Урок-захід для 6 класу

Про матеріал
Пізнавальний урок-захід, який допоможе дізнатися багато цікавого про культури і традиції різних країн світу
Перегляд файлу

Урок-захід, 6 клас

Тема: Мандрівка у минуле

Мета: сформувати в учнів уявлення про культурологічні особливості розвитку країн світу (Європи і Азії) доби Стародавнього світу та Середньовіччя та навчити знаходити унікальність у культурологічному розвитку кожної країни світу, навчити знаходити спільні і відмінні риси у розвитку науки, традицій і фольклору; проаналізувати причини й наслідки утворення традицій, які склалися історично впродовж виникнення і формування певної нації (Давній Єгипет, Шумер, Давня Греція, Давній Рим, Давній Китай, Давня Японія, т.); розвивати в учнів уміння порівнювати традиції і культури різних країн Європи і Азії; висловлювати власну думку; формування вмінь працювати з набутими раніше знаннями, текстом підручника, історичним джерелом; виховувати інтерес до вивчення історії.                                                                                                          Обладнання: підручник, ілюстрації до теми (додаток),  ІКТ, відеоролики, роздатковий матеріал.                             

Тип уроку: урок отримання нових знань, урок-гра                                                          

Поняття: «країна»,  «традиції»,  «культура», «фольклор», «національна самоідентичність».                                    

Історичні особистості та історичні поняття: ярл Ролло (Роллон), Лейф Щасливий, Іван Сірко, Богдан-Зиновій Хмельницький, Діоген, Геракл, Зевс, т.

Хід уроку

І.  Організаційний момент. Привітання                                                           Вправа " Пароль"

Девіз уроку:             Зібратися разом – це початок,

                                    Триматись разом – це прогрес!

                                   

Знання є сила, сила є знання

                                                  Френсіс Бекон, англійський філософ, історик

Ти ніколи не будеш знати достатньо, якщо не будеш знати більш ніж достатньо

                                                   Вільям Блейк, англійський письменник

Вправа "День в історії"

Підготовка до сприйняття матеріалу та актуалізація опорних знань умінь, уявлень та чуттєвого досвіду     

Вчитель: А зараз уявіть, що ваша голова перетворилась на велетенську шафу, в якій є безліч шухляд для збереження певної інформації. Віднайдіть історичну поличку і підготуйте її, щоб дістати потрібне з вивченого вже раніше матеріалу та покласти туди нову інформацію Бажаю всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.

Оголошення теми та мети уроку:

Отже, темою нашого сьогоднішнього уроку-гри буде мандрівка країнами світу, під час якої ми ознайомимося  з традиціями, культурою та цікавими фактами з історії країн Європи і Сходу.

 Гра « Відгадай країну!»                                                                     

Вчитель показує учням фотоколлаж, за допомогою якого учням пропонується відгадати країну світу за її характерними ознаками:

Відповіді учнів Зображення, що містить квітка, рослина, у приміщенні, хризантема

Автоматично згенерований опис

Вправа "Визнач країну за характерною для неї ознакою"  

Вчитель пропонує дітям відгадати країну за її характерною ознакою. На даному фото зображена  хризантема, яка є символом Японії.

Відповідь учнів.

 II.  Мотивація навчальної діяльності.    

Усі ми зараз граємо у гру, намагаючись згадати якомога більше фактів про певну країну, і зараз давайте пригадаємо, що ми пам’ятаємо та знаємо про Японію!                                                    

                               Вправа " Асоціативний кущ"                                                                                       Усі ми добре знаємо, що кожна країна має свої певні характерні риси і ознаки, традиції і культуру, які відрізняють її від інших країн світу. Які терміни, на вашу думку, якнайліпше характеризують Японію?

Відповіді учнів: сакура, самураї, аніме, манга, кімоно

Розповідь учителя. Робота із стрічкою часу

«А чи знали ви, для чого японки і японці Доби Середньовіччя носили на кімоно широкі пояси – обі?

Зображення, що містить особа, текст, Модний аксесуар, одежа

Автоматично згенерований опис

Фронтальна бесіда: відповіді учнів.

Так, абсолютно вірно, згідно з віруваннями давніх японців, душа людини жила у шлунку, і обі мав «прикривати» і захищати душу японця, тому цей пояс робили із коштовних тканин і прикрашали символічною вишивкою та орнаментом. 

  IV. Ознайомлення з новим матеріалом.  Робота з стрічкою часу                                                                                  

 До речі, а чи було вам відомо, що до середини XIX ст. Японія була закритою для іноземців,  жила  і розвивалася  за  своїми  традиціями.  Наприкінці XIX ст.  завершився  розподіл  світу  між  провідними  державами, склалася світова колоніальна система. Величезні території Азії та Африки були перетворені на колонії та напівколонії. Тільки Японія зберегла свою незалежність, причому не тільки зберегла незалежність, але й сама незабаром перетворилася на велику колоніальну державу. Яким чином це стало можливим? У той час, коли Європа йшла шляхом капіталістичного розвитку, в Японії, здавалося, зупинився час.                                                                                          Робота з стрічкою часу.  Починаючи з ХІІ ст. Японією правив сьогун – великий феодал, який усунув імператора від реальної влади. Влада імператора була номінальною. Імператор був затворником у своєму палаці і володів лише релігійною владою.                                                        Запитання  до учнів:                                                                                                                 1.  Визначте характерні ознаки життя Японії.                                                            2.  Що вважає автор в’язницею для японців?         

А тепер пропоную вам перенестися у іншу країну, де клімат набагато спекотніший, а люди веселі і завзяті. Вони вірили, що світом керують боги, які мешкають на горі Олімп, за що їх і називали олімпійцями

Зображення, що містить гора, хмара, просто неба, природа

Автоматично згенерований опис           Називалася ця країна:…

Відповідь учнів: Греція.   

Питання до учнів: Відомо, що найголовнішим богом вважався бог грому і блискавки – Зевс.

Зображення, що містить картина, мистецтво, чоловік, особа

Автоматично згенерований опис

А які ще давньогрецькі боги вам відомі?

Відповіді учнів: Діана, Гермес, Аід, Гера, т.

Питання до учнів: А чим ще відома Давня Греція, окрім своїх богів?

Відповіді учнів.

Так, правильно, своїми героями, найвідомішим з яких вважається син Зевса Геракл, який здійснив аж 12 великих подвигів, одним з яких була славетна перемога над лютим Немейським левом!

Зображення, що містить картина, лев, мистецтво, ескіз

Автоматично згенерований опис

 IV. Ознайомлення з новим матеріалом.  Робота з стрічкою часу  

Окрім богів і героїв, Давня Греція славилася своїми філософами  - так називали людей, які прагнули пізнати сенс цього життя. Одним з них був філософ, якого звали Діоген, який, за свідченням людей, жив у бочці.

Зображення, що містить бочка, ілюстрація

Автоматично згенерований опис                                         

Він жив у бочці, аби на прикладі довести грекам суть свого філософського вчення – для щастя, як вважав Діоген, кожній людині необхідно бути насамперед чесним, принциповим, не жити у розкошах, які розбещують людину, а вдовольнятися малим – якщо їсти – то небагато, якщо пити – то не вино, яке має згубний вплив на людину, а воду. І щоб мати прихисток від негоди, достатньо і бочки, аби людина була чесна перед іншими і самою собою. Багато з греків-багатіїв не любили Діогена за те, що він повчав їх, як треба жити, і називали його «кінік» - собака, за те що він «лаяв» та «огризався» та нечесних та поганих людей.

Питання до учнів:

А як ви вважаєте, чи гарним було вчення Діогена?

Відповіді учнів.

А от мешканці наступних країн, до яких ми зараз з вами помандруємо, навпаки обожнювали золото, і вважали, що чим багатша людина, тим вона щасливіша. Так вважали середньовічні мореплавці і вправні вояки, яких називали:

Зображення, що містить мультфільм, Вигаданий герой, зброя

Автоматично згенерований опис

Відповіді учнів: вікінги!

IV. Ознайомлення з новим матеріалом.  Робота з стрічкою часу  

Ві́кінгами (від давньоскан. vikingr, «пірат») — у VIII—XI століттях називали воїнів-мореплавців зі Скандинавії, які справили значний вплив на хід європейської історії. Походили вікинги з територій сучасних Швеції, Норвегії та Данії, займалися розбоєм і торгівлею в Європі, Західній Азії та навіть Північній Африці. Вікінги побували в Англії та Франції, ходили до Середземного моря через Гібралтарську протоку. У IX столітті вони оселилися на острові Ісландія, в X столітті досягли берегів Гренландії та островів біля східного узбережжя Північної Америки.

Питання до учнів: А як ви вважаєте, через що вікинги були змушені здійснювати морські набіги на інші крани?

Відповіді учнів: так, абсолютно вірно – більшість територій Скандинавського півострова мала неплодючі території, клімат був суворий і холодний, через що багато людей гинуло від холоду і голоду, тому чоловіки були змушені шукати щастя у морських військових походах, аби прогодувати свої родини.

Проте далеко не всі вікинги займалися грабунками і розбоєм. Деякі з них були і першовідкривачами нових земель! Саме вікинги першими за Христофора Колумба (аж на 500 років) відкрили Америку, назвавши її Вінландом.

А от мешканці наступної країни, до якої ми зараз помандруємо, були змушені з давніх давен захищати свою Батьківщину від ворогів. Вони були вправними вояками, неперевершеними вершниками, курили люльки-носогрійки та носили шаровари. Це були:…Зображення, що містить просто неба, картина, Повід, холтер

Автоматично згенерований опис

Відповіді учнів: козаки!

Так, правильно, козаки, отже, останньою країною, до якої ми сьогодні завітаємо, буде:

Відповіді учнів: Україна!

Питання до учнів: а які ще характерні символи нашої держави, окрім козацтва, вам відомі?

Відповіді учнів:

вишиванкаЗображення, що містить особа, одежа, візерунок, текстиль

Автоматично згенерований опис, борщЗображення, що містить їжа, страва, суп, Кухня

Автоматично згенерований опис,

лелекаЗображення, що містить водний птах, птах, лелека, просто неба

Автоматично згенерований опис, кобзаріЗображення, що містить картина, текст, музика, музичний інструмент

Автоматично згенерований опис IV. Ознайомлення з новим матеріалом.  Робота з стрічкою часу  

Кобза́рі були українськими народними співцями та музикантами. Вони були творцями, хранителями і передавачами епічної традиції у формі історичних пісень, дум (мелодійних речитативів змінюваних форм), релігійних піснеспівів, моралізаторських пісень, а також казок та переказів, супроводжуваних грою на кобзі, лірі або бандурі, звідки інша їхня назва — лірники або бандуристи. Значення їх для українського народу можна порівняти зі значенням давньогрецьких поетів у давній Греції, арабських поетів для Аравії, або степових співців-акинів для людей Середньої Азії, Монголії і Казахстану.

Кобзарство — символ української національної культури, непереможності й нескореності, волелюбної вдачі українського народу, чистоти його духовних помислів. Кобзарство — унікальне явище не лише української, а й світової культури. Його носії — кобзарі, впродовж століть зберігали духовний генофонд народу, будили в ньому національну свідомість, передавали тисячолітню мудрість, розкривали правду життя, закликали до активності та згуртованості.

Підсумки:

Отже, на нашому сьогоднішньому уроці-мандрівці ми дізналися про життя, культури і традиції різних країн світу, що є дуже важливим для мирного співіснування на нашій планеті та налагодження мирних і дружніх відносин між усіма народами світу

Так само ми з вами навчилися проводити історичні паралелі між історією розвитку різних країн світу, знаходити спільні та відмінні риси у їх традиціях та культурі та зрозуміли, що кожна країна є унікальною, що робить наш світ дуже цікавим і різнобарвним.

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
2 жовтня
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку