ЗВУКИ [с], [с'], БУКВА с, С (ес). ЧИТАННЯ СКЛАДІВ І СЛІВ ІЗ БУКВОЮ С
Мета: учити учнів розрізняти звуки [с] і [с'], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [с] і [с']; ознайомити учнів з друкованою буквою с, С, що може позначати звуки [с] і [с']; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою с; формувати навички читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; виховувати уважність.
Обладнання: набори малюнків із зображенням літака, лампи, лук, ліхтар, конструктор ІЕСІО, кольорові олівці.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.
Організація класу
Гра «Побажання»
Діти передають сонечко одне одному та висловлюють побажання:»Маринко,я бажаю тобі сьогодні дізнатися щось нове. Петрику, я бажаю тобі гарно попрацювати…»
Робота над скоромовками
Семен сіно віз — не довіз.
Лишив сани, узяв віз.
Робота над чистомовкою
Са-са-са — смачна ковбаса.
Си-си-си — води мені принеси.
Су-су-су — заплету тобі косу.
Се-се-се — яблук дядько принесе.
— Сьогодні найуважніші діти 1-го класу продовжать вивчати літери, а саме — букву Сс. Навчимося читати речення.
1) Вправа «Квест-дослідження». Спостереження за вимовою звука.
Перегляд відео!
Робота за віршем
Сніг сріблястий сіється, Поласують з годівнички
Снігом стежка вкриється, Просо, соняху зернята,
Сойки, снігурі, синички Що насипали малята.
Завдання 1. Позначення звуків [с], [с’] буквою «ес»
Розглядання букви Сс.
Робота з конструктором
Завдання 2
Завдання З
Завдання 4. Читання складів
Фізкультхвилинка відео
Сонечко прокинулося, потягнулось. (Діти повільно піднімаються, потягуються.)
У різні боки повернулось. (Руки в боки, повороти.)
Потім весело всміхнулось. (Усміхаються один одному.)
Кругом себе обернулось. (Крутяться кругом себе.)
Стали квіти оживати,
Пташки пісеньки співати. (Розводять руки в сторони.)
Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати. (Діти виконують танцювальні рухи.)
Учитель. Діти, а хто з вас знає, що таке Сонечко?
Навіщо воно нам? (Відповіді учнів.)
Завдання 1. Читання односкладових, двоскладових слів та слів з прийменником. Повільне читання.
Завдання 2. Пояснення значення слів «ніс» — частина тіла, «ніс» — виконання дії.
Завдання 3. Читання односкладових, двоскладових слів. Швидке читання.
Завдання 4. Робота в групі. Робота з пазлами.
Скласти картинки та прочитати слова.
v.Заключна частина
- Що цікавого було на уроці?
- Яку нову букву вивчили?
- На що вона схожа?
- Які трудноші виникали?
Вправа-енергізатор «Дякую за чудовий урок»
Діти стають у коло. Одна дитина — у центрі. До неї підходить хтось із дітей, тисне руку і говорить: «Я тобі дякую за гарний урок». Обоє залишаються у центрі і тримаються за руки. До них підходить третя дитина, бере за вільну руку першу або другу дитину, тисне її і промовляє: «Я тобі дякую за гарний урок». Отже, група дітей у центрі кола збільшується. Усі тримають одне одного за руки. Коли до групи приєднається остання дитина, необхідно замкнути коло і завершити церемонію безмовним триразовим потиском рук.