Тема. Задачі на визначення часу за циферблатом годинника. Вправи на використання таблиць множення числа
Мета: закріпити вміння учнів визначати час за годинником; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на зменшення числа у декілька разів, виконувати дії над іменованими числами; розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати уважність, любов до математики.
Засоби навчання: мультимедійний комплект, листи
Ключові компетентності: математична компетентність, уміння вчитися
впродовж життя, соціальна.
Тип уроку.Комбінований.
Перебіг уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Ми починаємо урок,
А на уроці ми…
Уважні! Розумні!
Організовані! Кмітливі!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Демонстрація навчальної презентації.
Усні обчислення
1. Розв'язування задач на час.
1) Урок тривав 40 хв і закінчився об 11 год 15 хв. О котрій годині розпочався урок?
2) Урок триває 40 хв, а перерва – 10 хв. Скільки часу тривають разом урок і перерва? На скільки 50 хв менше від 1 год?
3) Вистава закінчилася о 10 год 30 хв вечора. Коли почалася вистава, якщо вона тривала 2 год 10 хв?
4) Магазин закрився на обідню перерву о 14.00. О 15.00 він відкрився для роботи. Скільки часу тривала обідня перерва?
5) Перерва розпочалася о 10 год і тривала 20 хв. Коли розпочався наступний урок?
2. Віднови рівності
3 • 4 + 3 = 3•
3 • 6 – 3 = 3 •
3 • 5 + 3 + 3 = 3 •
3. Хвилинка каліграфії.
1) Скільки годин триває доба?
2) Скільки хвилин триває година?
3) Скільки секунд у хвилині?
4) Скільки місяців триває рік?
5) Скільки місяців триває кожна пора року?
4. Рухлива вправа.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
— Сьогодні на уроці ми повторимо, як визначати час за годинником.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
Робота за підручником «Математика» Г. Лишенко, с. 87-88.
Завдання 2. Усне виконання завдання.
Завдання 3. Усне виконання завдання.
Завдання 4.Використання циферблата. Розв'яжи задачу.
Завдання 5. Самостійне виконання завдання.
Фізкультхвилинка.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Робота над задачами.
1) Батькові 34 роки, що на 26 років більше, ніж сину. Скільки років сину?
2) Від смужки завдовжки 100см відрізали 3 рази по 2 дм. Скільки санти-метрів смужки залишилось?
2. Коментоване розв'язування завдання.
1 год – 25 хв
2 дм – 5 см
21 дм + 9 дм
35 хв + 10 хв
3. Виконання дій з іменованими числами.
Самостійне виконання. Один учень працює біля дошки.
2 доби – 18год
93 хв – 1 год
56 с + 4 с
15 год + 9 год
17 хв + 323 хв
82 с – 1 хв
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ «Загадкові листи»
(«Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…), «На уроці я запам’я-тав/запам’ятала», «Найкраще мені вдалося…», «Найбільше мені сподобалося», «Труднощі виникали», «Урок завершую з настроєм…»