Матеріали для проведення графічних диктантів у початковій школі

Про матеріал

Графічні диктанти – один із цікавих і дієвих видів діяльності, що сприяє розвитку творчого мислення, уяви, фантазії дітей. Цей вид роботи використовую з перших днів дітей у школі і аж до четвертого класу, адже він дозволяє організувати з дітьми як групову, так і індивідуальну роботу. Ми звикли до простих і нецікавих графічних диктантів, в результаті виконання яких діти отримують в кращому випадку ритмічний малюнок або найпростіший елемент орнаменту. Мені ж вдалося зробити цей вид діяльності таким, що приваблює дітей, спонукає їх до активної творчої праці.

Перегляд файлу

 

 

 

 

ГРАФІЧНІ

ДИКТАНТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи

вчителя початкових класів

Житомирської приватної гімназії "Ор Авнер"

Табаченко Е.М.


Графічні диктанти – один із цікавих і дієвих видів діяльності, що сприяє розвитку творчого мислення, уяви, фантазії дітей. Цей вид роботи використовую з перших днів дітей у школі і аж до четвертого класу, адже він дозволяє організувати з дітьми як групову, так і індивідуальну роботу. Ми звикли до простих і нецікавих графічних диктантів, в результаті виконання яких діти отримують в кращому випадку ритмічний малюнок або найпростіший елемент орнаменту. Мені ж вдалося зробити цей вид діяльності таким, що приваблює дітей, спонукає їх до активної творчої праці.

І рівень(підготовчий). Діти виконують прості графічні диктанти, але до кожного малюнка отримують творче завдання. Наприклад: в результаті диктанту учні отримали квадрат. Завдання: домалюйте до отриманої фігури деталі (елементи), щоб квадрат перетворився на ... (будинок, зайчика, квіточку, пташку, автомобіль тощо).

ІІ рівень(активна діяльність). Діти виконують малюнки у вигляді предмета в одній з восьми тем:

  1. дикі тварини;
  2. свійські тварини;
  3. комахи, птахи, риби;
  4. дерева, квіти, гриби;
  5. овочі, фрукти, ягоди;
  6. транспорт;
  7. побутова прилади;
  8. людина, робот.

В роботі враховується ступінь складності виконання графічного диктанту. І знову до кожного малюнка учні отримують творче завдання. Тут спектр більш широкий: описати предмет, розказати про нього вірш, пригадати казку, де б він був однією з дійових осіб, загадати загадку, придумати казку, домалювати поруч такий самий предмет та інше.

ІІІ рівень(творчий). На цьому етапі робота ведеться за напрямком, зворотним до напрямку ІІ рівня, а саме: тепер вже я описую предмет, загадую загадку, пропоную про нього віршики, казочки, а учні повинні самостійно скласти "текст" (малюнок) графічного диктанту і записати схему руху.

Учням, які досягли в своїй діяльності ІІІ рівня (25% від загальної кількості учнів у класі), в індивідуальному порядку пропоную допомогти у підготовці уроків, а саме скласти графічний диктант для решти учнів для вивчення нової теми. Така робота захоплює школярів: відтепер вони активні учасники учбової діяльності, помічники вчителя. Для виконання завдання діти активізують весь свій творчий потенціал, вмикаючи увагу, уяву, фантазію. Саме на неординарність, несхожість, творчий підхід спрямовується робота учнів на цьому етапі. А головне, що школярам потрібно не просто самостійно ознайомитися із новим матеріалом, а заглибитись у сутність питань, які пропонуються в ньому, проаналізувати їх, виділити головне і на основі цих даних виконати завдання.

Роботу з графічними диктантами я застосовую на уроках практично з усіх предметів. Дивлячись на результати, що дає такий вид діяльності, я знов і знов упевняюсь у словах Канта: "Рука – мозок, що вийшов назовні".

 

 

МАТЕРІАЛИ ДО ГРАФІЧНИХ ДИКТАНТІВ

 

ЗАЄЦЬ

 

Графічний диктант (рис. 1)

3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 4, 1, 2, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 1.

 

Зимою в білому, як сніг, а літом в сірому гуляє,

Вловить його ніхто не міг тому, що ноги довгі має.

Великі вуха, косий зір,

Як називається цей звір?

 

Я маленький, я вухатий, попелястий, волохатий,

Я стрибаю, я тікаю, дуже куций хвостик маю.

 

Зайчик Ой і зайчик Ай

Побрели в дубовий гай.

– Ой, Ой, Ой! Ай, Ай, Ай! –

Кличе мама на весь гай.

 

 Зайчик та капуста

На городі густо

Виросла капуста:

Сто листків,

Сто хустин

У товстих капустин!

Скаче зайчик босий,

їсти зайчик просить:

– Хоч листок,

Хоч шматок

Дайте зайцю на зубок!

Кажуть капустини:

– Не шкода хустини!

– Я – листок!

– Я – шматок! –

Повен в зайчика мішок!

   І. Кульська

 

Зажурився заєць-тато –

Знов пустують зайченята.

Злий, зухвалий лис близенько,

– Зайченята, в дім хутенько!

    О. Кононенко

 

Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

На городі побував,

Там капустки пожував.

Довгі лапки – скік да скік!

Ми погнались – він утік.

 

Влітку – сіренький,

Взимку – біленький,

Довгі вуха має,

Швидко в ліс стрибає.

 

 

 

ВЕДМІДЬ

Графічний диктант (рис. 8)

1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1 і 1, 1, 1 i 1, 3, 5,
1 i 1, 1 i 1, 1 i 1, 1 i 1, 5, 3 i 3, 2, 2, 2, 2, 3 i 3, 1, 3, 7, 1, 1, 2, 4, 3, 4, 2, 1, 1, 7, 3, 1, 3, 1 i 1, 1, 1 i 1, 3.

 

Хоч у нього й шуба є.

Та, як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає.

 

Літом наїдається,

А взимку висипається.

 

 

ЛИС, ЛИСИЦЯ

Графічний диктант (рис. 10)

1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 2, 1, 1, 6, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 3, 1, 1, 1 i 1, 1 i 1, 1, 1, 1, 1 i 1, 1, 1, 1, 1 i 1, 1 i 1, 1, 1, 1, 1 i 1, 1, 3, 3, 2, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 4.

 

Живе в лісі, хижий, дикий, душить кури та індики.

 

В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться. Як зовуть її? ...

 

Звірі за руки взялися,

Почалися танці в лісі.

А лисичка грає, грає

Та у ноти заглядає.

І тонесенький смичок

Все виводить гопачок.

   О. Журлива

 

Набрела на гри лисичка,

Дістає з кишені ніж.

Каже гриб: "Я теж лисичка!

Пожалій мене, не ріж!"

   Л. Біленька

 

Лисички

Дві лисички біля річки

Умивали свої личка.

Ці лисички-чепурушки

Мили лапки, мили вушка,

Потім хвостики помили

І на сонечку сушили.

   Т. Іщенко

 

Колобка я з’їла,

До зайця в хату сіла,

Вовкові сестричка,

А звуть мене ...

 

В лісі темному блукає,

Довгий хвіст пухнастий має.

До села як завітає –

Курочку собі шукає.

Їй на місці не сидиться.

Як же звуть її? ...

 

 

 

БІЛКА

Графічний диктант (рис. 13).

1 і 1, 2, 3, 2, 1 і 1, 6, 1, 1 і 1, 4, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 1,2, 2, 1, 2, 1, 2, 4, 1, 2, 2, 1, 2, 1, 1, 1 і 1, 2, 1, 1, 1, 7, 1, 1, 6, 1 і 1, 1, 6.

Графічний диктант (рис. 14).

1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1.

 

 

Не миша, не пташка, по лісу стрибає.

На зиму горіхи й гриби запасає.

 

Хутряна руденька шуба

Із сосни стриба на дуба,

Хвіст у неї, як мітла,

А сама на зріст мала.

Очі сяють, як намисто,

Мов дві цяточки вогнисті.

В неї хата гарна, тиха,

Взимку повно там горіхів.

В лісі любить вона жити.

Відгадайте, хто це, діти?

 

Я веселенький звірок:

Плиг з ялинки на дубок.

 

Хоч сама мала на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто, оченята...

Хто це? Спробуй відгадати.

 

З гілочки на гілочку стрибає, грається,

Спритна і проворна, а не птах.

 

Сховалась білочка в дупло:

В ньому сухо і тепло,

Запасла грибів, горіхів

Малюкам своїм на втіху.

 

У хазяйки Білочки

Вимиті тарілочки.

Білка напекла коржів –

Чекає в гості дітлахів.

   О. Г. Полончук (переклад з російської Е.Табаченко)

 

 

 

СЛОН

 

 

Графічний диктант (рис. 15).

1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 5, 1, 5, 1, 1, 1, 1, 8, 3, 1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 3, 1, 2, 1, 1, 3, 1, 5, 1, 2, 1, 2, 1, 3, 5, 3, 4, 3, 5, 8, 1, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2.

 

 

Графічний диктант (рис. 16).

2 і 2, 3, 2 і 2, 2 і 2, 2, 2 і 2, 4, 2, 2, 2, 2, 2, 4, 2 і 2, 1, 2.

 

Графічний диктант (рис. 17).

2, 1, 5, 4, 1, 5, 6, 3, 2, 1, 2, 3, 3, 1, 2, 1, 1, 1.

Графічний диктант (рис. 18).

1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 3, 1, 1, 4, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 6, 3, 3, 2, 1, 1, 4, 2, 3, 1, 3, 2, 6, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1.

 

Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю.

Сам високий я на зріст,

Замість рота в мене хвіст.

 

Дітей слон здивував:

На самокат він став.

Трохи покатався –

І самокат зламався.

  Г. Сап гир

ЇЖАК

 

Графічний диктант (рис. 21).

3 і 3, 1, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 1 і 1, 4, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1 і 1.

 

Їде, їде їжачок,

Їжачок-лісовичок.

Їде, їде до змії –

Пригощатиме її.

  Т. Коломієць

 

Їде Зайчик у трамваї

І довкола позирає.

Тут підходить Їжачок

І говорить: – Ваш квиток!

Червоніє Зайчик густо

І дає листок... капусти.

Пожував Їжак листок.

- Це, - говорить, - не квиток.

Доведеться вам зійти

І додому пішки йти.

   І. Січовик

 

Котиться клубочок,

Зовсім без ниточок,

Замість ниточок

Триста голочок.

 

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка.

Ніс, як чорний п’ятачок,

Очі – намистинки.

 

Дивний звірок,

Круглий, мов клубок,

Голки стирчать,

Спробуй узять!

Хто це?

 

Хоч не шию я ніколи,

А голок завжди доволі.

 

Лиш торкни до колючок –

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк?

Підказати вам? Це...

 

Добре в лісі, в глушині

Мати хатоньку мені:

Затишненьку, тиху, просту,

Без віконець, без помосту.

Застелив сухеньким листом –

І в хатинці тепло й чисто.

Вдень я сплю, а зайде ніч,

Я виходжу полювати –

Стережись, мишва хвостата!

Не злічу вже, скільки штук

За життя я з’їв гадюк.

Я колючий, мов будяк,

Здавна звуть мене...

   Г. Демченко

 

Зустрівся їжачок мені,

Ніс гриби він на спині.

 

ЖАБКА

 

Графічний диктант (рис. 22).

1, 1 і 1, 2, 1 і 1, 2, 1 і 1, 2 і 2, 4, 1 і 1, 3, 1 і 1, 1 і 1, 4, 1 і 1, 1 і 1, 3, 1 і 1, 4, 2 і 2, 1 і 1, 2.

 

Графічний диктант (рис. 24).

1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 3, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1.

 

По землі скаче, по воді пливе.

 

У воді сидить охоче, та не риба і не рак.

Вистромля булькаті очі і співає: „Кум-квак!”

 

У зеленому жакеті

Галасує в очереті,

Хоч і плавати мастак,

А не риба і не рак.

 

Очеретяна хатина

Біля річечки була.

І жила в ній родина

Не велика, не мала.

Жабка-дід

І жабка-бабка,

Мама-жабка,

Тато-жабка

І маленьке жабеня

Маленятко-маленя.

  Н. Забіла

 

Жив жучок між бур’янами.

Жив без тата і без мами.

Жив собі і не тужив –

Жовте листя ворушив.

Жаба квакнула: „Попався”, -

Жук квакухи не злякався.

Жваво жук злетів у небо.

Жабо, так тобі і треба.

 

ВОВК

 

Графічний диктант (рис. 25).

4, 1, 1, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 2, 2, 12, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 6, 2, 2, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 5, 2.

 

Сірий, зубастий,

По полю блукає,

Ягнят шукає.

 

По полю та лісу гасає,

Овечок хапає та всіх лякає.

 

Вітер віє, повіває.

Він вербу стару

Гойдає.

Вибіг вовчик на поляну

І на вітер косо глянув.

Вітер вовчика злякався

І в дупло верби сховався.

   Г. Чубач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОЛЕНЬ  

 

Графічний диктант (рис. 29).

2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 6, 8, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 10, 1, 6, 1, 6, 1, 6, 4, 6, 1, 6, 1, 6, 1, 6, 1, 7, 2, 2.

 

Графічний диктант (рис. 30).

1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 9, 2, 1, 9, 1, 4, 1, 3, 6, 7, 1, 7, 1, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1.

 

Графічний диктант (рис. 31).

2, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 3, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 4, 1, 1, 5, 1, 2, 3, 2, 1, 2, 1, 1, 3, 2.

 

Тварина рогата і рогів багато.

 

Оленятко, оленятко,

Зовсім ти іще дитятко:

Тоненькі ніжки,

Маленькі ріжки.

  І. Ревуцькі

 

Оленя одне блукало.

Оленя когось шукало.

Оля Олю запитала:

- Ну кого ж воно шукало?

Оля Олі каже прямо:

- Оленя шукало маму!

    Г. Чубач

 

КРОКОДИЛ

 

Графічний диктант (рис. 37).

1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1, 1, 1 і 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 4 і 4, 2, 1 і 1, 1 і 1, 9, 2 і 2, 2, 1 і 1, 3, 2 і 2, 1 і 1, 2, 2, 1, 5, 1, 2, 1, 1, 1, 8, 1 i 1, 5, 5 i 5.

Графічний диктант (рис. 38).

1 і 1, 5, 1 і 1, 3, 1 і 1, 9, 2 і 2, 2, 2 і 2, 3, 1 і 1, 1, 1 і 1, 1 і 1, 2, 1, 2, 1, 6, 1, 2, 1, 1 і 1, 5, 1 і 1, 6 .

 

 

Крокодилів урок    

Крокодил сказав: - Малята,

Напишіть, як мене звати.

Вороня пером водило:

„КАР – КО – ДИЛ!”,

Гусенятко замінило:

„КРЯ – КО – ДИЛ!”,

В жабенятка перший склад:

„КВА – КО – ДИЛ!”,

В поросятка інший лад:

„ХРЮ – КО – ДИЛ!”.

Плаче вчитель-крокодил:

Чи я вас погано вчив?

Воронятко й гусачок

Наробили помилок.

А ви можете, малята,

Без помилок написати:

„КРО – КО – ДИЛ”!

  За В. Коломійцем

 

 

ЧЕРЕПАХА

 

 

Графічний диктант (рис. 41)

3 i 3, 3, 3 I 3, 11, 1 i 1, 3, 1, 1, 1, 5, 1, 1, 1, 2, 1 i 1, 1.

Графічний диктант (рис. 42)

1, 2 i 2, 2, 2 i 2, 2, 1 i 1, 4, 1 i 1, 1, 1, 1.

 

Хто на собі хату носить?
 

Живе собі, не поспішає,

Ногами ледь переступає.

Під панциром своїм без страху

Завжди гуляє ... (черепаха).

 

 

ЯЩІРКА

 

 

Графічний диктант (рис. 43)

2 i 2, 1, 1 i 2, 9, 2 i 2, 1, 5 i 5, 1, 4 i 4, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 2, 1, 1, 2, 3, 1 i 1, 4, 1.

 

Хто хвіст залишає, як від ворога тікає?  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НОСОРІГ

 

Графічний диктант (рис.44)

2, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1, 1, 1, 2 i 2, 7, 3 i 3, 1, 1 i 1, 6, 1, 3, 1, 3, 1, 3, 3, 3, 1, 3, 1, 3, 1, 3, 1 i 1, 1, 2 i 2, 2, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1 i 1, 1, 1 i 1.

 

З-поміж інших тварин

Всяк його впізнає;

Із усіх тільки  він

Ріг на носі має.

 

Він не олень і не бик,

В Африці він жити звик.

Є на носі в нього ріг.

Це, звичайно, ... (носоріг).

 

Носоріг ішов неквапом,

Наступив комусь на лапу.

 

Носоріг уздовж доріг

Насіяв незабудок.

І написав: „Не насмітіть!

Не наступіть! І не зірвіть! –

Нехай на радість будуть!”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БАРАН

 

Графічний диктант (рис. 45)

1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 2, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1, 1 i 1, 1, 2, 1, 1 i 1, 10, 1 i 1, 1, 3, 1 i 1, 4, 5, 4, 1 i 1, 3, 1, 4, 1 i 1, 6, 1, 1 i 1, 6, 1 i 1, 1.

 

 

Графічний диктант (рис. 46)

1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 1 i 1, 7, 1 i 1, 1, 1, 4, 1 i 1, 4, 1, 3, 1 i 1, 4, 2, 3,1 i 1, 4, 1, 3, 1 i 1, 4, 1 i 1, 1, 2, 1, 1, 1.

 

За горами, за долами ходить свита та кожух.

 

Був собі баран та вівця,

Накосили вони стіжок сінця...,

А я знов почну з кінця:

Був собі баран та вівця...

 

Йшов баранчик з нами в ліс,

На рогах травичку ніс.

Ми вивчаєм букву „бе”,

Й він за нами „Бе-бе-бе”!

 

 

 

 

 

СОБАКА

 

Графічний диктант (рис. 54)

1, 2, 2, 1, 4, 1, 1, 3, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 3, 5, 1, 1, 2, 3, 2, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1.

 

 

Графічний диктант (рис. 55)

1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 4, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 4, 1, 1, 2, 1, 1, 3, 3, 2, 2, 1, 1, 5, 3, 1.

 

Графічний диктант (рис. 56)

1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 3, 2, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 4, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1.

 

Графічний диктант (рис. 57)

3, 1, 1, 4, 7, 1, 1, 8, 1, 3, 5, 3, 1, 7, 3, 3.

 

Собою не птиця, співати не співа,

А хто до хазяїна йде, знати дає.

 

Гавкає, кусає, а в дім не пускає.

 

КІТ

Графічний диктант (рис. 60)

1, 1, 2, 1, 1, 2, 5, 2, 1, 1, 2, 8, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 3, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 3, 1, 4.

 

Попід ліжко у куточок

Покотивсь м’який клубочок.

Враз з’явились очі, ротик,

Не клубочок це, а ... (котик)

 

У нашої бабусі сидить дід в кожусі,

Проти печі гріється, без води умиється.

 

Шерсть гладенька

І м’якенька,

Спинка гнеться,

Хвостик в’ється –

Тільки лапки

Цап-царапки!

 

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо, крадучись полює,

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від... (кішки)

 

Сміхота  

Кіт пита у кота:

  • Що таке сміхота?
  • Це коли у кота

Мишки вкрадуть хвоста!

  За А. Камінчуком

 

 Котику-воркотику

- Котику-воркотику!

Одягни сорочку!

- Я не вмію!

- Котику-воркотику!

Зашнуруй шнурочки!

- Я не вмію!

- Котику-воркотику!

Застібни ґудзики!

- Я не вмію!

- Котику-воркотику!

Приміряй картузик.

- Я не вмію.

- Як не вміє котик,

То чи вміє хлопчик?

- Вміє! Вміє!

  Т. Коломієць

 

 Котик-муркотик

Ох і любить спать на сонці

Котик наш, муркотик,

Цілий день він на віконці

Гріє свій животик.

  І. Блажкевич

 

Киці сниться криниця

Уві сні всміхнулась киця –

Їй наснилася криниця,

Не з водою, а така,

Де по вінця молока.

  М. Близнюк

 

Під калиною в садочку

Кіт дрімав у холодочку.

Катя котика любила –

Кашу з молочком зварила.

Іди, котику, до хати,

Будеш кашу куштувати.

  Л. Вознюк

 

Котик котику хвалився:

- Коло мене кущ родився!

Котик з котиком жартує,

Котик з котика кепкує:

- Коло тебе вродить хата,

коли будеш спать багато.

  Г. Чубач

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСЕЛ

Графічний диктант (рис. 61)

1, 1 i 1, 2, 1 i 1, 1, 1 i 1, 1, 3 i 3, 6, 8, 1, 3, 1 i 1, 3, 4, 1, 4, 1, 4, 1, 4, 1 i 1, 2, 2 i 2, 2, 1.

 

Сірий – та не вовк, довговухий – та не заєць,

З копитами – та не кінь.

 

Ослисько

Йти ослиську неблизько,

Підсковзнувся ослисько.

Підсковзнувся ослисько

І голосить: „Ой, слизько!”

  Г. Бойко

 

Очі в ослика сумні:

Хоче ослик знати,

Чом не можуть, як орли,

Ослики літати.

Якби крила ослик мав,

Він би дуже просто

Полетів за океан

На зелений острів.

  О. Лещак, Е. Міляновський

 

Осел по вулиці гаса –

Осла ужалила оса.

Ой, боляче! Отож, малята,

Осу і вам не слід чіпати.

  О. Кононенко

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗРАЗКИ  МАЛЮНКІВ  ДЛЯ  ГРАФІЧНИХ  ДИКТАНТІВ

 

           

 

 

        

 

 

     

 

 

     

 

 

     

        

 

 

   

 

 

     

 

 

   

 

 

 

 

 

   

 

 

     

 

 

   

 

 

     

 

 

     

 

 

     

 

 

   

 

 

     

 

 

 

 

 

   

 

 

     

 

 

     

 

 

       

 

 

       

 

 

     

 

 

      

 

 

       

 

 

       

 

 

      

 

 

     

 

 

   

 

 

   

 

 

   

 

 

     

 

 

           

 

 

     

 

 

 

 

 

       

 

 

     

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
5023
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку