Урок "Закріплення звукових значень букви "с" («ес»). Опрацювання тексту «У лісі»"

Про матеріал

Тема. Закріплення звукових значень букви «ес». Опрацювання тексту «У лісі»

Мета. Закріплювати вміння учнів виділяти у словах звуки [с ], [с']; читати букву Сс «ес» у словах і складах; удосконалювати навички звукового аналізу. Формувати у дітей навички читання. Розвивати у першокласників спостережливість, зв'язне мовлення, розширювати їх словниковий запас. Виховувати у школярів бережливе ставлення до природи, любов до рідної мови

Перегляд файлу

Тема. Закріплення звукових значень букви «ес». Опрацювання тексту «У лісі»

Мета. Закріплювати вміння учнів виділяти у словах звуки [с ],  [с']; читати букву Сс «ес» у словах і складах; удосконалювати навички звукового аналізу. Формувати у дітей навички читання. Розвивати у першокласників спостережливість, зв’язне мовлення, розширювати їх словниковий запас. Виховувати у школярів бережливе ставлення до природи, любов до рідної мови

Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок

Обладнання. Каса букв, звукові фішки, предметні малюнки, картки зі складами. Осіннє дерево з листочками-буквами, фішки для позначення звуків, макет осіннього віночка

 

Хід уроку:

І. Організація класу до роботи.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєм собі ми здоров’я й добра! 

Дзвенить дзвінок

Починається урок,

Будемо старанно працювати

Щоб мову рідну гарно знати!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.     Оголошення теми і мети уроку.

В жовте лист пофарбувала,

Урожай з полів зібрала.

Золотила вербам коси

Чарівна цариця - … (Осінь)

Так, це осінь. Вона вдягає все навколо в святковий золотий одяг. Чарівниця Осінь дуже полюбляє красиве вбрання. І ось вона оголосила конкурс на кращий вінок із осінніх квітів. Ми візьмемо участь у цьому конкурсі. Протягом уроку будемо робити віночок для Осені. Кожна квітка з’являтиметься у цьому вінку як результат нашої роботи, правильного виконання завдання.

А на сьогоднішньому уроці ми продовжимо читати склади, слова, тексти зі звуками  [с ],  [с' ], робити звуковий аналіз, познайомимось з лісовими мешканцями.

 

ІІІ. Повторення і закріплення вивченого.

  1. Дихальні вправи.

- Чи були ви в осінньому лісі? Заплющіть очі. Які запахи навколо! Вдихніть…Подув легенький вітерець.

- Як дме вітерець?  І знову стало тихо. Тишу осіннього лісу порушило скрекотання сороки-білобоки.

2. Мовна розминка.

Скоромовка.

Хитру сороку спіймати морока.

А на сорок сорок – сорок морок.

- Який звук повторювався найчастіше? (Отримують квітку.)

 

3. Робота на дошці.

- Хитра сорока розповіла всім у лісі, що вона вміє складати схеми до слів, а сама заплуталась і просить вашої допомоги. Знайдіть на дошці звукову схему, яка підходить до слова ЛІС.

 

 4. Гра «Проспівай пісеньку»

Я буду вам показувати букву, ви називаєте її доти, поки я не покажу іншу букву.

ІС АС СИ СУ

 

4. Робота з чистомовкою.

Іс-іс-іс- ми йдемо у ліс,

Ас-ас-ас- прийшов у ліс наш клас,

Си-си-си- кошик швидко неси.

     Су-су-су- я кошик несу.

 

ІV. Закріплення отриманих знань.

  1. Гра «Листопад»

Ми прийшли до лісу. І побачили справжній листопад. Із слів, записаних на дошці деякі

літери осипалися, немов осіннє листя. Ви повинні знайти потрібну «загублену букву»,

відшукавши її на дереві.

(На дошці записані слова, в яких пропущено букви. Діти, зриваючи з дерева потрібний

листочок-букву, підставляють у слово. Всі слова прочитують ще раз.)

  1. Фізкульхвилинка (музична).
  2. Опрацювання тексту «Ліс».

а) Бесіда за малюнком «Букваря», с.45.

- Розгляньте малюнок.

- Які дерева зображені на малюнку?

- Назвіть тварин, які зображені на ньому. Що ви знаєте про лосів?

Лось

Скидає роги в грудні лось,

Здолавши хащі та дороги.

 Відтак чудовий горбонос

           Нарощує весною роги.

Лось – дуже обережний звір,

                    Він добре чує і стрибає.

                     Хвилює горбоноса зір,

                     Погано бачить, де гуляє.

б) Читання тексту вчителем.

-Послухайте текст. Запам’ятайте назви тварин.

- Що носила білочка?

- Куди вона носила горішки?

- Чи добре живеться тваринам у лісі? Чому їм добре у лісі? Як треба ставитись до лісових мешканців?

в) Читання «ланцюжком», хором.

г) Вибіркове читання.

д) Читання «Незнайко».

Вчитель                                                      Учні

У лісі дуби                                               (сосни)

Білка носила лісові гриби (горішки)

А он сова сіла на ялинку (на сосну)

 

-Вплетемо останню квіточку у віночок.

4. Гра «Книжковий хробачок»

- У лісі на деревах часто заводяться хробачки. Хто від них рятує дерева? (Дятел)

- У нашому підручнику завівся книжковий хробачок. Деякі букви він поз’їдав? Відгадайте слова, які були до його сніданку. (Білочка, лисичка)

 

V. Підсумок уроку.

1. Узагальнююча бесіда.

- Погляньте, який чудовий барвистий вінок вийшов у нас для Осені. Скільки ж завдань ви виконали! 

- Що було найбільш цікавим?

 

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі. 

 

docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
2533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку