25 червня о 18:00Вебінар: Компетентнісні завдання з природничої грамотності: від документів PISA до розширеного світогляду

Урок " Закріплення знань про звукове значення букви “ї”. Опрацювання вірша Г.Чубач “Я живу в Україні”".

Про матеріал

Урок навчання грамоти на закріплення вивченої букви у формі популярної програми "Х-фактор". В ході уроку використані інтерактивні форми роботи: асоціативний кущ, мікрофон, сенкан.

Перегляд файлу

 

Урок -презентація

  Тема. Закріплення звукового значення букви «Ї».

  Опрацювання вірша Г.Чубач «Я живу в  Україні» 

 

Мета: закріпити знання про звукове значення букви ї; удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз, складовий аналіз слів, вміння ставити наголос, відгадувати загадки; сприяти збагаченню словникового запасу, розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання; виховувати повагу та почуття гордості за свою Вітчизну, любов до рідної мови .

 

  Тип уроку: урок закріплення знань.

Форма  проведення уроку: урок- презентація.

 

Обладнання:

каса літер; набірне полотно; звукові фішки; пазли складів,    демонстраційні картки букв,предметні малюнки, ілюстрації столиці та України; презентація до теми уроку; карта України; підручник “Буквар” М. Д. Захарійчук, В. О. Науменко,  К. : “Грамота”2012

                        Хід уроку

  •                  Організаційний момент

Всміхається лагідно сонечко,

Дивиться в наше віконечко.

Промінчики нам посилає,

Гарно читати бажає.

 

Вчитель:Так, у нас урок читання, але сьогодні він буде особливим, не таким як завжди.Ми  у класі влаштуємо  справжнісінький Х- Фактор для школярів.(слайд 1)

  •                  Що ви знаєте про Х- Фактор?

(Так, це така телепередача, куди приходять люди, які мають вийняткові здібності, таланти, обдарування.)

  •                  А наш Х-Фактор шукатиме дітей,які вміють виразно читати,швидко промовляти скоромовки, складати найоригінальніші речення і,звичайно, вміють веселитися і відпочивати.
  •                  Учасниками шоу будете ви,(слайд2)
  •                  ШКОЛЯРІ

          Швидкі;

          Кмітливі;

          Організовані;

          Любі;

          Ясноокі;

          Рухливі;

          Інтелектуали;

 

  •                  А ведучою буду я,
  •                  ГАЛИНА

          Господиня

          Активна

          ЛюбИма

          Наша

          Асистентка,тому, що я вам у всьому допомагатиму.

 

  •                  Актуалізація опорних знань учнів

Паролем входу на Х-Фактор буде буквочка Ї”. Я її закріпляю ось тут, на дошку.

- Як ви думаєте,чому я вибрала саме цю букву?

(Ми її недавно вивчили,вона позначає два звуки,вона схожа на мікрофон іт.д.)

Отож, гостинно запрошую вас на Х-Фактор!Підходячи  до мене , візьміть з собою привітання- віршик про букву,яка вам найбільше запам'яталася.

(Діти декламують віршики про букви.)

-Вітаю вас ! Ви стали учасниками нашого Х-Фактора. (Звучить музика)

Я хочу об'єднати вас у дружний колектив.Вітаю вас чистомовкою,а ви будьте уважні , спіймайте останній склад і повторіть його тричі.

Я вас, друзі, всіх вітаю.(ю-ю-ю)

Виграти усім бажаю.

На Х-Фактор ви прийшли,

Знання свої принесли.

Покажіть же тут себе,

Перемога до нас йде.

Гарно будемо читати,

Скоромовки промовляти.

Буде тут усім цікаво,

Попрацюємо на славу.

До роботи всі мерщій

І себе ти не жалій.

  •                  Запрошую вас у тренувальний табір.Сідайте за парти і разом із своїм сусідом по парті готуйте скоромовку.

Дружно швидко з нами грай,

скоромовки промовляй!

(Діти парами промовляють скоромовки.)

  •                   

● Сів Сень на пень,

просидів увесь день.


Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.

●Ти малий скажи малому,

хай малий малому скаже,

хай малий теля прив'яже.


Хитру сороку спіймати морока,

а на сорок сорок- сорок морок.


Великі мурахи грали у шахи,

а маленькі мурашки - у шашки.

 

●Черепаха часто чхала-чапля чаєм напувала.

 

 

III.Вивчення нового матеріалу.

-Вітаю вас , ви на Х- Факторі, і ми йдемо далі.

Пароль входу буква Ї (слайд3)

 1.Загадка

Красивий щедрий рідний край,

Імова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься… (Україна).

— У яких словах зустрічається буква ї? (Україна, солов’їна)

2. Звуковий аналіз слова Україна.

  •                  Скільки звуків позначає буква ї? (Два)
  •                  Промовмо слово Україна по звуках.(у к р а й і н а)(слайд4)

Все вивчене пригадай.

До слів схему підбирай.(на дошці)

Україна-

Київ-

край-

  •                   

3.Заочна екскурсія по Києву.(слайд5,6,7,8.)

  •                  Наша держава Україна дуже велика.На її території може розміститися майже дві Великі Британії,або дві Італії.Найдорожче, що є в Україні,- це люди. Українці дуже трудолюбиві й красиві.

Столиця України Київ. Це місто каштанів, у якому багато зелених скверів,парків,квітів.А золоті бані соборів, храмів видніються здалека.В усьому світі знаний Софійський собор, Києво-Печерська лавра, Михай-

лівський Золотоверхий собор та багато інших.  Дніпро -Славутич віками несе свої води в Чорне море.

Київ це одне з старовинних міст України.За легендою, Київ заснували три брати: Кий, Щек, Хорив і їх сестра Либідь.

Україна  - це ліси,лани, степи, гори,рослини-символи.По них нас, українців, впізнають, ними ми гордимося.

 

4.Складання прислів.(слайд9)

3        2                 6                  5                    1                              4                         й   верби           України        немає          Без                     калини                 

 

 

(Без верби й калини немає України.)

 

Хто там, хто вже так стомився і наліво похилився.

Треба дружно всім нам встати,фізкультруханку почати.

                              (Руханка під музику. слайд10)

 

5. Робота над розворотом “Букваря”(с.142-143).

     Словникова робота

Гра “Дипломат”

  •                  Дорогі учасники Х-Фактора,зараз ми йдемо у тренувальний табір і складаємо пазли.У нас мають вийти слова, а ці слова нам потрібні для того, щоб прочитати вірші на сторінках Букваря.

            сон-                си

          мо-                  ки 

          Батьків-          це       (сонце, мова, Батьківщина,Київ, садки,      

                                                ліси, калина)

          Ки-                  на            

            сад-                 щина

          лі-                    їв

          кали-               ва

 

 

-Складемо із цих слів Асоціативний кущ”,бо всі вони повязані із Україною.

 

                 сонце                           ліси                                   Київ

 

 

        садки                               Україна                              калина

 

 

                          Батьківщина                            мова    (слайд11)

 

6. Читання вірша Г.Чубач “А живу я в Україні” вчителем.

- Коли я читатиму вірша ви впіймайте слово, яке підказує один з кольорів нашого прапора.(Блакить)

а)читання вірша ланцюжком;

б)бесіда за змістом;

-Де живе автор вірша?

-А яка ж та наша Україна?

Що є в Україні для того, щоб радіти?

в)напівголосне читання вірша Г.Чубач“А живу я в Україні”

  •                  Чи трапляються у вірші букви,які ми ще не вивчили?(я,ц,є,щ.)
  •                  Прочитайте найбільше слово.

          Прочитайте двоскладові слова.

7.Читання. Слухання-розуміння.

Комбіноване читання(вчитель учениця,яка добре читає).

 

Вірш О. Василенко “Я- українка”

-Чим гордиться дівчинка?

8.Напівголосне читання вірша.

- Читаючи вірш,запамятайте -  чим ще гордиться дівчинка?

9. Творче завдання “Оживи фото!

- Дивлячись на фото знайдіть у вірші рядок, яким можна підписати цей    слайд.(слайд12,13,14,15,16.)

10. Складання вірша сенкана.(слайд17)

Україна!

Рідна,мила.

Любимо,шануємо,захищаємо.

З тобою ми радіємо.

Батьківщина.

11.Гра “Мікрофон”

 

- Користуючись ключовими словами з асоцітивного куща і текстом вірша складіть речення про Україну.

(Орієнтовні відповіді.)

Україна- це моя Батьківщина.

Україна- це край, де звучить рідна мова.

Україна це зелені ліси і квітучі садки.

Київ столиця України.

IV.Підсумок уроку.(слайд18)

  •                  Дорогі учасники, нашого шкільного Х-Фактора ви чудово справились із завданнями, які були запропоновані вам.Ви доказали,що всі можете стати учасниками гала- виступу,який пройде у вигляді флешмобу під назвою “Молюсь за тебе,Україно!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
1716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку