Урок «Закріплення і узагальнення знань про іменник. Розбір іменників.» 3 клас

Про матеріал
Тема : Закріплення і узагальнення знань про іменник .Розбір іменників. Мета : перевірити знання, вміння, навички учнів знаходити іменники серед інших слів, розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число, відмінок іменника; активізувати словниковий запас учнів; розвивати образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності; виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні. Формувати предметні компетентності: - інформаційна (засвоєння та обробка інформації); - комунікативна (уміння представити себе усно, володіння способами взаємодії з оточуючими, володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією); - мовленнєва (здатність розуміти зміст прочитаного, вміти вдало висловлювати усні відповіді, здатність вести діалог з дотриманням мовленнєвого етикету); - соціокультурна(знання про свою державу, здатність вирішувати за допомогою мови різні навчальні та життєві проблеми). Методи: інтерактивний, ілюстративний, проблемно-пошуковий, словесний, критичного мислення, самостійної роботи, практичний. Тип уроку : урок закріплення знань, умінь та навичок. Обладнання : LEGO, кубик Блума, гра-тренажер в learningapps , мультимедійна презентація, дидактичні ігри, робочий зошит, підручник 3 клас М.С.Вашуленко ,Н.А.Васильківська, Г.С..Дубовик. Видавництво : «Основа»,2020.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                                                 Відкритий урок

з  української мови 3 клас

Тема: «Закріплення і узагальнення знань про іменник.

Розбір іменників.»

                         

Підготував:

вчитель початкових класів

Колісник В.І.

     2021 н.р.

 

 

 

 

 

Тема : Закріплення і узагальнення знань про іменник .Розбір іменників.

 

Мета : перевірити знання, вміння, навички  учнів знаходити іменники серед інших слів, розрізняти власні і загальні іменники,   визначати рід, число, відмінок іменника; активізувати словниковий  запас учнів;

розвивати образне мислення, орфографічну пильність,  чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;

виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.

Формувати предметні компетентності:

  • інформаційна (засвоєння та обробка інформації);
  • комунікативна (уміння представити себе усно, володіння способами взаємодії з оточуючими, володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією);
  • мовленнєва (здатність розуміти зміст прочитаного, вміти вдало висловлювати усні відповіді, здатність вести діалог з дотриманням мовленнєвого етикету);
  • соціокультурна(знання про свою державу, здатність вирішувати за допомогою мови різні навчальні та життєві проблеми).

Методи: інтерактивний, ілюстративний, проблемно-пошуковий, словесний, критичного мислення, самостійної роботи, практичний.

Тип уроку : урок  закріплення знань, умінь та навичок.

Обладнання : LEGO, кубик Блума, гра-тренажер в learningapps ,  мультимедійна презентація, дидактичні ігри, робочий зошит, підручник 3 клас М.С.Вашуленко ,Н.А.Васильківська, Г.С..Дубовик. Видавництво : «Основа»,2020.

І. Організація класу

Діти до нас сьогодні завітали гості,

Поверніться і привітайтесь. 

Створення позитивного психологічного настрою.

Привітайте один одного

Усміхнись тому хто зліва

Усміхнись тому хто справа

Ми усі одна сім’я

Він, вона і ти і я.


- Дорогі діти! Вітаю вас на уроці української мови. Якщо хочете бути добрими і розумними, погладьте себе і сусіда по голівці. Якщо ви хочете допомагати один одному, простягніть руку товаришу. Якщо ви хочете бути працелюбними підніміть рученята вгору.  Якщо ви хочете бути дружніми, візьміть одне одного за руку. Якщо ви хочете бути старанними, уважними, поміркованими, розумними, активними поплескайте в долоньки.

- Я хочу, щоб кожен із вас на уроці відчув себе успішним.

- Ну що ж, з гарним настроєм

Розпочинаймо наш урок.

А що ви хотіли б дізнатися на сьогоднішньому уроці?

- Яким же ви уявляєте цей урок ?

- Давайте зробимо рекламу нашого уроку.

Урок буде:

А я у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете

  • уважними, активними старанно працювати;
  • правильно і чітко висловлювати свої думки;
  • ви маєте переконати мене, що ви любите і знаєте рідну мову.

А урок у нас буде сьогодні незвичайним. Урок – подорож. А куди ми будемо мандрувати ви дізнаєтесь трохи пізніше.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Отож, ми вирушимо у подорож до міста Іменник

-Отже, на сьогоднішньому уроці ми закріпимо знання про іменник, пригадаємо все,  що ми знаємо про цю частину мови.

Тема нашого уроку „Закріплення і узагальнення знань про іменник ”.

Завдання:

  • узагальнити знання про іменник, одержані на попередніх уроках. 
  • закріпити знання про граматичні ознаки іменника
  • творчо підходити до виконання завдань
  • дотримуватися культури писемного мовлення;
  • поповнити свій словниковий запас


 

-Сьогодні я запрошую вас у подорож на повітряній кулі. Здійснимо цю подорож засобами скидання баласту.  Ми помандруємо у красиве, дивне, загадкове царство УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. У кожної групи  є своя повітряна куля, для того щоб вона полетіла ,нам треба скинути баласт та виконати різноманітні цікаві завдання в ній.  Нашим вказівником сьогодні  буде підручник. З кожним виконаним  завданням наша куля буде ставати легшою і зможе полетіти . Рушаємо!

 

ІV. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу

1.Каліграфічна хвилинка 

1.Розгорніть зошити, запишіть дату. Зверніть увагу на завдання для каліграфічного письма.

Хх  ба  га  то  чи  тає   зна

 Яке слово, речення можна утворити з цих буквосполучень ?Запишіть це прислів’я у зошит дотримуючись правил каліграфії.

Іменник-це частина мови, яка називає предмети і відповідає на питання хто? що? Іменники називають назви істот(хто?) та неістот(що?).

 


2. Словникова робота

Перед вами лежать переплутані картки, знайдіть серед них іменники які  відповідають на питання хто, що? Розкладіть їх.

а) дівчата запишіть іменники назв неістот.

б) хлопці запишіть іменники назв істот.

 



3.Інтерактивна  гра ОДИН-БАГАТО

Іменники мають два числа: однину і множину.

Іменники, які називають один предмет ,уживаються в однині.

Іменники, які називають два і більше предметів, уживаються у множині.

     А зараз ми попрацюємо з нашим улюбленим ЛЕГО.

Діти, так само, як наше  Лего вважається найкращою забавкою для дітей , так і іменник є найпоширенішою частиною мови в українській мові. Як відомо ,випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови. В 11- томному «Словнику української мови мови» нараховується близько 135 тис. слів.

Завдання:


Дивлячись на презентацію, знайдіть іменники в однині і множині ,назвіть їх.



4.Узагальнення знань про власну і загальну назву.

Іменники – загальні назви пишуться з малої літери( це назви, що даються багатьом предметам) Власні назви пишуться з великої літери( це прізвище,ім’я,по батькові людей,клички тварин,назви країн,міст,сіл,вулиць,річок,гір,морів.

  Пригадаймо які назви пишуться з великої букви? Які слова відносяться до власних назв.

Робота з підручником ст.120 впр.4



5.Фізкультхвилинка.

Хтось там бачу, притомився

І на парту похилився.

Треба всім нам дружно встати,

Фізкультхвилинку почати.




https://www.youtube.com/watch?v=W2fHg0qGI14


6.Гра « Перевір свої знання».



https://learningapps.org/view3202941

https://learningapps.org/5700102

7. Розбір іменника як частини мови.

 - Уявіть собі, що ви іменник. Розкажіть про себе. (Дельфіни)



Робота з підручником ст.120 впр.5

 

V. Підсумок уроку

- Прийшла пора підсумувати.

8.Робота з кубиком БЛУМА.

 




На прощання пограємо в гру «Так і ні»

  • Карпати – власний іменник? (Так)
  • Загальні іменники пишуться з великої літери? (Ні)
  • Іменники відповідають на питання хто? що? (Так)
  • Іменники до яких можна додати слова  мій, він – чоловічого роду? (Так)
  • Назви міст,сіл,вулиць пишуться з маленької літери? (Ні)
  • Іменники,що є назвами неістот відповідають на питання що? (Так)
  • Плечі – це іменник, що вживається лише в множині? (Ні)
  • Молоко -  це іменник, що вживається лише в однині? (Так)
  • Іменники зв’язуються з іншими словами за допомогою прийменників та закінчень.(Так)

- Дорогі діти. Ви сьогодні гарно працювали, були активними, уважними, розумними. Ви поповнили свої скарбнички новими знаннями про мелодійну, солов’їну мову. 

Рефлексія. Якщо ваші очікуванні від уроку справдились ,то підніміть кубик ЛЕГО зеленого кольору, якщо ні, то кубик червоного кольору.

Щиро дякую. Наш урок закінчився.

Наш урок закінчився, але

Пам’ятайте завжди, любі діти:

У житті всім потрібні знання,

А ще – завжди слід добро творити –

Щохвилини та щодня!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбатюк Настя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
1137
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку