Урок "Закріплення знань про звукове значення буква «ем».

Про матеріал

Даний матеріал сприяє відпрацюванню навички читання складів та слів з вивченими буквами ,проводиться у першому класі , даний урок містить інтеграцію із музичним мистецтвом ( пісні "Мамо я люблю тебе").У конспекті уроку також вказано ,як на різних мовах буде звучати слово- мама.Також ми не забули і про розвиток зв'язного мовлення учнів, пам'ять, фонематичний слух; виховувати любов до мами- найріднішої людини.

Перегляд файлу

Тема :Закріплення знань про   звукове значення  буква «ем».

Мета :відпрацювання навички читання складів та слів з вивченими буквами; закріплювати знання учнів про вивчені букви ,їх звукове значення; розвивати зв’язне мовлення учнів, пам'ять,  фонематичний слух; збагачувати словниковий запас ; виховувати любов до мами- найріднішої людини.

Обладнання : дидактичні картки, презентація, картинки.

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

Встаньте всі гарненько. Привітаймося .

  • Добрий день!

Продзвенів уже дзвінок -

Починається  урок.

Щоб урок минув немарно

Треба сісти рівно й гарно.

Сказати хочеш не шуми,

А тільки руку підніми.

ІІ. Актуалізація опорних знань умінь і навичок.

1.Гра « Мікрофон»

Зараз ми повторимо про вивчене, будьте дуже уважні.

  • З чого складається мовлення?

( мовлення складається із речень).

  • З чого складаються речення ?

( речення складаються із слів)

  • На що ми ділимо слова?

( слова ми ділимо на склади)

  • А що ми вимовляємо у словах?

( у словах ми вимовляємо звуки)

  • А звуки які ви знаєте?

(  голосні і приголосні звуки)

  • Чому ми звуки мовлення називаємо голосним і як їх  позначаємо?

(голосний звук називається – бо при вимові  повітря не потрапляє на перешкоду  і вільно проходять через ротову порожнину і твориться за допомогою  сили голосу, а позначається -0)

  •  Назвіть їх .( а,о,у,и,і,е)    прочитаємо.
  • Чому ж звуки називаємо приголосними? Як їх будемо мозначати?

(бо при вимові  повітря  потрапляє  на перешкоду, і творяться за допомогою голосу і шуму. Позначаємо – коли він твердий наприклад са,за,ка .  і = у складах сі,мі,лі.)

  • Давайте пригадаємо,яку приголосну букву запросили до себе голосні букви на гостини.(букву «ем»)

ІІІ. Тема і мета уроку.

  • Тема сьогоднішнього уроку  закріпити знання про букву «ем». Ми покажимо сьогодні як навчилися читати перші  склади, слова,речення. Будемо розвивати зв’язне мовлення .
  • Нумо всі разом пригадаймо пригадаймо віршик при цю  букву , способом «дощ»

Дві сестрички невеличкі

Одягли свої спіднички

узялись мерщій за руки

і гулять мерщій на луки

біжимо не доженемо

 ми сестричок букви «ем»

( слайд  буква з’єднується )

  • Діточки буква ем ,як мама мила мелодійна і мрійлива містить стільки слів на ем тож  давайте їх назвемо. За допомогою кросворду,картинок і звукову модель підберемо.

4181) Запалили в чистім полі

Квіти гарні, всі червоні.

То палає влітку так

Польовий червоний… (мак).

 

2) Мені мама з магазину

Принесла в обгортці зиму,

Я її за мить зігрів.

Як? А дуже просто — з’їв. (Морозиво)

з) Над водою я стою

І дорогу  всім даю

По моїй міцненькій спині

Їдуть легкі і важкі машинки. ( міст)

4) Лист різний із оксамита,

 Соком ягідка налита.

А для хворої дитини

Кращі ліки – чай з …(малини).

  • А яким звуком позначається буква ем словах ?

( приголосним звуком м твердим  -і мяким =)

Тож давайте знайдемо до слова картинку й звукову модель.

 

Картинки і звукові моделі. Поєднати.

3. Робота з таблицею.

Склади читаємо. Куди поведе стрілка читаємо разом.

      у

М      а

      О

и

 

прочитаємо злито склади за сонечком.

МА   МИ   МО

IV . Фізкультхвилинка.

 Ми першокласники

пісенька

V.Робота з букварем.

1. Читання слів

Друзі коли склади поставити разом можна прочитати слова.

МА  МА

МА  МО

МА МИ

  • Діти послухайте ,що у багатьох країнах світу це слово починається буквою «ем»

Укр..- мама

Болгарською –майка

Польською –матха

Грецькою – матір

Німецькою –муте

Португальською  -ман

Англійською –маде

2. Робота з картинкою.

-  Кого ми бачимо на картинці?

(ми бачимо на картинці маму і дівчинку)

- Давайте дамо мамі імя , яке буде починатися буквою ем

( Марія,Мілана,)

- За підказкою у підручнику спробуйте здогадатися як звати донечку?

.( Маргарита)

  • - Що робить мама ? За картинкою та схемою складіть речення.
  •                       .          

(мама малює портрет дівчинки

Мама фарбами малює дівчику;)

  • Ким за професією може бути мама?
  • З чого видно,що мама художник?
  • Чий портрет пише мама?

 

Демонстрація з поясненням : мольберта , палітри, пензлика.

 

3. Читання вчителем тексту.

Нам потрібно на місті рисок вставити потрібне слова, допоможете?

 

О, мама! Мама, мамо!

У мами   пензлик.

 Кого малює  мама  ?

Мама малює фарбами дівчинку.

 

4. Вибіркове читання.

-  Прочитайте розповідне речення., питальне, спонукальне.

5. Читання луною. ( з телевізора)

 

6. Робота з прислів’ям .

- Зараз у вас на партах  є розсипанка із слів. Ваше завдання  швидко відновити речення.

СОНЦІ НА ТЕПЛО,  А МАТЕРІ ДОБРЕ БІЛЯ.

НА СОНЦІ ТЕПЛО , А БІЛЯ МАТЕРІ ДОБРЕ.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я ?

7. Бесіда про маму.

- Скажіть одним словом ,яка ваша мама для вас.

Хто у світі найрідніший? Мама . Мама завжди про вас добре дбає, ночей недосипає, турбується про вас кожен день і кожний час.  Така добра  і ,ласкава – це рідненька наша мама.

VI. Підсумок уроку.

Пісня «про маму»

docx
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку