Урок "Загальне поняття про іменник"

Про матеріал
ознайомити учнів з поняттям іменник, вчити визначати іменники назви істот та неістот, виховувати любов до рідної мови, розвивати мовлення учнів.
Перегляд файлу

             

 

 

УРОК- ПОДОРОЖ

«ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК.

ІМЕННИКИ НАЗВИ ІСТОТ ТА НЕІСТОТ»

(урок української мови 3 клас)

 

 

 

Учитель початкових класів В.В.Шевчук

 

 

Тема уроку: ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК.ІМЕННИКИ НАЗВИ ІСТОТ ТА НЕІСТОТ.

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям іменник, вчити визначати іменники назви істот та неістот, виховувати любов до  рідної мови, розвивати мовлення учнів.

Обладнання:презентація,казкові герої- Казкарка

Хід уроку

І.Організаційна частина

Учитель:

 Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

 

 Працюймо під девізом

Думаємо — швидко!
Відповідаємо — точно!
Працюємо — активно!
Пишемо — гарно!

 

ІІ.Повідомлення теми і мети заняття

Учитель:

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок – це урок-подорож у незвичайне королівство, в  якому ми познайомимося з новою частиною мови іменником,іменниками  назвами істот та неістот.

Шлях буде довгим, але у дорозі ми допомагатимемо  один одному. Будьте  уважними і пам'ятайте, що від  однієї зупинки до іншої ми рушимо тільки в тому випадку, якщо виконаємо  завдання.

Ну ,що, ж  в дорогу.

Дiти  давайте,розпочнемо подорож з каліграфічної хвилини .ЗАПИШІТЬ ДАТУ ,ПИСЬМО к,К. та розгадати зашифроване слово

1.Каліграфічна  Хвилинка

(письмо к а  ,к а,  з )

Підібрати споріднені слова до слова казка

(КАЗКА, КАЗКОВИЙ, КАЗАТИ, КАЗКАРКА)

 (Чути стукiт у дверi. Звучить пісня «В гостях у казки» ,заходить дiвчинка Казкарка )

Казкарка:

Вітаю Вас дорослі і малі!

Від усіх казок низенький вам уклін.

Я , Казкарка  мудра, хочу вам сказати

Що кожен з вас мене повинен знати.

Бо кажуть , казка вчить на світі жити

Та правду й волю завжди  боронити.

В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.

(ВПРАВА «Побажай мені успіху»).

Давайте станемо в коло та побажаємо один одному гарного настрою та  успіху.

КАЗКАРКА:

Очі швидко закриваєм,

В королівство вирушаєм.

1,2,3-

В королівстві всі ми.

У королівстві  є свої  ЗАКОНИ Королівства, яких дотримуються  всі жителі. Ось вони:

1.Право піднятої руки.

2.Вживати чарівні слова «Я вважаю…»,

«Я  так  думаю….».

3.Умій слухати товариша.

4.Говорити по черзі.

Учитель:

В одному царстві, яке звалося Граматика, жили різні частини мови. Царівна вирішила вибрати собі чоловіка, найзнаменитішого,найбагатшого  найточнішого.

Царські слуги оголосили, що обранець Граматики має довести, що він найнеоб хідніший.

От і зійшлися всі частини мови у царському дворі. Першому надали слово Іменнику. Вийшов він на середину і почав говорити: «О прекрасна царівно! Схиляюсь перед Вашою красою і розумом. Моє ім’я – Іменник. Нарекли мене так тому, що я даю назву усьому живому й неживому Я у небі й на землі, у людях й звірах, у житті, у радості, у праці й відпочинку. Я даю ймення усім вам. Уявіть собі, що мене не буде. І ваше царство, і слуги, і скарби – все щезне.»

Всі, мов заворожені, дивилися на Іменника-красеня.

Присутні підтримали Іменника, бо він був уважний до кожного, кого зустрічав, знав імена усіх, промовляв їх лагідно, не обминав нікого і нічого. Був надійним другом, помічником іншим частинам мови.

Царівна вирішила вибрати собі чоловіка Іменника. І вирішив Іменник видати наказ:

                           НАКАЗ

Я,  Король  Іменник

                НАКАЗУЮ:

1. З цього часу все в Королівстві називати іменником.

2.Всі іменники  повинні означати предмет.

3.Іменники ,які відповідають на  питання хто?- вважати істотами.

Всі інші - вважати неістотами та ставити до них питання що?

      

                                                      ВАШ         Король Іменник

Учитель:

Вирішив Іменник  перевірити свої чарівні скриньки, в які сховані справжні його  скарби  – слова. Допоможемо Іменнику розподілити слова в чарівні скрині

 ІМЕННИК
Істота                              Неістота

ХТО ?                                ЩО?
                             

 

(В одну скриню діти складають назви істот, в іншу-неістоти)

 «Чарівна скринька»

C:\Users\User\Desktop\Іменник\зображення\images (100).jpgC:\Users\User\Desktop\Іменник\зображення\mnbn.jpgC:\Users\User\Desktop\Іменник\зображення\images (67).jpgC:\Users\User\Desktop\Іменник\зображення\imagesghkh.jpgC:\Users\User\Desktop\Іменник\зображення\images (68).jpgC:\Users\User\Desktop\Іменник\зображення\imagesmjhkj.jpgC:\Users\User\Desktop\Іменник\зображення\imagesghkh.jpg  C:\Users\User\Desktop\Новая папка\349438605_w640_h640_19294_r.jpg C:\Users\User\Desktop\Новая папка\images bm.jpg C:\Users\User\Desktop\Новая папка\imagesgg.jpg

Учитель:

-У кімнаті Іменника висіла незвичайна картина,герої якої оживали,коли король милувався нею.(Гра «Оживи картину». Учні повинні скласти за картиною речення, визначити члени речення)

Діти зліпили гарного сніговита.

Учитель:

Ми так працювали,

Що трішки стомились.

І в королівського кота

в гостях з'явились.

Яка з ним трапилася пригода ми спробуємо вам розповісти рухами

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (відео кожушок)

 

 

 Учитель:

-Дуже любив Іменник природу ,тому вирішив  обійти свої володіння. Ішов він лісом та побачив незвичайні сліди. Спробуємо розгадати сліди.

 

«Зимовий ліс»

 

Іменник-частина                   , яка означає                  , відповідає на

питання               .   або

Найчастіше іменник в реченні виступає                     або                  членом  речення.

Слова для довідок: мови, предмет, хто?,що?,підметом, другорядним.

Учитель:

-А зараз я пропоную вам утворити коло. Ось у мене є чарівний м'ячик, пропоную передаючи його назвати слова- іменники .(Звучить музика, діти передають чарівний м’яч. Якщо музика зупиняється,учень в руках якого м’яч  називає іменник)

(Гра «Квітка бажань»)

Є в королівстві Іменника чудо-квітка бажань.Розпускається вона тоді, коли збуваються бажання    короля.

 (Висловити  Іменнику побажання: удачі, здоров'я,успіхів,миру,щастя,мудрості, спокою,затишку,посмішок,друзів,достатку,впевненості.

Очі швидко закриваєм,

З королівства вирушаєм.

1,2,3-

Знову в класі всі ми.

Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

-З якою частиною мови познайомилися?

-Що означає іменник?

-На які питання відповідають іменники?

ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Що ж, малята, казка вже скінчилась,

Ви добре на уроці всі трудились.

Корисних справ ви багато зробили

І знання отримали.


 

docx
Додав(-ла)
Шевчук Віта
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку