Мета: ознайомити учнів із різноманітними видами народної творчості (приказками, загадками, скоромовками, прислів´ями); розвивати кмітливість, спостережливість, логічне мислення, увагу, артистизм; виховувати любов до читання, народної творчості; повагу до батьків
Сценарій виховного заходу В.1 Добрий день, люди добрі, Що сидять у нас в залі! Хочу всіх вас привітати, Щастя і добра бажати! В.2 Сьогодні ми будемо подорожувати до країни ігор, які допомагають швидко, правильно, виразно навчитися читати. В.1 Гра – країна чарівна, В гості й вас чека вона, Отже часу ви не гайте, І у подорож рушайте. В.2 У нас є команди, які складаються з трьох осіб: тато, мама і дитина. Переможе та команда, яка буде кмітливішою, дружнішою, згуртованішою, спритнішою. В.1 І першим сьогоднішнім конкурсом буде домашнє завдання. Кожна команда представить свою назву, девіз та емблему. В.2 До уваги журі. За кожне правильно виконане завдання команда отримує максимум 3 бали. (Команди представляють себе.) В.1 Наступний конкурс називається «Розкажи скоромовку» Кожній команді дається картка із скоромовкою. Учасники команди повинні якомога швидше разом сказати скоромовку. На підготовку дається 1 хвилина. ( Музичний супровід ) ( Підсумки перших 2 конкурсів) В.2 Назву наступного конкурсу складіть з даних букв. ( Букви на дошці. Назву складає зал.) В.1 За відгадану загадку команда отримує 1 бал. 1. Ось вона яка – Розбійниця морська!
Всіх би проковтнула Зажерлива … (акула). В.2 2.Що за дивна непосида На стежину шишки кида? З гілки скік на гілку… Упізнали, хто це? (білка) 3. І мала, і кучерява, І тихенька, і ласкава, Має брата баранця, Називається …(вівця). 4. У селі а чи в містечку Біля житла недалечко Цвірінчить і скаче хлопчик, Називається … (горобчик). 5. Звірята рогаті Та ще й бородаті Ходять пастись в лози. Хто? Вгадайте? (кози). 6. Пазуристий він, гривастий, Як збирається напасти, Гаркне, - ох і лютий рев! Відгадали хто це? (лев) 7. У кубельце фрукти носить, Стріне вас – ховає носик. Кожушок із голочок – Хто, скажіть, це? (їжачок) 8. Аж чотири крильця має, По квітках собі літає. Ні бджола, ні джмелик – Зветься він …(метелик). В.1 Наступним завданням буде таке. Придумати на задану букву якнайбільше слів за 1 хвилину. (Муз. супровід) (Роздається кожній команді по букві.)
В.2 У наступному завданні у поданому слові командам треба відшукати заховані слова. ( Поки команди готуються виконуються танець «Подоляночка».) ( Підсумки журі за попередні конкурси) В.1 А зараз ми перевіримо, як ви знаєте приказки. За даними казками командам треба скласти приказки, користуючись цифровими підказками. ( Проводиться вікторина № 1 з глядачами) В.2 Слідуючим буде завдання придумати слова, щоб третьою буквою була буква «те». Називаємо швидко. Чия команда не зможе вчасно назвати слово, вибуває з гри. В.1 А зараз трішки згадаємо всім відому гру «Поле Чудес». На табло зашифрована назва птаха (чорногуз). Називаємо по одній букві. Переможе та команда, яка першою назве слово. В.2 Наступний конкурс «Плутанка». Треба переставити букви в відповідності до цифр. А поки команди готуються до вашої уваги танок. ( Підсумки журі за попередні конкурси) В.1 Наступний конкурс «Збери слово». З поданих букв треба скласти слово. ( Проводиться вікторина № 2 з глядачами). В.2 Наступний конкурс « Якою це мовою?». Хто швидше прочитає, той отримає 1 бал. Кі творк іт колов оріт чешел апкоюж ивіт. В.1 Останнім буде конкурс « У дитячому театрі ». Командам треба буде проінсценізувати уривок з казки. Назви казок на папірцях. Команда витягує папірець і дізнається назву казки. В.2 Поки команди готуються ми послухаємо пісню у виконанні учнів 4 класу. ( Інсценізація) В.1 Ось і підійшло до кінця наше свято. Пропоную послухати журі. Дякуємо всім командам за участь у конкурсі. А зараз всі хто знають пісню «Улыбка» прошу заспівати разом з нами. ( Зал виконує пісню.)