Узагальнюючий урок з української мови для 2 класу, проведено з метою узагальнення і систематизації знань учнів про прикметник. Урок розроблено за допомогою інтерактивних методів, які вдосконалюють мовленнєві і розумові навички, створюють ситуацію успіху, розвивають та виховують прагнення до знань, до вивчення даного предмета.
Тема. Закріплення знань і вмінь, пов`язаних зі словами, що виражають ознаки предметів.
Мета. Поглиблювати знання учнів про прикметник, його істотні ознаки та роль у реченні. Удосконалювати вміння добирати влучні ознаки, характерні для окремих предметів. Розвивати зв`язне мовлення, творчу уяву, виховувати любов до рідної мови.
Обладнання. «Чарівний кубик»,презентація,картки індивідуального опитування,предметні малюнки.
Хід уроку
І. Організація класу.
Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок –
Нас кличе до навчання.
Ми поспішаєм на урок,
І знов йдемо у світ пізнання.
- Діти, що ви очікуєте від цього уроку? Запишіть своЇ очікування на аркушах, а в кінці уроку ми дізнаємося, чи справдилися вони.
- А я очікую,що ви будете добре працювати,каліграфічно писати і знатимете все,що ми сьогодні вивчили.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Технологія «Кубування».
Завітав сьогодні в клас
На урок знову до нас
Кубик, діти, не простий,
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
- Проаналізуємо завдання «Чарівного кубика», повторимо вивчене про прикметник.
а)Прикметник - слова, які називають…(ознаки предметів).
б)Прикметники відповідають на питання…(який?, яка?, яке?, які?).
в)Прикметник – це …(частина мови).
г)Слова - назви ознак роблять нашу мову…(багатою, красивою, образною).
д)Слова - назви ознак завжди пов'язані зі…(словами - назвами предметів).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1.Каліграфічна хвилинка(слайд 1)
Швиденька й маленька,
Горішки гризе. (Білочка)
З яким словом зв'язані?
ІV. Основна частина уроку
- Діти,білочка підготувала вам цікаві завдання і пропонує попрацювати в групах.
1.Творча робота. Робота в групах.(Клас ділиться на три групи:жолуді, горішки, грибочки).
Скласти речення.(слайд 2)
- Зимовому, тихо, у, лісі.
Деревах, на, лежали, шапки, білі.
Ялиною, під, зайчика, виднілися, сліди.
1 група – «Жолуді»:Знайти в першому реченні прикметник, з яким словом зв'язаний.
2 група – «Горішки»:Знайти прикметник у другому реченні, дібрати до нього протилежне за значенням.
3 група – «Грибочки»:Доберіть назви ознак до слів «зайчик» і «ялина».
2.Робота за підручником (с.94)
Вправа 3
3.Самостійна робота(слайд 3)
Сірий, косий, вухатий - …
Мелодійна, лагідна, ніжна - …
Кругле, смачне, червоне - …
Великий, зубастий, сірий - …
Білокора, струнка, кучерява - …
4.Вибірковий диктант.
Срібні дерева, срібне гілля,
Сріблом пухнастим вкрита земля.
Срібні у синьому небі хмарки,
В срібних заметах срібні стежки.
Срібний – пресрібний ліс приберіг
Білочці срібній срібний горіх.
- Прочитайте записані словосполучення.
- Чи зрозуміли, чому все стало срібним?
5.Фізкультхвилинка.
Замела метіль доріжки ,
всі садочки і лужки,
застрибали наші ніжки
по сніжечку залюбки.
Снігу білого візьмемо
і пограємо в сніжки.
Відпочили дружно всі?
6.Робота в парах.(слайд 4 )
Клас (який?) ….
Море (яке ?)….
Цукерка (яка?)….
Учні зачитують слова,які вони дібрали,обирають найбільш удалі.
7. Гра – естафета . « який? яка? яке? »
На дошці – предметні малюнки :диня,яблуко,огірок.
Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова – назви ознаки. Виграє команда,яка швидше впорається із завданням.
V. Підсумок уроку.(слайд 5)
Рефлексія. Оцінювання.
Збіг урок наш,як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Та попереду в нас багато кроків,
багато веселих,цікавих уроків.
VI. Домашнє завдання.
Записати 5 прислів'їв з прикметниками ,протилежними за значенням.