Урок «Закріплення знань і вмінь, пов`язаних зі словами, що виражають ознаки предметів»

Про матеріал

Узагальнюючий урок з української мови для 2 класу, проведено з метою узагальнення і систематизації знань учнів про прикметник. Урок розроблено за допомогою інтерактивних методів, які вдосконалюють мовленнєві і розумові навички, створюють ситуацію успіху, розвивають та виховують прагнення до знань, до вивчення даного предмета.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань і вмінь, пов`язаних зі словами, що виражають ознаки предметів.

 

Мета.  Поглиблювати знання учнів про прикметник, його істотні ознаки та роль у реченні. Удосконалювати вміння добирати влучні ознаки, характерні для окремих предметів.  Розвивати зв`язне мовлення, творчу уяву, виховувати любов до рідної мови.

 

Обладнання. «Чарівний кубик»,презентація,картки індивідуального опитування,предметні малюнки.

 

                                               Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок –

Нас кличе до навчання.

Ми поспішаєм на урок,

І знов йдемо у світ пізнання.

- Діти, що ви очікуєте від цього уроку? Запишіть своЇ очікування на аркушах, а в кінці уроку ми дізнаємося, чи справдилися вони.

- А я очікую,що ви будете добре працювати,каліграфічно писати і знатимете все,що ми сьогодні вивчили.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

1.Технологія «Кубування».

 

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

- Проаналізуємо  завдання «Чарівного кубика», повторимо вивчене про прикметник.

а)Прикметник - слова, які називають…(ознаки предметів).

б)Прикметники відповідають на питання…(який?, яка?, яке?, які?).

в)Прикметник – це …(частина мови).

г)Слова - назви ознак роблять нашу мову…(багатою, красивою, образною).

д)Слова - назви ознак завжди пов'язані зі…(словами - назвами предметів).

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

1.Каліграфічна хвилинка(слайд 1)

 

  • Діти ,  до нас завітала гостя. Хто це? Відгадайте.

Швиденька й маленька,

Горішки гризе. (Білочка)

  • Запишіть це речення. Знайдіть прикметники, поставте запитання до них.

З яким словом зв'язані?

 

ІV. Основна частина уроку

 

- Діти,білочка підготувала вам цікаві завдання і пропонує попрацювати в групах.

 

1.Творча робота. Робота в групах.(Клас  ділиться на три групи:жолуді, горішки, грибочки).

Скласти речення.(слайд 2)

- Зимовому, тихо, у, лісі.

Деревах, на, лежали, шапки, білі.

Ялиною, під, зайчика, виднілися, сліди.

1 група – «Жолуді»:Знайти в першому реченні прикметник, з яким словом зв'язаний.

2 група – «Горішки»:Знайти прикметник у другому реченні, дібрати до нього протилежне за значенням.

3 група – «Грибочки»:Доберіть назви ознак до слів «зайчик» і «ялина».

 

2.Робота за підручником (с.94)

 

Вправа 3

  • Прочитайте текст. Доберіть із довідки пропущені слова, близькі за значенням.

 

3.Самостійна робота(слайд 3)

 

  • Доберіть відповідні назви істот або неістот.

Сірий, косий, вухатий - …

Мелодійна, лагідна, ніжна - …

Кругле, смачне, червоне - …

Великий, зубастий, сірий - …

Білокора, струнка, кучерява - …

 

4.Вибірковий диктант.

 

  • Запишіть тільки слова, що означають багато предметів, разом зі словами – ознаками, що відповідають на питання які?

Срібні дерева, срібне гілля,

Сріблом пухнастим вкрита земля.

Срібні у синьому небі хмарки,

В срібних заметах срібні стежки.

Срібний –  пресрібний  ліс приберіг

Білочці срібній срібний горіх.

- Прочитайте записані словосполучення.

- Чи зрозуміли, чому все стало срібним?

 

5.Фізкультхвилинка.

 

Замела метіль доріжки ,

всі садочки і лужки,

застрибали наші ніжки

по сніжечку залюбки.

Снігу білого візьмемо

і пограємо в сніжки.

Відпочили дружно всі?

 

6.Робота в парах.(слайд 4 )

 

  • Доберіть ознаку до назви предмета.

Клас (який?) ….

Море (яке ?)….

Цукерка (яка?)….

Учні зачитують слова,які вони дібрали,обирають найбільш удалі.

 

7. Гра – естафета . « який? яка? яке? »

 

На дошці – предметні малюнки :диня,яблуко,огірок.

Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова – назви  ознаки. Виграє команда,яка швидше  впорається із завданням.

 

V. Підсумок  уроку.(слайд 5)

 

 Рефлексія. Оцінювання.

 

  • Які враження від уроку?
  • Що,на вашу думку,вдалося найкраще?
  • Хто з вас вважає,що працював на уроці дуже гарно?(не дуже гарно?)
  • Візьміть аркуші,на яких ви писали,чого очікуєте від уроку . Чи справдилися  ваші очікування?(Так. Ні. Чому?)
  • Ви всі молодці – впоралися з усіма завданнями,працювали дружно і старанно.

 

Збіг урок наш,як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Та попереду в нас багато кроків,

багато веселих,цікавих уроків.

 

VI. Домашнє завдання.

 

Записати 5 прислів'їв з прикметниками ,протилежними за значенням.

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
2538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку