Урок зарубіжної літератури: : «Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті-казки Ч.Дікенса «Різдвяна пісня в прозі».

Про матеріал
: - продовжити знайомство з літературою ХІХ ст. для дітей, - розглянути реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті, - розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці, - виховувати здатність радіти дитинству і життю.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті-казки Ч.Дікенса «Різдвяна пісня в прозі».

Мета: - продовжити знайомство з літературою ХІХ ст. для дітей,

-         розглянути реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті,

-         розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці,

-         виховувати здатність радіти дитинству і життю.

 

                               Хід уроку

*Слово вчителя

- Сьогодні ми продовжуємо знайомство з літературою ХІХ століття для дітей, а саме «Різдвяною піснею в прозі» Чарльза Дікенса.

З перших сторінок повісті ми дізналися про головного героя Скруджа все: про його неймовірну скупість, байдужість не лише до людей, до свята Різдва, а навіть до самого себе

І. Пропоную вправу (усно) «Обери позицію»: «Чи все можна купити за гроші?» /варіанти відповіді : так/ ні/ своїми словами/

1) Скрудж помилявся, коли вважав, що гроші принесуть щастя?/так/

2)Чи знайшли ви відповідь на таке питання?

3)Як Скрудж поводився з грошима?

4)Це була помилка?

5)Чи правильним є твердження:Скрудж хоч і жадібний, але перед Різдвом допомагав бідним?

6)Як він ставився до оточуючих?

7)Чи можна вважати байдужість його наступною помилкою?

8)Чи є в повісті люди, яких він любив?

9)Назвіть їх.

10)На вашу думку, що робить людину щасливою?

ІІ. Реальне і фантастичне в повісті «Різдвяна пісня в прозі»

1. -Пригадайте, з яких частин складається «Різдвяна пісня в прозі»?

    -Що зображується в кожній строфі (куплеті)?

1 строфа-реальне життя Скруджа

2-3-4строфи-фантастична подорож Скруджа у Часі і Просторі

5 строфа-відродження Скруджа, зміни в його житті

2. А що саме фантастичного і реального змальовує в своїй повісті Чарльз Дікенс ми з’ясуємо на уроці

- Тема уроку  / слайд 1 / - записати в зошит

-Що ви очікуєте від уроку?

3.Презентація вчителя «Реальність. Фантастика»

   а)  /слайд 2/ - читаємо

- Які елементи реального та фантастичного ви побачили в творі?

б) /слайд 3 /

- Поміркуйте, що є символом «реального» на цьому слайді? Чому?

    (Різдвяна зірка = свято)

-Що символізує янгол? Чому? («фантастичне» = нереальна істота)

ІІІ. Робота над таблицею: Елементи реального і фантастичного в повісті Ч.Дікенса «Різдвяна пісня в прозі» /групова робота класу/

   «Різдвяна зірка»                                             «Янгол»

-контора Скрудж і Марлі»                         - привід Марлі

-свято Різдва                                                - три духи Різдва

-Святвечір в кожній родині                      - нічні видіння

-життя вбогих і знедолених                      - людські Невигластво,Злидні

-Різдвяні дзвони                                          - дивна «хаотична музика»…

ІV. Рефлексія /слайд 4 /

-За допомогою фантастичного переміщення в Просторі і Часі Скрудж – Пригадав..

                - Побачив..

                - Зрозумів..

V. Підсумок

1.Робота з підручником (с.95)читаємо...

« Я шануватиму Різдво у своєму серці й зберігатиму пам’ять про нього весь рік. Я спокутую своє Минуле Сьогоденням і Майбутнім, а спогад про трьох Привидів завжди житиме в мені. Я не забуду цих уроків, не зачиню свого серця для них..»

2. Заключне слово вчителя

*Наше сьогодення занадто тривожне і прозаїчне. Однак і в ньому є місце диву, бо продовжується очищення душі від зла.

Як і в «Різдвяній пісні в прозі» обов’язково настане радість ПЕРЕМОГИ світла над пітьмою, добра над злом.

VІ. Оцінювання/самооцінювання:

-Як ви оцінюєте свою роботу на уроці? Залишіть своє ім’я на одному з ярусів ялинки (проєкція на моніторі)

VІІ. Д/З. Прочитати 5 строфу повісті «Різдвяна пісня в прозі» (за вибором виконати одне завдання)

  1.    Скласти схему «ланцюжок» переродження Скруджа.
  2.    Записати «Кошик добрих справ Скруджа».
  3.    Згадати літературного героя, чиє серце теж «розтануло», і за яких обставин.
docx
Додано
8 січня
Переглядів
1005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку