20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок зарубіжної літератури "Світ дорослих і світ дітей в повісті М.Твена "Пригоди Тома Сойєра".а

Про матеріал
Урок "Світ дорослих та світ дітей в повісті М.Твена "Пригоди Тома Сойєра" спрямований на порівняння двох світів , на спільне та відмінне в них,на співжиття цих двох світів в любові,злагоді ,за умови безпечного спілкування. Матеріали уроку доповнені презентацією, яка в очевидь підтверджує прочитане на попередньому уроці, ілюструє основні епізоди твору.
Перегляд файлу

Світ дорослих і світ дітей у повісті                          М. Твена «Пригоди Тома Сойєра»

 

 

Картинки по запросу ілюстрації до твору том сойер                         Урок зарубіжної літератури

                                                                          в 5 класі (нова програма)

                                                                          Розробила вчитель методист                

                                                                         зарубіжної літератури

                                                                          КЗ «Устинівське НВО                                                                                                                                                                                                                            

                                                                          «Загальноосвітня  школа І_ІІІ

                                                                          ступенів»

                                                                          Корніченко Т.А.                                                              

 

 

 

 

                                      Устинівська-2019

 

 

 

 

 

Урок зарубіжної літератури в 5 класі

Тема уроку : «Світ дорослих і світ дітей у повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра »

Мета уроку:

Ключові компетентності:

-навчити дітей бути самостійними, вміти вирішувати щоденні проблеми;

-не забувати про позитивне мислення, вчитись зберігати своє життя і життя інших людей;

- навчитись розуміти людей ,бути винахідливими, кмітливими , ініціативними.

Предметні компетентності:

-вміти виразно читати уривки твору;

-навчитись гарно переказувати текст, характеризувати героїв, оцінювати їх моральні якості ,вчинки;

-добре знати теоретичні поняття (сюжет ,елементи сюжету, повість, роман);

-визначати роль письменника в літературі світу, літературі України(перекладачі творів, літературні критики).

                        Обладнання:

-портрет М .Твена,3 епіграфи ,виставка дитячих малюнків, малюнків                   вчителя ,квіти  у вазі, виставка творів М Твена, ваза з яблуками, квітки              мрій ,презентації «М .Твен- письменник », «Світ дорослих і світ дітей у повісті  М. Твена «Пригоди Тома Сойєра », уривки з анімаційного фільму «Пригоди Тома Сойєра » ,пісня «Світ дітей».

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ .Слово вчителя про Марка Твена -письменника, його внесок у літературу, журналістику, розвиток сатири.

ІІІ. Робота з епіграфами презентації «Світ дорослих та дітей у повісті М .Твена»

1.Бесіда:

Чому М. Пришвін підкреслює те, що письменник стає безсмертним, коли він пише про дитинство? Чи згодні ви з цим?

Як ви розумієте вислів «Ми всі родом із дитинства» А. де Сент-Екзюпері7

Чому В. Сухомлинський з розумінням ставиться до дитячих витівок, розвитку почуттів дітей?

Чи розуміє він помилки дітей, чи потрібно прощати їх?

2.Робота з текстом повісті «Відкриття Томом закону  життя дітей».  

ІV.Робота над презентацією  «Світ дорослих і світ дітей».

Слайди1- 3.В якому році написана повість М.Твена?Що представляє собою світ  дітей? Хто його головні герої в книжці?

Робота з опорними словами, пояснення їх учнями.

Слайди 4.   Перегляд слайдів- 4 -12,розповідей про життя дітей у повісті           М .Твена, коментування їх вчителем, учнями. Які епізоди твору відображені на слайдах?

Про що вони розповідають ?Які вчинки Тома, Гека , Беккі можна прокоментувати? Чи завжди дорослі розуміють дітей?

Слайд  5.  Сенкан про дитину, як особистість у складному світі. Приклад             сенкану , створений вчителем. Обговорення, шляхи його створення. Як створити самому…

Створення сенкану про що про кого йде мова у творі-перше слово –менник.

2речення –два прикметники, які характеризують героя.

3 речення -3дієслова , які відтворюють його вчинки.

4речення- 2 прикметника, які вказують на його досягнення.

5 речення – один іменник, назва героя, про якого йшла мова.

Слайди 13-15.Що представляє собою світ дорослих?

Чим відрізняється  від світу дітей?

Чому батьки не завжди розуміють дітей?

Чи розумієте ви батьків?

Які епізоди твору М. Твена відображено на слайдах?

Чи завжди дорослі вчиняють вірно?

Хто з дорослих (тітка Поллі , вдова Дуглас) вміють розуміти дітей?

В чому заключається це розуміння?

Чи вірно ведуть себе вчителі? Як ведуть себе учні Том, Бекі та інші?

Робота над сенканом  про дорослих людей- батьків.

V. Слово вчителя .У повісті є дійсно два світи – світ дітей , який            представляють :Том , Гек , Беккі , Джим Гарпер, Сід, ,Мері та інші; світ дорослих –тітка Поллі ,вдова Дуглас ,індіанець Джо, Маф Поттер , служитель церкви , вчителі школи та інші .Чи вживаються між собою ці два світи? Чому це потрібно ? Чи впливають   обставини , друзі на життя героїв твору?

Що таке  «виховання » ?Для чого воно потрібне? Отже, ми майже підійшли до висновку .

Два світи – дорослі та діти  мають багато спільного, вони живуть у сім’ї, вирішують проблеми разом, відпочивають, радіють тощо .Все це зміг відтворити у своєму творі  М. Твен.

VІ. Робота над презентацією «М. Твен- письменник, сатирик, журналіст»

Марк Твен вважав повість про Тома Сойєра своїм головним твором, чому?

 Літературний диктант або бесіда по матеріалу домашнього завдання слайди 1-24.

У якому містечку США народився М.Твен?

Яка річка стала йому найріднішою ?

Які пригоди були у Тома і Гека?

Що це таке – «портрет» ?Які словесні портрети ви можете знайти в тексті?

VІІ. Робота зі словником уроку. Шо це таке сюжет твору? Чим відрізняється повість від роману, оповідання?

Чим сподобалась вам повість М. Твена?

Що ви запамятали з його біографії найбільше?

VІІІ. Робота з малюнками до епізодів твору. Обговорення їх.

ІХ Ознайомлення з виставкою книг  М. Твена та пошук їх при бажанні у біблотеці школи.

 Х. Висновки. Два світи цікаві та повинні жити дружно. Створивши дерево мудрості, ми прикрасимо його квітами мрій .Діти пишуть на квітках свої мрії для порозуміння з дорослими, дорослі – навпаки.

ХІ. Перегляд уривків анімаційного фільму про Т. Сойєра.(6 серія-Розповідь про побудову будиночка на деревах).

ХІІ. Підсумки уроку. Вчитель дає яблука мудрості учням , які гарно відповідали на уроці , виставляє бали.

ХІІІ.Звучить пісня «Світ дитинства».

  ХIV. Домашнє завдання. Прочитати   всі розділи твору М. Твена , які є  у підручнику .Намалювати малюнки до повісті.  Подивитись мультфільм , порівняти його з текстом твору.

 

docx
Додано
5 квітня
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку