Урок зарубіжної літератури 6 клас (Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.

Про матеріал
Матеріал даного уроку буде корисним для вчителів та учнів. Допоможе їм розібратися з поняттям про міфи, які є джерелом натхнення для мистецтва, яке народжувалося в надрах міфології. Створюючи сказання про богів і героїв людина робила перший крок до творчості. Зв'язок між музикою та міфами здавна затвердився у культурі. У міфах розповідається про найдавніший період в історії людства, який існував до початку усіх часів. Міфи ввібрали, накопичували, класифікували та зберігали багатовікові знання і спостереження людей.
Перегляд файлу

Урок зарубіжної  літератури 6 клас НУШ

Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів. Популярні міфологічні образи,сюжети, мотиви різних народів.

Мета: ознайомити учнів з поняттям міф та міфологічними образами; дати уявлення про цикл міфів; показати природу міфу як форму пізнання й естетичного засвоєння  оточуючого світу; з’ясовувати природу впливу міфу на культуру людства; виховувати любов до свого життя і всього оточуючого.

Обладнання: підручник, зошит, ІКТ ,роздатковий матеріал,  аудіозапис  ораторії     Й. Гайдна  «Створення світу»

 

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань

Слово вчителя Усі народи з давніх давен складали міфи. Вони народжувались з природної допитливості людей, їхнього прагнення зрозуміти і пояснити дійсність. У міфах переплетені донаукові уявлення про природу та суспільство, релігію філософію та мистецтво.

1. Так що ж таке міф на вашу думку?

(відповіді дітей)

2. Складання асоціативного куща

3. Отже, про що будемо сьогодні вести розмову?

ІІ.Вивчення нового матеріалу

    1. Ознайомлення з літературним поняттям

Міф - вигадане оповідання в якому явища природи або історичні події зображуються й з’ясовуються в персоніфікованій формі(прочитайте правило с.17)

2 .Розповідь з елементами бесіди

Міфи-твердження та розповіді, які міцно ввійшли в життя та культуру народів.

У давніх людей було багато запитань:

- Як з’явився цей світ?

- Хто управляє ним?

- Як здобути вогонь і зберегти його?

- Як здобути їжу?

- Як вижити у хижому світі?

3. Робота з поняттям міфічні казки, легенди.

Міф має спільні ознаки з казкою і легендою; невеликий обсяг, розповідна епічна форма, колективний автор, існування в різних варіантах, фантастичні елементи, олюднення явищ природи, використання  гіперболізації(перебільшення) в сюжеті й образах. Водночас між міфом і казкою є відмінності (розгляньте таблицю на с.17 і підкресліть чим відрізняється міф від казки? Чому?(відповіді учнів)

Розгляньте наступну таблицю і випишіть у зошит чим відрізняється міф від легенди.

Міфи відносяться до усної народної творчості фольклору)-найдавнішої форми роздумів людини. Міфи-це спроба зрозуміти, звідки виник світ, яка у ньому роль людини. Тільки міф додав відповідь про сенс життя.

ІІІ. Закріплення та систематизація знань

1.Самостійна робота

За змістом міфи умовно можна поділити на декілька тематичних груп. Спробуйте назвати їх.( відповіді учнів)

- міфи про створенням світу;

- міфи про небесні тіла;

- міфи про богів;

- міфи про кінець світу;

- міфи про героїв;

- міфи про тварин;

- міфи про створення людей;

- календарні міфи

Вказані тематичні групи є у більшості міфів світу. Чому на вашу думку, так сталося?

2. Розповідь вчителя (презентація) Грецькі міфи (робота з QR-кодом) с.21 підручника.

3.  Робота з підручником

Міф про Прометея (с.23) прочитати

- Про яких богів і богинь ідеться в міфі?

- Хто з них допомагає, а хто перешкоджає Прометеєві?

- Розгляньте  малюнок і підберіть прикметники для визначення образу Прометея.

Як ви гадаєте, для чого нам потрібні міфи, які були придумані у минулі часи? Думку обгрунтуйте

Очікувані відповіді:

- міфи містять ідею єдності людини, природи і Всесвіту, вчать відділяти добро від зла;

- міфи встановлюють зв'язок між минулим , сучасним і майбутнім людства;

- міфи пояснюють людині, яка вона є і якою повинна стати.

ІV.Творчість дітей

  1. Створіть «хмару слів» (у вигляді вогнища) за міфом про Прометея

Міфи стали джерелом натхнення для мистецтва, яке зароджувалося у надрах міфології. Створюючи сказання про богів і героїв людина робила перший крок до творчості.

Зв’язок між музикою та міфом здавна затвердився у культурі. Створено багато музичних творів за мотивами міфів різних народів. Це опери та балети, ораторії та контати. Створюються й сучасні музичні твори за сюжетом міфів та легенд і переказів.

2.Послухайте ораторії Й. Гайдна «Створення світу»

- Як композитор показав картинки створення світу?

- Що ви відчуваєте слухаючи цей музичний твір?

3. Висновок

Змальовуючи своїх богів і героїв давні люди втілювали в них найкращі й найблагородніші якості людини. Добро і благородство, честь і мужність, дружба і любов, завжди перемагають. Ці непорушні істини доходять до нас через віки.

  Пройшли тисячі років, багато давніх цивілізацій були стерті з лиця землі, але величні ідеї Світла, Честі і Добра до сьогодні є найактуальнішими і найсучаснішими.

V.  Підбиття підсумків. Руфлексія: сьогодні я дізналася/вся…, я зрозуміла/в…, мені сподобалося…, я навчився/лася…, залишилось незрозумілим…

VІ. Домашнє завдання:

- прочитати статтю підручника

- підготувати проєкт с.29

- знати основні поняття.

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку