Урок " Загальні відомості про Антарктиду"

Про матеріал

Урок систематизує та ознайомить учнів з поняттями «Антарктика» і «Антарктида», сформує систему знань про географічне положення Антарктиди. В розробці уроку використанно різні дидактичні та іноваційні прийоми, що формують критичне мислення учнів та вміння працювати з сучасними джерелами інформаціі.

Перегляд файлу

Лошатецька  Оксана Федорівна,

вчитель географії  Немичинецької ЗОШ І-ІІ ступенів,

 Хмельницького р-ну

Розділ ІІІ. Полярний материк планети

 

Тема: Загальні відомості про Антарктиду

Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Вид уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Технологія уроку: (ІКТ, діяльнісний підхід, емпауермент педагогіка, дидак- тична гра, розвиваюче навчання).

 

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттями «Антарктика» і «Антарктида», виявити відмінності;
  • сформувати систему знань про географічне положення Антарктиди;
  • охарактеризувати історію відкриття материка;
  • розвивати вміння працювати  з підручником, географічними картами, додатковою літературою та сучасними джерелами інформації;
  • виховувати високі людські моральні якості на прикладі життя полярників, розвивати інтерес до вивчення теми.

 

Обладнання: фізична карта півкуль, фізична карта Антарктиди, портрети дослідників материка, атласи, підручники, сигнальні картки.

 Посилання на презентації до уроку: http://svitppt.com.ua/prirodoznavstvo/antarktida-i-antarktika.html, http://www.youtube.com/watch?v=SehMCXY1pjQ.

 

Рекомендації до підготовки і проведення уроку: вчитель використовує технічні засоби: комп’ютер, телевізор (проектор), мережу Інтернет; посилання, за якими учні мають виходити в мережу для роботи необхідно заздалегідь розмістити в безпечному інформаційному ресурсі (н-д: сайт школи, навчальна група в соціальних мережах тощо) 

 

Хід уроку

 

Епіграф уроку: «Боротися, шукати, знайти і не здаватися»

 

  1. Організаційна частина  (привітання,перевірка готовності до уроку).

 

II.   Актуалізація почуттєвого досвіду, опорних знань.

  • Перечисліть і покажіть на карті материки південної півкулі.
  • Які епітети ми застосовували щодо вивчених материків? Який епітет ви б застосували до материка Антарктида?
  • Як ви гадаєте, чому Антарктида була відкрита пізніше від інших материків?
  • На якому материку знаходиться точка з якої дивишся тільки на північ?

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Антарктида – найхолодніший і найвіддаленіший материк Землі.

- потужне покривне зледеніння, товщина якого досягає 4000 м;

- антарктичний лід містить 90% усіх запасів прісної води на Землі;

- Антарктиду називають «холодильником планети» - цей льодовий панцир впливає на клімат усієї Землі;

- постійного населення материк немає, але він є ареною міжнародної співпраці вчених усієї планети.

Люди, які досліджували й досліджують Антарктиду, демонструють чудеса героїзму, працюючи в складних кліматичних умовах. Антарктида дуже повільно відкриває свої таємниці, але саме з ними ми будемо знайомитися сьогодні.

             IV. Вивчення нового матеріалу.

             Повідомлення теми, мети, завдань та плану уроку. 

                                                                План

  1. ФГП материка. Антарктида і Антарктика.
  2. Відкриття Антарктиди.
  3. Підкорення Південного полюсу Землі.

Практична робота 8. Зазначення на контурній карті назв географічних об’єктів Антарктиди.

1. ФГП материка. Антарктида і Антарктика.

Розповідь вчителя. Антарктида - це південний материк в центрі якого знаходиться південний полюс Землі. Він омивається водами трьох океанів. Антарктика – це південна полярна область Землі до якої входять:

  • материк Антарктида;
  • прилеглі острови;
  •                   південна частина Тихого, Індійського та Атлантичного океанів (Південний океан) з плаваючими льодами до 53º-60º пд..ш. Антарктика окреслює площу, що становить майже 1/10 поверхні земної кулі.

Робота з картою. (Практична робота 8)

За допомогою карт атласу визначити особливості географічного положення Антарктиди. Назвати моря та океани, що омивають Антарктиду та найближчі до неї материки.

Робота з підручником.

Користуючись текстом підручника (рубрика «Подорож у слово») пояснити походження слова Антарктида.

  Прийом «Вірю-не вірю».

 (Учні використовують сигнальні картки)

  1. Материк Антарктида за своєю площею більший лише за Австралію. (Так)
  2. Антарктида омивається водами 4 океанів. (Ні)
  3. Антарктида майже повністю лежить за південним полярним колом. (Так)
  4. Антарктиду відкрив Д.Кук. (Ні)
  5. З поміж усіх континентів Антарктида була відкрита другою. (Ні)
  6. Поверхня материка складається з 2х « поверхів». (Так)
  7. Антарктида – найнижчий материк на Землі. (Ні)
  8. Антарктида – найвологіший материк на Землі. (Ні)
  9. Найнижча температура планети зафіксована саме в Антарктиді. (Так)
  10. У внутрішніх районах материка переважає антициклональна без опадів погода. (Так)
  11. На узбережжях материка тепліше, ніж у центрі. (Так)
  12. В Антарктиді чітко виражені пори року. (Ні)
  13. Антарктида – пустеля. (Так)
  14. Життя більшості тварин пов`язане з центральною частиною материка. (Ні)
  15. Постійне населення відсутнє. (Так)
  16. Особливе місце у покриві Південного океану належить шельфовим льодовикам. (Так)

 

2.  Відкриття Антарктиди.

Прийом «Географічна лабораторія».

Випереджальні завдання учнів. Повідомлення про дослідників Антарктиди Т.Т., Беллінзгаузена та М.П. Лазарєва, Р. Скотта і Р. Амундсена. Вчитель разом з доповідачами коментує дії, вчинки відомих полярників.   

Посилання на презентацію: http://svitppt.com.ua/prirodoznavstvo/antarktida-i  antarktika.html  

 

Пропоную виконати кросворд, перейшовши за посиланням: http://learningapps.org/236403

 

3. Підкорення Південного полюсу Землі.

Аналіз відеосюжету

Учні переглядають відеофрагмент про підкорення Південного полюсу і спостерігають за кліматичними умовами на материку http://www.youtube.com/watch?v=SehMCXY1pjQ.

Розповідь вчителя. Систематичне вивчення Антарктиди почалося лише після другої світової війни. У 1957 році був укладений договір, який проголошував свободу наукових досліджень у будь – яких районах Антарктиди, і використання цього материка тільки з мирною метою. Зараз на території материка працюють 40 наукових станцій, які належать 18 державам.

Українська дослідна станція «Академік Вернадський» (випереджуюче завдання – доповідь учня).

У 1994 році Україна стала членом Міжнародного комітету антарктичних досліджень. 7 лютого 1996 р. Україні було передано станцію «Фарадей», що належала Великобританії. Станція отримала нову назву «Академік Вернадський». Вона розташована на острові Галіндез площею 40 га. Це низький скелястий острів. Його висота – 50 м. над рівнем моря. Головний напрям досліджень українських вчених – вивчення атмосфери, зокрема спостереження за змінами озонового шару, льодовикового покриву, клімату, тощо. Учені ведуть дослідження магнітного поля та змін в іоносфері.

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

Географічно-математична задача.(робота в парах)

  1. Складіть суму цифр площі Антарктиди.
  2.  Додайте суму цифр року відкриття Антарктиди.
  3. Додайте суму цифр кількості держав, що працюють на материку.
  4.  Відніміть суму цифр кількості наукових станцій.
  5. Додайте кількість материків Землі.
  6.  Додайте кількість океанів, що не омивають Антарктиду
  7. Розділіть отримане число на кількість океанів, що омивають Антарктиду.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Які людські якості повинен мати полярник?
  • Чи є вашою мрією подорож до Антарктиди?

 

VII. Коментоване пояснення домашнього завдання.

  • Опрацювати  параграф 30.
  • Показувати на фізичній карті географічні об'єкти материка Антарктида.
  • Створити малюнок-асоціацію “На що схожа Антарктида”.
  • Як називаються 5 полюсів Антарктиди?

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
4156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку