Тема: Запрошуємо до театру
Мета: ознайомити учнів з тим, що таке театр, з видами театрів та правилами поведінки у театрі; розвивати творчі здібності; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва
Обладнання: мультимедійна презентація, цеглинки LEGO, картки, картинки, кубик Блума
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Сіли тихенько усі на місця
В край чудернацький запрошую вас я.
«А саме куди?», - запитаєте ви
Цеглинки відповідь допоможуть знайти!
ІІ. Основна частина
1. Вправа «Розсипане слово» (скласти слово за допомогою LEGO цеглинок)
- Сьогодні ми вирушимо до театру, який виник вже дуже давно, коли не було ні телефону, ні радіо, ні телебачення. Ми познайомимося з різними видами театрів, складемо правила поведінки в театрі та побуваємо на виставі. То ж відправляємося в подорож!
Театр - це вид мистецтва, що відображає життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами, а також установа, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів і приміщення, будинок, у якому відбуваються вистави.
2. Стіна слів (вчитель пропонує дітям подумати і назвати все, що може бути пов’язане з театром, заповнюючи при цьому стіну слів). Орієнтовно це можуть бути такі слова: завіса, сцена, актори, лаштунки та інші.
3. Перегляд мультфільму «Фіксики. Історія речей. Театр»
4. Вправа «Встанови відповідність» (на дошці прикріплені картки із зображенням певного виду театру і картки з назвою театру, учню потрібно прикріпити назву театру до відповідної картинки і розказати, що в такому театрі відбувається)
оперний театр драматичний театр
театр тіней
театр балету
ляльковий театр
театр тварин
5. Гра «Збираємося до театру»
Обвести на картках ті предмети, які можна і потрібно взяти у театр (одна група збирає жінку, а інша – чоловіка, потім проводиться обговорення)
Картка
6. Фізкультхвилинка
Руханка «Театр звірів» (діти повторюють рухи тваринок, під музику)
- зайчик (вушка на макушці)
- коник (б’ють «копитом»)
- ведмедик (імітують як ходить ведмедик)
- лелека (стоять на одній нозі)
- птахи (махають руками як крилами)
7. Складання правил поведінки в театрі
На дошці прикріплені картинки із зображеннями правил поведінки в театрі. Дитина підходить, обирає собі картку і коментує правило.
Приходь на виставу вчасно! Не розмовляй по телефону!
Їсти можна в кафе, але не під час вистави!
Квіти дарують в кінці вистави, а під час вистави не ходять!
8. Робота з афішою, відповідно до казки, яку обрали раніше ( робота в парах)
Учні отримують афішу, розглядають її і дають відповіді на питання:
- Яка вистава?
- Коли?
- Де?
9. Інсценізація казки заздалегідь підготовленими учнями (на вибір вчителя та учнів)
ІІІ. Підведення підсумків уроку
1. Вправа «Кубик Блума»
Назви … де ми сьогодні побували
Подумай … що хотів би ти подивитися у театрі наступного разу
Запропонуй … до якого театру ти хотів би ще піти
Поясни … що відбувається в театрі
Чому … ми ходимо до театру
Поділись … що ти відчуваєш після перегляду вистави
2. Оціни свій настрій (за допомогою маски)