Урок української мови у 2 класі
Тема: вправи на відпрацювання способів перевірки ненаголошених голосних у коренях слова. Повторення і закріплення вивченого.
Мема: закріплювати знання учнів про правопис слів з ненаголошеними –е, -и, вміння їх перевіряти, добирати спільнокореневі слова для перевірки, визначати корінь, навички звуко - буквенного аналізу слова, розвивати навички зв’язного мовлення, каліграфічні навички, збагачувати словниковий запас, формувати уважність, спостережливість; виховувати почуття товариської взаємодопомоги, старанність.
Обладнання: ілюстрації із зображенням весняних пейзажів, картки із завданням, малюнки сонечка і хмарки, «світлофори»
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
-Діти, сьогодні на уроці у нас присутні гості, тож давайте старанно і гарно трудитись,щоб показати ,чого ми вже навчились.
А працювати на уроці ми будемо під девізом: Щоб успіху добитись, треба добре потрудитись
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Узагальнення знань, умінь і навичок.
-Послухайте вірш - загадкуі знайдіть слово з ненаголошеними –е, -и.
Іде дівчина ланами,
Перелогами, лісами.
Де не ступить- з-під землі
Лізуть проліски малі.
Як опустить вниз правицю –
Зеленіє скрізь травиця.
Здогадались, хто вона?
Це до нас прийшла…
Знов починається весна-
Знов починаються дива!
То серед двору із-під снігу
Раптово визирне трава,
То розщебечуться ще зранку
Пташки на сотні голосів!
І зовсім це не дивина-
Так починається весна.
-Написання якого слова ми повинні перевірити (Весна, розщебечуться, визирне, дива)
-Отже, сьогодні на урок до нас завітала весна. Підніміть руки, хто любить цю пору року? А чому ?
-Давайте придумаємо спільнокореневі слова до слова весна.
2. Хвилинка каліграфії
-Запишіть каліграфічно ці слова в зошит і виділіть корінь.
Весна, веснонька, весняний.
В – весела
Е - енергійна
С – сонячна
Н – ніжна
А – активна.
(сонечко)
Сонечко всіх бачить і посилає вам свої промінчики з побажанням. (Роздаю промінці. Діти читають побажання) (успіху, стриманості, мудрості, старанності, кмітливості , відповідальності, доброти )
-Але дивіться, сонечко роздарувало свої промінці і його прикрила хмарка. Посіявся дрібний дощик. Маленькі краплинки впали і на вашу парту. Потрібно виконати завдання написане на краплинках, щоб допомогти сонечку звільнитися від хмарки. Ви можете допомагати один одному, адже в дружбі і допомозі наша сила.
Але спочатку для підкріплення нашої сили проведем фізкультхвилинку.
А тепер приступаймо до виконання завдань.
1. Розповісти алфавіт.
2. Прочитати вірш, вставити пропущені букви, дібрати перевірні слова.
В…сна прийшла!
Т..пло знайшла!-
Кр..чать дівчатка й хлопчики.
Т..пляк дмухнув, кр…лом махнув,
По бороді лоскочеться.
- Як ви розумієте слово тепляк?
3. Знайти зайве слово.
Весняний, веснонька, весна, веселий.
Лимон, медаль, пенал, диван, дитина, ведмідь, дятел.
В селі кур краде. (лисиця)
Взимку у барлозі відпочиває.(ведмідь)
Зробити взаємоперевірку.
ІV.Підсумок уроку.