Урок-заняття. У світі птахів.

Про матеріал
Даний матеріал згодиться вихователям ЗДО,вчителям початкових класів, батькам та учням, що мають на меті ознайомити дітей із назвами птахів, особливостями їх тілобудови тощо. Ігрова форма заняття дозволяє швидко і легко засвоїти навчальний матеріал.
Перегляд файлу

Тема: У світі птахів.

Мета: виховувати прихильне ставлення до птахів; розвивати мислення, зв’язне мовлення, слухову і зорову пам'ять, увагу; активізувати вживання у мовленні дітей іменників, прикметників, дієслів; спонукати дітей до спілкування; учити дітей помічати красу природи, розуміти її; сприяти розвитку екологічно доцільної поведінки; продовжувати ознайомлювати дітей з представниками світу птахів; розширювати уявлення дітей про перелітних птахів, про їх спосіб життя і зовнішній вигляд, сформувати уявлення про користь, яку приносять людям і природі птахи.

Хід заняття:

  1. Організаційний момент.
  2. Вступна бесіда: ознаки осені.

Діти, настає пізня осінь. Цю пору називають сумною, печальною. Як ви думаєте, чому? Подивіться довкола уважно та розкажіть про це. (Стоїть хмарна погода, часто ідуть дощі, на вулиці холодно, сиро, неприємно).

Ще нещодавно ми скрізь чули щебет пташок: шпаків, соловейків, ластівок. Тепер же їх не видно й не чутно дзвінкого співу. Як ви думаєте, куди поділися усі ці пташки, чому їх не стало? (Тому, що пташки відлетіли до вирію).

  1. Мовна гра «Які пташки відлетіли?»

(Малята вправляються у словозмінні назв пташок за зразком, правильно вживають наголос).

Відлетіла ластівка – ластівки - багато ластівок.

Відлетів шпак – шпаки – багато шпаків.

Відлетів журавель – журавлі – багато журавлів.

Відлетів соловей – соловї – багато соловїв.

Відлетіла зозуля – зозулі – багато зозуль.

  1. Дидактична гра «Хто зайвий»

Серед ілюстрацій перелітних птахів відібрати зимуючих. Перелітних посадити на дерево, а зимуючих в годівничку. Коментувати свої дії: це - зимуючий птах, я посаджу його на дерево…

  1. Рухлива гра «Ми - пташки».

Правила гри: діти стоять півколом. Вихователь показує дітям зображення пташки, а діти уявляють себе такими пташками, називають їх і визначаються, летять вони до вирію чи залишаються у рідних краях. Якщо пташка перелітна – діти біжать на місці, енергійно змахуючи руками. Якщо пташка зимуюча – діти присідають, сховавши руки за спину.

Хто ви? (Ми - ластівки). Ластівки, ви летите до вирію? (Так).

Хто ви? (Ми - горобчики). Горобчики, ви летите до вирію? (Ні).

Хто ви? (Ми - лелеки). Лелеки, ви летите до вирію? (Так).

Хто ви? (Ми - ворони). Ворони, ви летите до вирію? (Ні).

Хто ви? (Ми - шпаки). Шпаки, ви летите до вирію? (Так).

Хто ви? (Ми - голуби). Голуби, ви летите до вирію? (Ні).

  1. Мовленнєва гра «Порівняй птахів».

Діти, а хто зображений на цих малюнках? (Ворона, горобець). Давайте їх розглянемо і порівняємо!

Яка ворона за розміром? (Велика). А горобець (Маленький).

Якого кольору пір’я у ворони? А у горобчика?

Як кричить ворона? А горобець?

Покажіть, як ходить ворона та як стрибає горобець?

Чим птахи схожі?

  1. Підсумкова бесіда.

Діти, яка зараз пора року?

А перед цим яка була пора року?

Як жилося птахам влітку?

А як ми називаємо птахів які відлітають в теплі краї? (перелітні).

Як називаються птахи, які зимували з нами? (зимуючі).

Як під час холодів ми можемо допомогти зимуючим птахам?.

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
3541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку