Цікавий урок сформулює уявлення учнів про школу як країну знань, розширить кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвинеть почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобудуть знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Тема: Ми – діти європейської держави.
Мета: сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація «Україна – моя Батьківщина», макет дерева, долоньки з сердечками, свічки, торт.
Девіз уроку: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
Вчитель: Першокласники, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас.
Бо знання – це велика сила!
Тож навчайтеся! В добрий час!
Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти:чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.
Я вітаю вас із цією визначною подією і хочу вручити ключ від Країни Знань.
1.Гра «Будьмо знайомі»
Вчитель: Давайте знайомитися-я хочу ближче познайомитися з вами. Подивіться, будь ласка, на це дерево.
(Демонструє макет дерева).
Воно вам подобається? А чого, на вашу думку, на ньому не вистачає? Так, вірно, листочків. Наше з вами завдання одягнути це дерево листочками. Скажу вам по секрету, що це дерево незвичайне. Це дерево символізує наш клас, а кожен з вас – це маленький неповторний листочок чарівного дерева. Зараз кожен з вас голосно назве своє ім’я візьме листочок і прикріпимо його до гілочки дерева.
- Ось ми з вами й познайомились. Сьогодні утворилася наша велика шкільна родина.
Вчителька: У нашого українського народу є дуже гарна традиція. Перед початком будь – якої важливої справи просити Божого благословення. Давайте і ми з вами попросимо Бога допомагати у наших шкільних буднях.
(Діти складають ручки у молитві).
Благослови, Пречиста Мати –
При яснім розумі та доброму здоров’ї
Шкільне життя нам розпочати!
ІІ. Розповідь про Україну.
- Діти, сьогодні ми стали єдиною шкільною родиною. Але в кожного з нас є своя родина-сім’я, свої мама і тато, бабуся й дідусь. Усі маленькі родини об’єднуються у велику родину, яка зветься Україною, нашою Батьківщиною, а ми з вами - українці.
У всьому світі – кожен знає –
Батьківщина лиш одна є.
І в нас вона одна–єдина.
Це наша славна Україна.
«Ми – діти України»
Наша Батьківщина – Україна,
а ви – маленькі українці.
Девіз уроку : Усі ми – це наша родина, це наша сімя, це наша Україна
- Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій і мальовничій землі.
- Україна – це наша держава. Ви – українці, її маленькі сини й дочки. Україна – це теплота наших осель, ваша сім’я, це наша рідна українська мова. Україна – це багата природа, високі гори, зелені ліси, бурхливі води. Україна – це красиві міста і мальовничі села. широкий Дніпро і древній Київ – все, що нас оточує, це все наша Україна.
- У кожної держави є свої символи. Свої державні символи має і наша Україна.
2. Легенда
- Послухайте легенду.
Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними,
сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.
Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому
матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями.
Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю
трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. Середньому
сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий та сильний був
середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними
вчинками). Люди запам’ятали його і прозвали Прапором. А найменший син
отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала
його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я
Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і
урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними
символами України.
ІІІ.Фізкультхвилинка.
- Герб, Прапор і Гімн – три основні національні символи України.
- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?
Число „три” завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках
йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три
дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено
триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-
Мудрість-Любов.
- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви
бачите на українському прапорі?
- Пригадайте, що означають ці кольори?
- Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує
життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без
лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ
достатку українського народу.
- Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір
води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
- Що таке Гімн?
- Як називається Гімн України?
- Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті
збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це
хвалебна пісня своїй Батьківщині в якій народ висловлює побажання бути
вільним, щасливим, жити в достатку.__
ІV. Підсумок уроку
А зараз ми з вами підведемо підсумок нашого уроку , в пограємо в інтерактивну вправу мікрофон, та дізнаємось, що ви запамятали з нашого уроку. Чи були ви сьогодні уважні?
3. Колективна робота. Створення серця України.
- Дітки, сьогодні ви стали школярами. Я хочу побажати вам бути розумними, вихованими, веселими, щасливими, бути справжніми патріотами нашої України. На партах перед вами –лежать вирізані ваші маленькі долоньки з сердечками. Давайте прикріпимо їх навколо карти нашої держави, щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших сердець, долонь. Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України. Ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб вітчизна наша процвітала, була могутньою державою.
Наша держава нещодавно відзначала свій день народження – це 24 серпня День народження нашої держави, а сьогодні 1 вересня - день народження нашого класу.
Саме в цю хвилину народився наш клас.
У нас немає Ти.
У нас немає Я.
Ми – єдиний клас.
Ми – одна сім’я.
З днем народження, наш клас!
З днем народження, наш клас!
З днем народження, вітаємо!
З днем народження, наш клас!