Урок "Закріплення і узагальнення знань і вмінь учнів в розв’язуванні задач на рух та знаходження площі і периметра геометричних фігур."

Про матеріал
Узагальнити та систематизувати знання та вміння з теми «Площа та периметр прямокутника, задачі на рух та розв’язування рівнянь»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язання вправ, розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки, виховувати інтерес до знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань Вид уроку: урок з елементами критичного мислення
Перегляд файлу

Тема: Закріплення і узагальнення знань і вмінь учнів в розв’язуванні задач на рух та знаходження площі і периметра геометричних фігур.

Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння з теми «Площа та периметр прямокутника, задачі на рух та розв’язування рівнянь»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язання вправ, розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки, виховувати інтерес до знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Вид уроку: урок з елементами критичного мислення

Обладнання: ПК, презентація, роздатковий матеріал – завдання для (самостійної) парної, групової роботи, пам’ятка-шпаргалка для учнів, дерево очікування.

Хід уроку:

І. організація класу.

Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався

Щоб почути у кінці

Що у 4-в класі діти просто молодці!

  • Мене звати Антон Аркадійович, і сьогодні урок математики проведу у вас я !
  • І зараз я вам пропоную гру «Інтрига». Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз нашого уроку (Слайд ).
  • Дійсно наш девіз виглядає так! (Слайд ).

 

Ось у нас є дерево рішень. Запишіть на листочках очікуванні результати , але перед тим як ви будете писати я пропоную вам свій варіант

Я  очікую від уроку гарного, робочого настрою, взаємодопомогу та плідну працю на  протязі уроку.

 А для  кращого написання очікувань вам допоможуть такі слова:

  • Я очікую від уроку…
  • Сьогодні я хочу навчитись…
  • Я сподіваюсь…(слайд )
  • У кожного з вас є листочки на яких ви записуєте очікуванні результати. Усі листочки ви прикріпляєте на основу дерева рішень, а в кінці ми побачимо чи здійсняться ваші очікування.
  • Дайте відповіді на запитання:
  • - Хто сьогодні готовий отримати найвищу оцінку?
  • - Хто добре готовий до уроку?
  • - Хто сьогодні готовий отримати щось нове і покращити свої знання?
  •  

ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань учнів.

  • А зараз ми проведемо Бліцопитування «Математичний розсип»
  1. Як називаються компоненти при додаванні?
  2. Як називаються компоненти при відніманні?
  3. Як називаються компоненти при множенні?
  4. Як називаються компоненти при ділені?
  5. Що таке периметр?
  6. Якщо нам відомо рух і час , що ми можемо знайти?
  7. Як можна знайти час?
  8. Як можна знайти рух?
  9. Як знайти невідомий доданок ?
  10. Як знайти невідоме зменшуване?
  11. Як знайти невідомий дільник?
  12. Як знайти від’ємник?

Інтерактивна гра «Калейдоскоп формул».

  • На кожній парті є картки із завданням де 1 стовпчик це завдання, а 2 це відповіді на ці завдання.
  • Ви повинні співвіднести правильно математичні завдання з його розвязком (робота в парах),( перевірка на слайді)
  • Підніміть руки у кого немає жодної помилки.
  • Хто добре справився, молодці,
  • А для тих, хто не до кінця ще вивчив формули. Вам пропоную скористатися шпаргалкою. Відповіді на ці питання допоможуть нам розвязувати сьогоднішні математичні завдання.
  •  

ІІІ. Закріплення і узагальнення знать учнями.

  • В першій частині уроку ми повторювали як знайти площу, шлях, відстань, периметр, швидкість, час  і повторили як знайти невідомий компоненти арифметичних дій, ці знання  ми застосуємо на практичних завданнях.
  • А зараз відкрили всі свої сині зошитки на сторінці 16 де нас чекають практичні завдання.
  • Прочитали всі задачу!
  • Про яку фігуру йде мова в задачі?
  • Що називається прямокутником?
  • В задачі є периметр. Що таке периметр?
  • Чому дорівнює периметр?
  • Як називаються сторони прямокутника?

(коротка умова на екрані)

  • Чому дорівнює довжина?
  • Яке питання задачі?
  • Чи можна знайти зразу площу? Чому? Правильно, тому, що ми не знаємо чому дорівнює ширина.
  • (слайд)
  • з якої формули в умові  можна знайти ширину?(в формулі периметру)

(53+в)*2= 200

(53+в)=200:2

(53+в)=100

в=100-53

в=47(м)- ширина прямокутника.

  • А тепер знаючи довжину і ширину ми зможемо знайти площу?.

S=a*b

S=53*47=2491

Завдання 2

Робота над задачею:

  • Про яку фігуру йдеться в умові задачі ?
  • Яка величина нам відома ?
  • Що нам потрібно знати для того щоб розвязати цю задачу?
  • Чи можемо ми зразу дати відповідь на поставлене питання?

S1=a1*b1

S=10*21=210(м)- площа 1 прямокутника

S2=a2*b2

a2=S:b

a2=210:14=15(м)

Відповідь: а2=15м

Завдання 3

 

              V

T

S

І

?км/год

10год

150км

ІІ

?км/год

15год

однакова

  1. V1=S:T

      V1=150:10=15        1)             ÷               2)             ÷

  1. V2=S2:T2

  V2=150:15=10                                   

  1. 15+10=25                  3)                       +
  2. 150:25=6

                 

                                       4)               ÷

 

 

 

 

- Знаючи, що відстань  дорівнює 150 км і знаючи, що перший човен був у дорозі 10 год., про що можна дізнатися?(швидкість 1 човна)

- Якою дією?(ділення)

-  Це буде 1 дія.

- Знаючи, що відстань дорівнює 150 км, і знаючи, що 2 човен був у дорозі 15 год., про що можемо дізнатися?(швидкість 2 човна)

- Якою дією?(ділення)

- Це буде 2 дія.

- Знаючи швидкість першого човна і швидкість другого човна, про що можемо дізнатися?(на скільки вони зблизилися за 1 год.)

- Якою дією(додавання)

- Це буде 3 дія.

- Знаючи , що відстань дорівнює 150 км і знаючи на скільки вони зблизилися за 1 год., про що можемо дізнатися?(через скільки год вони зустрінуться)

- Якою дією?(ділення)

- Це буде 4 дія.

 

Відповідь: через 6 годин зустрілися

 

Розв’язування рівнянь учнями

  • Прочитали завдання № 75
  • Яке завдання? (біля дошки працює 1 учень, всі інші в зошитах)

Х-90*12=423                                                             к:(900:15)=40

Х-1080=423                                                               к:60=40

Х=423+1080                                                              к=40*60

Х=1503                                                                      к=2400

Робота в групі №80(1)

57423+600675:75+304*(500100-499964)=

  1.   500100            2) 600675  75               3)   304              4)   57423         5)     65432

  499964                                                        136                      8009                 41344

 

Перевірка  кожної дії( хто перший той допомагає)

Кросворд

Висновок

  • Протягом уроку ми плідно працювали з вами, а давайте перевіримо чи здійснились ваші очікування протягом уроку? У кого здійснилися, той чіпляє листочки на гілки, а ті у кого не до кінця  той перевищує на стовбур.
  • Бачите як зацвіло наше дерево. Щоб воно цвіло і тішило нас очікуваними результатами ми будемо продовжувати втілювати в життя наші сподівання!

 Рефлексія

  • Мені сьогодні сподобалось працювати оскільки…
  • Без допомоги партнера я зміг би розвязати…
  • Під час підготовки до наступного уроку мені слід звернути увагу…
  • Так , як ви сьогодні гарно та плідно працювали і ваше домашнє завдання буде лише вивчити шпаргалку.

 Оцінювання 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

÷

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку