Конспект уроку за новою програмою НУШ 1 КЛАСЗВУКИ [с], [с']. БУКВА С (ес). ЧИТАННЯ СКЛАДІВ І СЛІВ ІЗ БУКВОЮ С

Про матеріал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Урок містить мовленєву розминку, скоромовку. Під час вивчення нового матеріалу проводиться вправа "Квест- дослідження", робота з підручником, робота з конструктором LEGO, робота в групі з пазлами. Заключна частина уроку закінчується вправою -енергізатор «Дякую за чудовий урок».
Перегляд файлу

 ЗВУКИ [с], [с'], БУКВА с, С (ес). ЧИТАННЯ СКЛАДІВ І СЛІВ ІЗ БУКВОЮ С

Мета: учити учнів розрізняти звуки [с] і [с'], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [с] і [с']; ознайомити учнів з друкованою буквою с, С, що може позначати звуки [с] і [с']; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою с; формувати навички читання слів і речень із вивченими бук­вами; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; виховувати уважність.

Обладнання: набори малюнків із зображенням літака, лампи, лук, ліхтар, конструктор ІЕСІО, кольорові олівці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу

Гра «Побажання»

Діти передають сонечко одне одному та висловлюють побажання:»Маринко,я бажаю тобі сьогодні дізнатися щось нове. Петрику, я бажаю тобі гарно попрацювати…»

  1.                     ОСНОВНА ЧАСТИНА
  1.                     Мовленнєва розминка

Робота над скоромовками

 

Семен сіно віз — не довіз.

Лишив сани, узяв віз.

 

Робота над чистомовкою

 

Са-са-са — смачна ковбаса.

Си-си-си — води мені принеси.

Су-су-су — заплету тобі косу.

 Се-се-се — яблук дядько принесе.

 

  1.                     Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні найуважніші діти 1-го класу продовжать вивчати літери, а саме — букву Сс. Навчи­мося читати речення.

 

  1.                     Вивчення нового матеріалу

1) Вправа «Квест-дослідження». Спостереження за вимовою звука.

 

Перегляд відео!

Робота за віршем

Сніг сріблястий сіється,                     Поласують з годівнички

Снігом стежка вкриється,                  Просо, соняху зернята,

Сойки, снігурі, синички                     Що насипали малята.

 

  • Який звук зустрічається найчастіше?
  • Назвіть слова зі звуками [с], [с’], що ви запам’ятали.
  • Зробіть звуковий аналіз слова сойка за допомогою цеглинок.
  •                     Який за звучанням звук [с]: голосний чи приголосний? (Приголосний.)
  • Чому ви так уважаєте?
  • Чи виникають перешкоди під час вимови?
  • Вимовте звук [с’].
  • Чи подібний він за вимовою до звука [с]?
  • А чим відрізняється?
  • Вимовте пару звуків: [с] — [с*]. Під час вимови м’якого звука середню частину спинки язика підносьте до піднебіння.
  • Отже, звук [с] — приголосний твердий, а звук [с’] — приголосний м’який.
  1.                   Робота за підручником (с. 66).

 

Завдання 1. Позначення звуків [с], [с’] буквою «ес»

Розглядання букви Сс.

  •                     Діти, назвіть слова, у яких пишеться ця літера. Де милуємо цей звук?
  •                     Звуки [с], [с’] позначають буквою «ес». Повторіть назву букви. Буква «ес» є велика і мала. (Учи­тель показує літери.)
  •                     Пофантазуйте, на що схожа буква.

Робота з конструктором

  •                     Діти, за допомогою цеглинок побудуйте букву «ес».
  •                     За допомогою чого ми ще зможемо збудувати літеру С? (Ґудзиків, листочків, квасолинок, стрічок,...)

 

Завдання 2

  •                     Звуковий аналіз слів: сова, лось.
  •                     Назвіть предмети зі звуками [с], [с’], зображені у підручнику.

 

Завдання З

  •                     Послухайте вірш.
  •                     Запам’ятайте слова зі звуками [с], [с’].
  •                     Назвіть ці слова.
  •                     Де знаходиться літера с?

 

Завдання 4. Читання складів

  •                     До нас завітали гості.
  •                     Виконаймо завдання від Сови: прочитайте прямі склади.
  •                     Виконаймо завдання від Слоника: прочитаймо склад з трьох літер.

 

 

 

 

Фізкультхвилинка відео

Сонечко прокинулося, потягнулось. (Діти повільно піднімаються, потягуються.)

У різні боки повернулось. (Руки в боки, повороти.)

Потім весело всміхнулось. (Усміхаються один одному.)

Кругом себе обернулось. (Крутяться кругом себе.)

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати. (Розводять руки в сторони.)

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати. (Діти виконують танцювальні рухи.)

Учитель. Діти, а хто з вас знає, що таке Со­нечко?

Навіщо воно нам? (Відповіді учнів.)

  1.                   Продовження роботи за підручником (с. 67).

Завдання 1. Читання односкладових, двоскладових слів та слів з прийменником. Повільне читання.

 

Завдання 2. Пояснення значення слів «ніс» — частина тіла, «ніс» — виконання дії.

Завдання 3. Читання односкладових, двоскладових слів. Швидке читання.

 Завдання 4. Робота в групі. Робота з пазлами.

Скласти картинки та прочитати слова.

  •                     Що ви бачите на малюнку?
  •                     Прочитайте слова.
  •                     Назвіть слово, що відповідає кожному малюнку. (Слони, сосна, ананаси.)

v.Заключна частина

- Що цікавого було на уроці?

- Яку нову букву вивчили?

- На що вона схожа?

- Які трудноші виникали?

 

Вправа-енергізатор «Дякую за чудовий урок»

Діти стають у коло. Одна дитина — у центрі. До неї підходить хтось із дітей, тисне руку і говорить: «Я тобі дякую за гарний урок». Обоє залишаються у центрі і тримаються за руки. До них підходить третя дитина, бере за вільну руку першу або другу дитину, тисне її і промовляє: «Я тобі дякую за гарний урок». Отже, група дітей у центрі кола збільшується. Усі тримають одне одного за руки. Коли до групи приєднається остання дитина, необхідно замкнути коло і завершити церемонію безмовним триразовим потиском рук.

docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
5946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку