Тема. Закріплення знань про прикметник .
Мета: повторити і закріпити знання учнів про прикметник; удосконалювати вміння та навички школярів встановлювати зв’язок між іменником та прикметником; визначати рід, число прикметників; вміти раціонально розподіляти час для виконання певної роботи, працювати швидко й зосереджено; розвивати самостійність у роботі;
формувати вміння учнів спілкуватися належним чином під час виконання групових завдань;
розвивати усне і писемне мовлення дітей; виховувати охайність у записах, та любов до природи.
Обладнання : малюнок зими, веселки, карточки для роботи в групах і парах.
І. Організація класу
До нас прилетіла пташка . Він перший вісник весни. Що за пташка?(шпак)
Вже перше березня . Це перший місяць ….
Але холодна зима ніяк не хоче покидати свої володіння, ніяк не поступиться весні. Вона зачарувала всі весняні явища природи та різнокольорові барви Весни.
У – уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
Девіз нашого уроку: «Не кажи не вмію, а кажи навчусь».
1.Каліграфічна хвилинка
Пригадайте пісеньку по пташку.( Діти пригадують )
Каліграфічно запишіть речення, яким починається пісня. Пишіть гарно, щоб потішити своїми успіхами пташку.
Ш Щ ч ще пт аш
Щебетала пташечка під віконечком.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Щоб появилося весняне сонечко і барви весни, треба бути уважними і пригадати вивчене. Отже тема нашого уроку « Закріплення знань про прикметник».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Слухаємо уважно вірш він підкаже про яку частину мови ідеться у вірші.
… це частинка мови,
Без неї нам не обійтись,
Йому, як другові, всміхнись.
Земля – ласкава, люба. Рідна,
А сонце – щире, золоте.
А очі в мами – добрі, ніжні,
А голос – чистий і дзвінкий,
А руки – теплі і надійні,
А погляд – сонячний , ясний
Квітки у полі – білі, сині,
Червоні, жовті, голубі.
Хмаринки в небі – бистрокрилі, весняні , літні, зимові.
Усі ознаки називає
… як частина мови.
І жодної не обминають
Слова ці, справді пречудові.
Отже, про яку частину мови ми будемо говорити?
IV.Повторення і узагальнення знань
Синоніми - це слова однієї частини мови, різні за звучанням і написанням, що мають дуже близьке лексичне значення.
Антоніми - це слова з протилежним лексичним значенням.
Веселі пісні – радісні, сумні; сильний вітер – холодний, тихий; чисте повітря – свіже, брудне; мала киця – невеличка, велика.
2. « Анатомічна пара»
Ніч темна, а день ….. ( Світлий)
Вовк хоробрий, а заєць… ( лякливий)
Зима холодна, а літо…. ( жарке)
Цукор солодкий, а сіль…( солона)
Дерево високе, а кущ… ( низький)
3. Робота в групах.
Виконавши певне завдання,ми зможемо здобути весняну барву
а) Перша барва.
Які слова можна утворити від слів:
Банан – банановий;
Лимон –
Мороз –
Срібло –
б) Друга барва.
До прикметників дібрати іменники.
Красивий, сміливий, добра, зелений, синя, смачна, безмежне, густий, жовте, широке .
фізкультхвилинка
в) Третя барва.
В три колонки розкласти слова - прикметники за родами.
Ясне, зелений, книга, мудрий, сметана, зима, лагідна, хороше, місяць, круглий, морозиво, сонце, веселий, квітка, парта, ручка, молочний.
г) Четверта барва. (Робота в парах.)
Утворити прикметники з іменників за зразком:
Веселка – веселковий
Літо -
Небо –
Сонце -
Пальчикова гімнастика
е) П’ята барва.
Гра « Відповідай швидко і будь уважним»
Назвати іменник до якого відносяться прикметники.
Рідна,лагідна, найдорожча - мати
Пухнаста, руда, хитра – лисиця
Висока,білокора, струнка-берізка
Прозора, джерельна, холодна – вода
Футбольний, круглий, шкіряний – м’яч
є) Шоста барва
Допишіть закінчення прикметника.
Весна ( яка? )- зелен…
дівчинка( яка ? )радісн…
погода ( яка ? )сонячн…
вітерець( який ? )тепл…
небо ( яке ? )голуб…
трава ( яка ? )шумлив…
ж) Сьома барва
Вибіркове списування. Виписати прикметники.
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Наче дівчина в вінку.
Зацвіли луги, діброви,
Повно гомону, розмови
і пісень в чагарнику.
Відгадайте загадку
Барвисте коромисло через річку повисло.
Що це? ( веселка)
Ми з вами гарно попрацювали, отримали всі кольори веселки, тому давайте правильно розкладемо кольори веселки.
Як гарно вона нам посміхається!
5. Словникова робота слова - веселка
V. Підсумок уроку
Ми дружно попрацювали і допомогли весні подолати холодну та злу зиму.
Весна наповнила кольоровими барвами,розлила їх по цілому світі і наша земля - матінка пробудилась від сну.
1.Оберіть відповідну цеглинку лего.
На уроці мені…
Дуже сподобалось ( зелена)
Сподобалось (синя)
Не сподобалось ( червона)
2. Дуже ви були старанні
Отже, всі ви учні гарні.
І за працю на уроці
Вам подякувати хочу .
VІ. Домашнє завдання.
Написати 5 речень вживаючи прикметники.