Українська мова
Тема: Закріплення знань про звукове значення букви «зе». Робота над текстом «Друзі».
Мета: Формувати мовленнєві уміння; виробляти навички виразного читання; вчити передавати зміст прочитаного. Розвивати фонематичний слух; мовленнєві й пізнавальні уміння учнів. Виховувати позитивне ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійний супровід, цеглинки ЛЕГО.
Інтеграція: Природнича галузь.
Тип уроку: Закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Уявіть, що у ваших долоньках гарний настрій. Щоб зробити день приємнішим, поділіться ним з усіма, хто перебуває поряд з вами. Почнімо наш урок.
Вигадуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Щоб дізнатися, які завдання будемо виконувати сьогодні на уроці – пограємо!
1. Гра «Хто я? Що я?»
Слово, яке потрібно відгадати « зебра».
2. Звуковий аналіз слова зебра. -•/--•
3. Складання речень зі словом зебра.(ЛЕГО)
- Діти! Як ви вважаєте, чому на урок до нас завітала зебра?
4. Читання складів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Наша гостя – дуже доброзичлива і дружелюбна. Прибула до нас із далекої Африки. У неї багато друзів: слоненя, крокодильчик, жирафа, носоріг, левеня, черепаха, фламінго, страус, мавпочка і ластівка. Так, так, діти, – ластівка. Цікаво, як ластівка опинилась в Африці? Чому відлітає до теплих країв? Яких ще знаєте перелітніх птахів? Які птахи не відлітають? Як вони зимують?
ІV. Опрацювання тексту «Друзі».
1. Робота з малюнком (за методикою ФОМ)
1 крок. Назви складові частини малюнка. (Ворона, картина, комп’ютер, вікно, шишкар, снігур)
2 крок. Продовжуємо слова (Ворона … , снігур … , шишкар …, картина …, комп’ютер … )
3 крок. «Ніч» уявно ввійдемо в картину, відчуємо запахи, звуки, які передав художник. «День» - яку картину побачили?
2. Розповісти історію.
3. Читання тексту вчителем.
- Чи сподобався текст?
4. Словникова робота.
5. Читання для себе.
6. Виразне читання в особах.
- Про що спілкувалися Ворона і Ластівка? Як називається розмова двох осіб?
7. Аналіз тексту. Використання технології «Ромашка Блума»
V. Фізкультхвилинка.
У зебри є ще один іноземний друг – малюк акула.
VІ. Закріплення матеріалу.
Диференційована робота в групах.
1. Порівняння птахів. Використання стратегії «Діаграма Венна»
Ворона ластівка
Спільне: птахи (дзьоб, дві лапи, пір’я, крила, хвостик)
Відмінне: Ворона – це хижа, зимуюча, велика, чорна.
Ластівка – перелітна, полюбляє комашок, маленька, чорно-біла.
2. Використання стратегії «РАФТ»
Роль – ворона.
Аудиторія – снігур і шишкар.
Формат – запрошення.
Тема – гостинність.
3. Робота з ЛЕГО «Друг для ластівки».
VІІ. Підсумок уроку.
1. Пірамідка настрою.