Урок закріплення знань умінь і навичок

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 2 класу може бути використана вчителями початкових класів при підготовці до уроків.
Перегляд файлу

Урок української мови у 2 класі

Тема: вправи на відпрацювання способів перевірки ненаголошених голосних у коренях слова. Повторення і закріплення вивченого.

Мема: закріплювати знання учнів про правопис слів з ненаголошеними               –е, -и,  вміння їх перевіряти, добирати спільнокореневі слова для перевірки, визначати корінь,  навички звуко - буквенного аналізу слова,  розвивати навички зв’язного мовлення,  каліграфічні навички,  збагачувати словниковий запас, формувати уважність,  спостережливість; виховувати почуття товариської взаємодопомоги, старанність.

Обладнання: ілюстрації із зображенням весняних пейзажів, картки із завданням, малюнки сонечка і хмарки, «світлофори»

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

 -Діти, сьогодні на уроці у нас присутні гості, тож давайте старанно і гарно трудитись,щоб показати ,чого ми вже навчились.

А працювати на уроці ми будемо під девізом: Щоб успіху добитись, треба добре потрудитись

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •          Ось майже рік ми мандруємо країною мови, ми багато чого вивчили, тож сьогодні на уроці ми будемо повторювати правила правопису ненаголошених –е, -и, добирати спільнокореневі слова для перевірки написання цих слів, повторимо звуко-буквенний аналіз слів, головні слова в реченні

ІІІ. Узагальнення знань, умінь і навичок.

  1.               Робота з віршем.

-Послухайте вірш  - загадкуі знайдіть слово з ненаголошеними –е, -и.

Іде дівчина ланами,

Перелогами, лісами.

Де не ступить- з-під землі

Лізуть проліски малі.

Як опустить вниз правицю –

Зеленіє скрізь травиця.

Здогадались, хто вона?

Це до нас прийшла…

 

Знов починається весна-

Знов починаються дива!

То серед двору із-під снігу

Раптово визирне трава,

То розщебечуться ще зранку

Пташки на сотні голосів!

І зовсім це не дивина-

Так починається весна.

 

-Написання якого слова ми  повинні перевірити (Весна, розщебечуться, визирне, дива)

-Отже, сьогодні на урок до нас завітала весна. Підніміть руки, хто любить цю пору року? А чому ?

-Давайте придумаємо спільнокореневі слова до слова весна.

 

2. Хвилинка каліграфії

-Запишіть каліграфічно ці слова в зошит і виділіть корінь.

Весна, веснонька, весняний.

 

  1. Колективна робота. Розвиток мовлення.
  •      А давайте  і ми подякуєм весні, що вона принесла нам тепло, сонечко, квіти.
  •      Придумаємо на кожну літеру слова весна слова, що означають ознаки предметів. На які питання вони відповідають?

В – весела

Е  - енергійна

С – сонячна

Н – ніжна

А – активна.

  1. Робота з деформованим реченням
  •      Весна до нас прийшла не сама, а зі своїм помічником,  без якого не було б так тепло і сонячно .Що це за помічник ви дізнаєтесь, коли складете загадку з деформованого речення і відгадаєте її.
  •      Синьому, небі, В, пливе, червона, тарілочка.?

(сонечко)

  •      Так , правильно. З чим порівнює автор сонечко? А з чим ще можна порівняти сонечко? (із мамою. «…І до білої хатинки, немов мати до дитинки вийшло сонце…» Запишіть речення в зошит, підкресліть головні слова у реченні.

Сонечко  всіх бачить і посилає вам свої промінчики з побажанням. (Роздаю промінці. Діти читають побажання) (успіху, стриманості, мудрості, старанності, кмітливості , відповідальності, доброти )

-Але дивіться,   сонечко роздарувало свої промінці і його прикрила хмарка. Посіявся дрібний дощик. Маленькі краплинки впали і на вашу парту. Потрібно виконати завдання написане на краплинках, щоб допомогти сонечку звільнитися від хмарки. Ви можете  допомагати один одному, адже в дружбі і допомозі наша сила.

Але спочатку для підкріплення нашої сили проведем фізкультхвилинку.

 

  1. Фізкульхвилинка.

А тепер  приступаймо до виконання завдань.

 1. Розповісти алфавіт.

2. Прочитати вірш, вставити пропущені букви, дібрати перевірні слова.

 

В…сна прийшла!

Т..пло знайшла!-

Кр..чать дівчатка й хлопчики.

Т..пляк дмухнув, кр…лом махнув,

По бороді лоскочеться.

 

- Як ви розумієте слово тепляк?

 

3. Знайти зайве слово.

Весняний, веснонька, весна, веселий.

 

  1. Прочитати слова, запам’ятати, записати по пам’яті.

Лимон, медаль, пенал, диван, дитина, ведмідь, дятел.

 

  1. Відгадати загадки, записати відгадки.
  1. В лісі живе, живе,

В селі кур краде. (лисиця)

  1. Влітку у лісі гуляє,

Взимку у барлозі відпочиває.(ведмідь)

 

  1. Записати речення під диктовку, закінчити його словом з ненаголошеним –е, -и.

Зробити взаємоперевірку.

  1. У пташки було підбите …
  2. З літака видно наше …
  3. З комбайна сиплеться чисте …

 

  1. Пограти в гру «Світлофор»
  • Слово земля пишеться з буквою е
  • У слові зернина 2 склади
  • Слово життя пишемо з буквою е
  • Київ пишеться з великої букви.
  • Написання слова лимон перевіряється за словником.
  • Медаль пишеться з буквою е.

 

ІV.Підсумок уроку.

  • Що ми робили на уроці? Чи добре ви працювали на уроці?. Як вас назвати ? (молодці). Які б оцінки ви поставили самі собі? Дякую за хорошу роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
1015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку