Урок "Тема: Роль дієслів у мовленні. Робота з прислів’ями. "

Про матеріал
З’ясувати з учнями роль у мовленні. Розвивати вміння знаходити дієслова в текстах і влучно вживати у мовленні. Збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до українського слова.
Перегляд файлу

Тема: Роль дієслів у мовленні. Робота з прислівями.

Мета: Зясувати з учнями роль у мовленні.

Розвивати вміння знаходити дієслова в текстах і влучно вживати у  мовленні.

Збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до українського слова.

Хід уроку

       І.  Організація учнів до уроку

       1) Вітання вчителя

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемось,

Давайте в очі глянемо

І нам тепліше стане.

        Діти стають у коло «Коло вітань дітей»

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви і бажаю вам я.

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки

Кивають голівки

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви і бажаю вам я!

2. Ігровий тренінг «Я обираю настрій»…

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день. (Чіпляють смайлики)

- З хорошим настроєм ми розпочнемо наш урок української мови. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова:

Клас у мене дружній є

Він мене не підведе.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку (слайд ).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Вправа «Дешифрувальник»
  • Ідучи до школи, я зустріла незвичайного птаха, який дуже хотів погостювати у нас на уроці мови. Але цей птах попросив не називати його. Чи хотіли б ви дізнатися як його звуть?
  • Допоможе нам у цьому вправа (слайд) «Дешифрувальник». Набравши цифри 38711250, ви зможете прочитати назву цього птаха.

Відповідь:    3 8711250

                       ЖУРАВЕЛЬ

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Який перший звук ви чуєте у цьому слові «Журавель»? (Звук [Ж])
  • Якою літерою він позначається? (Літерою «Же»)
  • Запишіть каліграфічно. (На дошці записано).

Жж   жу  ель  ар  журавель.

  1. Повідомлення вчителя

(На дошці вивішую малюнок, на якому зображено журавля. До крила журавля прикріплений аркуш)

  • Подивіться на цей аркуш. Певно, журавель хоче  щось нам повідомити.

Вірш


Прислала нам Земля листа.

О! чим стурбована вона?

Швиденько лист ми прочитаєм

Про що вона у нас питає?

 Що хоче нам розповісти?

 І чим ми зможем помогти?

 

Моє звернення до людей,

Дорослих і малих дітей

Погляньте, де ми живемо,

Що на Землі ми творимо!

Чом плаче матінка-природа?

Куди зникає її врода?

Чом ріки наші обміліли?

А квіти наші де поділись?

Будуєм все, руйнуєм за що?

Цього й самі не знаєм ми .

Невже такі ми всі ледачі,

Ніщо не здатні зберегти?

Нехай політик і учений,

Школяр і навіть немовля

Билинку кожну зберігає,

Щоб цвітом вкрилася земля.   

  (Лист читає Аліна Гоцуляк)


         

  • Який сумний лист? Чи можемо ми заспокоїти свою Землю? Чим ми можемо допомогти? (Посадити дерево, посіяти квіти, не нищити природу, не зривати квіти    .

ІV.  Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розвиток зв’язного мовлення.

Ось і сонечко нам привітно усміхнулося почувши наші відповіді. Якими словами можна охарактеризувати (описати дії) сонця?

Доберіть до іменника «сонце»  дієслова. (Піднялося, посміхнулося, виглянуло, випливло, викотилось, засвітило, засяяло).

Скласти речення.  (Ясне) Тепле сонце заглянуло у віконце.

(Визначити головні слова у реченні.)

  • Про що розповідається у реченні?
  • А що говориться про сонце?
  • На яке питання відповідає дієслово «заглянуло»?
  1. Вправи на повторення.

Робота в групах

По нашій землі повним ходом крокує Весна. Вона теж побуває у нас на уроці і залишила нам свої гостинці із кошиком. У кошику принесла квіти. Хоче, щоб ми прикрасили нашу землю. Але кожна квітка, яка є в кошику має своє завдання. А щоб дізнатися, хто із вас, в якій групі буде працювати, той вибирає собі квітку. За назвою квітки будемо працювати у групах.

 Із розсипаних слів склади речення.

І група     весняні, перші, квіти, Розцвіли.

ІІ група    розпустилися, На, деревах, листочки, зелені.

ІІ група    повертаються, З теплих, птахи, країв.

IV група   струмки, швидкі, біжать, Із гір.

V.   Фізкультхвилинка  «Посмішка»

VI.   Робота в парах

       Підручник ст. 134 (впр354)

        Допиши прислів’я, користуючись довідкою.

  1. Праця годує, праця одягає, праця зігріває, на розум наставляє.
  2. Дружно працювати – втоми не знати.
  3. Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
  4. Робиш наспіх – зробиш насміх.

Прочитай прислів’я. Як ти їх розумієш? Усно постав питання до слів – назви дій.

  • За виконання завдання Весна дарує нам весняну квітку.
  1. Вправа – гра «Упіймай дієслово»

Послухайте.  Назвіть дієслова.

Ходять довгі журавлі,

Щось вишукують в землі,

Щось воркують, щось віщують,

Вже весну здається чують.

VII. Підсумок

  • Ось і прикрасили нашу Землю весняними квітами, розвіяли її сум, і можемо запевнити, що будемо природу любити, кожній стеблинці і квіточці радіти, дерева садити.

Весна вашій радіє

Сум природи-матінки розвіє.

Напоїть теплим дощем ліси і поля,

Буде ще кращою наша Земля.

  • Ми потішили нашого гостя – Журавля своїми знаннями.

Гра «Мікрофон»

  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  • Яке завдання найцікавіше було виконувати?
  • Над якою частиною мови ми працювали?
  • На які питання відповідають дієслова?
  • З якою частиною мови зв’язуються в реченні?
  • Яка роль дієслів у мовленні?

 

Дякую всім, хто працював

В зошитах гарно писав,

На всі питання відповідав,

Та тим, хто в гості завітав.

 

 

Вірш


Прислала нам Земля листа.

О! чим стурбована вона?

Швиденько лист ми прочитаєм

Про що вона у нас питає?

 Що хоче нам розповісти?

 І чим ми зможем помогти?

 

Моє звернення до людей,

Дорослих і малих дітей

Погляньте, де ми живемо,

Що на Землі ми творимо!

Чом плаче матінка-природа?

Куди зникає її врода?

Чом ріки наші обміліли?

А квіти наші де поділись?

Будуєм все, руйнуєм за що?

Цього й самі не знаєм ми .

Невже такі ми всі ледачі,

Ніщо не здатні зберегти?

Нехай політик і учений,

Школяр і навіть немовля

Билинку кожну зберігає,

Щоб цвітом вкрилася земля.   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку