12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Урок "Закріплення звукового значення букви «еф». Опрацювання текстів

Про матеріал

Урок закріплення вивчений букв. Це урок – дослідження. Де діти з'ясовують, як виникають фантазії? І скільки цікавого відкривається тому, хто вміє фантазувати? У конспекті посилання на тексти "Супутника Букваря", але вчитель може добирати їх на свій розсуд.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення звукового значення букви «еф». Опрацювання текстів (с.76-77, «Супутник букваря»).

Мета. Закріпити знання учнів про букву «еф», її звукове значення; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати спостережливість, бережливість.

Обладнання. Алфавіт, предметні малюнки для звуко-буквеного аналізу, картки зі словами, друкований текст, фіолетовий фломастер. Дитячий малюнок райдуги, смужки для феєрверку.

Тип уроку. Урок закріплення вивчених букв.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вчитель. Від серця до серця лунають вітання:

  Прийміть найщиріші мої побажання!

  Щоб були щасливі. Щоб були веселі,

  Щоб посмішками наповнилась наша оселя!

Учні.  Доброго ранку! Доброго дня!

 Хай плещуть долоньки!

 Хай тупають ніжки!

 Працюють голівки!

 Доброго ранку! Доброго дня!

 Бажаємо вам ми здоровя й добра!

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Наш урок називається «У світі фантазій». Це урок – дослідження. Де ми з’ясуємо, як виникають фантазії? І скільки цікавого відкривається тому, хто вміє фантазувати?
  •  Діти (особливо першокласники) дуже хороші фантазери і мрійники

Активними й уважними будьте

І про кмітливість не забудьте.

Видумуйте, пробуйте, творіть!

Розум, фантазію проявіть!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Повторення.

- Протягом уроку поруч із нами буде буква, вивчена на попередньому уроці. Яка? Позначає звуки?… Читаємо склади у «Супутнику букваря».

У Букварі уже заповнились усі кружечки: і блакитні, і рожеві. Отже, це – остання буква, яку ми вивчаємо. А такий порядок букв (показую) називається алфавітом. Повторіть це слово. Зверніть увагу, у цьому слові живе звук…(ф).

Прочитайте весь алфавіт.

  • Чому ми користуємося великими і малими літерами?
  • Якими буквами позначаються голосні звуки?(10)
  • Перед якими буквами приголосні читаємо мяко? (3) я, ю, є.
  • Які букви можуть позначати два звуки? (5)я, ю, є, ї, щ.
  • Яка буква не позначає звука? Ь

2. Орфоепічні вправи.

- А хто ж такі фантазери?

- Можливо для цього потрібна невеличка підказка? Я кажу склад зі звуком (в), ви його перетворюєте зі звуком (ф) і придумуєте слово із цим складом. Для прикладу: ва – фа (фабрика, факел. фантик, альфа, )

   Во – фо (фокус, фото, фосфор)

   Ву – фу ( фундук, футбол, парфуми, фунт)

   Ви – фи (жирафи, ельфи)

   Ве – фе ( Федір, кафе)

   Ві – фі (фікус, фіалки, дельфін)

3. Розвиток фонематичного слуху.

- А можливо нам достатньо заплющити очі? Я буду промовляти слова, а ви плеснете, якщо почуєте звук (ф).

ШАФА, ФАКЕЛ, ХОВАТИ, ФАРФОР, ВИБІГТИ, ФАРШ, БУФЕТ, ВЕРТОЛІТ, ВАЛЬС, КАФЕ, ПРОФЕСОР, СПІВАТИ, ФОТОГРАФ, ОСТРІВ.

4. Звуко-буквений аналіз слів.

- А ще фантазери не обходяться без фокусів, фігурок і фішок.

(показую малюнок, учні називають слово, складають звукову модель самостійно, а потім на дошці, далі в парах і на дошці для перевірки).

ІV. Робота над темою уроку.

1. Читання слів у стовпчиках.

  • У фантазерів не буває фальшу, тобто помилки.
  • Роздаю фантики по 3 кожному

прочитайте самі

  • дайте прочитати класу
  • розподіліть по групах

ОДЯГ   ПТАХИ   КВІТИ

Футболка    фазан    фіалки

Туфлі             фламінго   флокси

Шарф   гриф    шафран

  • Чи є незрозумілі слова? Прочитати вірш про шафран.
  • Прочитайте джмеликом слова у «Супутнику букваря». Подивіться на дошку. Яких слів немає на фантиках, а є в «Супутнику»?

2. Діалог.

- На мою думку дуже сміливий вигадник – природа. Який різноманітний у неї рослинний і тваринний світ! Чудернацькими на подив є створіння у природи.

- Софійка і Федько випадково зустрілись у зоопарку. Вони домовляються разом подивитись на тварин.

- Привіт, Софійко.

- Привіт, Федько.

-Ти вже давно у зоопарку?

- Ні, встигла лише подивитись на жирафу. А ти куди йдеш?

- Кажуть у зоопарку живе ефа. Ходімо зі мною!

- Ходімо. Тільки по дорозі зазирнемо до птахів. Подивимось на фламінго Добре?

- Гаразд.

  • Яких тварин хотіли побачити діти? Подивіться і ви на них.

3. Опрацювання тексту «Жирафи».

Спочатку я вам прочитаю текст «Жирафи». А слухняний пальчик буде працювати у підручнику. Подумайте, чим нагородила природа цю тварину, чим вона відрізняється від інших?

  • Читаємо ще раз по одному реченню. – Де живуть жирафи?
    • Чи можна побачити цих тварин у наших краях?
    • Що їдять жирафи?
  • Читаємо тільки ті речення, в яких є слово жирафи. Що вам найбільше запамяталось з розповіді?

4. Фізкультхвилинка.

   Знає добре буква кожна,

 що хворіти їй не можна.

І тому на фіззарядку

Піднялися без оглядки.

Буква Ф гукає збоку:

- Всім узяти руки в боки!

І робіть, як я малята, -

Починається зарядка.(1, 2, 3, 4 шия, нахили, повороти)

5. Читання в особах.

 – А ось, як жартували Федько із Софійкою в зоопарку.

  • Чому здивувалася Софійка?

6. Робота в парах.

- А чи знаєте ви, де бере природа фарби, щоб прикрасити землю? ( показую дитячий малюнок.)

- Які кольори у веселки? (Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий)

Фіолетовий фломастер фарбувати також майстер.

  • Поставте на картках фіолетові крапки, як контур предмета.
  • Поміняйтесь картками.
  • З'єднайте крапки і скажіть, що уявили. Хто заховався за крапками?

7. Читання вірша «Фіалка».

Фіолетовий фломастер намалював фіолетову фіалку. (показую)

  • Читаємо вірш хором.
  • Тихо, щоб фіалка не злякалась.
  • Погукаємо цю квітку.
  • Хтось може розказати напамять?
  • У фіалки пять пелюсток, жовта серединка. Це ніжна, низенька, дрібна квітка. А як вона запахне, це означає, що прийшла справжня весна. Як побачите, діти, фіалку – не треба її рвати. Достатньо помилуватись її красою і дати можливість помилуватись іншим.

V. Підсумки уроку. Рефлексія.

- Закрийте «Супутник букваря». Наш урок був особливий тим, що ми вивчили… останню букву… і провели дослідження: ЯК ВИНИКАЮТЬ ФАНТАЗІЇ.

- Що потрібно фантазерам мати? (бажання, уяву, фарби, гарний настрій)

- Чим користуються фантазери?

Радію за вас усіх. Урок закінчився успішно, тому нагородою буде феєрверк.

   На прощання гостям щирим,

 щоб згадали добре нас,

заспіваємо ми пісню

про веселий перший клас.

«Ми – першокласники, ми – однокласники»

Подарунки гостям – квіти.

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку