ТЕМА: Закріплення знань з теми « Прикметник».
МЕТА: Формувати поняття про слова, які називають ознаки предметів, вміння ставити запитання до даних слів в однині і множині (без вживання термінів) у середовищі назв ознак, вчити впізнавати предмети за їх ознаками; розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати доброту, чуйність, милосердя на матеріалі казки «Червона Шапочка».
ОБЛАДНАННЯ: загадки, таблиці, схема подорожі казкових героїв, театральні реквізити, предметні малюнки, інтерактивна дошка.
ТИП УРОКУ: урок закріплення знань
ТЕХНОЛОГІЇ: ”Мікрофон”, робота в групах, в парах, дослідницький метод, рольова гра.
Х І Д У Р О К У
І. Організація класу до уроку.
Любі діти!
Продзвенів уже дзвінок,
всіх покликав на урок.
Дарма часу ви не гайте,
працювати починайте.
Я починаю , а ви продовжуйте.
- Сидимо - … (рівно)!
Пишемо – (гарно)!
Слухаємо – (уважно)!
Відповідаємо – (правильно)!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Слово вчителя.
- Урок сьогоднішній-незвичайний. Ми вирушаємо у подорож до чарівної країни, де добро завжди перемагає зло. А як називається ця країна? ( Казка)
2. Вправа «Назви казку»
Червона королева
Спляча дівчинка
Гидке шапочка
Снігова ключик
Розумна каченя
Золотий красуня
ІІІ. Повідомлення теми уроку
-Отже, казкові герої допоможуть нам закріпити знання про слова. Що це за слова, ви дізнаєтесь із вірша.
Слова ці дадуть усякому предмету |
Якусь його ознаку чи прикмету |
Хто який вони розкажуть |
Хитра лиска чи руденька |
А чи білочка прудкенька |
І ведмедик вайлуватий |
Отакі слова, малята! |
ІІІ. Оголошення теми і завдання уроку.
-Тема нашого уроку – “Слова, які називають ознаки предметів- прикметники».
1.Вправа ”Очікування”
З А В Д А Н Н Я У Р О К У
6
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок за даною темою.
1.Відгадування загадки.
-Тож, помандруємо у казку? З ким будемо подорожувати, ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадку.
За лісом край села
Старенька бабуся жила.
У гості до неї онучка йшла.
Гостинці у кошику несла.
Дівчинка була маленька,
На голівці шапка червоненька.
Хто швидко з вас здогадається
Як же ця казка називається?
2.Бесіда.
- Хто відповість? («Червона Шапочка»).
- Хто написав казку? (Шарль П’єрро).
-Чому дівчинку назвали ”Червона Шапочка”? (Тому, що до дня народження бабуся подарувала дівчинці червону шапочку)
-Куди йшла Червона Шапочка? (до бабусі).
-Що дівчинка несла в кошику? (пиріжечки)
-Відгадайте, що ще могла нести Червона Шапочка бабусі?
а)Червоне, велике, кругле, солодке. Що це? (Яблуко)
б)Жовтий, маленький, овальний, кислий. Що це?(Лимон)
в)Коричнева, шоколадна,кругла, солодка,маленька. Що це?(Цукерка)
г) Жовті, великі, довгі, солодкі. Що це?(Банани)
- Які слова вам допомогли здогадатись, що за гостинці несла Червона Шапочка до бабусі? На які питання вони відповідають? Які гостинці ви би ще поклали у кошик бабусі?
3. Робота з ілюстрацією.
- З ким зустрілася Червона Шапочка в лісі? (З Вовком)
-Подивіться на екран і опишіть цю тваринну, підберіть слова – ознаки.
Вовк (який?) – сірий, страшний, зубатий, голодний, злий, хитрий.
-Пригадайте, про що говорила Червона Шапочка з Вовком.
4. Творча робота. Скласти діалог Вовка і Червоної Шапочки.
Діалог( Інсценування)
Вовк: - Куди ти йдеш Червона Шапочка?
Червона Шапочка: - Йду до бабусі. Несу їй гостинці.
Вовк: - А далеко живе твоя бабуся?
Червона Шапочка - Далеко, геть у тім селі, за млином у першому будиночку з краю.
Вовк: - Добре. Я теж хочу провідати твою бабусю. Я по цій піду дорозі, а ти ступай по тій. Подивимося, хто з нас раніше прийде.
-Поміркуйте, яку помилку допустила дівчинка, розмовляючи з Вовком (незнайомцем) в лісі? (Міжпредметні зв’язки. Зв'язок з предметом “Основи здоров’я”).
5. Вправа “Склади речення”.
-Простежіть по малюнку шлях Вовка і Червоної Шапочки і складіть два речення: по якій дорозі йшли наші казкові герої.(На слайді записано початок речення)
Вовк пішов по ……………………
Червона Шапочка пішла по …….
-Як напишемо слова Вовк і Червона Шапочка? Чому? (З великої літери. Це імена казкових героїв).
Самоперевірка
– Подивіться на екран, на якому записано кінець речення.
Вовк пішов по короткій дорозі.
Червона Шапочка пішла по довгій дорозі.
(Діти перевіряють чи правильно вони записали.)
Завдання: Знайти у цих реченнях прикметники,протилежні за значенням (коротка-довга). Підкреслити ці слова хвилястою лінією.
6. Електронна фізхвилинка для очей.
7. Робота зі словосполученнями.
- По дорозі до бабусі Червона Шапочка збирала букет з квітів, слухала пташок. І тут вона зустріла лісових мешканців – звірят. Вони ніяк не могли впоратися з одним завданням.
- Допоможемо звірятам виконати завдання?
-Треба замінити виділені слова прикметниками і записати словосполучення.
Ваза з фарфору – …… ( фарфорова ваза)
Смужка з паперу - ….. (паперова смужка)
Листочки дуба - …… ( дубові листочки)
Морозиво з фруктами - ……. ( фруктове морозиво)
8. Робота за малюнком.
- Дівчинка попрощалася із звірятами та пішла далі. Ось і ліс закінчився. Весела Червона Шапочка вийшла на стежку, яка вела до бабусиної хатинки.
-Кого ви бачите біля хатинки бабусі? (звірят)
- Що роблять звірі? (Ведмідь пішов у ліс по суниці. Зайчик несе воду. Білочка назбирала грибів та горішків, мишка зібрала зерняток для
борошна. Лисичка несе бабусі курочку, а сім’я їжачків несе яблука і грушки.)
Цікавинка про їжаків.
Ми знаємо, що їжаки їдять комах, черв’яків, жаб, мишей та зміїв. Але чомусь малюють їх з яблуками й грушами на спині. (малюнок). Їжаки яблук не їдять. Вони їх наколюють для того, щоб кислий сік, який потрапляє йому на шкіру, виганяв різних комах-паразитів, які дуже дошкуляють тварині. Яблуками і грушками їжачки чистять свої голочки.
10. Дослідницька робота.
Ось прилетіла сорока
У неї є одна морока
Кругом озирається
Не розуміє, що відбувається
Чому сірий вовк у ліс поскакав
Хто ж його бідолашного так налякав?
-Доведіть, чи з’їсть Вовк бабусю? Чому він в ліс втік? (Вовк не з’їсть бабусю, бо він побачив, що на допомогу бабусі прийшли звірята).
-Якими були звірі? Назвіть прикметники (добрі, чуйні, милосердні, дружні)
-Як би ви по іншому назвали нашу казочку (“Дружні звірі”, “Допомога”, “Дружба”)
11. Виконання завдань від казкових героїв.
А)Завдання від Зайчика: у вірш вставити пропущені прикметники .
…… вуха, ….хвіст
…….. сам на зріст.
Взимку шубка ………,
А влітку вона ……….
На городі побував,
нам капусту зіпсував.
Б)Завдання від їжачка : підібрати відповідні слова (з’єднати стрілочками
Лисичка (яка?) колючий довговухий
Зайчик (який?) бурий руда
Білочка (яка?) прудка сіренький
Їжачок (який?) полохливий пишнохвоста
Ведмідь (який) хитра вайлуватий
В) Завдання від лисички: скласти прислів’я із розсипаних слів:
годину, У, вірну, пізнаєш, лиху, людину
(У лиху годину пізнаєш вірну людину)
Г) Завдання від Білочки: описати шапочку дівчинки – підібрати слова – ознаки. Скласти речення про шапочку. Шапочка (яка?) – червона, маленька, полотняна, м’яка, красива, новенька.
Д) Завдання від Ведмедика: гра « Посели слова у хатки»
ЯКИЙ? |
ЯКА? |
ЯКЕ? |
ЯКІ? |
-Свіжа, приємний, тепле, лагідні, м’ яке, блискучі, пухнаста, чистий, морозний, зимове, холодна, зелені.
VI.Підсумок уроку.
1.Бесіда
- Як називаються слова, з якими ми сьогодні працювали?
- Що вони називають?
- На які питання відповідають?
ПРИКМЕТНИК |
ОЗНАКИ ПРЕДМЕТІВ |
ЯКА? |
ЯКІ? |
ЯКЕ? |
ЯКИЙ? |
2. Гра “Мікрофон”
- Що найбільше вам сподобалося на уроці?
- Якими враженнями від уроку ви поділитесь з мамою, з татом?
- Які б прикметники ви підібрали до слова ” Сьогоднішній урок”? (цікавий, повчальний).
- Сьогодні на уроці ви були дружні, уважні, старанні, активні. Я дякую вам за співпрацю.
VII.Домашнє завдання: скласти свою казку про Червону Шапочку.