Урок за темою "Зображення людини у русі. Пропорції фігури"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку для вчителів мистецтва, у якій детально описано кроки роботи з учнями з метою розвитку ключових компетентностей
Перегляд файлу

 

Тема.  Пропорції фігури людини. Людина в русі.  Колективна робота «Спортивні змагання».

 

Мета ( формувати компетентності):

Преметні  розширення знань про портретний жанр; формування уявлення  про будову людської фігури , опанування елементарними знаннями про пропорції людини; удосконалення вміння передавання характерних поз і рухів; застосовувати набуті знання у самостійній художній діяльності, опанування навиком роботи з  програмою обробки відео  та зображення;  сприйняття творів образотворчого мистецтва; формування  образного, логічного та просторового мислення; розвиток уяви, уваги, зорової пам’яті, спостережливості.

Ключові: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити поняття); уміння навчатися впродовж життя  (уміння сприймати і аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати,складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи); загальнокультурна (ціннісне ставлення до мистецтва, естетичне сприйняття дійсності); комунікативна (навички роботи у групах, розподіл обов’язків в групі та їх дотримання); інформаційна (удосконалення навиків роботи з мережевими комунікаціями, застосування інформаційно-комунікаційних засобів та персональних гаджетів, використання технології BYОD)

 

Оснащення

Візуальний ряд: зразки зображень фігури людини різних епох;  рухлива модель фігури людини ( гестальта),  паперова модель людини, репродукція скульптури «Дорифор» Поліклета.

 

Обладнання: кольоровий папір, клей, ножиці, медійна програма, гаджет, ноутбук, проектор.

Хід уроку

 

I. Організація класу

Привітання. Учні сідають у групи.

 

II. Оголошення теми уроку

- Мені надійшло цікаве повідомлення, коли ми його розшифруємо, ми дізнаємось тему уроку.

Гра СМС повідомлення .

4/5,   9/2, , 3/1 , 4/1, 5/2, 2/1

2/3

6/1, 6/4, 6/2, 4/2

 

Сьогодні на уроці ми з вами  будемо вивчати, як правильно зображувати фігуру людини, ознайомимося з пропорціями  фігури людини, спробуємо за допомогою аплікації передати людину в русі.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Жанр, присвячений зображенню людини або групи людей, називається портретом. Мистецтво портрета народилося кілька тисяч років тому. Найдавніші зі збережених творів цього жанру - це гігантські скульптурні зображення давньоєгипетських правителів-фараонів, висічені з каменю.

Давньогрецький скульптор Поліклет у своєму творі «Канон» стверджував, що в правильно складеному тілі людини всі частини розмірні та пропорційні між собою. На доказ теорії Поліклет виліпив статую, назвавши її «Дорифор». (Демонстрація відповідних репродукцій.)

Для багатьох поколінь вона стала символом досконалості, краси людського тіла! А для скульпторів — зразком для наслідування. І в наші дні уявлення про красу майже не змінилося. Як і раніше, юні художники осягають таємниці скульптури  античності, тобто греко-римської стародавності. Фігуру людини дуже складно зобразити, тому необхідно знати пропорції людського тіла.

Як, наприклад, у математиці одиницею виміру довжини є сантиметр, так у зображенні фігури людини одиницею виміру є голова. (Демонстрація таблиці фігури людини.) Голова в довжину зросту людини вміщується 8 разів, плечей — 2 рази; у довжину від плечей до стегон (тулуб) — 3 рази, від стегон до ступні (ноги) —4 рази; у довжину рук (від плеча до кисті) — 3,5 разу. Ці канони  вивів Поліклет ще в Стародавній Греції.

 

Фізкульт хвилинка

А зараз ми перевіримо, чи не помилились давньогрецькі митці.

1. Прослідкуйте наскільки наші руки довгі, на якому рівні знаходяться лікоть, кисть руки,якої довжини наші ноги відносно тулуба і голови.

2. Вправи «Замочок», «Перехрестя», «Жираф».

 

ІV. Практична робота

1. Вправа « Конструктор»

А тепер звернемо нашу увагу на фігурку-конструктор. За бажанням фігурка може рухатися чи бути нерухомою. Цей конструктор допомагає художникові-початківцю зобразити людину в динаміці. (Демонстрація відповідних ілюстрацій.) Квадрат поділіть на три рівні частини. Першу подумки поділіть на три частини, з яких 1/3 — голова, 2/3 — тулуб. Другу і третю частини розріжте навпіл горизонтально і вертикально.

Де ці фігурки можно застосовувати? Виявляється, що ше з часів перших Олімпійських ігор у Давній Греціїї  використовували емблеми  спортивних змагань, де схематично зображувались характерні рухи спортсменів.

 

 

2. Гра «Скульптор «

Давайте подивимося, які рухи робить людина, займаючись спортом. (Учитель викликає до дошки двох-трьох учнів, вони показують рухи футболістів, баскетболістів тощо.)

 

3 Виконання  роботи в групах «Спортивні змагання».( технологія BYOD свій власний пристрій та використовуй).

Завдання розподіляються по групах: 1-а зображує гру футболістів;

2-а — момент гри у волейбол; 3-я — змагання лижників., 4 фехтувальників, 4- художня гімнастика, легка атлетика, та інші. 

 Ви розподіляєти обов’зки в групі. В кожній  групі є оператор, який веде зйомку на гаджеті за допомогою  анімаційної програми, 2 мультиплекатори, які пересувають частини фігури та режисер, який показує, як повинні рухатись фігури.

Під час виконання роботи користуйтеся технологічною картою.

 

Учитель проводить індивідуальний інструктаж.

(Учні виконують завдання)

4. Перегляд дитячих анімаційних робіт. Оцінювання

- Результат групової роботи є демонстрація фільмів на екрані. Для цього оператор надсилає анімацію на електронну пошту, вказану в технологічній карті. Після чого вчитель виводить зображення на екран.

 

VI.  Підбиття підсумків уроку.

 

Кубік Блума

 

ЧОМУ                   Ми використовували модель фігури людини?

НАЗВИ               Одиниці виміру фігури людини за давньогрецькими канонами?

ПОЯСНИ              Принцип руху фігури людини.

ЗАПРОПОНУЙ    Де ще можна використовувати модель.

ПОДІЛИСЬ           Своїм враженням від виконанної роботи.

ПРИДУМАЙ        З яких матеріалів ще можна зробити модель?

 

Рефлексія. Самооцінювання

- Поділіться своїми враження ми від роботи на уроці. Як ви оціните свої результати?

Підійміть червоний  папірець, якщо ви оцінюєте свою роботу на середньому рівні, тобто ви не вдоволені результатом. Підійміть жовтий папірець, якщо ви працювали на достатньому рівні. І Зелений папірець, якщо ви задоволені своїми здобутками.

docx
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
2341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку