Тема: Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел.
Очікувані результати: удосконалити і закріпити вміння учнів виконувати додавання і віднімання двоцифрових чисел; розвивати логічне мислення, увагу, уміння аналізувати; активізувати пізнавальну активність учнів;
виховувати доброзичливість, товариськість, цікавість та інтерес до успіхів у математиці.
Обладнання: підручник, ноутбук, телевізор, мультимедійна презентація, картки, сніжинки із буквами, робочі листки, цеглинки лего, м’яч.
Тип уроку: урок практичного застосування знань, вмінь і навичок
Методи: ігровий, пояснювальний, ілюстративно -демонстративний, групова робота
Хід уроку:
І. Актуалізація і корекція опорних знань.
1.1 Організація класу.
-Пролунав дзвінок, починаємо урок.
-Діти, в народі говорять: «Добрий гість – дому радість».
Тож подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.
Ми вам раді,люди добрі!
вітаємо щиро Вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас
2.1 Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.
- Я хочу, щоб від роботи ви отримали насолоду,а наші гості побачили, як ви любите вчитися. Адже математика – серйозна наука,але полюбляє,коли діти на уроках не нудьгують. Тож сьогодні ми будемо обчислювати приклади і задачі, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом, грати. Ми повторимо матеріал,який ви вивчили на попередніх уроках.
Я знаю ,що ви дуже любите казки. А до якої казки ми завітаємо сьогодні,ви скажете,уважно послухайте: «Її поцілунок був зимніший за лід! Він пройняв хлопчика наскрізь,до самого серця, яке перетворилось на крижинку і хлопчик забув усіх»!
(відповіді дітей) (слайд)
- Так ,діти,ця казка називається «Снігова Королева». А хто головні герої цієї казки?(Кай, Герда)
- Вони вас запрошують у свою казку. Снігова Королева схопила Кая і повезла з собою. І Герда вирушила його визволяти.
- Допоможемо їй визволити Кая і повернутися додому?
- Снігова королева приготувала нам багато завдань-перешкод. Вона не хоче віддавати хлопчика.
Отже,наше завдання на уроці – потрапити до Лапландії,до крижаного палацу Снігової Королеви подолавши всі перешкоди. Тільки добре знаючи математику і виконавши всі завдання ми зможемо відгадати чарівне слово, яке допоможе Каю звільнитися. Сніжинки нам вкажуть дорогу.(Слайд)
1 перешкода - Усний рахунок.
Бліц-питання
- Найменше двоцифрове число?(10)
- Найбільше одноцифрове число?(9)
- Як називаються числа при додаванні?(Доданок,доданок,сума)
- Чи можна доданки міняти місцями?
- Чи зміниться від цього сума?
- Як називаються числа при відніманні?(зменшуване,від’ємник,різниця)
- Назвіть кількість десятків і одиниць у числі 36.
Перед вами ряд чисел. Назвіть яких чисел не вистачає?(слайд)
70…,72,73,…,…,76…,78,79,….
Назвіть сусідів числа (слайд)
---30---,---54---,---10---,---90---
- Що можна сказати про числа 10,30,90?(круглі десятки)
- Доведіть,що ви знаєте математичну мову. Прочитайте по різному(слайд)
5+6=11(До5 додати 6 одержимо 11,5 плюс 6 дорівнює11)
8-3=5(від 8 відняти 3 одержимо 5)
- Молодці, з усним завданням впорались!(Сніжинка)
ІІ Самостійне виконання учнями завдань під контролем вчителя
1.-А тепер вже вам пора
Взятися і до пера.
Число записати
Знання свої показати.
Пригадаємо як треба сидіти під час письма:
- спинка рівна;
- ноги на підлозі;
- руки на парті;
- ручку тримаємо трьома пальцями;
- зошит лежить похило.
Записуємо число.
- А яка цифра схожа на казкового птаха?(2).
Що в природі існує в кількості двох?(крила,вуха,руки,ноги).
(слайд)
Каліграфічна хвилинка.
Прописання цифри. (сніжинка)
Пауза-цікавинка «Ланцюжок»(передаю м’яч, завдання не розірвати ланцюжок)
Є число 2 – кожне наступне збільшити на 2.
2.Математичний диктант.
Герда рушає далі. Вона познайомилась із мудрим вороном – Карраксом.(слайд)
І наступне завдання від нього.
Відступаємо одну клітинку вниз і пишемо через клітинку:
Запишіть число у якому 2 дес. і 7 од.
Число в якому 7 дес.
Запишіть число наступне за числом 49.
Попереднє до числа 31.
Знайдіть суму чисел 20 і 40.
Різницю чисел 20 і 1.
Взаємоперевірка !
Обміняйтесь зошитами. Увага на екран!(слайд)
27,70,50,30,60,19
Молодці! Із завданням впорались,отримали ще одну сніжинку.(Сніжинка)
3.Обчислення виразів. Гра «Естафета»
Змагання. Завдання на карточці, яка лежить на останній парті. Передають на передні парти вписуючи правильну відповідь.
32+8 26+4 53+7
24+53 33+27 42+38
70-6 50-5 40-7
56-40 62-30 75-50
Перевірка(слайд)(Сніжинка)
Фізкультхвилинка
4. Робота над задачею.
Довго йшла Герда і от вона опинилась біля маленької розбійниці (Слайд)
Розбійниця наказала Герді розв’язати задачу . Знову потрібна ваша допомога.
Задача
«Кай і Герда грали в сніжки. Герда зліпила 12 сніжків, а Кай – на 4 більше. Скільки всього сніжків зліпили діти?»(слайд)
а)читання вчителем
б)читання учнями
в)розбір задачі
- Що відомо?
-Яке запитання задачі?
-Чи можемо відразу дати відповідь на запитання?
-Якою буде перша дія?
(Сніжинка)
Фізкультхвилинка для очей:
- закрили очі;
- вікно-двері;
- стеля-парта;
- покліпати швидко-швидко .
5.Самостійна робота.
Герда вже втомилася,але ми можемо наступне завдання виконати самостійно.
Вам треба розв’язати приклади.
Самостійна робота.
№ 435,с.73 – за варіантами
(Сніжинка)
6.Наступна перешкода – володіння Снігової Королеви.(слайд)
Ось ми і біля замку Снігової Королеви. Але ми не можемо до нього потрапити. Нам треба назвати з яких фігур він зроблений.
Обчислення периметра прямокутника.
(слайд)
-Що ви знаєте про прямокутник?(геометрична фігура)
-Сформулюйте правило?(Прямокутник –це фігура у якої протилежні сторони рівні і всі кути прямі)
Обчисліть самостійно периметр прямокутника.
- Молодці! З цим завданням впоралися.(Сніжинка)
ІІІ Звіт учнів про роботу і теоретичне обґрунтування отриманих результатів
Яке слово допомогло нам перемогти Снігову Королеву?
Що таке дружба?(згуртованість, взаємодопомога, підтримка)
Д р у ж б а
Ми виконали всі завдання і відгадали слово,а дружба може здолати будь-які перешкоди.
IV Підсумок уроку
Зробимо останній крок, підсумуємо урок.
- Що важливого ми досягли на сьогоднішньому уроці?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Хто добре працював на уроці?
- Як вам давалися завдання на уроці? Покажіть за допомогою цеглинок лего:
червона-важко;
зелена-легко;
жовта-не дуже легко;
синя-не дуже важко.
- Сьогодні ви молодці. Я вам дякую за урок.
Всі крижані фігурки Снігової Королеви від нашої дружби і взаємодопомоги перетворилися на льодяники, якими я вас пригощаю.
Робочий листок
Дата__________________________________________________________
1.Каліграфічна хвилинка
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Математичний диктант.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Задача
Кай і Герда грали в сніжки . Герда зліпила 12 сніжків, а Кай – на 4 більше. Скільки всього сніжків зліпили діти?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.Самостійна робота.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.Знайти периметр прямокутника.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Варіант сніжинок!