Продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію
функцій організму людини; ознайомити із периферичними залозами:
щитовидною й паращитовидною залози,наднирниками, тимусом;
розкрити значення гормонів цих залоз у підтриманні життєдіяльності;
розвивати уміння учнів спостерігати за функціями власного тіла
та визначати важливість гормонів у регуляції функцій ;виховувати
бережливе ставлення до свого здоров'я.
Тема: Залози внутрішньої секреції. Периферичні ендокринні залози: щитовидна , паращитовидні ,
наднирникова залози, тимус.
Мета: продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію
функцій організму людини; ознайомити із периферичними залозами:
щитовидною й паращитовидною залози, наднирниками, тимусом;
розкрити значення гормонів цих залоз у підтриманні життєдіяльності;
розвивати уміння учнів спостерігати за функціями власного тіла
та визначати важливість гормонів у регуляції функцій ;виховувати
бережливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання : завдання до гри «капуста», малюнки, що зображають місце
розміщення залоз внутрішньої секреції в організмі людини .
Тип уроку. Комбінований урок
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вправа «Абетка добра». До кожної літери слова «гіпоталамус» дібрати добре слово. Наприклад:
Г - гідність
І- інтелект
П- порядність
О- освіченість
Т- талановитість
А- активність
Л- любов
А- актуальність
М- милосердя
У- усмішка
С- скромність
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «капуста» .У кілька аркушів паперу замотано предмет-сюрприз (можна замотати цукерку). На кожному аркуші записано запитання . Давши відповідь на нього маєш право розмотати наступний аркуш. Предмет-сюрприз отримує той, хто розмотає останній аркуш і дасть правильну відповідь на запитання записане на ньому.
ІІІ. Мотивація.
Метод «прес» Купуючи сіль, ви ймовірно, звертали увагу на ті пачки, де написано «Йодована сіль». Як ви вважаєте, навіщо сіль збагачують йодом ? Припущення учнів не коментуються і записуються на дошці.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Робота в групах. Учні класу ділять на чотири групи. Кожна група отримує малюнок із позначеною на організмі людини певною залозою внутрішньої секреції. Перша група зображення щитовидної – залози, друга - паращитовидної, третя – надниркової, четверта – тимусу.
Завдання для груп
Групи звітують про виконання завдання.
V.Узагальнення і систематизація знань
Робота з таблицею. Внести дані про вивчені залози до таблиці «Залози внутрішньої та змішаної секреції», яку розпочали заповняти на попередньому уроці в зошиті.
VІ. Підсумки уроку. Аналіз припущень учнів,записаних на дошці, щодо причини йодування солі та визначення правильного.
VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати відповідний параграф підручника, дати відповідь на запитання до нього.