Урок з теми Узагальнення знань з теми «Рослини»

Про матеріал
узагальнити знання учнів про будову рослинної клітини, тканини та органи рослин і їх функції, про фотосинтез як основну особливість рослин, типи живлення, дихання та рухи рослин; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, робити висновки; виховувати уважність, зібраність, акуратність та самостійність.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань з теми «Рослини»

Мета: узагальнити знання учнів про будову рослинної клітини, тканини та органи рослин і їх функції, про фотосинтез як основну особливість рослин, типи живлення, дихання та рухи рослин; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, робити висновки; виховувати уважність, зібраність, акуратність та самостійність.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: таблиці з теми, картки з тестовими завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів (бесіда):

  • Які ознаки властиві рослинам як живим організмам?
  • Які життєві форми характерні для рослин?
  • Які особливості будови рослинної клітини?
  • Який спосіб живлення характерний для рослин?
  • Чи всі рослини живляться автотрофно?
  • Які способи розмноження характерні для рослин?
  • Що називають тканиною?Які типи рослинних тканин  ви знаєте?
  • Охарактеризуйте будову і функції покривної тканини.
  • В чому відмінність шкірки і корка?
  • Які функції виконує твірна тканина?
  • В чому особливості будови покривної тканини?
  • Де в рослині міститься основна тканина?Які функції вона виконує?
  • Охарактеризуйте будову і функції механічної тканини.
  • Які різновиди механічної тканини ви знаєте?
  • Які функції виконує механічна тканина?
  • Що належить до провідної тканини?
  • Які функції виконують судини?
  • Що рухається по ситоподібних трубках і в якому напрямку?
  • В чому відмінність будови судин і ситоподібних трубок?
  • На які частини ділиться тіло вищих рослин?
  • Які органи рослин називають вегетативними?
  • Які органи рослин називають генеративними?
  • Що таке пагін? З яких частин він складається?
  • Що таке корінь? Які функції він виконує?
  • Що таке листок? Які функції він виконує?
  • Що таке стебло?
  • Яке значення бруньок?
  • Що таке квітка? Які функції їй властиві?
  • Навіщо рослинам потрібен фотосинтез?
  • Які умови необхідні для фотосинтезу?
  • Які органели рослинної клітини здійснюють фотосинтез?
  • Яка речовина утворюється у процесі фотосинтезу?
  • Яке значення має фотосинтез для людини? для життя на Землі?
  • Яке живлення називають мінеральним?
  • Яка властивість грунту є необхідною умовою забезпечення нормальної життєдіяльності рослин?
  • Які грунти є найбільш родючими?
  • Що таке макро- і мікроелементи? Наведіть приклади.
  • Які бувають добрива?
  • Що таке підживлення? Назвіть його види.
  • Чому добрива вносять у різні терміни?
  • Які рухи рослин вам відомі?
  • Які рослини можуть рухатися за допомогою джгутиків?
  • Який механізм забезпечує відкривання і закривання продихів?
  • Які є настії?Чим настії відрізняються від тропізмів?
  • Який ріст називають верхівковим?Який ріст називають вставним?

ІІІ. Контроль рівня досягнень учнів з теми «Рослина»(самостійна тестова робота).

І варіант

І рівень - вибрати серед запропонованих одну правильну відповідь  (0,5 бала)

1. Рослинні організми можуть бути:


а) одноклітинними;

б) багатоклітинними;

в) колоніальними;

г) всі відповіді правильні.


2. Утворення органічних речовин з неорганічних з використанням енергії Сонця – це:


а) транспірація;

б) фотосинтез;

в) обмін речовин і енергії;

г) дихання.


3. При диханні поглинається:

 


а) водяна пара;    

в) вуглекислий газ;

б) кисень;     

г) азот.


4. Тканина, яка дає початок усім іншим тканинам:

а) основна;б) покривна;в) твірна;

г) провідна;ґ) механічна.

5. Тканина, яка є опорою для рослини:

а) сполучна;б) твірна;в) механічна;

г) покривна;ґ) провідна;д) м’язова.

6. Зазначте орган, який забезпечує повітряне живлення рослини: 


а) корінь;

б) плід;

в) листок;

г) брунька.


 


ІІ рівень - вибрати серед запропонованих кілька правильних відповідей (0,75 бала)

7. Вкажіть назви тканин, що характерні для рослин:

а) сполучна;б) твірна;в) епітеліальна;

г) покривна;ґ) провідна;д) м’язова.

8. Які з органів рослини відносять до вегетативних:


а) корінь;

б) квітка;

в) стебло;

г) листок;

д) брунька;

е) квітка;

є) плід.


9. Які з перелічених добрив належать до органічних:


а) попіл;

б) селітра;

в) сечовина;

г) гній;

д) торф;

е) пташиний послід;

є) суперфосфат;


ж) перегній


10. Вкажіть значення грунту для рослин:


а) джерело органічних речовин;

б) джерело мінеральних речовин;

в) середовище життя рослин;

г) джерело води;

д) джерело кисню;

е) джерело вуглекислого газу.


ІІІ  рівень -установити відповідність  (1 бал )

  1. Встановіть співвідношення:

  1.     Шкірка
  2.     Корок

 

 

а) живі клітини;

б) мертві клітини;

в) вкриває стовбури дерев;

г) вкриває трав’янисті стебла.


  1. Встановіть співвідношення:

  1. Початкові речовини при диханні;
  2. Кінцеві речовини при диханні:

 

 

а) вода;

б) кисень;

в) вуглекислий газ;

г) глюкоза.


  1. Встановіть співвідношення:

  1.            Вегетативні органи
  2.            Генеративні органи

 

а) корінь;  д) листок;

б) квітка;  е) брунька;

в) стебло;  є) плід.


IV рівеньдати відповідь на запитання– на вибір (3 бали )

  1.       Поясніть значення процесу дихання для існування рослинного організму.
  2.       Які рухи рослин вам відомі? Наведіть приклади.
  3.       Порівняйте процеси дихання і фотосинтезу. У чому їх суттєва відмінність?

ІІ варіант

І рівень - вибрати серед запропонованих одну правильну відповідь  (0,5 бала)

  1.            Випаровування води рослинами у вигляді водяної пари – це:

а) транспірація;

б) фотосинтез;

в) обмін речовин і енергії;

г) дихання.


2. Вкажіть газ, який рослини поглинають під час фотосинтезу: 


а) водяна пара;      в) вуглекислий газ;


б) кисень;       г) азот. 


3. Сукупність клітин, що мають спільне походження, однакову форму і виконують спільну функцію:   


а) орган;

б) тканина;

в) організм;

г) клітина.


4. Тканина, що створює основу органів, заповнює простір між різними типами тканин:

а) сполучна;б) твірна; в) основна;;

г) покривна;ґ) провідна;

5. Функції фотосинтезу, поглинання і запасання речовин виконує тканина:

а) основна;б) твірна; в) епітеліальна;

г) покривна;г) провідна; д) м’язова.

6. Зазначте орган, який забезпечує мінеральне живлення рослини: 


а) корінь;

б) плід;

 в) листок;

г) брунька.


ІІ рівень - вибрати серед запропонованих кілька правильних відповідей (0,75 бала)

7. Що необхідно рослині для процесу фотосинтезу?

   а) вода;     б) мінеральні солі;   в) органічні речовини;

   г) світло;     д) вуглекислий газ;   е) кисень.

8. Які з органів рослини відносять до генеративних:


а) корінь;

б) квітка;

в) стебло;

г) листок;

д) брунька;

е) квітка;

є) плід.


 

9. Які з перелічених добрив належать до мінеральних:


а) попіл;    г) гній;

б) селітра;   д) торф;

в) сечовина;   е) пташиний послід;

є) суперфосфат;  ж) перегній.


10. Зазначте типи росту, характерні для рослин:


а) обмежений;

б) вставний;

в) бічний;

г) верхівковий;

д) усі відповіді правильні;

е) немає правильної відповіді.


ІІІ  рівень -установити відповідність  (1 бал )

11. Встановіть співвідношення:


  1.     Судини
  2.     Ситоподібні трубки

 

 

а) висхідний рух;

б) нисхідний рух;

в) рух органічних речовин;

г) рух неорганічних речовин;


12. Встановіть співвідношення:


  1. Початкові речовини при фотосинтезі;
  2. Кінцеві речовини при фотосинтезі:

 

а) вода;

б) кисень;

в) вуглекислий газ;

г) глюкоза.


13. Встановіть співвідношення:


1. Вбирання води і мінеральних солей

2. Фотосинтез

3. Зв'язок між усіма органами рослини

4.Дихання

5. Випаровування води

а) листок;

б) корінь;

в) стебло.

 

 


IV рівеньдати відповідь на 1 запитання– на вибір (3 бали )

  1.          Поясніть значення фотосинтезу для існування життя на планеті.
  2.          Які основні типи росту властиві рослинам? Наведіть приклади.
  3.          Порівняйте процеси фотосинтезу і дихання. У чому їх суттєва відмінність?

ІV. Підведення підсумків уроку.

V. Домашнє завдання: повторити вивчене за семестр


 

docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку