Урок "Захист прав споживачів. Практичне заняття"

Про матеріал
Розробка уроку з правознавства "Захист прав споживачів. Практичне заняття" ( за підручником С. П. Ратушняка)
Перегляд файлу

 

 

 

 

Захист прав споживачів

Практичне заняття

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом захист прав споживачів фото

 

 

 

                                                      Розробка уроку з правознавства у 9 класі

                                                      вчительки ОЗЗСО «Любязівський ліцей»

                                                       Любешівської ОТГ Волинської області

                                                       Корець Віри Василівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Правознавство. 9кл.

 

Тема . Захист прав споживачів. Практичне заняття

 

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттями споживач, продавець, виробник, виконавець, нормативними актами, які регламентують права споживачів, найбільш розповсюдженими порушеннями прав споживача; розвивати вміння аналізувати життєві ситуації, знаходити з них вихід за допомогою норм права; навчити учнів складати заяви та позови.

 

 Обладнання: підручниик(за ред. С. П. Ратушняка),таблиця «Мої соціальні ролі», витяги із Закону України «Про , захист прав споживачів», пам'ятка споживача, зразки документів, необхідних для захисту прав споживача (чек, гарантійний талон, технічний  паспорт тощо)

 

 Основні поняття: «споживач», «продавець», «виробник», «виконавець». 

Очікувані результати

 Опрацювавши параграф, учні зможуть: розповідати, хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці; називати нормативні акти, коментувати положення, що закріплюють права споживачів; описувати порядок дій споживача щодо захисту порушених прав; складати за зразком скаргу (претензію) щодо порушених прав споживача

 

Тип уроку: комбінований.

 

                                                     ХІД УРОКУ

 

 І.    Організаційний момент

 

ІІ . Актуалізація опорних знань

Запитання учням

1.    Назвати особливості цивільно-правової відповідальності.

2.    Пригадати, які бувають цивільно-правові договори.

3.    Яку назву мають сторони в цивільно-правових договорах?

 

III. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття «споживач», «виробник», «виконавець», «продавець»

 

Заповнення таблиці «Соціальні ролі учнів»

Сфера існування

Мої соціальні ролі

Школа

Учень

Сім'я

 

Магазин, ринок

 

Транспорт (автобус, електричка, метро тощо)

 

 

 

Запитання учням

Які з цих ролей можна об'єднати поняттям споживач?

Коментар вчителя. Поняття «споживач» залежно від контексту має різне визначення — «покупець», «замовник»; інша сторона виступає під назвою «продавець», «виконавець», «виробник». Проте в усіх випадках споживач має право на захист своїх прав відповідно до норм Цивільного кодексу України та Закону України «Про захист прав споживачів».

 

2. Захист прав споживача

«Мозковий штурм»

Назвіть права споживача, якими вам доводилося користуватися, а також ті права, які варто надати споживачеві (навіть якщо ви не впевнені, що такі права передбачено у законі). Думки, висловлені учнями, записати на дошці.

Завдання учням

Порівняти пропозиції, отримані під час «Мозкового штурму» з правами споживача, закріпленими Законом України «Про захист прав споживачів» (с. 128 – 130  підручника).

 

Фізкультхвилинка «А ти готовий?»

 

Рольова гра «Права споживача»

Учні поділяються на дві групи — покупці та продавці. Групи знайомляться з витягом із Закону України «Про захист прав споживачів» (с. 128 - 130 підручника).

Імітаційна гра «Вчимося захищати права споживачів»

1-й епізод. Купівля певного (бажано складного технічного) товару, наприклад фотоапарата, магнітофона, мобільного телефона тощо.

2-й епізод. Дії сторін договору купівлі-продажу в разі придбання товару неналежної якості (як продовження попереднього епізоду). 

3-й епізод. Складання заяви про задоволення вимог споживача.

Обов'язкові елементи заяви

1.    Вказати адресата та автора заяви (назва, прізвище, ім'я, по батькові, адреса).

2.    Виклад обставин справи.

3.    Посилання на нормативні акти, якими обґрунтовуються вимоги заявника.

4.    Чіткий виклад вимоги.

5.    Підпис та дата.

4-й епізод. Складання позовної заяви до суду щодо порушення прав споживача (за допомогою витягу з Цивільно-процесуального кодексу України, с. 108 підручника).(Зразки заяв і скарг – стор.133 – 136)

 

Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою

Розповідь вчителя

Перегляд відео

Як працює банкомат (відео Discovery про банкомат):

https://www.youtube.com/watch?v=FtA-QkbiWa8

 

IV.Закріплення вивченого

 

Завдання та запитання

- Хто такі споживачі, виробники, продавці, виконавці?

- Класифікуйте права та обов’язки споживачів.

- Вкажіть, на які кроки має право споживач у разі придбання ним товару з недоліками. Істотними недоліками.

-  Вкажіть причини порушення прав споживачів.

- Який, на вашу думку, найбільш ефективний шлях захисту прав спожива­чів? Чому?

 

IV. Підсумки уроку

Підбиваючи підсумки уроку, учитель відзначає поширення відносин споживач — продавець (виконавець), а також важливість захисту прав споживача для кожного громадянина.

 

V.   Домашнє завдання

1.    Опрацювати матеріал § 17 підручника.

2.    Підібрати приклади з життя, коли учні виступали в ролі споживачів, та виокремити права та обов'язки споживачів, якими вони при цьому користувалися.

 

docx
Додав(-ла)
Корець Віра
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку