Урок "Залози змішаної секреції. Підшлункова залоза. Статеві залози. "

Про матеріал

Продовжити формувати знання учнів про залози змішаної секреції –

подвійної дії; ознайомити із підшлунковою та статевими залозами і

їхніми гормонами; дати поняття “андрогени” та “естрогени”.

Розвивати уміння порівнювати біологічне значення статевих

гормонів у житті людини у порівнянні з іншою гормональною

діяльністю. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я та

людей протилежної статі.

Перегляд файлу

Тема:   Залози змішаної секреції. Підшлункова залоза.  Статеві залози.

Мета:   продовжити формувати знання учнів про залози змішаної секреції –

              подвійної дії; ознайомити із підшлунковою та  статевими залозами і  

              їхніми гормонами; дати поняття “андрогени” та “естрогени”.

              Розвивати уміння порівнювати біологічне значення статевих

              гормонів у житті людини у порівнянні з іншою гормональною

              діяльністю. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та

              людей протилежної статі.

Обладнання :  малюнки, таблиця  .

Тип уроку.  Комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний  етап.  Вправа «Бартер»

Я на свої долоні (показую їх) кладу свою любов до вас, розуміння, терпіння. Ви ж на свої долоні покладіть свої знання, уважність. А тепер давайте з вами зробимо обмін: я легенько здуваю до вас те, що в мене лежить на долонях, а ви здуваєте те, що лежить на ваших долонях. Ось ми з вами зробили бартер, а наскільки він успішний побачимо напри­кінці уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Розв’язання  кросворду під час виконання вправи « Лотарейний квиток».

(Учень витягує квиток із завданням. Якщо відповіді не знає – просить допомоги товариша, або класу).

 

 

 

1  г

і

п

о

ф

і

з

 

2  щ

и

т

о

п

о

д

і

б

н

а

 

3  п

а

р

а

т

и

р

и

н

 

 

4  т

и

м

у

с

 

 

 

 

 

 

 

5  й

о

д

 

 

 

 

 

 

6  н

а

д

н

и

р

к

и

 

 

 

 

 

7  т

и

р

о

к

с

и

н

 

 

  1. Залоза, яка регулює роботу залоз внутрішньої секреції.
  2. Залоза внутрішньої секреції, яка продукує гормон тироксин.
  3. Гормон, який регулює обмін Кальцію і Фосфору в організмі.
  4. Друга назва вилочкової залози.
  5. Хімічний елемент, який необхідний для  синтезу тироксину.
  6. Залози внутрішньої секреції, які виробляють гормони адреналін та норадреналін.
  7. Гормон, який регулює обмін речовин та підвищує збудливість нервової системи.

ІІІ. Мотивація.

Прийом «Обговоримо разом».

1.Ви знаєте про таке захворювання, як цукровий діабет. Людям, які хворіють на важкі форми діабету, необхідно щодня вводити в організм ліки, інакше вони можуть померти. Які це ліки й чому їх слід застосовувати постійно ?

2. У підлітковому віці починають проявлятися вторинні статеві ознаки. Як ви вважаєте, які органи й фізіологічні системи можуть регулювати процеси статевого дозрівання ?

 ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Пояснення вчителя про будову підшлункової та статевих залоз.

2. Інтерактивна вправа «Дерево мудрості». Учням пропонується прочитати текс підручника, про залози, які виробляють підшлункова та статеві залози та ії фізіологічну дію і скласти по одному запитанню за текстом, записавши його на маленькому аркуші паперу. Папірець скручують і прив’язують за допомогою нитки до дерева. Коли всі папірці на дереві, то кожен учень по черзі підходить до дерева, зриває запитання та дає на нього відповідь. Обов’язкова умова – зривається папірець не зі своїм запитанням.

V.Узагальнення і систематизація знань

Робота з таблицею. Внести дані про вивчені залози до таблиці «Залози внутрішньої  та змішаної секреції», яку розпочали заповняти на попередніх уроках в зошиті. 

 VІ. Підсумки уроку.

Вправа «Моє відкриття на сьогодні». Учні висловлюються про відкриття, яке вони зробили на уроці, дають відповіді на запитання, поставлені на початку уроку.

VІІ. Домашнє завдання.    Опрацювати  відповідний параграф підручника, дати відповідь на запитання до нього.

 

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
2347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку