Урок " Закріплення прикметника"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови " Закріплення прикметника" Презентація до уроку з української мови " Закріплення прикметника".
Перегляд файлу

Тема.  Закріплення знань про прикметник .

Мета: повторити і закріпити знання учнів про прикметник; удосконалювати вміння та навички школярів встановлювати зв’язок між іменником та прикметником; визначати рід, число прикметників; вміти раціонально розподіляти час для виконання певної роботи, працювати швидко й зосереджено; розвивати самостійність у роботі;

 формувати вміння учнів спілкуватися належним чином під час виконання групових завдань;

розвивати усне і писемне мовлення дітей; виховувати охайність у записах, та любов до природи.

Обладнання : малюнок зими, веселки, карточки для роботи в групах і парах.

 

І. Організація класу

      До нас прилетіла пташка .  Він  перший вісник весни. Що за пташка?(шпак)

 Вже перше березня . Це перший місяць ….                              C:\Users\USER\Desktop\Sturnus vulgaris1.jpg

 

     Але холодна зима ніяк не хоче покидати свої володіння, ніяк не поступиться весні. Вона зачарувала всі весняні явища природи та різнокольорові барви Весни.

  • А які ж ми повинні бути на уроці?

У – уважними  

Р – розумними

О – організованими

К – кмітливими

  • Не забувайте про правило піднятої руки.

Девіз нашого уроку: «Не кажи не вмію, а кажи навчусь».

 

1.Каліграфічна хвилинка

 

        Пригадайте пісеньку по пташку.( Діти пригадують )

 Каліграфічно запишіть речення, яким починається пісня. Пишіть гарно, щоб потішити своїми успіхами пташку.

Ш Щ ч ще пт  аш

Щебетала пташечка під віконечком.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

     Щоб появилося весняне сонечко і барви весни, треба бути уважними і пригадати вивчене. Отже тема нашого уроку «  Закріплення знань про прикметник». 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

   1. Слухаємо  уважно вірш він підкаже про яку частину мови ідеться у вірші.

    … це частинка мови,

Без неї нам не обійтись,

Йому, як другові, всміхнись.

Земля – ласкава, люба. Рідна,

А сонце – щире, золоте.

А очі в мами – добрі, ніжні,

А голос – чистий і дзвінкий,

А руки – теплі і надійні,

А погляд – сонячний , ясний

Квітки у полі – білі, сині,

Червоні, жовті, голубі.

Хмаринки в небі – бистрокрилі, весняні , літні, зимові.

Усі ознаки називає

…  як частина мови.

І жодної не обминають

Слова ці, справді пречудові.

 Отже, про яку частину мови ми будемо говорити? 

IV.Повторення і узагальнення знань

 

Синоніми - це слова однієї частини мови, різні за звучанням і написанням, що мають дуже близьке лексичне значення.

 Антоніми - це слова з протилежним лексичним значенням.

Веселі пісні – радісні, сумні; сильний вітер – холодний, тихий; чисте повітря – свіже, брудне; мала киця – невеличка, велика.

 

2. « Анатомічна пара»

Ніч темна, а день ….. ( Світлий)

Вовк хоробрий, а заєць… ( лякливий)

Зима холодна, а літо…. ( жарке)

Цукор солодкий, а сіль…( солона)

Дерево високе, а кущ… ( низький)

 

 

3. Робота в групах. 

Виконавши певне завдання,ми зможемо здобути весняну барву

а) Перша барва.

Які слова можна утворити від слів:

Банан – банановий;

Лимон –

Мороз –

Срібло –

б) Друга барва.

   До прикметників дібрати іменники.

Красивий, сміливий, добра, зелений, синя, смачна, безмежне, густий, жовте, широке .

   фізкультхвилинка

 

  в) Третя барва.

 В три колонки  розкласти  слова - прикметники  за  родами.

Ясне, зелений, книга, мудрий, сметана, зима, лагідна, хороше, місяць, круглий, морозиво, сонце, веселий, квітка, парта, ручка, молочний.

г) Четверта барва. (Робота в парах.)

  Утворити  прикметники з іменників за зразком:

Веселка – веселковий

      Літо -

Небо  –

Сонце -

Пальчикова гімнастика

 

е) П’ята барва.

 Гра  « Відповідай швидко і будь уважним»

Назвати іменник до якого відносяться прикметники.

Рідна,лагідна, найдорожча -  мати

Пухнаста, руда, хитра – лисиця

Висока,білокора, струнка-берізка

Прозора, джерельна, холодна – вода

Футбольний, круглий, шкіряний – м’яч

 є) Шоста барва

  Допишіть закінчення прикметника.

Весна ( яка? )- зелен…

дівчинка( яка ? )радісн…

погода  ( яка ? )сонячн…

вітерець( який ? )тепл…

небо ( яке ? )голуб…

трава ( яка ? )шумлив…

ж) Сьома барва

Вибіркове списування. Виписати прикметники.

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Наче дівчина в вінку.

Зацвіли луги, діброви,

Повно гомону, розмови

 і пісень в чагарнику.

 

Відгадайте загадку

Барвисте коромисло через річку повисло.

 Що це? ( веселка)

                                                                                           C:\Users\USER\Desktop\003.jpg

Ми з вами гарно попрацювали, отримали всі кольори веселки, тому давайте правильно розкладемо  кольори веселки.

Як гарно вона нам посміхається!

 

5. Словникова робота слова - веселка

 

V. Підсумок уроку

Ми дружно попрацювали і допомогли весні подолати холодну та злу зиму.

Весна наповнила кольоровими барвами,розлила їх по цілому світі і наша земля - матінка пробудилась від сну.

1.Оберіть відповідну цеглинку лего.

 На уроці мені…

Дуже сподобалось ( зелена)

Сподобалось      (синя)

Не сподобалось   ( червона)

 

2. Дуже ви були старанні

Отже, всі ви учні гарні.

     І за працю на уроці

     Вам подякувати хочу .

 

VІ. Домашнє завдання.

    

Написати 5 речень вживаючи прикметники.

 

 

C:\Users\USER\Desktop\images (1).jfif

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2022
Переглядів
816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку