Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910). О. Генрі – майстер новели.

Про матеріал

Форма уроку -"Літературознавчий клуб ". Заняття має певні фрази на англійській мові, різні завдання, і вступ учнів до об'єднання любителів новели. Робота з підручником також включена у конспект уроку.

Перегляд файлу

Тема: Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

О. Генрі (1862–1910). О. Генрі – майстер новели.

Мета: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом письменника продовжувати літературознавчу роботу над поняттям новела; вдосконалювати усне мовлення учнів, уміння виділяти головне; виховувати інтерес до творчості письменника.

Матеріали та обладнання: книга, аудіо запис для фону під час роботи учнів

Хід уроку:

Доброго ранку, дорогі учні. Рада вас бачити на першому уроці після канікул. У нас залишилося зовсім не багато часу до закінчення навчального року, тож я вам бажаю сповна насолодитися літературною творчістю з усього світу, отримати багато цікавих знань і отримати високі результати!

Актуалізація почуттєвого досвіду й опорних знань учнів.

До канікул на базі 7 класу функціонував який літературознавчий клуб?

(Detective stories) нагадайте чому він так називався і чим ми там займалися?

Я оголошувала інформацію про те, що новий літературний салон розпочне свою діяльність у вашому класі. Хто згадає, як він називається?

«Novella club» або «short stories club»

Мотивація навчальної діяльності школярів. 
Чи є бажаючі брати участь у функціонуванні «Novella club» або «short stories club»?

Тож пропоную вам сьогодні пройти посвяту і отримати посвідчення, що ви є учасником такої літературної зграї. Чи готові ви?

Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Отже, темою нашого уроку буде: Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели.  O. Henry

Сьогодні нашою метою буде продовжити літературознавчу роботу над поняттям новела та опрацювати біографічні дані О Генрі.

Епіграф: Money is dross compared with true love

Не впреше зустрічаємо епіграф на англійській мові. Для того, щоб його розкодувати дам одну підказку dross-сміття, шлак

Домовимся так, якщо хтось у ході уроку відчує, що готовий розтрактувати епіграф, то він сигналізує це піднятою рукою і словом «Епіграф»

Сприйняття й первинне усвідомлення учнями нового матеріалу. 
Хто ж такий О Генрі? Як склався його життєвий шлях і літературна кар’єра? На ці питання ми знайдемо відповіді за допомогою такого асоціативного куща.

Ваше завдання полягагає в тому, щоб підібрати такі слова-асоціації, які б починалися на подані літери.

  1. А…                2.Г…                                    3.В                                           4.Г

 

 

  5.А                                            William Sydney Porter                               6.Т

                                                                      

 

 

7.О                                       8.Ш                                  9.Х                           10 А                   11.?


1А-Антон Чехов

2Г Гумор

3Вільям Сідні Портер

4Грінсборо

5Аптека

6Техас

7Остін

8Шлюб

9Хвороба дружини

10Арешт


11-варіант ще одного слова-асоціації

Учні пропонують свої асоціації і ми їх записуємо.

Дуже цікавить мене пункт № 11, які ваші ідеї? Учні діляться своїми варіантами.

Продовжіть речення О.Генрі-це….

Чи є у когось ідеї щодо епіграфа?

Осмислення об'єктивних зв'язків і відносин у досліджуваному матеріалі й розкриття внутрішньої сутності досліджуваних явищ.

Що ж ми перший етап посвяти у члени «Novella club» ви пройшли. Вітаю вас. Розпочнемо другий етап.

Відкрийте, будь ласка, ст. 229-230 згадайте матеріал «Літературної кухні».

Згадайте, яка була тема нашої останньої конференції?(Секрет популярності Ш.Холмса)

Спробуйте змоделювати моє майбутнє запитання до вас.

. У чому полягає секрет популярності О. Генрі?

Що характерно для творів О.Генрі?

Як ви можете прокоментувати розв’язку у творах О.Генрі?

Давайте разом опрацюємо визначення новели.

Зачитайте його спочатку пошепки самостійно

Тепер разом (Хтось із класу читає)

Коли ми опрацьовуємо літературознавчі терміни, ми часто проектуємо формулу по математичному зразку через знак +.

Тож давайте разом усно спробуємо створити формулу. З  чого почнемо?

Невеликий розмір+незвична пригода+ схожість з оповіданням+напружений сюжет+стрімкий розвиток+несподіваний фінал=новела.

Які види новел бувають?

Соціально-психологічна. Як ви думаєте, про що йдеться в соціально-психологічній новелі? Про проблеми суспільства і окремої людини в цьому соціумі.

Що ще описується в такій новелі? Широко описуються почуття героя, його переживання, психологічний стан.

Наступний вид новели-детективний.

Спробуйте спрогнозувати характеристику детективної новели.

Гумористична новела на вашу думку це що таке?

Філософська новела, на ваш погляд, які має характеристики?

Тож, як би ви писали новелу про життя сучасного семикласника, якого б виду вона була, і коротко опишіть чому саме такий вид і що в ній буде відбуватися?

Другий етап посвяти для прийняття до клубу любителів новели вами пройдено.

Чи не з’явилися у вас пропозиції щодо епіграфу ?

Узагальнення й систематизація знань

Для вас пропоную речення про сьогоднішній урок. Один учень зачитує, а хтось інший коментує.:

  1. Темою нашого уроку є О Генрі і його фантастичні твори.
  2. Наш новий літературний клуб присвячений трилерам
  3. О Генрі  родом із Великої Британії
  4. О Генрі порівнюють із Олександром Пушкіним
  5. У юному віці О Генрі працював санітаром у лікарні
  6. Через погане самопочуття О Генрі переїхав до штату Тенессі
  7. О Генрі відбував термін у в’язниці, бо поранив поліцейського
  8. О Генрі був одружений 3 рази
  9. Новела-це великий за розміром твір
  10. Новела схожа на байку
  11. Новела може бути соціально-фантастичного типу
  12. Ще існує казковий тип новел

Чи з’явилась ідея щодо епіграфу уроку?

Вітаю, третій етап посвяти пройдено вами! My congratulations! All of you are “Novella club members”! Clap your hands!

Підведення підсумків уроку

Підвести підсумки уроку пропоную за допомогою таких категорій:

Смак Taste

Колір Colour

Запах Smell

Смак сьогоднішнього уроку:

Колір сьогоднішнього урок:

Запах сьогоднішнього уроку:

Форма(геометрична, будь якого предмету) Form (any thing)

Учні висловлюються.

Повідомлення домашнього завдання.

Ст. 236-241

По бажанню малюнок до твору, вірш

Джерела:

1.https://books.google.com.ua/books?id=Rpu8TAuHR3wC&pg=PA27&lpg=PA27&dq=Money+is+dross+compared+with+true+love&source=bl&ots=mKl21raEhH&sig=aczoSAJ_nU9R8HBX4c3V4U8u0F4&hl=ru&sa=X&ved=2ahUKEwiVtc67s87dAhVGDSwKHUWBBxkQ6AEwAHoECAIQAQ#v=onepage&q=Money%20is%20dross%20compared%20with%20true%20love&f=false

2.

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
7256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку