Урок "Закріплення знань про розповідні, питальні, спонукальні речення".

Про матеріал
Тема. Закріплення знань про розповідні, питальні, спонукальні речення. Мета. Закріпити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання. Вчити утворювати складні речення. Розвивати вміння розрізняти розповідні, питальні та спонукальні речення, інтонувати їх, складати речення зі слів, пояснювати розділові знаки в кінці речень. Виховувати любов до своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення  знань про розповідні, питальні, спонукальні речення.

Мета. Закріпити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання. Вчити утворювати складні речення. Розвивати вміння розрізняти розповідні, питальні та спонукальні речення, інтонувати їх, складати речення зі слів, пояснювати розділові знаки в кінці речень. Виховувати любов до своєї Батьківщини.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок,

Час почати нам урок.

На уроці рідну мову

Будемо вивчати.

Прошу,будьте всі уважні,

Щоб її нам добре знати.

IІ. Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів

Зошит свій я розгортаю,

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправо.

До роботи я берусь.

1.Каліграфічна хвилинка

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки

 

2.Словникова робота.

 

3.Гра «Збери слово»

— Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і т. п.

Ранок, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я. (Речення)

4. «Асоціативний кущ»

          _______________         _____________        ______________

 

                                             РЕЧЕННЯ

                            ___________                  _____________________

Складіть зі слів словникової роботи речення. https://subject.com.ua/lesson/mova/2klas_4/2klas_4.files/image001.jpg

-Що виражає речення?

-Із скількох слів може складатися речення (приклад)

-З якої літери починаємо писати речення?

-Які розділові знаки ставимо в кінці речення?

-Які види речень за метою висловлювання ви знаєте?

-Що називається розповідним реченням?

-Які розділові знаки ставляться в кінці розповідного речення? Наведіть приклад.

-Що називається питальним реченням?

-Які розділові знаки ставляться в кінці питального речення? Наведіть приклад.

-Що називається спонукальним реченням?

-Які розділові знаки ставляться в кінці спонукального речення? Наведіть приклад.

- Які спонукання можуть висловлюватись у спонукальному реченні?

- Прочитайте пари речень. Визначте, де виражається наказ,  а де прохання, заклик, запрошення, заборона.

Прошу, заспівай пісню.

Люди, бережіть мир!                  

Ніколи не грайтеся сірниками.

Гра « Розпізнай  речення на слух»

- Послухайте речення, який це вид    речення.

 

З чим  українці зустрічають  гостей?

Учні читають вірші Шевченка.

Бережіть традиції свого народу.

Чим славиться Україна?

Прийшла зима!

Хто не любить української народної пісні?

ІІІ.Закріплення знань .

 Розвивальна вправа.

1.Встановіть межі речень.

Яка чарівна  українська народна пісня  вона завжди живе в серці нашого  народу про що  співали українці у пісні наш народ передавав  свою любов до рідного краю співай пісні свого народу, маленький українцю

-Скільки речень у цьому тексті?

-Прочитайте розповідні, питальне, окличне речення.

2.Гра «Розсипанка».

- З чого складається речення?

- Яка є властивість слів у реченні?

Завдання: З окремих слів скласти речення. Записати .

чого наша починається З Батьківщина

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ось і добіг кінця наш урок. Підіб’ємо підсумки. Для цього пограємо в гру «Виправ помилки».

• Слова, пов’язані за змістом, називаються текстом? (реченням)

• речення виражає незакінчену думку. (Закінчену)

• речення, у якому про щось розповідається, називається питальним. (розповідним)

• речення, у якому про щось запитується, називається спонукальним. (питальним)

• речення, у якому висловлюється спонукання, називається розповідним. (спонукальним)

 Оцінювання

Я дуже  задоволена вашою роботою на уроці. Ви ще раз довели, що є гідними нащадками свого українського народу.

Домашнє завдання

Складіть чотири речення про свою Батьківщину.

- Я переконана, що ви будете палко любити свою землю, свій народ і не будете байдужими до майбутнього своєї Батьківщини.

А тепер візьміться міцно за руки і скажемо разом:

 

Ми українці  - велика рідня.

Мова у нас солов’їна.

Квітне у лузі червона калина.

Рідна земля для нас усіх – Україна.

 

docx
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
3091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку