Емпатія (спробуємо уявити)

  • Як ви гадаєте, чим саме зовні відрізняються дві дівчини? Хто з них чепурніше одягнений, у кого який голос, усмішка, погляд?
  • Чому герої казки не мають власних імен?
  • Зачитати пейзаж, що оточує пані Метелицю. Чи так ви уявляли цей пейзаж?
  • Які випробування чекали на падчерку по дорозі до пані Метелиці?
  • Скільки раз повторюються події твру?

Завдання в групах. Як пройли випробування героїні?

  • Життя в рідній домівці;
  • Пічка
  • Яблуня
  • У пані Метелиці.
  • Дібрати прислів’я, що підходять героїням казки:

Дерево міцне корінням, а людина – працею.

Найбільше каліцтво – ледачість. (українські прислів’я)

Теорія літератури: поняття про антитезу.

  • Які два світи є у творі?
  • Де між ними існують портали?
  • Який предмет проводить падчерку в інший світ?
  • Хто є контактером між світами?
  • Чи знаєте ви казки, схожі на казку «Пані Метелиця»? Теорія літератури. Мандрівний сюжет.
  • Що стало результатом перебування двох дівчат у пані Метелиці?
  1. Узагальнення і систематизація.

Роздум над питанням: «Чи не занадто жорстоким є фінал казки?» (Можна використати метод пресс)

Домашнє завдання: написати письмово відповідь на проблемне питання.

docx
Додано
28 травня 2022
Переглядів
1251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку