Урок"Законодавче регулювання міжнаціональних відносин в Україні та мовної проблеми.

Про матеріал

Ознайомлення учнів зі шляхами вирішення проблеми міжнаціональних відносин

в Україні, статусом мов в Україні; розвивати вміння учнів аргументовано висловлювати і відстоювати власну думку, вести дискусію; формувати толерантність до представників різних національностей, терпимість до думки, відмінної від власної.

Перегляд файлу

Тема: Законодавче регулювання міжнаціональних відносин в Україні та мовної проблеми.

Мета: ознайомлення учнів зі шляхами вирішення проблеми міжнаціональних відносин

в Україні, статусом мов в Україні;  розвивати вміння учнів аргументовано висловлювати і відстоювати власну думку, вести дискусію; формувати толерантність до представників різних національностей, терпимість до думки, відмінної від власної.

Обладнання: Конституція України, Закон України «Про мови в Українській РСР», Закон

України «Про національні меншини в Україні», політико – адміністративна карта України.

Основні поняття: державна мова.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма: урок – диспут.

Структура уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
  3. Вивчення нового матеріалу
  • Дискусія з елементами імітаційної гри.
  1. Закріплення.
  2. Підсумки уроку.
  3. Домашнє завдання.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Бесіда.

  1. Назвіть конституційні права громадян.
  2. Визначте принципи, що стосуються можливості користування цими правами.
  3. Представники яких народів живуть на території України?
  4. Покажіть на карті регіони проживання різних національних груп.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Порядок проведення диспуту.

Пам’ятка учня про правила проведення дискусії.

  1. Сперечайся по суті, бо головне в дискусії – аргументи, факти, логіка, доказовість.
  2. Чітко формулюй власні думки, намагайтеся обґрунтувати істину.
  3. Виявляйте скромність, самокритичність, вмійте визнавати критичні зауваження щодо виступу.
  4. Не перебивайте виступи своїх опонентів, уважно прислухайтеся до їхньої думки, реагуйте на неї.
  5. Підкоряйтесь правилам дискусії.

Дискусія з елементами імітаційної гри.

Імітаційна ситуація.

 Уявіть себе учасниками конференції, на якій обговорюються дві проблеми: забезпечення прав національних меншин в Україні та розвиток державної мови в Україні, розвиток та вживання в державі інших мов.

 

Робота в групах.

Завдання.

 Представити на конференції інтереси окремих національних груп або висловити думку органів державного управління.

Дискусія.

  1. Які особливі потреби можуть мати представники національних меншин?
  2. У  чому полягає їх відмінність від представників корінної нації?
  3. Які норми щодо прав представників різних національностей встановлено між народно – правовими актами?

Підведення підсумків дискусії.

Пропонується учням зробити висновок, якою мірою в Україні забезпечено права  національних меншин, і як діє чинне законодавство України про мови.

 

Закріплення нових знань і вмінь учнів.

Колективна робота за завданнями.

  1. Визначте основні положення Конституції України та законів, які визначають статус мов в Україні.
  2. Назвіть законодавчі документи, що забезпечують дотримання прав людини в Україні для громадян усіх національностей.

 

У. Підсумки уроку.

 Проблема міжнаціональних відносин є однією з найуразливіших та найболючіших. Від її вирішення значною мірою залежить розвиток держави. Саме тому Україна приділяє міжнаціональним відносинам значну увагу, забезпечуючи вільний розвиток усіх національностей, які проживають на території України.

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку