Урок. " Закріплення знань з теми прикметник"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови, яка містить різні види робіт. Дітям легко буде працювати з ними та розвивати свої творчі здібності які допоможуть у засвоєнні теми.
Перегляд файлу

 

 

ТЕМА: Закріплення знань з теми « Прикметник».

МЕТА: Формувати поняття про слова, які називають ознаки предметів, вміння ставити запитання до даних слів в однині і множині (без вживання термінів) у середовищі назв ознак, вчити впізнавати предмети за їх ознаками; розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати доброту, чуйність, милосердя на матеріалі казки  «Червона Шапочка».

     ОБЛАДНАННЯ: загадки, таблиці, схема подорожі казкових героїв,  театральні реквізити,  предметні малюнки, інтерактивна дошка.

ТИП УРОКУ:  урок закріплення знань

     ТЕХНОЛОГІЇ: ”Мікрофон”, робота в групах, в парах, дослідницький   метод, рольова гра.

Х І Д  У Р О К У

І.   Організація класу до уроку.

Любі діти!

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

Дарма часу ви не гайте,

працювати починайте.

 

Я починаю , а ви продовжуйте.

 

- Сидимо - … (рівно)!

Пишемо – (гарно)!

Слухаємо – (уважно)!

Відповідаємо – (правильно)!

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

      1.Слово вчителя.

- Урок  сьогоднішній-незвичайний. Ми вирушаємо у подорож до чарівної країни, де добро завжди перемагає зло. А як називається ця країна? ( Казка)

 2. Вправа «Назви казку»

Червона                                                    королева

Спляча                                                       дівчинка

Гидке                                                         шапочка

Снігова                                                      ключик

Розумна                                                    каченя

Золотий                                                    красуня

ІІІ. Повідомлення теми уроку

        -Отже, казкові герої  допоможуть нам закріпити знання про слова. Що це за слова, ви дізнаєтесь із вірша.

Слова ці дадуть усякому предмету

Якусь його ознаку чи прикмету

Хто який вони розкажуть

Хитра лиска чи руденька

А чи білочка прудкенька

І ведмедик вайлуватий

Отакі слова, малята!

  • А як називаються  слова-ознаки предметів? (Прикметники)
  • Правильно. А на які питання відповідають прикметники?

  ІІІ. Оголошення теми і завдання уроку.

-Тема нашого уроку – Слова, які називають ознаки предметів- прикметники».

      1.Вправа ”Очікування”

  • Що кожен із вас очікує від сьогоднішнього уроку?

З А В Д А Н Н Я      У Р О К У

                      6

 

 

 

 

                                                                                          

ІV. Закріплення знань, умінь  і навичок за даною темою.

     1.Відгадування загадки.

          -Тож, помандруємо у казку? З ким будемо подорожувати, ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадку.

За лісом край села

Старенька бабуся жила.

У гості до неї онучка йшла.

Гостинці у кошику несла.

Дівчинка була маленька,

На голівці шапка червоненька.

Хто швидко з вас здогадається

Як же ця казка називається?

   2.Бесіда.

    - Хто відповість? («Червона Шапочка»).

            - Хто написав казку? (Шарль П’єрро).

            -Чому дівчинку назвали ”Червона Шапочка”? (Тому, що до дня   народження бабуся подарувала дівчинці червону шапочку)

           -Куди йшла Червона Шапочка? (до бабусі).

           -Що дівчинка несла в кошику? (пиріжечки)

           -Відгадайте, що ще могла нести Червона Шапочка бабусі?

       а)Червоне, велике, кругле, солодке. Що це? (Яблуко)

       б)Жовтий, маленький, овальний, кислий. Що це?(Лимон)

       в)Коричнева, шоколадна,кругла,  солодка,маленька. Що це?(Цукерка)

       г) Жовті, великі, довгі, солодкі. Що це?(Банани) 

         - Які слова вам допомогли здогадатись, що за  гостинці несла Червона   Шапочка до бабусі? На які питання вони відповідають? Які гостинці  ви би ще поклали   у  кошик  бабусі?

         3. Робота з ілюстрацією.

          - З ким зустрілася Червона Шапочка в лісі?  (З Вовком)

          -Подивіться на екран і опишіть цю тваринну, підберіть слова – ознаки.

     Вовк (який?) – сірий, страшний, зубатий, голодний, злий, хитрий.

   -Пригадайте, про що говорила Червона Шапочка з Вовком.  

   4. Творча робота. Скласти діалог Вовка і Червоної Шапочки.

Діалог( Інсценування)

Вовк:                         - Куди ти йдеш Червона Шапочка?

Червона Шапочка:   - Йду до бабусі. Несу їй гостинці.

Вовк:                         - А далеко живе твоя бабуся?

Червона Шапочка   - Далеко, геть у тім селі, за млином у першому будиночку з краю.

Вовк:                        - Добре. Я теж хочу провідати твою бабусю. Я по цій піду дорозі, а ти ступай по тій. Подивимося, хто з нас раніше прийде.

-Поміркуйте, яку помилку допустила дівчинка, розмовляючи з Вовком (незнайомцем) в лісі? (Міжпредметні зв’язки. Зв'язок з предметом “Основи здоров’я”).

            5. Вправа Склади речення.

       -Простежіть по  малюнку шлях Вовка і Червоної Шапочки  і складіть два   речення: по якій дорозі  йшли наші казкові герої.(На слайді записано початок речення)

Вовк пішов по ……………………

Червона Шапочка пішла по …….

         -Як напишемо слова Вовк і Червона Шапочка? Чому? (З великої літери. Це імена казкових героїв).

Самоперевірка

– Подивіться на екран, на якому записано кінець речення.

                              Вовк пішов по короткій дорозі.

Червона Шапочка пішла по довгій дорозі.

(Діти перевіряють чи правильно вони записали.)

  Завдання:  Знайти у цих реченнях прикметники,протилежні за значенням   (коротка-довга).  Підкреслити ці слова  хвилястою лінією.

         6. Електронна фізхвилинка для очей.

        7. Робота зі словосполученнями.

          - По дорозі до бабусі Червона Шапочка збирала букет з квітів, слухала   пташок. І тут вона зустріла лісових мешканців – звірят. Вони ніяк не могли впоратися з одним завданням.

  - Допоможемо звірятам виконати завдання?

  -Треба замінити виділені слова прикметниками і записати словосполучення.

     Ваза з фарфору    ……     ( фарфорова ваза)

    Смужка з паперу - ….. (паперова смужка)

    Листочки дуба - …… ( дубові листочки)

    Морозиво з фруктами  -   …….    ( фруктове морозиво)

           8. Робота за малюнком.

        - Дівчинка попрощалася із звірятами та пішла далі. Ось і ліс закінчився. Весела Червона Шапочка вийшла на стежку,  яка вела до бабусиної хатинки.

 -Кого ви бачите біля хатинки бабусі? (звірят)

     - Що роблять звірі? (Ведмідь пішов у ліс по суниці. Зайчик несе воду.   Білочка назбирала грибів та горішків, мишка зібрала зерняток для

   борошна. Лисичка несе бабусі курочку, а сімя їжачків несе яблука і грушки.)

  1. Інформаційне повідомлення.

Цікавинка про їжаків.

Ми знаємо, що їжаки їдять комах, черв’яків, жаб, мишей та зміїв. Але чомусь малюють їх з яблуками й грушами на спині. (малюнок). Їжаки яблук не їдять. Вони їх наколюють для того, щоб кислий сік, який потрапляє йому на шкіру, виганяв  різних комах-паразитів, які дуже дошкуляють тварині. Яблуками і грушками їжачки чистять свої голочки.

       10. Дослідницька робота.

      Ось прилетіла сорока                   

      У неї є одна морока

      Кругом озирається                            

     Не розуміє, що відбувається

     Чому сірий вовк у ліс поскакав

 Хто ж його бідолашного так налякав?

    -Доведіть,  чи з’їсть Вовк бабусю? Чому він в ліс втік? (Вовк не з’їсть   бабусю,  бо він побачив, що на допомогу бабусі прийшли звірята).

    -Якими були звірі?  Назвіть прикметники (добрі, чуйні, милосердні, дружні)

             -Як би ви по іншому назвали нашу казочку (Дружні звірі, Допомога,  Дружба)

           11. Виконання завдань від казкових героїв.

       А)Завдання від Зайчика: у вірш вставити пропущені прикметники .

                   …… вуха,    ….хвіст

                   …….. сам на зріст.  

                  Взимку шубка  ………,

                  А влітку вона ……….

                 На городі побував,

                 нам капусту зіпсував.

            Б)Завдання від їжачка : підібрати відповідні слова (з’єднати стрілочками

Лисичка (яка?)                                    колючий                                     довговухий

Зайчик (який?)                                    бурий                                          руда

Білочка (яка?)                                     прудка                                        сіренький

Їжачок (який?)                                   полохливий                               пишнохвоста

Ведмідь (який)                                   хитра                                     вайлуватий                                    

            В) Завдання від лисички: скласти прислів’я із розсипаних слів:

            годину, У, вірну, пізнаєш, лиху, людину

             (У лиху годину пізнаєш вірну людину)

            Г) Завдання  від Білочки: описати шапочку дівчинки – підібрати слова – ознаки. Скласти речення про шапочку. Шапочка (яка?) – червона, маленька, полотняна, мяка, красива, новенька.

           Д) Завдання від Ведмедика:  гра «  Посели слова у хатки»

 

 

 

ЯКИЙ?

 

ЯКА?

                                                                

 

 

ЯКЕ?

   

ЯКІ?

 

 

         -Свіжа, приємний, тепле, лагідні, м’ яке, блискучі, пухнаста, чистий, морозний, зимове, холодна, зелені.                                           

  VI.Підсумок уроку.

            1.Бесіда

              - Як називаються слова, з якими ми сьогодні працювали?

              - Що вони називають?

              - На які питання відповідають?  

   ПРИКМЕТНИК

   

    ОЗНАКИ ПРЕДМЕТІВ

 

 

ЯКА?

ЯКІ?

ЯКЕ?

ЯКИЙ?

 

 

      2. Гра “Мікрофон”

        - Що найбільше вам сподобалося на уроці?

        -  Якими враженнями від уроку ви поділитесь з мамою, з татом?

        -  Які б прикметники  ви підібрали до слова ” Сьогоднішній  урок”? (цікавий,   повчальний).

         -  Сьогодні на уроці ви були дружні, уважні, старанні, активні. Я дякую вам за співпрацю.

 VII.Домашнє завдання: скласти свою казку про Червону Шапочку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
2748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку