Завдання до теми " Прикметник".

Про матеріал
Поданий матеріал розрахований для використання на уроках української мови у 2 - 4 класах. Містяться завдання різної складності. Використані тексти В. О. Сухомлинського.
Перегляд файлу

                                                                           Прикметник. К - 1

                             Дід Осінник

   У темному лісі живе дід Осінник. Він спить на сухому листі й сторожко прислухається до співу пташок. Як тільки почує сумну пісню журавлів – курли-курли! – підводиться й каже:
  – Приспіла моя пора. Відлітають у теплий край журавлі.
  Виходить тоді із лісу дід Осінник, сивий, у сірім плащі. Де пройде, там листя жовтіє і падає на землю. Виходить на узлісся, сідає, схилившись на дуба, і тихо-тихо щось співає. Це не пісня, а осінній вітер… Коли дід співає, його борода росте, розвива-ється на вітрі. Ось вона вже простяглася на луки. І луки стали сиві. – Осінній туман,– кажуть люди. Їм і невтямки, що це борода діда Осінника.

 

                                         Завдання

  1. Прочитай текст. Хто такий дід Осінник?
  2. Спиши перше речення.
  3. Підкресли прикметник.

…………………………………………………………………………………

  1. Спиши два перші речення.
  2. Підкресли прикметники.
  3. Випиши прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

…………………………………………………………………………………..

  1. Спиши перший абзац тексту.
  2. Підкресли прикметники.
  3. Визнач відмінок прикметників.

…………………………………………………………………………………

10)Випиши з тексту прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

11)Визнач відмінки прикметників.

12)Склади три речення про осінь , щоб утворився зв’язний текст.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Прикметник. К - 2

                                  Пелюстка і квітка

      На грядочці виросла гарна квітка жоржини. Біла, як мармур, духмяна. Літають над нею бджоли й джмелі, беруть нектар.
  У квітці сорок дві пелюстки. І ось одна з них загордилася:
  – Я найкраща. Без мене і квітка не квітка. Я найголовніша. Ось візьму й піду – що мені?
  Напружилася, вилізла з квітки, скочила на землю. Сіла в кущі шипшини й дивиться, – що ж квітка робитиме? А квітка байдужки собі, усміхається сонцю, згукує до себе бджіл і джмелів.
  Пішла собі Пелюстка. Аж зустрічає Муравлика.
  – Ти хто? – питає Муравлик.
  – Я Пелюстка. Найкраща. Найголовніша. Без мене квітка не квітка.
  – Пелюстка? Знаю пелюстку я в квітці, а на двох тоненьких лапках не знаю.
  Ходила Пелюстка, ходила до вечора й засохла. А квітка цвіте.
  Ось така, бачте, казка. Квітка і без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки – ніщо.

 

                                  Завдання

1) Прочитай текст. Яка квітка росла на грядочці?

2) Спиши перше речення.

3) Підкресли прикметник.

……………………………………………………………………..

4) Спиши два перші речення.

5) Підкресли прикметники.

6) Випиши прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

…………………………………………………………………….

7) Спиши перший абзац тексту.

8) Підкресли прикметники.

9) Визнач відмінок прикметників.

……………………………………………………………………

10) Випиши з тексту прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

11)Визнач число та відмінки прикметників.

12) Що робив би ( робила б)  ти на місці пелюстки? Запиши .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Прикметник. К – 3

                                    Соловей і Жук

       У садку співав Соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди. Того й дивився з погордою на квітучий сад, на синє небо й на маленьку дівчинку, що сиділа в саду й слухала його пісню.

  А коло Соловейка літав великий рогатий Жук. Він літав і гудів.

  Соловей припинив свою пісню та й каже:

  – Перестань гудіти. Ти не даєш мені співати. Твоє гудіння нікому не потрібне. Та й краще, аби тебе, Жуче, зовсім не було.

  Жук гідно відповів:

  – Ні, Солов’ю, без мене, Жука, неможливий світ, як і без тебе, Солов’я.

  – Ну й мудрець! – всміхнувся Соловей.– Виходить, що й ти потрібен людям? Ось запитаємо дівчинку, вона скаже, хто потрібен людям, а хто ні.

  Полетіли Соловей і Жук до дівчинки та й питають:

  – Скажи, дівчинко, кого треба залишити в світі – Солов’я чи Жука?

  – Хай собі будуть і Соловей, і Жук,– відповіла дівчинка. Тоді подумала й додала: – Як же можна без Жука?

 

                                              Завдання

1) Прочитай текст. Хто розсудив Соловя і Жука?

2) Спиши перші два речення.

3) Підкресли прикметник.

……………………………………………………………………..

4) Спиши три перші речення.

5) Підкресли прикметники.

6) Випиши прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

…………………………………………………………………….

7) Спиши перший абзац тексту.

8) Підкресли прикметники.

9) Визнач відмінок прикметників.

……………………………………………………………………

10) Випиши з тексту прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

11)Визнач число та відмінки прикметників.

12) Хто найважливіший з героїв? Запиши свою думку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Прикметник. К – 4

                           Маленький гвинтик

     Юрко готував домашнє завдання з граматики. Він переписав кілька речень. Треба було ще підкреслити іменники, але Юрко поспішав. Він швиденько згорнув зошит і побіг до хлопців грати в м’яча.

  Увечері батько перевірив зошити й помітив, що там не все гаразд.

  – Чого ж ти не закінчив роботи? – питає сина.

  А Юрко не знає, що й казати.

  – То дрібничка, то гвинтик…

  – Слухай, що я тобі розповім,– мовив тоді батько.

  – На заводі збудували великий літак. Багато людей працювало, щоб усе якнайкраще зробити. Лишалось загвинтити під крилом один маленький гвинтик. Загадали робітникові. А він забув. Так і передали літак на аеродром. Літак був пасажирський. Полетів літак у перший рейс. В ньому сиділо п’ятдесят пасажирів. Але ж він був без одного-однісінького гвинтика… На віражі крило зламалось, літак упав і розбився. Загинули люди.

  Ось що буває, коли хтось забуде про мале-е-енький гвинтик.

 

                                              Завдання

1) Прочитай текст. Що сталося через дрібничку?

2) Спиши перші два речення виділеного тексту.

3) Підкресли прикметник.

……………………………………………………………………..

4) Спиши три перші речення.

5) Підкресли прикметники.

6) Випиши прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

…………………………………………………………………….

7) Спиши  виділений текст.

8) Підкресли прикметники.

9) Визнач число прикметників.

……………………………………………………………………

10) Випиши з тексту прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

11) Визнач число та відмінки прикметників.

12) Чи завжди ти завершуєш розпочате діло? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Прикметник. К – 5

                            Вогнегривий коник

        Вирізав батько юркові коника з дерева. Та такого гарячого, баского. Б’є копитами коник, ось-ось поскаче.

  Поставив Юрко його на вікно й ліг спати. Коли це бачить: підняв коник голову, затремтіла вогняна грива. Зіскочив з вікна Вогнегривий і пострибав по долівці.

  Прокинувся Юрко, а коник знов на вікні стоїть. Підійшов хлопчик. Коник уже заспокоївся, тільки ноги тремтять та вогняна грива ще тепла.

 

 

 

                                         Завдання

  1. Прочитай текст. Хто вирізав коника з дерева?
  2. Знайди помилку у першому реченні.

3) Спиши перше речення.

…………………………………………………………………………………

4) Знайди помилку у першому реченні.

5)       Спиши два перші речення.

6) Утвори  прикметник зі слів: коник з дерева - ……………………….

…………………………………………………………………………………..

7) Спиши перший абзац тексту.

8) Підкресли прикметники.

9) Визнач число прикметників.

…………………………………………………………………………………

10)  Випиши з тексту прикметники разом з іменниками, з якими зв’язані.

11)  Визнач число і відмінки прикметників.

12)  Добери прикметники до слова хлопчик. З двома з них склади і запиши речення.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
2214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку