Розробка відкритого уроку з української мови в 1 класі на тему «Закріплення звукових значень букви «це». Опрацювання тексту «Цирк»(Супутник букваря)

Про матеріал
Мета: закріпити вивчену літеру, її звукові значення; уміння учнів читати зв'язаний текст; відповідати на запитання по змісту прочитаного; самостійно ставити питання за змістом прочитаного; розвивати у дітей логічне мислення, увагу, пам'ять, зв'язану мову; сприяти вихованню почуття дружби, бажанню допо- магати один одному.
Перегляд файлу

Розробка відкритого уроку з української мови в 1 класі

на тему «Закріплення звукових значень букви «це». Опрацювання тексту «Цирк»(Супутник букваря).

Мета: закріпити вивчену літеру, її звукові значення; уміння учнів читати зв'язаний 

             текст; відповідати на запитання по змісту прочитаного; самостійно ставити

             питання за змістом прочитаного; розвивати у дітей логічне мислення, увагу,

             пам'ять, зв'язану мову; сприяти вихованню почуття дружби, бажанню допо-

             магати  один одному.

Обладнання: малюнки потяга і казкових героїв; слова-блискавки, слова з пропуще-

              ними буквами; звукові моделі слів; конверти з деформованими реченнями.

                                                      ХІД  УРОКУ

1. Організація класу.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Поверніться до гостей

Привітайтесь:

                              «Добрий день!»

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти.

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати.

2.Мотивація навчальної діяльності.

-Наш урок ми розпочнемо девізом, який ви прочитаєте, слідкуючи за стрілочками:

 

БУ          БУК          МИ          ЧА          ЩОБ          МІМ          ЧИ          ТИ!

 

     ДЕМ           ВИ           ВИВ          ТИ,           СА             УСЕ         ТА  

 

-Що будемо робити на уроці?

-Навіщо уміти читати?

3.Мовна розминка.

-Щоб гарно, швидко читати, ми зробимо розминку для очей. Знайдіть швидко оче-

нятами  числа від 1 до 25:

2

11

3

14

5

16

20

23

6

19

7

24

1

12

9

25

17

21

22

18

8

13

4

15

10

-А тепер проведемо розминку для язичка:

   -вітерець у лісі: ш-ш-ш;

   -повзе вуж у траві: с-с-с;

   -прилетів жук: ж-ж-ж;

   -заспівав комарик: з-з-з;

   -пролетів птах: шух-шух-шух;

   -запихкав їжачок: пих-пих-пих;

   -і настала тиша.

                                                                             -1-

-А тепер очі і язичок будуть працювати разом, треба швидко прочитати слова-блискавки: ЦЯ   ЦЕ    ЦЕЙ   ЦЕХ   ЦАП   ЦАР   ЦИРК   ЦВЯХ   ЦВІТ   ЦІНА   ЦІЛА

-Зараз заставимо ще наш мозок працювати, думати, згадувати. Треба прочитати слова  з пропущеними літерами:

К . ЦЯ     СЕ . ЦЕ     ВІ . ЦІ     М . СЦЕ     КІЛ . ЦЕ     ЦУ . ОР    ПА . АЦ    ЦУЦ . К     ХЛ . ПЦІ

4. Повторення вивченого .

-На  дошці написані слова (відкриваєься дошка) Ой, доки дошка була закрита, хтось переплутав букви у словах. Допоможіть, будь ласка, поставте  букви на свої місця так, щоб утворились слова:

ХАСЛОИН            СЛОНИХА

ЦЯСИЛИ               ЛИСИЦЯ

ЛОБІЧКА              БІЛОЧКА

АПЦ                         ЦАП

ЧИЗАКЙ                 ЗАЙЧИК

-Яким одним словом можна об'єднати ці слова?

-Подивіться, до нас на потязі завітали усі ці тваринки і кожна з них привезла своє завдання. Вони хочуть перевірити наші знання і самі чомусь навчитись. Давайте покажемо на що ми здатні.

 

А) Завдання від Слонихи. (робота в парі)

У тексті «Циркова залізниця» всі тварини виконували якусь дію. Покажіть стрілоч-

ками хто яку дію виконував:

       - • = -    -                   СЛОНИХА                                  КЕРУВАЛА

       = • - • - - •                  ЛИСИЦЯ                                    ПРОДАВАЛА

       - - • - • - •                    БІЛОЧКА                                  ПІДМІТАЛА

       - • - • = •                      ЦАП                                            СТОЯЛА

       - • -                               ЗАЙЧИК                                    ПРОЇХАТИ

-До слів, назв тваринок, знайдіть відповідну звукову модель і доведіть свою думку.

 

Б) Завдання від Білочки (робота в групі)

- Білочка розповіла мені, що тварини дружать одне з одним; вони живуть у мирі і злагоді і полюбляють збирати прислів'я про дружбу. Білочка і нам захотіла принести почитати їх, але дуже поспішала, впала і слова в реченнях розсипалися і перемішалися.

  Білочка дуже засмутилася. Давайте ми порадуємо білочку, зберемо слова у речен-ня. А ще ми покажемо, що ми теж можемо працювати разом і допомагати один од-

ному. Але спочатку давайте згадаємо:

-Що таке речення?

-Якими правилами ми користуємося при написанні речень?

(Діти складають в групах деформовані речення.)

Де дружніші, там сильніші.

Дружби дружбою шукають.

Дружні сороки і орла заклюють.

З ким поведешся, того і наберешся.

Друзі пізнаються в біді.

5. Фізхвилинка

                                                                        - 2 -

В)Завдання від Цапка.                                                                   

-Цапок приніс нам загадку:                                                                        

Буква ця-внизу гачок,

Наче з краником бачок.

Як потрапить у слівце

Вийде цифра, цирк, яйце.

-Як ви гадаєте, чому Цапок запитує саме про цю букву?

-Давайте йому розкажемо все, що ми знаємо про літеру Ц

Які звуки позначає буква?

Дайте характеристику звуку Ц.

Дайте характеристику звуку  Ц'.

-А тепер, Цапок, сідай зручно і слухай нас, бо ми і далі будемо працювати над удос-

коналенням  знань про букву «Ц», звуки [Ц], [Ц'].

 

Г)Завдання від Зайчика

-Зайчик хоче подивитися, як ви можете робити звуковий аналіз слова. Відкрийте

«Супутник букваря» с. 64.

-Яка буква живе на цій сторінці?

-Які предмети намальовані?

-Зробіть звуковий аналіз слів.

-Давайте покажемо Зайчику як ми вміємо друкувати. Надрукуйте 5 великих букв Ц, а маленьких-на одну букву менше.

-На наступному рядку ми будемо друкувати слова з літерою Ц. Назвіть слово з літе-рою Ц, щоб у ньому було 3 букви, надрукуйте.

-А тепер назвіть два слова , щоб було по4 букви, два слова по 5 букв. Надрукуйте.

6. Фізхвилинка.

 

Д) Завдання від Лисички.

-А Лисичка хоче подивитися, як ми вміємо працювати із текстом. Ось її запитання.

-Що таке текст?

-Що до нього можна підібрати?

-Що ми знаємо про заголовок?

-Прочитайте заголовок до тексту, над яким ми будемо сьогодні працювати.

-Про що буде йти мова у цьому тексті?

-Ми сьогодні побуваємо в цирку, зустрінемося з незвичайними артистами. А от з якими ви скажете, коли уважно послухаєте текст.

Читання тексту вчителем.

-То хто працював у цирку?

-Перш, ніж ви самостійно будете читати текст, проведемо словникову роботу.

   виступають                                            циркачі

   видряпували                                         кігтики

   жонглювали                                          цуценята

   стрибали                                                 ланцюжок

   танцювали                                             копитця

   оголосили                                               дзьобик

-що означають слова першого стовпчика? А другого?

                                                                     - 3 –

Самостійне читання.

-Як глядачі дякували артистам?

Читання «ланцюжком» по одному реченню.

Аналіз тексту з вибірковим читанням.

-Де знаходилися спочатку Курча і Каченя?

-Що вони там робили?

-Хто вийшов першим на арену?

-Знайдіть і прочитайте речення, в якому написано що робили кошенята.

- Знайдіть і прочитайте речення, в якому  розповідається який номер показували цапки.

-А Каченя і Курча?

-Прочитайте саме коротке речення.

Гра «Слідопит»

-Знайдіть і продовжте читати речення:

Сьогодні…

Вони кігтиками…

Лисенята…

Курча…

 

-Ось і підійшов до кінця наш урок. Чи сподобався він вам?

-Над якою буквою ми працювали?

-Які звуки вона позначає?

-Тваринкам теж дуже сподобалося як ви працювали, вони багато чого нового дізналися від вас і дуже вам вдячні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 4 -
docx
Додано
30 січня 2021
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку