Урок-захист навчального проекту: « рН в моєму житті»

Про матеріал

Використання проектної технології надає уроку хімії особливої ефективності, а також є одним із способів розвитку пізнавальних і творчих інтересів учнів до хімії як науки, що передбачає посилення інтересу до здобуття нових знань, підготовку до розв'язання актуальних життєвих проблем. Адже за висловлюванням Р.Т.Кіосакі:

«Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя з природженою здатністю жити щасливо й успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які допомогли б нам їх реалізувати якомога ефективніше».

На уроці «рН в моєму житті» дев'ятикласники вчаться досліджувати водневий показник рН напоїв та засобів догляду за тілом і з'ясовують чи мають вони необхідний для збереження здоров'я і краси рН, чи дотримуються виробники вимог дотримання науково визначених значень рН для певних засобів гігієни
Перегляд файлу

Тема: Урок-захист  навчального проекту: « рН в моєму житті»

 

 

Мета уроку: поглибити поняття про водневий показник рН як кількісну характеристику кислотності розчину та взаємозв’язок між вмістом йонів Гідрогену в розчині та значенням водневого показника. Розширити уявлення про вплив зміни  рН на стан здоров’я людини. Залучити школярів до активної пізнавальної діяльності.

Формувати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність. Сприяти набуттю досвіду роботи в групі та публічного виступу.

Забезпечити позитивне мотиваційне налаштування учнів на здоровий спосіб життя.

 Виховувати особистість з відчуттям успіху і власної значущості від результатів своєї праці.

 

.

 

Тип уроку: Урок-захист навчального проекту.

 

Вид проекту:

  • За основною діяльністю проект: інформаційний з елементами дослідження,
  • за кількістю учасників: груповий
  • За предметною галуззю : міжпредметний.
  • За тривалістю наш проект: короткотривалий

 

 

Хід уроку.

  1.     Організація початку уроку .
  2. Мотивація навчальної діяльності

Згідно нової програми, в 9 класі вперше вивчалося питання про водневий показник як кількісну характеристику кислотності середовища. Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати водневий показник рН напоїв та засобів догляду за нашим тілом і з’ясуємо чи мають вони необхідний  для збереження здоров’я і краси рН , чи дотримуються виробники вимог  дотримання науково визначених значень рН для певних засобів гігієни.

  • оголошення теми уроку
  •                  мета уроку

Девізом нашого уроку нехай стануть слова відомого філософа Аристотеля: «Розум полягає не тільки в знанні, а і в  умінні  застосовувати знання  на практиці»

Тож на сьогоднішньому уроці ми з’ясуємо  чи потрібно пересіченому громадянину мати поняття про рН і звертати увагу на його значення.

  1. Творче застосування й добування знань, освоєння засобів діяльності шляхом рішення проблемних задач, побудованих на основі раніше освоєних знань та навичок.

Робота в групах. Клас поділимо на 5 груп, кожна отримає  інструкцію з завданням.  Інструкція містить  невеликий об’єм інформації (кейс), яку необхідно опрацювати в першу чергу. Потім проведіть дослідження рН  засобів певної групи, заповніть табличку та дайте відповіді на запитання: чи відповідають значення рН визначені вами експериментально для кожного засобу науково обґрунтованим  для певної ділянки тіла , зробіть  узагальнюючі висновки. Завдання розподіліть між членами групи, обов’язково призначте фотографа, спікера, який буде доповідати про хід та результати дослідження. Працюємо 7-10 хв, а потім обговорюємо результати дослідження кожної групи.

   IV. Узагальнення досліджуваного на уроці й введення його в систему раніше       засвоєних знань.

Обговорення результатів дослідження , проведених в групах. Формування висновків по вивченому матеріалу.

  • Дослідження довело, що дуже часто рН більшості напоїв, що полюбляють українці , мають кисле і навіть дуже кисле середовище. Це знижує природне слабко лужне середовище нашого організму і сприяє закисненню його, що в свою чергу провокує цілий ряд захворювань. Пийте зелені чаї, трав’яні чаї та свіжо приготовлені овочеві та фруктові смузі і будьте здорові.
  • Засоби догляду за окремими ділянками нашого тіла дуже часто мають значення рН, які не відповідають природному рН. Безвідповідальні виробники не турбуються про нас ,споживачів, а лише про свою фінансову вигоду. Тож не просто довіряйте назві та складу  засобу , а перевіряйте . Турбота про наше здоров’я та красу і молодість- це відповідальність виключно  наша .Тому сучасна людина  повинна мати уявлення про рН та вміти в домашніх умовах визначити значення рН будь-якого засобу.
  • Поняття рН дуже широко застосовується в нашому житті, але ми майже не звертали раніше на це свою увагу. Знання про кислотність середовища та вміння це  використовувати в житті розширяє наші можливості покращити наше життя, зробити його цікавішим, яскравішим.

 

Пам’ятка : рН в твоєму житті

 

  1.         В буряку містяться водорозчинні пігменти – антоціани. В буряку цей пігмент має червоний колір. Він і надає борщу кольору. Весь секрет в тому, що антоціани, відповідно, і борщ, мають такий гарний червоний колір лише в кислому середовищі. І є ще один нюанс. Кислоту або ж кислі продукти – квашену капусту, квашені сливи, квашені помідори – треба додавати саме в той момент, коли смажиться буряк. І при цьому буряковий колір не тільки відновлюється, а навіть стає ще яск­равішим.
  2.         Кисле середовище ( томатний сік, газована  мінералка, оцет, кефір, лимонний сік, майонез ) сприяє розм’якшенню волокон м’яса і створює перешкоду згортанню білків при тепловій обробці. Ось чому шашлик  м’який і соковитий.

 

  1.         Для запобігання  потемніння розрізаних яблук їх необхідно збризнути соком лимону. В кислому середовищі уповільнюються процеси окиснення йонів Fe2+   в     Fe3+
  2.         Багато лікарських препаратів представляють собою кислоти, основи, солі. Визначивши їх рН можна уберегти себе. Наприклад, аспірин й багато вітамінів не можна вживати на голодний шлунок, тому що кислоти, що входять до їхнього складу пошкоджують слизову шлунка.
  3.         Більшості кімнатних рослин потрібні землесуміші з нейтральною реакцією. Однак є рослини, які не можуть обійтися без лужної рН земляної суміші, а деякі без кислої землі можуть навіть загинути. Пеларгонія, цикламен, бегонія, папороть, хризантема, фуксія краще себе прочувають  в слабокислому середовищі. Камелія, азалія, гортензія можуть загинути без кислого субстрату. Лілія, цинерарія, гвоздика, спаржа можуть втратити свою яскравість і своє цвітіння без лужного грунту.

 

5.  Друзі промайне зовсім небагато часу і ви станете батьками. Щоб ваше дитя росло розумним і допитливим , тато і мама повинні його розвивати. Стати чарівником домашньої лабораторії дуже легко, пам’ятаючи уроки хімії.

 

     Дивовижно як за допомогою маленьких хитрощів змінюється колір!

Дослід 1  дослідження         використання  «зеленки» як індикатора в домашніх    умовах. 1) приготування розчину: в склянку налийте декілька мл води та добавте в неї 1-2 каплі «зеленки» Розчин стане красивого зелено-блакитного кольору 2) приготуйте в окремих стаканчиках концентровані розчини соди і  оцту 3) добавте в приготовані розчини  трошки розчину «зеленки» В сильнокислому середовищі забарвлення зміниться на жовте, а в сильнолужному середовищі розчин знебарвиться.

Дослід 2.   Із фільтрувального паперу і проволоки  виготовить  квітку  васильок.  Далі необхідно просочити паперову  квітку  спиртовим розчином фенолфталеїну ( таблетку  лікарського засобу пургену  розтерти в ступці , розмішати з декількома краплями спирту і розвести водою до 20-30 мл). Красиво розмістіть вологі квіти в банці. В банку обережно по стінці налийте нашатирний спирт і закрийте кришкою .Через декілька хв. васильок стане малинового забарвлення, тому що в лужному середовищі фенолфталеїн змінює забарвлення на малинове.

Батьки чарівники стануть для своїх діточок авторитетом найвищого ґатунку і зразком для наслідування. Зацікавлення хімією як предметом починається з чуттєвого досвіду, спостережень і дослідів.

V. Оцінка результатів уроку.  Підбиття підсумків . Рефлексія.

Підведемо підсумки нашої роботи. Шановні учасники проекту , ви плідно попрацювали, зробили дуже багато ,багато цікавого дізналися. Я впевнена , що кожен на сьогоднішньому уроці одержав великий запас знань, усвідомив, що треба бути дуже відповідальним за своє  здоров’я, не приймати на віру будь-яку інформацію.

 Зверніть увагу на  малюнки валізи, м’ясорубки, кошика для сміття. Подумайте, як ви розпорядитесь інформацією, яку сьогодні отримали. Виберіть предмет і поставте поряд позначку:

  Валіза - все пригодиться в майбутньому,

  м’ясорубка- інформацію переробляю,

  кошик для сміття —інформація  не корисна , все викину з голови.

Я пропоную  по колу висказати свою думку з приводу сьогоднішнього уроку одним реченням. Виберіть початок фрази  із рефлексивного ряду  і продовжіть його :

  • сьогодні я дізнався…
  • було цікаво..
  • я зрозумів що…
  • тепер я зможу..
  • я навчився…
  • мене здивувало…
  • я спробую…
  • я відчув що…

Всім дуже дякую за роботу на уроці.

Приймайте участь в наступних проектах, бажаємо успіхів. Кожній групі надати по 2-3 фото з підписами для створення презентації за даною темою

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку