Урок "Загальні відомості про Internet"

Про матеріал
План-конспект уроку Тема: Мережні системи та сервіси Тема уроку: Загальні відомості про Internet Мета:  сформувати в учнів основні поняття мережі Internet;  ознайомити з основними каналами передачі даних, принципами ідентифікації комп’ютерів в мережі та основними протоколами;  розглянути основні послуги глобальної мережі;  продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, науковий світогляд на основі знань про глобальну мережу Internet;  виховувати інформаційну культуру учнів. Методи: бесіда, розповідь, пояснення, презентація. Обладнання та матеріали: презентація, персональний комп’ютер, мультимедійна система. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Logo "Київське регіональне вище професійне училище будівництва"Міністерство освіти і науки України

Головне управління освіти і науки виконавчого органу

Київської міської державної адміністрації

навчально-методичний кабінет профтехосвіти м. Києва

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«КИЇВСЬКЕ РЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ БУДІВНИЦТВА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Загальні відомості про Internet»

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\Интернет и его современные возможности.jpg

 

 

 

Методична розробка

уроку «Інформаційних технологій»

викладача ІІ категорії

Суботіної Оксани Вікторівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ – 2015

План-конспект уроку

 

Тема: Мережні системи та сервіси

Тема уроку: Загальні відомості про Internet

Мета:  

  •     сформувати в учнів основні поняття мережі Internet;
  •     ознайомити з основними каналами передачі даних, принципами ідентифікації комп’ютерів в мережі та основними протоколами;
  •     розглянути основні послуги глобальної мережі;
  •     продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, науковий світогляд на основі знань про глобальну мережу Internet;
  •     виховувати інформаційну культуру учнів.

Методи: бесіда, розповідь, пояснення, презентація.

Обладнання та матеріали: презентація, персональний комп’ютер, мультимедійна система.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Структура уроку

І. Організаційний етап…………………………………………………………….1-2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань..……………………………………………...…..3-5 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учні………………………..2-3 хв.

ІV. Вивчення матеріалу нової теми………………………………….....……....8-10 хв.

V. Виконання практичного завдання……………………………………….....10-12 хв.

VІ. Узагальнення й систематизація знань учнів……………..…………….…..5-10 хв.

VІІ. Підбиття підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання…..…....1-2 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

http://image.zn.ua/media/images/original/Sep2014/97924.jpgРобота з картками (гра):

Прізвище, ініціали __________________        група___________

Гра «Вірю - не вірю»

(кожна правильна відповідь  оцінюється в 2 бали)

Питання

відповідь

(так/ні)

Чи вірите ви, що перші два комп’ютери підключені до мережі були на відстані 400 км один від одного?

 

Чи вірите ви, що були перші моделі персональних комп'ютерів, в яких був відсутній жорсткий магнітний диск?

 

Чи вірите ви, що мережу Internet створили Білл Гейтс, Стів Возняк і Стів Джобс щоб пересилати один одному різноманітну  інформацію?

 

Чи вірите ви, що операційна система Windows допускає, щоб в одній папці знаходилися файли з іменами список.docх і Список.docх?

 

Чи вірите ви, що біт — найменша одиниця вимірювання інформації.

 

Чи вірите ви, що першу мережу створила компанія Microsoft на чолі з Біллом Гейтсом?

 

 

http://www.ua.all.biz/img/ua/service_catalog/111260.jpegВідповіді

1

2

3

4

5

6

так

так

ні

ні

так

ні

Оцінка___________

 

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учні.

На попередньому уроці, ми з вами розглянули локальні, регіональні і глобальні мережі та познайомилися з самим поняттям «комп’ютерна мережа».

Тепер ми переходимо до нової теми «Загальні відомості про Internet» і наша сьогоднішня мета ознайомитися з каналами передачі даних,  протоколами та розглянути основні послуги глобальної мережі.

ІV. Вивчення матеріалу нової теми.

Інтернет — це об'єднання тисяч мереж і мільйонів комп'ютерів по всьому світу, що дозволяє обмінюватися інформацією між ними.

Internet надає багато послуг. Основними й найпопулярнішими з них є: електронна пошта, служба обміну файлами, служби, що забезпечують «живе» спілкування, аудіо- і відеомовлення в Internet та пошукові системи.

Який же принцип будови цієї мережі?

У Інтернет основні лінії, по яких інформація передається з кінця в кінець країни, об'єднуються під загальним поняттям хребта. Хребет Інтернет формується з мереж великих телекомунікаційних компаній. Сполучені один з одним, ці мережі є надшвидкісною магістраллю, що перетинає США і що тягнеться до Європи, Азію і на інші континенти.

Фактично Інтернет створює єдиний світовий інформаційний простір. Для комунікацій у мережі використовуються різні канали передачі даних: телефонні й виділені лінії, коаксіальний кабель, супутникові лінії зв’язку та інші. Інтернет є дуже складною організаційною структурою. І попри те, що Інтернет складається з безліч найрізноманітніших комп’ютерів, разом вони можуть працювати як світова комп’ютерна мережа.

Яка ж ідентифікація комп’ютерів у мережі?

Кожний комп'ютер, підключений до Internet, повинен мати свою адресу. В Internet використовуються два типи адрес: цифрові або IP-адреси і доменні (від англ. domain — галузь, сфера). Розглянемо структуру кожного з цих типів.

ІP (Internet Protocol) — це ідентифікатор (унікальний числовий номер) мережевого рівня, який використовується для адресації комп'ютерів чи пристроїв у мережах, які побудовані з використанням протоколу TCP/IP. Прикладом IP- адреси може бути адреса 127.0.0.1.

Доменна система імен (англ. Domain Name System, DNS) — розподілена система перетворення імені (комп'ютера або іншого мережевого пристрою) в IP-адресу.

 

V. Виконання практичного завдання

VІ. Узагальнення й систематизація знань учнів.

Учні дають відповіді на поставленні питання викладача.

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання.

Повторити §10.2  підручника «Інформатика та інформаційні  технології» Гуржій А.М.

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку