Мета: навчити учнів писати електронний лист-запрошення на свято дня народження, практикувати вживання зворотніх займенників, формувати навички групової роботи та роботи з електронними носіями, розвивати вміння комунікативності, розвивати кругозір учнів, виховувати повагу до традицій англомовних країн.
Тип уроку: урок-гра
Методична проблема вчителя: «Використання міждисциплінарних зв’язків для формування соціокультурної компетенції підвищення мотивації учнів»
Методична проблема, за якою проводиться урок: «Мотивація як спосіб впливу на соціалізацію учнів»
Обладнання: будиночки із зворотніми займенниками і речення, малюнки Міккі Мауса, повітряні кульки, постер «After-school activities», настільні ігри «After-school activities», куб для настільної гри, куб для гри Міккі, фішки для настільної гри, плитка шоколаду, вушка Міккі, виделка, ніж, тарілка, білі рукавички, постер для написання запрошення, повітряні кульки, моб.телефони учнів.
Перегляд файлу
Дата: 14.11.2018
Клас: 7-А
Вчитель: Зозуля І.С.
Тема уроку. Запрошення на шкільне свято
Мета: навчити учнів писати електронний лист-запрошення на свято дня народження, практикувати вживання зворотніх займенників, формувати навички групової роботи та роботи з електронними носіями, розвивати вміння комунікативності, розвивати кругозір учнів, виховувати повагу до традицій англомовних країн.
Тип уроку: урок-гра
Методична проблема вчителя: «Використання міждисциплінарних зв’язків для формування соціокультурної компетенції підвищення мотивації учнів»
Методична проблема, за якою проводиться урок: «Мотивація як спосіб впливу на соціалізацію учнів»
Обладнання: будиночки із зворотніми займенниками і речення, малюнки Міккі Мауса, повітряні кульки, постер «After-schoolactivities», настільні ігри «After-schoolactivities», куб для настільної гри, куб для гри Міккі, фішки для настільної гри, плитка шоколаду, вушка Міккі, виделка, ніж, тарілка, білі рукавички, постер для написання запрошення, повітряні кульки, моб.телефони учнів.
Procedure
Організація початку уроку.
Привітання. Greeting
Good day to the Sun –
Have a lot of fun!
Good day teachers to you!
The sky isn’t blue, but we must study – we do!
Мовленнєва розминка. Conversation Warm-up
Read what you can hear at different times of your day.Say who usually says these words and when.
Мотивація навчальної діяльності. Aims and motivation.
During our lesson we practice grammar, develop our speaking and writing skills. You may have some prizes at the end of our lesson.
Перевірка домашнього завдання. Grammar dictation “Who lives in this house” (reflex. pronouns)
Open the house, find one of the reflexive pronouns and complete the sentences.
I wrote this poem .
He cut with the knife while he was doing the dishes.
The lion can defend .
My mother often talks to .
Tim and Gerry, if you want more milk, help .
Alice and Doris collected the stickers .
The lion can defend .
My mother often talks to .
Tim and Gerry, if you want more milk, help .
Alice and Doris collected the stickers .
My friends enjoyed very much at the concert.
Tim repaired his car .
My friends enjoyed very much at the concert.
Tim repaired his car .
Keys:
Robert made this T-shirt himself.
Lisa did her homework herself
We helped ourselves to some Coke at the party.
Emma, did you take the photo by yourself?
I wrote this poem myself.
He cut himself with the knife while he was doing the dishes.
The lion can defend itself.
My mother often talks to herself.
Tim and Gerry, if you want more milk, help yourselves.
Alice and Doris collected the stickers themselves.
My friends enjoyed themselves very much at the concert.
Tim repaired his car himself.
I bought myself a new camera.
Chris, did you do the maths homework yourself?
Актуалізація опорних знань. Speaking. Board game «After-school activities»
Choose any card and divided into 4 groups. Play board game «After-schoolactivities»
Vadym, what club would you like to join?
Rustam, what would you like to do after classes?
Angelina, what do you really enjoy doing?
Dan, what sometimes do you do after classes?
Speaking.
Look at the poster with different after-school activities. Repeat after me.
Climbing
drama club
yoga
play football
do puzzles
read books
school band
play the violin
prefer – like more
by the way – is used when a person has something more to say, or is about to add a remark unconnected to the current subject
Andnow say what of these after-school activities you prefer and why.
I prefer arts because it is more creative than climbing.
I prefer music club because it is more interesting than playing football.
I prefer yoga because it is healthierthan reading books.
I prefer yoga because it is less dangerousthan climbing.
I prefer because it is more interesting than drama club.
I prefer arts because it is more creative than climbing.
I prefer because it is less boring than doing puzzles.
I prefer arts and crafts club because it is more creative than photo club.
I prefer playing footballbecause it is healthierthan doing arts.
I prefer photo club because it is less dangerousthan playing football.
I prefer reading because it is more effectively than arts.
I prefer being in a school bandbecause it is funnierthan climbing.
I prefer footballbecause it is more interesting than drama.
I don’t prefer doing puzzles because it is harderthan reading books.
I prefer drama club because it is more interesting than playing the violin. By the way, we are going to perform a play about Mickey Mouse because He will have his birthday on the 18-th of November. Mickey Mouse will be 90 years old. I have the main role in this play – the role of Mickey. So let’s play Relexion Game “Micky Chocolate Game” with me.
How to play:
Put the bar of chocolate on the plate with the knives and forks nearby and sit the children around it in a circle. Throw the pile of dressing up clothes into the circle. Give one child the dice.
Children take it in turns to roll the dice on the floor in front of them, passing them around the circle to their left. If a child rolls a double, they leap into the center of the circle, put on the dressing up clothes, and start to unwrap, then eat, the bar of chocolate - but only using the knife and fork. That child keeps going until another child rolls a double, at which point they much co-operate in handing over the dressing up clothes so that the next child gets a turn.
Ready – steady – go!
(children play the game)
Вивчення нового матеріалу. Writing. “Help Mickey”
Look, my dears! We’ve got a massage. Let’s read it.
Help Mickey to have fun and invite many guests. What information must you write?
Who?
When? (date and time)
Where?
Start like this:
Dear …….................,
It’s …………............ .
Best wishes,
…………….
Sand you massage to your friends. I give you 4 minutes