Урок за темою: Брати Грімм – відомі збирачі німецьких народних казок. Казка «Пані Метелиця»

Про матеріал
Урок-вивчення нового матеріалу, аналіз фольклорної казки, вивчення поняття "мандрівний сюжет"
Перегляд файлу

Брати Грімм – відомі збирачі німецьких народних казок.

Казка «Пані Метелиця»

Мета уроку: вивчати діяльність і біографічні відомості й діяльність збирачів німецьких народних казок братів Грімм; вивчати казку «Пані Метелиця»; розвивати навички складання конспекту, аналізу тексту; виховувати любов до праці; формувати етнокультурну компетентність учнів.

Обладнання: портрети братів Грімм, ілюстрації до казки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Актуалізація опірних знань.

1. Що таке фольклор?

2. Що таке казка?

3. Які види казок ви знаєте?

4. В чому особливості народної казки? Чим вона відрізняється від літературної?

ІІ. Викладення нового матеріалу.

  1. Оголошення теми і мети уроку. Запис у зошит

  1. Ознайомлення з біографічними відомостями братів Грімм.

Брати народилися у містечку Ханау на заході Німеччини. Якоб 4 січня 1785 року, а Вільгельм 24 лютого 1786 року. Запис у зошит.

Згодом батько Филипп Вильгельм отримав місце судді у містечку Штайнау, куди переїхала родина і оселилася у квартирі на другому поверсі будиночку суду.

Зараз у цьому будиночку музей братів Грімм. Закінчивши середню школу, брати Грімм вступили до Марбурського університету вивчати право.

Брати захопилися збиранням німецьких народних казок.

Якоб вважав, що фольклорні твори необхідно зберігати у їх первинному вигляді, Вільгельм був прихильником художньої та поетичної обробки. Однак, у братів була спільна мета – зберегти і донести до наступних поколінь твори народної мудрості. Казкарі цікавились також німецькою історією, міфологією, граматикою.

І дійсно, вже довгий час цими казками захоплюються діти різних країн.

  • Давайте спробуємо впізнати німецькі казки, збережені для нас братами Грім.

Закріплення відомостей по життя і діяльність братів Грімм. Перевірка складених конспектів.

  1. Аналіз казки «Пані Метелиця».

  • Розгадати шифрограму.

Перевірка знання тексту. Бліц-опитування. Колективне розгадування кросворду.

  • Як називаються слова, якими починається казка? Зачитайте ці слова з казки «Пані Метелиця».

Складання порівняльної характеристики падчерки і рідної доньки. (за початком казки). Емпатія (спробуємо уявити)

  • Як ви гадаєте, чим саме зовні відрізняються дві дівчини? Хто з них чепурніше одягнений, у кого який голос, усмішка, погляд?
  • Чому герої казки не мають власних імен?
  • Зачитати пейзаж, що оточує пані Метелицю. Чи так ви уявляли цей пейзаж?
  • Які випробування чекали на падчерку по дорозі до пані Метелиці?
  • Скільки раз повторюються події твру?

Завдання в групах. Як пройли випробування героїні?

  • Життя в рідній домівці;
  • Пічка
  • Яблуня
  • У пані Метелиці.
  • Дібрати прислів’я, що підходять героїням казки:

Дерево міцне корінням, а людина – працею.

Найбільше каліцтво – ледачість. (українські прислів’я)

Теорія літератури: поняття про антитезу.

  • Які два світи є у творі?
  • Де між ними існують портали?
  • Який предмет проводить падчерку в інший світ?
  • Хто є контактером між світами?
  • Чи знаєте ви казки, схожі на казку «Пані Метелиця»? Теорія літератури. Мандрівний сюжет.
  • Що стало результатом перебування двох дівчат у пані Метелиці?
  1. Узагальнення і систематизація.

Роздум над питанням: «Чи не занадто жорстоким є фінал казки?» (Можна використати метод пресс)

Домашнє завдання: написати письмово відповідь на проблемне питання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Токаж Світлана Сергіївна
    Дякую за урок. Багато елементів запозичила для свого уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 травня 2022
Переглядів
1441
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку