16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

шоу-вікторина "Квіти у поезії, легендах та музиці"

Про матеріал
матеріал знайомить дітей з народними легендами повір’ями про квіти, вмотивований пробуджувати пізнавальні інтереси до історії свого народу, має за мету розширити знання дітей про значення слів - назви квітів. ми мали за мету - сприяти розвитку читацького інтересу, розвивати у дітей почуття гармонії, відчуття прекрасного; творчі здібності при створенні паперових квітів у техніці оригамі.
Перегляд файлу

КЗК «Міська дитяча бібліотека» КМР

Бібліотека-філія № 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ШОУ-ВІКТОРИНА

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

Мета:

Ознайомити дітей з народними легендами повір’ями про квіти, пробуджувати пізнавальні інтереси до історії свого народу, розширити знання дітей про значення слів - назви квітів.

Сприяти  розвитку читацького інтересу, розвивати у дітей почуття гармонії, відчуття прекрасного; творчі здібності при створенні паперових квітів у техніці оригамі.

 Виховання естетичного сприймання навколишнього світу, знайомство з національною культурою, піснями, віршами, легендами про квіти; бережливого відношення до природи, навколишнього середовища.


          Обладнання:

Самостійно виготовлені паперові запрошення на шоу-вікторину, абетка, відеопрезентація “Квіти в легендах”;

“живі” букети літніх квітів, паперові квіткові віночки, кросворд “Квіти”, “квіткові” костюми  для Королеви квітів та учасників заходу, чарівна паличка, книжкова виставка “Барвиста палітра дитячої творчості”, книжкова викладка “Квіти – краса життя”, комп’ютер;

музичні записи: “Вальс квітів”, “Підсніжник” П. Чайковського, аудіозаписи пісень “Чорнобривці”, мелодії пісень «Червона рута», «Білі нарциси», «Лаванда», «Жовті тюльпани» «Букет із білих троянд», «Незабудка», «Знову цвіте матіола», «Яблуні в цвіту», «Конвалії», «А липи цвітуть», «Ой, та м’ята, дивнвна  м’ята», «Земля квітів», «Пісня про чарівну квітку», «Білі троянди», Вівальді «Пори Року»;

паперові квіти, ножиці, кольоровий папір, клей; призи.

 

Ключові слова: букет, квіти, легенди, музика, поезія, техніка оригамі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Людині для життя потрібні сонце, воля і маленька квіточка»

 Ганс Крістіан Андерсен.

 

Лунає  музика – “Вальс квітів”  П. Чайковського.

(Виходить ведуча -  Королева квітів.)
 

Королева квітів.

Добрий день любі діти. Я рада вас вітати у нашій затишній гарно прибраній оселі. Мабуть, ви вже здогадалися, що сьогоднішнє свято присвячене надзвичайно гарним рослинам – квітам. У моїх володіннях буяє багато яскравих різноманітних квітів, і всі вони належать мені – Королеві квітів.

«Людині для життя потрібні сонце, воля і маленька квіточка», – сказав колись видатний казкар Ганс Крістіан Андерсен. І справді, квіти супроводжують нас протягом усього нашого життя: зустрічають при народженні, втішають у старості, радують на весіллях, іменинах, святкуваннях… І так було завжди. Квіти повсякчас хвилювали, зворушували, дивували людей.

 

Краса квітів, їхні пахощі, барви відіграють неабияку роль у створенні сумних чи радісних настроїв людини. Мовою квітів можна сказати дуже багато: виявити пошану і любов до людини, поділитися великою радістю чи смутком.

Послухайте, що знає про мову квітів поет Д. Білоус.

 

Що каже свіжих квітів жмутик?

Про що їх мова непроста?  

                                     

Не кожен знає те, що квіти

Спроможні також говорити;

Їх символічну й загадкову

Не кожен розуміє мову…

 

 Та той, хто мову квітів знає,

 Говорить нею і читає,

 Без слів сказати все зуміє

 І сам без слів все зрозуміє…

 

Троянда – пристрасне кохання,

Лілея – вірність, сподівання.

Тендітна айстра – символ смутку,

А добрий спогад – незабудка.

Дзвіночок ніжний – вдячність щира,

Лаванда ж – сумнів, недовіра.

Фіалка – простота і скромність,

Нарцис – зарозумілість, гордість…

 

Якщо ти знаєш квітів мову,

То в слушний час обов’язково

Без слів сказати все зумієш

І сам без слів все зрозумієш

Не буває в житті людей події, веселої чи сумної, яка обійшлася б без квітів, бо вони є виявом гарного ставлення до того, кому призначені.

Квіти пробуджують у нас людяність, сердечність, щирість, доброту.

І люди, намагаючись оспівати красу квітів, складали міфи, легенди, перекази, поезії.

Сьогодні ми  будемо говорити лише про квіти, про значення їх в житті людини. За допомогою моєї чарівної палички, ми матимемо змогу відвідати “Казкову галявину”, побувати на “Лузі  загадок” та зазирнути у “Скарбничку криворізьких  легенд ”.

(Королева квітів за допомогою чарівної палички “переносить” всіх присутніх на “Казкову галявину”).

 

Королева квітів: Діти, а як ви думаєте, чи бувають квіти чарівні? Давайте пригадаємо, в яких казках згадуються квіти.

("Квітка-семицвітка", "Червона квіточка", "Дюймовочка", "Маленький Принц", "Дванадцять місяців", "Таємниця третьої планети", "Пригоди Аліси", «Снігова королева».)
(Діти виконують "Пісню про чарівну квітку". Муз. А Зацепіна )

Королева квітів.

 

Ви добре впоравились із завданням.

(Вбігає дитина в костюмі ромашки)

Ромашка.

Запрошую вас до себе, в гості, на

Зараз мої “квіти познайомлять вас з віршами українських поетів, присвячених квітам.

 (Діти декламують вірші: Олени Пчілки “Весняні квіти”, Наталлі Забіли “Проліски”, Познанської М. “Конвалії”, Катерини Перелісної “Волошки”, Павла Тичини “Лісові дзвіночки”).

Королева квітів.

Які, безумовно, чудові квіти зображені в українській поезії!

А тепер ми побуваємо на “Лузі  загадок”, нас запросила Мальва. Зараз ми подивимось, які ви вправні та кмітливі, чи добре розумієтесь на квітах.

(виходить Мальва і проводить конкурс загадок).

 

 

Ми у лісі проживаєм,

Дзвоном сонце зустрічаєм.

Маєм гарні сині очки,

Називаємось ...  (Дзвіночки)

 

В чистім полі він зростає:

На високих ніжках,

В зелених панчішках,

Квіточки блакитні,

Мов оченьки привітні.   (Льон.)

  

Росте на наших луках

 Квітонька дрібна,

 Дала їй сині очі

 Ненечка - весна.

 От пройде біля неї

З усміхом хто небудь,

 Услід тихенько квітка

 Промовить - і не забудь.  (Незабудка)

 

 Перша квіточка весняна

 Тихо під сніжком куняла.

 Дмухнув вітерець тепленький,

 І з'явився цвіт біленький.   (Підсніжник)

Золотисте ситечко

Покотилось в літечко.

Загляда в віконечко,

Наче справжнє сонечко  (Соняшник)

 

Сонечко в травах зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло  (Кульбаба)

 

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку  (Пролісок)

 

Запалали в чистім полі,         

Наче галстуки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний...   (Мак)

 

Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх? Відгадай!   (Конвалії)

 

Стоять в полі сестрички:

Жовті очка, білі повічки   (Ромашки)

 

Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті  (Лілеї)

 

За лісом, за пралісом

Синьоокий вогонь горить.  (Барвінок)

Блакитні оченята

Із жита виглядають.

Хоч квіточки ці люблять,

Та з поля виганяють.   (Волошки)

 

Навесні я сіяла насіннячко,

Доглядало квіти тепле літечко.

Восени на святі любій мамі

Подарую я червоні...    (Мальви)

 

В квітнику у мене виріс

Синьоокий, пишний ...  (Ірис)

 

Посадила в квітнику

Квітку ніжну та струнку.

Жовті ніжні пелюстки,

Зеленесенькі листки.

В квітнику у мене зріс

Гордий красень... Це — (Нарцис)

 

На квітник погляньте, діти,

Там козак стоїть між квітів.

Весь червоний – гордий пан.

Не козак це, а ...       (Тюльпан)

Фіолетові фіранки

У світлиці та на ґанку.

Фіолетові малята

Весну люблять зустрічати.  (Фіалки)

 

 

Який чудовий різнобарвний світ квітів. Україна – це квітуча країна. Ми живемо на Криворіжжі, також багатому різномаїттям квітів. Давайте зазирнемо у “Скарбничку криворізьких  легенд ” та дізнаємось про походження назв деяких відомих нам всім квітів.

(Діти у костюмах квітів (Ромашки, Дзвоника, Мака, Мальви) розповідають заздалегіть підготовані Криворізьки легенди.)

Кручені паничі

Українські козаки під час походів виглядали, немов брати – усі в однаковому вбранні. Частіш за все в сірому, аби ворогам в очі не кидалося здаля. Зате козацька старшина та шляхтичі носили все різнокольорове та яскраве. Не любили прості козаки панів-шляхтичів.

Одного разу після запеклої битви відпочивали хоробрі козаченьки на одному хуторі. А хутір той утопав в зелені дерев та різнобарв`ї квітів. Проходячи мимо квітника, один з козаків сказав:

  •               Ти бачиш, які квітки яскраві та все кручені, немов паничі, яких ми вчора добряче поскубли…

З того часу й називають на Україні ці різнокольорові та в`юнкі квіти крученими паничами.

Мальви

Ця яскрава квітка нагадувала кожному козакові рідну домівку, де на припічку та на віконницях були завжди мальовані квіти. Ця давня традиція українського народу прикрашати своє житло збереглася й до сьогодні в багатьох селах України. І тому коли знетямлений козак, повертаючись із далекого походу з чужих країв, бачив до болю знайомі квітки, що були неначе мальовані талановитим художником, його втома вмить проходила. Неначе відчуваючи якийсь підйом, і коник ішов веселіше. Згодом ці квітки з легкої руки козаків і стали звати мальвами, тобто намальованими. І до цього часу зберегли наші мальви не тільки свою красу, а й назву.

Півонії

Кажуть старі люди, що назву квітам півоніям дали меткі на слово наші славні козаки. В українських господах майже в кожному дворі були гарні красені півні. Їхнє пір`я вигравало на сонці всіма кольорами веселки. Ніде у світі не було таких гарних півнів, як на Україні.

Саме тому й прозвали ці дивні квіти українські козаки півоніями, тому що вони нагадували півнів. А ще кожному з козаків нагадували рідну домівку. Ось так з легкої руки якогось звичайного собі козака й отримали ці квіточки свою нинішню співучу назву. Та так люди з давніх-давен і звуть їх до цього часу.

Жоржини

Жив на Криворіжжі один француз-інженер, якого Олександр Поль запросив для проведення робіт на нашій землі. Ось цей іноземець і привіз із собою слугу, якого звали Жорж. Поки пан весь день вештався степами в пошуках корисних копалин, Жорж хазяйнував удома. Невеликий будинок понад річкою Інгулець, на жаль, не зберігся до нашого часу, а в ті роки все його подвір`я було засаджене квітами. Серед них виділялися високими стеблами та яскравими квітками невідомі нашим людям рослини. Згодом вони з`явилися в багатьох дворах.

Уже ніхто не пам`ятає про інженера-француза, про його роботу на нашій землі. А ось гарні та цікаві квіти назвали на честь його слуги Жоржа жоржинами. І цвітуть ці квіти майже в кожному дворі, радуючи людське око.

 

Королева квітів.

З іншими легендами про квіти ви  познайомитесь, переглянувши відеопрезентацію.

 

(Перегляд відеопрезентації з коментарями Королеви квітів). 

 

Отже, можна зробити висновок, що наш ріднокрай багатий на легенди про квіти, які існують вже багато-багато років.

 

(Королева квітів махнула чарівною паличкою і всі опинилися у

Королева квітів. Як ви гадаєте, де ми зараз опинилися?

 

(Перед дітьми висить абетка).  

 

Так, молодці. Ми у Школі, але це незвичайна школа, в ній не викликають до дошки, не ставлять двійок, але можна дізнатися багато цікавого про квіти.

 

Дізнаємось – граючись. Пропоную

 .
( Виходять два учні, Королева квітів називає літеру, з якої починається назва квітки, не повторюючись і довго не роздумуючи. Назвав рослину - крок вперед, повторився або не сказав - залишайся на місці. Коли квітка названа, Королева квітів читає вірш, присвячений названій квітці з Квіткової абетки. Перемагає той, хто першим перетне умовну межу.

 Під час гри лунає мелодія П. Чайковського “Квітень”. “Підсніжник”).

         


Цікава абетка «Квіти нашої місцевості»

А Айстри ранком сумували,

  Що дощі на них не впали.

 Алла айстри поливала,

 Щоб вони не сумували.

Б 

 Барвне барвінок у нас біля хати,

 Синіє над стежкою ніжний, хрещатий.

 І каже барвінок: «Є квіти у мене

 І листячко те, що й зимою зелене».

 

В Там, де колоски налиті,

 Розцвіла волошка в житі.

 На головці  волошки

 Поселилось неба трошки. 

Г

Під віконцем гладіолус

У багряному цвіту.

Подає він ніжний голос:

- Я на радість всім цвіту.

 

Д Дзвонить дзвоник у саду:

 - Я на стежку забреду,

 Між травою проросту,

 Синім цвітом зацвіту.

Ж

 Стоять жоржини мокрі-мокрі,

 Сплять діамантові жуки.

     Під грушею у дикій моркві

             До ранку ходять їжаки.

 

З  Зацвітає звіробій

 У долині голубій.

 Як розквітне звіробій,

 Кличе звіра звір на бій.

 

Tennessee State Cultivated Flower: IrisІ

 Ірис біля стежки синіє.

 Розрісся кущем на межі.

 На сонечку квіти він гріє

 І листя – зелені ножі.

 

К

 У весняному гайку,

 На лужку зеленім

 Зажовтіли квіточки

 Квіточки кульбаби.

 

Л Лілії білі, лілії милі,

        Тихе озерце, сонячні хвилі,

        Милують, лащать лілії білі.

 

М                                       Як без вишні - не садок,

                                     Так без маку – не вінок.

                                    А його, ось як на те,

                                   Скільки в полі тут росте! 

 

Н Нарциси тендітні,

  ласкаві нарциси

 Сьогодні на святі в руках

  у Лариси.

 Вона їх ростила, вона

  поливала,

 І нині для вчительки

  подарувала.

О   Ой, краса в оранжереї –

   Там розквітли орхідеї,

   Люблять їх дорослі й діти,

   Ці красиві ніжні квіти.

 

П   Проліски білі зустріли весну

 Першими ліс пробудили від сну.

 Петрик ходив на прогулянку в ліс.

 Пролісків мамі букетик приніс.

                             

Р                              Пробудилися ромашки,

                                     На світанні голубім,

                                          Очі в очі зазирали,

                                          Розмовляючи собі.

С Ще холодні в лісі ранки,

       Сніг ще в лузі дотліва,

       Та розкрила на світанку

       Сині очі сон-трава

Т 

 Садила матуся для Ванди

 Красиві і ніжні троянди.

 Вмивались троянди росою,

 Пишались троянди красою.

 І чули їх голоси:

 - Ми в світі живем для краси.

 

У У зеленому гайку,

    Між травою на горбку,

    Там конвалії в цвіту

    Славлять весну золоту.

 

Ф 

              Фіолетову фіранку

 Юний ранок відгорнув,

І фіалка на світанку

                                              Пробудилася від сну.

 

Х Хризантема тайну знає -

    Аж під осінь зацвітає,

    Щоб її красою ми

    Милувались до зими.

Ч

 Чорнобривці чорноброві

 Квітнуть в тиші вечоровій.

 Чорнобривці чарівні

 Так і просяться в пісні.

Ц 

Ні погляду. Ні слова. Ні докору.

Не друзі вже. Іще не вороги.

Незайманий, цвіте в полях цикорій.

В народі він – «петрові батоги»

Ш 

 

 У весняну світлу днину

 Розцвіла в гаю шипшина.

 В неї гарні квіточки

 Та колючі голочки.

 

Ю Юлю кликала зозуля.

          На лужок побігла Юля.

          Поміж квітами гуляла

          І букет собі нарвала.

         Загукала в лісі Юля:

         Дуже дякую зозулі.

   Я

 Яблунька, яблунька в нашім саду.

 Ранком до яблуньки радо іду.

 Пахне, квітує вже яблунька біла.

 Я ж тебе, яблунько, тут посадила.

 

 

Королева квітів.

Продовжуємо  грати  та змагатись. До вашої уваги вікторина. Ви повинні  відгадати квітку за описом, назвати її .

1 учень у костюмі Ромашки:

 Існує повір'я: якщо вночі встати серед цих квітів і уважно прислухатися, то можна почути  ледь вловиме перешіптування - так зірки спілкуються зі своїми сестрами - зірками. І не дивно - за  легендою ця квітка виросла з порошинки, яка впала з зірки. (Айстра).
         2 учень в костюмі Мака:

Назва цієї квітки з латинської перекладається "меч", тому що її листя нагадує форму меча.  (Гладіолус).

         3 учень у костюмі Дзвіночка:

 Ця висока осіння квітка є прикрасою будь-якої  клумби або квітника. Вона підкорює своїми  густомахровими квітами від білого, рожевого, жовтого до темно-бордового кольору. У будь-яку погоду ці квіти радують око яскравими шапками суцвіть і соковитою зеленню листя. (Жоржини).

 4 учень у костюмі Мальви:

 Яскраво-помаранчеві квіти цих рослин перед дощем закриваються. І хоча на небі світить сонце і день хороший, вони все одно не розкриються, прогнозуючи дощ. А ще ця рослина - лікарська. Відваром її квітів полощуть горло, обмивають рани, використовують при виготовленні кремів, шампунів, мила. Ця рослина має ще одну назву – нагідки. (Календула).
       1 учень у костюмі Ромашки:

А ця рослина з гвоздиковидними  суцвіттями золотисто-жовтого кольору. Її  використовують для посадки в клумби  і квітники. Невибаглива, цвіте восени, має специфічний різкий запах. (Чорнобривці).

2 учень в костюмі Мака:

А хто знає ім'я цариці всіх квітів? (Троянда).


 

Королева квітів:

 Всі ми знаємо, що квіти приносять радість, вони прикрашають наше життя. Багато красивих дивовижних квітів на Землі, але найкрасивіші - троянди. Царицею квітів урочисто називали троянду стародавні греки. Вони шанували її за красу, ніжність і чудовий аромат. Пройшли століття, а людство як і раніше продовжує захоплюватися цими квітами. Про них складають пісні, казки, легенди. І зараз прозвучить одна з пісень про цю дивовижну квітку.
(Лунає пісня "Білі троянди". Муз. і сл. С. Кузнєцова.)

 

 

 

Королева квітів.

Літня школа запрошує нас ще на одну пізнавальну розвагу “Квітковий кросворд”.

 

(Кожен з учасників одержав надруковані завдання для кросворду.

 Дітям пропонується якнайшвидше  відгадати кросворд.)

 

 

Королева квітів: Діти, прислухайтесь, чуєте чудову пісню? Приємна музика лунає з Музичної Зали. Завітаймо  до неї та пограймо…

Д іти, ми у квітковій школі, тут все розповідає про квітку. У музиці також багато пісень присвячених квітам.

 

Пропоную вам

( Для гри  використовуються  мелодії пісень «Червона рута», «Білі нарциси», «Лаванда», «Жовті тюльпани» «Букет із білих троянд», «Незабудка», «Знову цвіте матіола», «Яблуні в цвіту», «Конвалії», «А липи цвітуть», «Ой, та м’ята, дивнвна  м’ята» та ін.

По черзі включаються аудіозаписи наведених пісень, діти вгадують змагаючись.)

 

Королева квітів.

Сьогодні ми з вами дізналися про квіти у легендах, поезії та музиці. А зараз я пропоную вам власноруч  (під керівництвом бібліотекаря) виготовити різні паперові квіти, зокрема, у техніці оригамі.

 (всі учасники заходу разом з бібліотекарем  виготовляють  різні квітки під звучання класичної мелодії Вівальді “Пори Року”).

Всі зроблені  квіти дітьми складають у спільний букет.

 

ПІДСУМОК СВЯТА

1 учень у костюмі Дзвіночка:

В небі хмари мов сонні
         Над землею пливуть,
         Під вікном, на осонні,
         Дивні квіти цвітуть.
         Червоніють майори,
         Фуксій грона висять,
         І зелений квітник мій,

Як едемський той сад.


          2 учень у костюмі Мальви:

Відпочину душею
          Я у квітів красі,
          І любов’ю своєю
         Огорну їх усі.
         Бо вони - немов діти,
         Мов велика рідня,
         Як же їх не любити,
         Щастя мого буття.


       (Нагороджуються найактивніші учасники заходу закладками для книжок із зображенням квітів)

Королева квітів: Не можу не сказати про те, як ми з вами повинні ставитися до природи. Бережіть мої володіння: квіти, таку неймовірну красу! Людина, що зірвала  красиву квітку, напевно, не думає, що безглуздо погубила ще одну рослину, можливо,  зникаючого виду. І не знає, що на нашій планеті в небезпеці вже 25 000 видів рослин!

Охорона природи - спільна справа. Давайте збережемо неймовірно чудову  природу!  Пам’ятайте, зберегти життя  квітці може кожен з  нас!

Як ми впевнились сьогодні, квіти – це прикраса нашого життя. Вони дарують нам гарний настрій, позитивні емоції,  відчуття прекрасного. Даруйте один одному квіти, будьте завжди вдячними,   даруйте   радість іншим кожного дня.

Ми вдячні  всім, хто завітав до нас, брав участь у нашій шоу-вікторині. Бажаємо  всього найкращого, до нових зустрічей  в нашій бібліотеці.


        (Всі учасники свята виконують пісню «Земля квітів» ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

Весна[Текст]: Хрестоматія для позакласного читання / Уклад. І.Ю. Рогінська. – Харків: Ранок – НТ, 2003. – 128 с.

 

Дашковська, Є.О.

  Квіти краса життя [Текст] / Є.О. Дашковська // Розкажіть онуку. - № 13 –14. – 2004. – С. 62 – 63.

 

Джерельце [Текст]: Вірші, казки, оповідання: Хрестоматія для позакласного читання / Уклад. Т. Степаненко. – Харків: Торнадо, 2003. – 288 с.: іл.

 

Забіла, Н.

Веселим малюкам [Текст] / Н. Забіла. – К.: Веселка, 1980. – 84 с.: іл.

 

Історичний фольклор Криворіжжя[Текст] / Упорядники О.О. Мельник, О.В. Степаненко; за ред. О. В. Степененка. – Кривий Ріг: І.В.І, 2001. – 368 с.

 

Капецкая, Г.А.

Риск. Версия. Цветы моей страны [Текст] / Г.А. Капецкая // Последний звонок плюс. - № 7. – 2008. – С. 11 – 12.

 

Куріпта, В.І. 

Абетка з квітів [Текст] / В.І. Куріпта // Розкажіть онуку. - № 13 –14. – 2004. – С. 54 – 57.

 

Літо[Текст]: Хрестоматія для позакласного читання / Уклад. І.Ю. Рогінська. – Харків: Ранок – НТ, 2003. – 128 с.

 

Ніколайчук, І.

 Кали [Текст] / І. Ніколайчук // Жасмін. - № 10. – 2013. – С. 2 – 4.

 

Ніколайчук, І.

Цикламен [Текст] / І. Ніколайчук // Жасмін. - № 11. – 2012. – С. 2 – 4.

 

Олесь, О.

Все навколо зеленіє [Текст] / О. Олесь. – К.: Веселка, 1990. – 317 с.

 

Познанська, М.

 Жоржини цвітуть [Текст] / М. Познанська. – К.: Веселка, 1987. – 197 с.: іл.

 

Пори року [Текст]: Вірші, оповідання, загадки, лічилки, щедрівки. /Серія Сонечко/  – Х.: Сінтекс, 2004. – 64 с.

 

Пори року [Текст]: Оповідання, вірші, казки, загадки / Упорядник Г.М. Кирпа. – Х.: Белкар-книга, 2007. – 64 с.: іл.

 

Пчілка, Олена 

Сосонка [Текст]/ Олена Пчілка / Упордкув. та передмова О. Шевченко; Іл. О. Литвинова. – К.: Школа, 2007. – 176 с.: іл.

 

Тичина, Павло

Лісові дзвіночки [Текст] / П. Тичина.- К.: Веселка, 1982. – 32 с.

 

Юртакова, А.Е.

 [Текст]: Квілінг. Напівоб’ємні композиції. – Донецьк: Скіф, 2011. – 64 с.: іл.

 

http://abetka.ukrlife.org/flow.html

 

http://www.samorobkin.com.ua

 

http://www.wikipedia.com.ua

 

                        

1

 

doc
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 6 клас (Масол Л.М.)
Додано
17 лютого
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку