Тема: Закріплення і узагальнення знань і вмінь учнів в розв’язуванні задач на рух та знаходження площі і периметра геометричних фігур.
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння з теми «Площа та периметр прямокутника, задачі на рух та розв’язування рівнянь»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язання вправ, розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки, виховувати інтерес до знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Вид уроку: урок з елементами критичного мислення
Обладнання: ПК, презентація, роздатковий матеріал – завдання для (самостійної) парної, групової роботи, пам’ятка-шпаргалка для учнів, дерево очікування.
Хід уроку:
І. організація класу.
Пролунав уже дзвінок
Всіх покликав на урок
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався
Щоб почути у кінці
Що у 4-в класі діти просто молодці!
-
Мене звати Антон Аркадійович, і сьогодні урок математики проведу у вас я !
-
І зараз я вам пропоную гру «Інтрига». Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз нашого уроку (Слайд ).
-
Дійсно наш девіз виглядає так! (Слайд ).
Ось у нас є дерево рішень. Запишіть на листочках очікуванні результати , але перед тим як ви будете писати я пропоную вам свій варіант
Я очікую від уроку гарного, робочого настрою, взаємодопомогу та плідну працю на протязі уроку.
А для кращого написання очікувань вам допоможуть такі слова:
-
Я очікую від уроку…
-
Сьогодні я хочу навчитись…
-
Я сподіваюсь…(слайд )
-
У кожного з вас є листочки на яких ви записуєте очікуванні результати. Усі листочки ви прикріпляєте на основу дерева рішень, а в кінці ми побачимо чи здійсняться ваші очікування.
-
Дайте відповіді на запитання:
-
- Хто сьогодні готовий отримати найвищу оцінку?
-
- Хто добре готовий до уроку?
-
- Хто сьогодні готовий отримати щось нове і покращити свої знання?
-
ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань учнів.
-
А зараз ми проведемо Бліцопитування «Математичний розсип»
-
Як називаються компоненти при додаванні?
-
Як називаються компоненти при відніманні?
-
Як називаються компоненти при множенні?
-
Як називаються компоненти при ділені?
-
Що таке периметр?
-
Якщо нам відомо рух і час , що ми можемо знайти?
-
Як можна знайти час?
-
Як можна знайти рух?
-
Як знайти невідомий доданок ?
-
Як знайти невідоме зменшуване?
-
Як знайти невідомий дільник?
-
Як знайти від’ємник?
Інтерактивна гра «Калейдоскоп формул».
-
На кожній парті є картки із завданням де 1 стовпчик це завдання, а 2 це відповіді на ці завдання.
-
Ви повинні співвіднести правильно математичні завдання з його розв’язком (робота в парах),( перевірка на слайді)
-
Підніміть руки у кого немає жодної помилки.
-
Хто добре справився, молодці,
-
А для тих, хто не до кінця ще вивчив формули. Вам пропоную скористатися шпаргалкою. Відповіді на ці питання допоможуть нам розв’язувати сьогоднішні математичні завдання.
-
ІІІ. Закріплення і узагальнення знать учнями.
-
В першій частині уроку ми повторювали як знайти площу, шлях, відстань, периметр, швидкість, час і повторили як знайти невідомий компоненти арифметичних дій, ці знання ми застосуємо на практичних завданнях.
-
А зараз відкрили всі свої сині зошитки на сторінці 16 де нас чекають практичні завдання.
-
Прочитали всі задачу!
-
Про яку фігуру йде мова в задачі?
-
Що називається прямокутником?
-
В задачі є периметр. Що таке периметр?
-
Чому дорівнює периметр?
-
Як називаються сторони прямокутника?
(коротка умова на екрані)
-
Чому дорівнює довжина?
-
Яке питання задачі?
-
Чи можна знайти зразу площу? Чому? Правильно, тому, що ми не знаємо чому дорівнює ширина.
-
(слайд)
-
з якої формули в умові можна знайти ширину?(в формулі периметру)
(53+в)*2= 200
(53+в)=200:2
(53+в)=100
в=100-53
в=47(м)- ширина прямокутника.
-
А тепер знаючи довжину і ширину ми зможемо знайти площу?.
S=a*b
S=53*47=2491
Завдання 2
Робота над задачею:
-
Про яку фігуру йдеться в умові задачі ?
-
Яка величина нам відома ?
-
Що нам потрібно знати для того щоб розв’язати цю задачу?
-
Чи можемо ми зразу дати відповідь на поставлене питання?
S1=a1*b1
S=10*21=210(м)- площа 1 прямокутника
S2=a2*b2
a2=S:b
a2=210:14=15(м)
Відповідь: а2=15м
Завдання 3
|
V
|
T
|
S
|
І
|
?км/год
|
10год
|
150км
|
ІІ
|
?км/год
|
15год
|
однакова
|
-
V1=S:T
V1=150:10=15 1) ÷ 2) ÷
-
V2=S2:T2
V2=150:15=10
-
15+10=25 3) +
-
150:25=6
4) ÷
- Знаючи, що відстань дорівнює 150 км і знаючи, що перший човен був у дорозі 10 год., про що можна дізнатися?(швидкість 1 човна)
- Якою дією?(ділення)
- Це буде 1 дія.
- Знаючи, що відстань дорівнює 150 км, і знаючи, що 2 човен був у дорозі 15 год., про що можемо дізнатися?(швидкість 2 човна)
- Якою дією?(ділення)
- Це буде 2 дія.
- Знаючи швидкість першого човна і швидкість другого човна, про що можемо дізнатися?(на скільки вони зблизилися за 1 год.)
- Якою дією(додавання)
- Це буде 3 дія.
- Знаючи , що відстань дорівнює 150 км і знаючи на скільки вони зблизилися за 1 год., про що можемо дізнатися?(через скільки год вони зустрінуться)
- Якою дією?(ділення)
- Це буде 4 дія.
Відповідь: через 6 годин зустрілися
Розв’язування рівнянь учнями
-
Прочитали завдання № 75
-
Яке завдання? (біля дошки працює 1 учень, всі інші в зошитах)
Х-90*12=423 к:(900:15)=40
Х-1080=423 к:60=40
Х=423+1080 к=40*60
Х=1503 к=2400
Робота в групі №80(1)
57423+600675:75+304*(500100-499964)=
-
500100 2) 600675 75 3) 304 4) 57423 5) 65432
499964 136 8009 41344
Перевірка кожної дії( хто перший той допомагає)
Кросворд
Висновок
-
Протягом уроку ми плідно працювали з вами, а давайте перевіримо чи здійснились ваші очікування протягом уроку? У кого здійснилися, той чіпляє листочки на гілки, а ті у кого не до кінця той перевищує на стовбур.
-
Бачите як зацвіло наше дерево. Щоб воно цвіло і тішило нас очікуваними результатами ми будемо продовжувати втілювати в життя наші сподівання!
Рефлексія
-
Мені сьогодні сподобалось працювати оскільки…
-
Без допомоги партнера я зміг би розв’язати…
-
Під час підготовки до наступного уроку мені слід звернути увагу…
-
Так , як ви сьогодні гарно та плідно працювали і ваше домашнє завдання буде лише вивчити шпаргалку.
Оцінювання
÷