26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Урок "Закон Г. Менделя"

Про матеріал
Розробка уроку "Закони Г. Менделя" допоможе сформувати уявлення про могогібридне схрещування, закріпити знання з основних термінів і символіки генетики.
Перегляд файлу

Тема. Закони Г. Менделя

Мета уроку:

Навчальна: сформувати уявлення про моногібрідном схрещуванні, першому і другому законі Г. Менделя. Закріпити знання основних термінів і символіки генетики.

Розвивальна: сприяти навчанню учнів вмінню знаходити необхідні відомості в тексті навчальної статті, вмінню відповідати на питання за змістом тексту навчальної частини; розвивати через поетапну роботу розумову діяльність учнів і навички роботи з генетичної символікою.

Виховна: виховувати інтерес до отримання генетичних знань.

Тип уроку: комбінований.

Метод проведення: лекція, бесіда, групова робота.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання. Психологічний настрій на активну діяльність на уроці.

ІІ. Повторення

Термінологічний диктант (робота в парах, взаємоперевірка, виставлення оцінок).

генетика;

локус;

спадковість;

мутація;

мінливість;

фенотип;

генотип;

 гетерозигота;

Мінливість.

ІІІ. Актуалізація знань

1) Постановка проблеми:

На яких об'єктах Мендель ставив свої досліди?

За якими ознаками Мендель підбирав батьківські пари?

2) Організація роботи з текстом підручника.

Зустрітися, використовуючи текст підручника на стор. 176 експеримент, який провів Мендель.

Ті, що навчаються читають текст підручника.

Рослини з якими ознаками брав для експерименту Мендель? (Схрещував рослини, які мають жовті насіння і зелені насіння, або рослини мають гладкі насіння схрещував з рослинами, що мають зморшкуваті насіння)

Яка ознака проявлявся у гібридів першого покоління? (Одна ознака)

Як назвав Мендель ознака, що виявляється у гібридів першого покоління? (Домінантна ознака - пригнічує).

Як назвав Мендель ознака, який в першому поколінні гібридів не проявляється? (Рецесивний ознака - придушений).

IV. Пояснення нового матеріалу

Для ілюстрації першого закону Менделя скористаємося динамічним посібником. Для експерименту він взяв два сорти гороху гомозиготних за генотипом рослини з жовтими насінням він схрещував з рослинами, що мають зелені насіння.

Потім Мендель вивчив отримані гібриди. Всі нащадки мали однаковий фенотип - жовті насіння. (Учитель демонструє розповідь, використовуючи динамічне посібник). Ви вже з'ясували, що ознаки проявилися у гібридів першого покоління Мендель назвав домінантними, а ознаки, що не проявилися - рецесивними.

Перший закон Менделя називають законом одноманітності гібридів першого покоління.

Знайдіть формулювання закону в підручнику запишіть назву першого закону і його формулювання в зошит.

А тепер оформимо все вищесказане використовуючи генетичну символіку. Складемо схему схрещування.

Р: ♀АА × ♂аа

 ж. з

G: А а

F1: Аа

 ж

На сторінці 177 підручника познайомтеся зі схемою схрещування, в якій схрещують рослини з іншими ознаками.

Схрещування організмів, що відрізняються по одній парі альтернативних ознак вчені називають моногібрідним схрещуванням.

V. Фізкультхвилинка

Мендель вирішив продовжити свої дослідження, він взяв гібридне насіння, посадив їх і не втручався в схрещування, відбулося самозапилення, тобто гібриди скористалися між собою.

Р: ♀Аа × ♂Аа

 ж. ж.

G: А а А а

F2: АА; Аа; Аа; аа

 ж. ж. ж. з.

Мендель провів ретельний математичний підрахунок і виявив наступне розщеплення по Феноти

Розщеплення за фенотипом: 3 ч. Ж.: 1ч.з

Розщеплення за генотипом: 1 ч. АА: 2 ч. Аа: 1чаа

Учитель просить учнів знайти в тексті підручника назву другого закону Менделя і його формулювання записати в зошит знайдений матеріал.

Після учитель звертає увагу учнів на такий приклад: При схрещуванні рослин Нічна красуня з білими квітками з рослинами, що мають червоні квітки, гібриди першого покоління мають рожеве забарвлення. Цей приклад показує відхилення від менделевским закономірностей. Даний вид схрещування, при якому домінантний ген в повному обсязі пригнічує рецесивний отримало назву неповне домінування.

 

Ознака

Ген

Генотип

Червоний окрас

А

АА

Рожевій окрас

А,а

Аа

Білий окрас

А

аа

Р: ♀АА × ♂аа

 к. б.

G: А а

F1: Аа

 р.

Р: ♀Аа × ♂Аа

 р. р.

G: А а А а

F2: АА; Аа; Аа; аа

 к. р. р. б.

при неповному домінуванні в другому поколінні спостерігається розщеплення за фенотипом і генотипом збігається.

Розщеплення за генотипом: 1: 2: 1

Розщеплення за фенотипом: 1: 2: 1

VI. Перевірка розуміння учнями нового матеріалу. Первинне закріплення знань.

Рішення завдання на моногибридного схрещування.

Плоди кавуна можуть мати зелену або смугасте забарвлення. Всі кавуни, отримані від схрещування рослин з зеленими і смугастими плодами, мали тільки зелений колір кірки плода. Напишіть схему даного схрещування, якщо батьківські форми гомозиготні за генотипом.

 

Ознак

Ген

Генотип

Зелений окрас

А

АА, Аа

Полосатий окрас

А

аа

 

Р: ♀АА × ♂аа

 З. П.

G: А а

F1: Аа

 З.

 

VII. Застосування знань.

У великої рогатої худоби чорна масть домінує над червоною. Яким буде потомство у гомозиготной чорної корови та червоного бика?

Можна дозволити учням самостійно вирішувати в зошиті це завдання, або попросити найбільш сильного учня записувати рішення на дошці з коментарями.

 VIII. Рефлексія:

Закінчити речення:

- "Знання отримані на уроці мені необхідні ..."

- Я отримав корисну інформацію про те, що ... "

XIX. Домашнє завдання

1. Прочитати текст підручника

2. Завдання в робочому зошиті.

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку