Урок "Залози внутрішньої секреції. Периферичні ендокринні залози: щитовидна, паращитовидні, наднирникова залози, тимус."

Про матеріал

Продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію

функцій організму людини; ознайомити із периферичними залозами:

щитовидною й паращитовидною залози,наднирниками, тимусом;

розкрити значення гормонів цих залоз у підтриманні життєдіяльності;

розвивати уміння учнів спостерігати за функціями власного тіла

та визначати важливість гормонів у регуляції функцій ;виховувати

бережливе ставлення до свого здоров'я.

Перегляд файлу

Тема:  Залози внутрішньої секреції. Периферичні ендокринні залози: щитовидна , паращитовидні ,        

            наднирникова залози, тимус.

Мета:  продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію

            функцій організму людини; ознайомити із периферичними залозами:

            щитовидною й паращитовидною залози,  наднирниками, тимусом;

            розкрити значення гормонів цих залоз у підтриманні життєдіяльності;

            розвивати уміння учнів спостерігати за функціями власного тіла 

            та визначати важливість гормонів у регуляції функцій ;виховувати

            бережливе ставлення до свого здоров’я.         

Обладнання :   завдання до гри «капуста», малюнки, що зображають місце

            розміщення залоз внутрішньої секреції в організмі людини .

Тип уроку.  Комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний  етап. 

     Вправа «Абетка добра». До кожної літери слова «гіпоталамус» дібрати добре слово. Наприклад:

Г - гідність

І- інтелект

П- порядність

О- освіченість

Т- талановитість

А- активність

Л- любов

А- актуальність

М- милосердя

У- усмішка

С- скромність

ІІ. Актуалізація опорних знань.  

Гра «капуста» .У кілька аркушів паперу замотано предмет-сюрприз (можна замотати цукерку). На кожному аркуші записано запитання . Давши відповідь на нього маєш право розмотати наступний аркуш. Предмет-сюрприз отримує той, хто розмотає останній аркуш і дасть правильну відповідь на запитання записане на ньому.

  1. Наведіть приклад залоз внутрішньої секреції.
  2. Чим відрізняються залози внутрішньої секреції від залоз зовнішньої секреції?
  3. Що таке гормони?
  4. Яку природу мають гормони?
  5. Назвіть гормони, які виділяє гіпоталамус?
  6. Назвіть гормони, які виділяє передня частка гіпофіза?
  7. Яка біологічна роль  вазопресину?
  8. Яка біологічна роль окситоцину?
  9. Яка роль тропних гормонів ?
  10. Яка залоза виділяє гормон мелатонін ?
  11. Чому гіпофіз називають «диригентом» залоз внутрішньої секреції?

ІІІ. Мотивація.

Метод «прес»  Купуючи сіль, ви ймовірно, звертали увагу на ті пачки, де написано «Йодована сіль».  Як ви вважаєте, навіщо  сіль збагачують йодом ? Припущення учнів не коментуються і записуються на дошці.

 ІV. Вивчення нового матеріалу

 Робота в групах. Учні класу ділять на  чотири групи. Кожна група отримує малюнок із позначеною на організмі людини певною залозою внутрішньої секреції. Перша група зображення щитовидної – залози, друга - паращитовидної, третя – надниркової, четверта – тимусу.

Завдання для груп

  1. Визначіть, яку залозу внутрішньої секреції позначено на малюнку ? З’ясуйте, яку будову вона має і опишіть місце розміщення в організмі.
  2. З’ясуйте, які гормони вона виділяє ? В чому полягає їх функціональне значення?
  3. Складіть опорний конспект відповіді використовуючи позначки, які у вас асоціюються із даним навчальним матеріалом. (Методом невербальних асоціацій)

Групи звітують про виконання завдання.

V.Узагальнення і систематизація знань

Робота з таблицею. Внести дані про вивчені залози до таблиці «Залози внутрішньої  та змішаної секреції», яку розпочали заповняти на попередньому уроці в зошиті. 

 VІ. Підсумки уроку. Аналіз припущень учнів,записаних на дошці, щодо причини йодування солі  та визначення правильного.

VІІ. Домашнє завдання.    Опрацювати  відповідний параграф підручника, дати відповідь на запитання до нього.

 

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку