Виступ "Методи й прийоми у викладанні ураїнської мови і літератури"

Про матеріал
Уроки української мови і літератури дають можливість формувати у школярів важливі загально-навчальні уміння і навички. Тому на уроках української мови і літратури при вивчнні та подачі нового матеріалу я особливу увагу звертаю на роботу над розвитком логічного та образного мислення. Відомо, що робота розуму – це не тільки створення висновків, але й діяльність уявлення. Сильне, яскраве уявлення – потужний двигун пізнання.
Перегляд файлу

Виступ

Методи й прийоми у викладанні Ураїнської мови і літератури

Розпочати свій сьогоднішній виступ хочу із слів Гіппократа: «Життя – коротке, література – вічна». Прагнення сучасної школи до гуманізації освіти передбачає формування цілісного знання про світ взагалі та вміння співвідносити його з духовним світом особистості. Отож, перед учителем стоїть завдання не просто дати учню певну кількість знань, а навчити мислити, висловлювати власні думки і відстоювати їх, за допомогою наук осягнути світ і насамперед себе.

Уроки української мови і літератури дають можливість формувати у школярів важливі загально-навчальні уміння і навички. Тому на уроках української мови і літратури при вивчнні та подачі нового матеріалу я особливу увагу звертаю на роботу над розвитком логічного та образного мислення. Відомо, що робота розуму – це не тільки створення висновків, але й діяльність уявлення. Сильне, яскраве уявлення – потужний двигун пізнання.

Предмет українська мова та література я викладаю третій рік. На своїх уроках намагаюся використовувати різні форми і методи навчання, які були б не лише пізнавальними а й цікавими для учня. На уроках створюю ситуації успіху, стимулюю учнів до висловлювання власних думок; використовую різноманітні форми організації навчальної діяльності, орієнтовані на виявлення творчих здібностей. 

На певних етапах уроку використовую такі прийоми інтерактивного навчання:

         «Мікрофон», «Незакінчене речення», вони допомагають виховувати взаємоконтроль, співпрацю, товариськість;

        мотивація навчальної діяльності – прийом «Очікуваний результат» дає можливість учням самостійно визначити цілі уроку. Це сприяє  вихованню самостійності, розвитку логічного мислення

        На етапі актуалізації опорних знань – використовую робота в парах, «Так – ні», «Лови помилку», вони підвищують якість знань школярів;

        цитатна доріжка «Хто так сказав»; (тобто, який герой із твору сказав ті, чи інші слова)

         «Рефлексія» (Що я вмію? Що я знаю? Що я ціную?); Постійно на уроках використовую роботу з підручником, роботу біля дошки.

Дані прийоми активізують розумову діяльність школярів, сприяють зацікавленню навчальними предметами, розвивають логіку, критичність мислення, мовленнєві уміння та навички, допомагають проявити особисте «Я». Стимулюючи активну пізнавальну діяльність учнів, аналізуючи художні твори, найперше намагаюсь акцентувати увагу школярів на загальнолюдські цінності, на особливості світосприймання духовного життя народу, його національного характеру. Вчу восьмикласників глибоко розуміти і самостійно оцінювати явища життя та суспільні події. Колективне оцінювання відбувається за допомогою таких методів як бесіда, диспут,  дискусія.

Важливим засобом розвитку творчих здібностей учнів є рольова гра. Учні мають зіграти іншу людину або розіграти певну ситуацію. При вивченні творчості Лінни Костенко у класі провожу рольову гру : «Інтерв`ю з письменником».

Готуючи уроки з використанням комп'ютерних технологій, я ставлю перед собою завдання підвищити їх ефективність, створити умови для високоякісного засвоєння навчального матеріалу, розвивати інтелектуальні, творчі здібності учня, виховувати гармонійну особистість. Сюди можна віднести презентації (ознайомити із життєвим і творчим шляхом письменника). Електронні таблиці для вивчення окремих правил із української мови. Фільми, для глибшого розуміння твору  та документальні відеороботи. Учні з іншої точки підходять до вирішення проблем, краще визначають тему та ідею твору, докладніше бачать проблематику та шляхи її вирішення. Використовуючи документальні та художні відеоматеріали на своїх уроках, я  не лише ілюструю матеріал, а й формую в учнів  вміння аналізувати побачене, порівнювати з текстом художнього твору для глибшого вивчення навчального матеріалу.

Отже, розвиток творчих здібностей шляхом інтерактивних форм навчання в умовах використання ІКТ на уроках сприяє активізації навчально-пізнавальної діяльності, допомагає виявити і розвивати творчі здібності, таланти; стимулює розвиток творчої активності. Система навчання в умовах ІКТ сприяє моделюванню творчої обстановки, виховного середовища, які є необхідними умовами для надання адресної допомоги кожному учню у його розвитку, становленні як особистості, творить процес здобуття знань цікавим, захоплюючим, творчим. Якщо учень і вчитель ідуть на урок з почуттям любові, добра, поваги, то відбувається єднання душ, що сприятиме ефективному навчанню й вихованню. Саме з любові і поваги постає корінь взаєморозуміння, взаємодопомоги.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2022
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку