Урок зарубіжної літератури у 8 класі "Гуманістичне прославляння любові – відкриття драматургії Лопе де Вега"

Про матеріал

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.

Лопе де Вега. П'єса «Собака на сіні». Гуманістичне прославляння любові –

відкриття драматургії Лопе де Вега (8 клас, урок позакласного читання)

Перегляд файлу

1

 

ЯМПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 2

ЯМПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

УРОКУ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

З ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ  ТЕХНОЛОГІЙ

 

 

Лопе де Вега. П’єса «Собака на сіні».

Гуманістичне прославляння любові –

Картинки по запросу "лопе де вега собака на сіні"відкриття драматургії Лопе де Вега

(8 клас, урок позакласного читання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Підготувала:

    Іллютченко Лариса Григорівна,

    учитель зарубіжної літератури  

    вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт Ямпіль, 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку позакласного читання у 8 класі  враховує сучасні вимоги до освітнього процесу, містить у собі багатий арсенал різнонаправлених форм, методів інноваційної діяльності вчителя та учнів на уроці зарубіжної літератури. Відповідає чинній програмі (твір Лопе де Вега внесено до Списку творів для додаткового читання).

 Розробку уроку доречно використовувати під час вивчення розділу «Бароко і класицизм» після вивчення п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич».

ЗМІСТ

 

Анотація ………………………………………………………………………….

4

Методична розробка уроку ……………………………………………………..

5

Список використаних джерел …………………………………………………..

15

Додаток.  Учнівський мініпроєкт «Життєві випробування Лопе де Вега» …

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

 

На сучасному етапі розвитку освітньої системи в процесі викладання зарубіжної літератури зростає роль інноваційних технологій, їх використання значно сприяє піднесенню якості та інтенсивності освітнього процесу, приверненню уваги учнів до найкращих надбань зарубіжної літератури.

Реалізація інноваційного підходу до навчання учнів дозволяє підняти на якісно новий рівень педагогічний процес, підвищити рівень навчальних досягнень, забезпечує психолого-емоційну комфортність і подальшу соціальну адаптованість школярів, готовність реалізувати особисті якості в індивідуальній чи колективній діяльності.

Запропонована методична розробка демонструє застосування різноманітних форм й методів навчання, що дозволяє кожному учню бути активним учасником уроку, бо викладання повинно спрямовуватися не тільки на розширення обсягу знань з предмета, його структурування, інтегрування, узагальнення, а також на постійне перетворення набутого кожним учнем суб’єктивного досвіду.

Методична розробка  відповідає чинній програмі (твір Лопе де Вега внесено до Списку творів для додаткового читання у 8 класі).

Розробку уроку доречно використовувати під час вивчення розділу «Бароко і класицизм» після вивчення п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич».

Реалізуються наскрізні змістові лінії: «Громадянська відповідальність» (учень розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану); «Здоров'я і безпека» (усвідомлює важливість здорового глузду); «Підприємливість і фінансова грамотність» (висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини).

Формуються ключові компетентності: «Спілкування державною
мовою» (сприймати, розуміти інформацію державною мовою; усно тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди); «Математична компетентність» (виокремлювати головну та другорядну інформацію; чітко формулювати визначення і будувати гіпотези; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст – схема); «Основні компетентності у природничих науках і технологіях» (використовувати різні види читання для здобуття нових знань; здійснювати пошукову діяльність, словесно оформлювати результати досліджень); «Уміння вчитися впродовж життя» (визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію);«Ініціативність і підприємливість» (презентувати власні ідеї грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби); «Обізнаність та самовираження у сфері культури» (читати літературні твори, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях;  висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття).

 

 

 

 

Тема. Лопе де Вега. П’єса «Собака на сіні». Гуманістичне прославляння любові – відкриття драматургії Лопе де Вега

 

Мета: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом письменника, його новаторськими ідеями у драматургії; розкрити ідейно-художній зміст п’єси «Собака на сіні»; розвивати уяву, логічне й асоціативне мислення, формувати уміння систематизувати набуті знання; сприяти вихованню активної життєвої позиції учнів.

 

Тип уроку: урок позакласного читання.

 

Форма уроку: урок-бесіда.

Наочність та ТЗН: мультимедійна система, супроводжуюча мультимедійна презентація уроку, текст п’єси Лопе де Вега «Собака на сіні» у перекладі М.Лукаша, учнівська презентація «Життєві випробування Лопе де Вега», буктрейлер «Собака на сіні» Лопе де Вега» https://www.youtube.com/watch?v=X3Q1xLnEZEk, відеоролик до біографії драматурга (трейлер до кінострічки «Лопе де Вега: розпусник і спокусник») https://www.youtube.com/watch?time_continue=80&v=za-Sk8uckK0&feature=emb_logo, аудіозапис музики «Любов, зачем…» (муз. Г.Гладкова), уривки з кінофільму «Собака на сіні» (реж. Я.Фрид «Ленфильм» 1977р)., картки

Епіграф:                                                   Наважуватись, мліти, бути злим,

Жорстоким і ніжним, дужим і безсилим,

Натхненним, смертним, мертвим і живим,

Зрадливим, вічним, боязким і сміливим.

Без відпочинку жити лиш одним:

здаватись скромним і зарозумілим,

Ображеним, веселим і сумним,

Вдоволеним, сердитим, посмутнілим.

З розчарувань втікати на свободу,

Отруту пити, мов напої п'яні,

Забувши користь, полюбити шкоду;

Повірити, що в пеклі – місце раю,

Життя і душу – дати все омані, –

Це є кохати. Хто кохав, той знає.

                                                                                                                 Лопе де Вега

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

  1. Організаційний момент.

Учитель. Шановні учні! Я сьогодні трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Бажаю вам і собі успіхів.

 

  1.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

Звучить аудіозапис музики «Любов, зачем…» (муз. Г.Гладкова)

Учитель. 

Кохання – це велика сила. І воно ж – велика слабкість...

Кохання – це безодня: падаючи вниз, не знаєш що буде далі…

Кохання – це вміння прийняти коханого таким, як він є.

«Кохаю тебе й ненавиджу, І не можу зрозуміти, за що».

 

Прийом «Акваріум».

А що для тебе означає слово «кохання»?

Учні з своїх відповідей утворюють «Асоціативний кущ».

Орієнтовні відповіді учнів:

(Любов – це вірність одне одному. Любов – це ніжність. Любов – це довіра.

Любов – це щедрість. Любов – це самовідданість…)

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. 

Любов у літературі була темою вічною та невичерпною. На думку письменників епохи Відродження, любов – велика сила,  яка дарує людині волю, мужність, винахідливість. Любов виступає як всеперемагаюча сила, навіть якщо вона виникає з ревнощів чи нехтування.

Сьогодні ми станемо свідками трагічної і разом з тим щасливої любові у комедії Лопе де Вега «Собака на сіні».

 

IIІ. Повідомлення теми й завдань уроку

Учні самостійно формулюють завдання уроку, аналізуючи тему.

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Формування нових знань, умінь і навичок учнів

 

  1. Представлення драматурга

Учитель. Лопе де Вега, безсумнівно, має право називатися одним із «титанів Відродження». Будучи людиною свого часу, живучи його інтересами, він тонко відчував свою епоху, її політичні і суспільні проблеми, мораль і моральність, побут. Лопе де Вега зміг тонко відобразити всі ці проблеми у своїй творчості.

Перегляд відеоролика до біографії драматурга (трейлер до кінострічки «Лопе де Вега: розпусник і спокусник») https://www.youtube.com/watch?time_continue=80&v=za-Sk8uckK0&feature=emb_logo.

Виступ учня з домашнім мініпроєктом «Життєві випробування Лопе де Вега» (додаток).

 

2. Роль Лопе де Вега у розвитку іспанського театру

Учитель. Досягнення Лопе де Вега не зрівняні з роллю жодного іншого драматурга. Саме він заклав фундамент основ драматургії. Особливе місце в «комедіях плаща і шпаги» Лопе де Вега приділяє внутрішньому світогляду людини, багатству і широті людської душі. Він не втомлюється прославляти велику силу справжнього кохання. Драматург говорить про те, що якщо на шляху любові виникнуть перешкоди, то молоді люди повинні всіма силами боротися за своє кохання, таке їх право.

Прийом «Навчаючи – учусь» (учні опрацьовують картки з новаторськими ідеями Лопе де Вега в драматургії, передають інформацію іншим. Створюють схему «Новаторство Лопе де Вега в драматургії» разом)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Подорож сторінками твору «Собака на сіні».

Слово вчителя. Підтвердженням неоднозначності у коханні є твір Лопе де Вега «Собака на сіні».

 

Бесіда за запитаннями.

  • Яке почуття автор описує у цьому творі? (Любов, яка розпалила серця і слуг, і сеньйори Діани.) 
  •  Чи щирі у коханні, чи палкі у любові наші герої? (Почуття героїв щирі та правдиві, але не все так просто у житті)

 

Прийом «Що? Скільки? Як?» (робота в групах). Учні здійснюють самоперевірку знання змісту комедії «Собака на сіні» за допомогою прийому «Що? Скільки? Як?». Одна група учнів придумує три питання за змістом твору, що починаються словом що, наприклад: «Що Теодоро залишив у домі Діани в першій дії?» (Капелюх.) Друга група складає питання на слово скільки, наприклад: «Скільки днів знадобилося Теодоро, щоб зрозуміти, що він більше не кохає Марселу, а його серце належить Діані? (Два.) Третя — на слово як (який, яка), наприклад: «Як покоївка Анарда називає Діану? Жінка з серцем ніби...» (Лід.) Після виконання завдання групи ставлять одна одній запитання та відповідають на запитання інших.

 

4. Характеристика головних героїв твору з опорою на художній текст. Робота в мікрогрупах.

  1.    група – образ Діани.

Орієнтовна відповідь (Діана. Заможна сеньйора, вдова. Любов до Теодоро виникає у неї спочатку «з ревнощів»: Теодоро наважився звернути увагу на іншу жінку, в той час, як поруч є вона – визнана красуня! А може вона і раніше в глибині душі була не байдужа до свого гарного й розумного слуги, а його роман з Марселою тільки «проявив» це почуття? Так чи інакше спочатку для Діани це лише гра, розвага, ще один випадок випробувати силу свого жіночої чарівності ... Але поступово, пильніше придивившись до Теодоро і порівнявши його зі своїми знатними женихами, Діана починає по-справжньому любити. І тут жарт загрожує обернутися трагедією, бо на шляху почуття постає її дворянська честь, яка забороняє любити  юнака без титулу та звання. «Собака на сіні», ні «з'їсти самій», ні віддати Теодоро Марселі.

Горда Діана по-справжньому страждає, втрачає рівновагу, робить дурості, компрометує себе і шле прокляття своєї честі. Проклинаючи «людську честь», Діана не розуміє, що мова йде не про честь справжню, а про честь аристократичну, справді є «безглуздою вигадкою», яка не має нічого спільного з поняттям про особисті якості людини, з тим істинним – гідністю, «внутрішнім благородством»)

 

  1.   група – образ Теодоро.

Орієнтовна відповідь. (Теодоро – один із головних персонажів комедії. Цей образ безрідного юнака, красивого, розумного, сміливого, гордого тим, що його єдиний батько «мій розум, моя до наук рвучкість, моє перо» втілює ідеал людини. Теодоро – секретар графині, істинний герой – закохується у свою пані, дізнавшись про її почуття до нього. Зміни у настрої графині змушують Теодоро протягом усієї дії комедії то мріяти про щастя з графинею, то шукати втіхи у коханні Марсели. Теодоро має особисті якості людини з глибинною гідністю, «внутрішнім благородством», який викриває вигадку Трістана, не дозволяє будувати щастя на обмані, змушує його – люблячого і улюбленого офіційно визнаного сином графа Людовіко, просити у Діани дозволу поїхати «Чи не образивши в моїй сеньйорі Любов, і кров, і досконалість»)

3 група – образ Марсели.

Орієнтовна відповідь. (Марсела – один із трагічних образів комедії, яка через примхи господині змушена страждати. Спочатку вона  відверто раділа своєму щастю – коханню з Теодоро, і тому зміна настрою у господині, а потім і у коханого, примусила її ревнувати, вимагати, терпіти. Вона вірить у повернення свого Теодоро. Кохана називає його «своїм чоловіком», але мрії Теодоро заносять далеко: він уже бачить себе чоловіком графині. Це роздратування обрушується й на саму Марселу. Між закоханими відбувається бурхлива розмова, ініціатором цього стає Теодоро. Щоб помститися, ображена Марсела починає загравати з Фабіо, усіляко паплюжачи при цьому Теодоро)

 

5. Вирішення проблеми любовного трикутника у п’єсі Лопе де Вега «Собака на сіні».

Прийом «Коло думок».

  • Чи любить насправді Теодоро Діану, чи це тільки спосіб «піднестися», зайняти гідне становище в суспільстві? (Теодоро взагалі не мав на меті стати чоловіком графині. Вважаючи почуття до Марсели коханням, він поринає у вирій любові до Діани. Його рішення покинути країну, а не повертатися до Марсели є підтвердженням справжнього почуття)
  • Як ви вважаєте, Марсела переживає справжні почуття до Теодоро, або вона хоче позмагатися з самою графинею?(Марсела кохає Теодоро і до останнього бореться за нього, навіть прагне викликати у нього ревнощі.)
  • Чим Теодоро зацікавив Діану? Чому вона не зробила вибір на користь Рікардо або Федеріко?(За світськими нормами і законами Діана змушена задовольнятися вичурними, недолугими кавалерами. Вона – розумна, красива, але, на жаль, нещаслива у житті, бо не зустрічала палкого, вірного кохання. І ось серед своїх слуг, можливо, через заздрість до «чужого щастя», вона починає по-іншому дивитися на Теодоро.)

 

Прийом «коментоване читання». Виразне читання тексту з обговоренням  проблемної ситуації.


Марсела


(Душа не може сил в собі добути

любов’ю від любові лікуваться

я намагалась, та даремна праця –

ті ліки, бачу, гірші від отрути.

 

Хотіла я за зраду відомстити,

та тільки дужче рану роз’ятрила,

хотіла в серці пломінь погасити,

але його ще більше розпалила...)

 


  • Чи жалкує Марсела, що з відчаю і у помсту звернулася до Фабіо? (Марселі важко визнати причини поведінки свого Теодоро. Але вона знаходить сили боротися, через деякий час бачить, що кохання Теодоро до неї згасло. Важко змиритися, але…)

Діана


(Амур – могутній владар, бог богів,

але свого не зраджу я гонору

сама себе я стримаю суворо

від недостойних честі почуттів.

Та ревнощі мені бентежать душу

 

і заздрощі на те добро чуже,

що я од нього утікати мушу;

і мимоволі я гадаю вже –

як з Теодоро можем ми зрівнятись:

мені спуститись чи йому

піднятись?)


  •  Діана заявляє, що любов народилася з ревнощів. Як по-вашому, це можливо? (Почуття любові виникає в графині з ревнощів, коли Діана дізнається, що Теодоро посмів звернути свою увагу на іншу жінку. І це при тому, що вона, Діана, визнана всіма красуня! Тут же автор дає зрозуміти, що, можливо, Діана вперше відчула почуття до свого слуги, безсумнівно, граціозного, гарного й розумного чоловіка. Але тільки його роман з Марселою відкрив їй (і читачам) очі і дозволив усвідомити своє почуття. Незважаючи на все це, спочатку ситуація для Діани представляється черговим випадком, що дозволяє переконатися в силі своєї жіночої чарівності. Проходить якийсь час, Діана встигає ближче пізнати свого секретаря, і придивившись до Теодоро,  порівнявши його зі своїми залицяльниками із знатних родів, які не відрізнялися особливим розумом, винахідливістю, Діана розуміє всю глибину свого почуття)

 

6. Складання паспорта п’єси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Сприйняття та аналіз ситуацій.

Прийом «Кінозал». Перегляд уривків з кінофільму «Собака на сіні» (реж. Я. Фрид «Ленфильм» 1977 р.) (Прощальна сцена Діани та Теодоро, церемонія з перевдяганням https://www.pinterest.com/pin/708683691341571447/).

 

Прийом «Аналіз ситуації». Бесіда з учнями за переглянутим епізодом.

  • Завдяки яким засобам автор створює інтригу і розвиває подальші події? (Автору вдається поєднати комічне і трагічне у створенні інтриги. Знатний Людовіко стаждає 20 років. Він втратив єдиного сина Теодоро. Вірний слуга Трістан прагне допомогти закоханому юнакові, розігруючи сцену турецьких купців перед Людовіко.)
  • Мала б комедія щасливий фінал, якби в ній був відсутній хитромудрий задум Трістана? (Взагалі слуга часто бере участь в інтризі комедії Лопе де Вега. Зазвичай, це бідний малий, котрий здатний реально оцінити ситуацію й посміятися над жагучими переживаннями закоханих. Це та пружина в дії, від якої починає розкручуватися вся інтрига.)
  • Якби Теодоро був зовні не схожий на графа Людовіко, чи визнав би він його своїм сином?
  • Як кожен з героїв поставився до рішучих змін у їх долі? Як вони доводять свою вірність? Зачитайте цитати з тексту.

 

Орієнтовний приклад цитат (дія 3, яви 26, 27).


Теодоро


Мій Трістан, якому хитрість

може пам’ятник воздвигнуть,

а облуда скласти гімни,

а дотепність присвятити

лабіринти, захотівши

врятувать мене від муки

й знаючи, що Людовіко

втратив сина, склав ту казку

про мій рід. А я ж безрідний

сирота, батьки у мене –

власний розум, та освіта,

та перо. Хоч граф і вірить,

що я син йому, хоч міг би

я із вами одружитись

і довіку жить щасливо, –

та душевне благородство

не дозволить одурити

вас мені, моя синьйоро,

бо я зроду був правдивим.


Діана


Вчинок мудрий – і дурний.

Мудрий тим, що ви явили

цим признанням благородство,

і дурний, бо не настільки

я дурна, щоб вас покинуть,

коли знайдена можливість

 

 

З вами шлюб узять як з рівним.

Щастя наше не в величчі,

а у тому, щоб душа

вільну й щиру мала втіху.

Я із вами одружуся.

 

 


Проблемне  запитання.

Як ви вважаєте, в чому сенс назви п'єси? До яких персонажів комедії застосовано вираз «собака, що сидить на сіні»? (Назва комедії взята з народної приказки про собаку, яка вилізла на скирту сіна, сама не їсть його і не підпускає корову. Характеризує примхливу людину. Вся біда в тому, що дворянська честь не дозволяє графині Діані де Бельфлор любити безрідного юнака. Ця заборона на почуття вже готова обернути жарт на трагедію. Діана перетворюється на «собаку на сіні»: з одного боку, вона не може дозволити собі бути з Теодоро, з іншого – не бажає віддавати його Марселі).

 

Слово вчителя.

Велика заслуга Лопе де Вега  в тому, що він створив величезну, надзвичайно багату колекцію художніх образів. Образи, створені автором п’єси, володіють вражаючою яскравістю, вони і зараз, незважаючи на те, що пройшло дуже багато часу, сучасні.

Цікавим є образ слуги Теодоро – Трістан. Він доводить, що переживання почуття любові однакове, незалежно від соціального статусу. Любов зрівнює всі стани. Таке гуманістичне прославляння любові стало теперішнім відкриттям драматургії Лопе де Веги. Він вірив у людину, в її майбутнє.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з епіграфом.

  • Прочитайте вислів, що служить епіграфом до уроку та дайте відповідь на запитання.
  •  Як зміст епіграфа перегукується з темою комедії Лопе де Вега?

(І тема комедії і слова епіграфа перегукуються єдиною темою – кохання. Кохання – єдина пристрасть, що не визнає ні минулого, ні майбутнього Звичайно це стан душі людини. Але це стан такої сили потрясіння, захвату, захоплення, який змінює людину фізично і духовно. Кохання може бути чорне та біле, як зебра, холодне та тепле, як морський вітер, жагуче та палке, як сонечко. Коли людина закохується, вона перестає думати, переповнюється емоціями. Кохати людину – це значить випробувати її, і в першу чергу, себе. Любов – це найскладніша, таємнича і парадоксальна реальність, з якою стикається людина. І не тому, як звичайно вважається, що від любові до ненависті лише один крок, а тому, що «ні прорахувати, ні обчислити» любов не можна. Любов – це найкраще почуття на світі)

 

2. Пояснення назви твору. (Автор комедії взяв назву з народної приказки про собаку, яка вилізла на скирту сіна, сама не їсть його і не підпускає корову. Тобто примхлива людина. Графиня Діана  та сама «собака на сіні» – з одного боку дворянська честь не дозволяє їй любити безрідного юнака, з іншого – не бажає віддавати його Марселі).

 

3. Прийом «Сенкан» на тему «Кохання  в комедії Лопе де Вега».

1 рядок. Тема (іменник).
2 рядок. Опис (два прикметники).
3 рядок. Дія (три слова).
4 рядок. Ставлення (фраза – чотири слова).
5 рядок. Перефразування сутності (одне слово).

 

Зразок сенкану

Любов

Жорстока, жагуча.

Зраджує, надихає, заворожує.

Хто не любив – той нещасний.

Життя.

 

4. Прийом «Мікрофон».

  • Що я цікавого дізнався на уроці?
  • Яке враження залишилися у вас від прочитаної п’єси?
  • Що запам’яталося, вразило, здивувало? Чому?

 

Слово  вчителя. Лопе де Вега ще за життя увійшов до пантеону творців іспанської національної культури. Він був не тільки відомий талановитий письменник, а й звичайна людина, яка прагнула бути щасливою. Щастя – це кохання. Кохання може довго терпіти, кохання не заздрить, не звеличується, не пишається, не бешкетує, не шукає свого, не дратується, не мислить зла, не радується неправді, а радується істині; все покриває, усьому вірить, усьому сподівається, все переносить. Кохання ніколи не перестає бути! Воно вічне! Кохайте сміливо, слухайте своє серце і лиш тоді будете щасливі, як герої п’єси Лопе де Вега «Собака на сіні».

 

V. Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок.

 

VІ. Домашнє завдання (на наступний урок позакласного читання)

 

VІІ. Рефлексія.

 

Притча про любов

Потрапив один мудрець на небеса.

- Як прожив ти своє життя? – запитав його ангел.

- Я шукав істину, – відповів мудрець.

- Це добре! - Похвалив мудреця ангел. – Розкажи, що ти робив, щоб знайти істину.

- Я знав, що мудрість, накопичена людьми, записана в книгах, і багато читав, – сказав мудрець, і ангел усміхнувся.

- Небесну мудрість передає людям релігія. Я вивчав святі книги і ходив до храмів, – сказав мудрець. Усмішка ангела стала ще світлішою.

- Я багато подорожував у пошуках істини, – продовжив мудрець, і ангел прихильно кивнув головою.

- Я любив розмовляти і сперечатися з іншими мудрецями. У наших суперечках народжувалася істина, – додав мудрець, і ангел знову кивнув головою.

Мудрець замовк, і обличчя ангела раптом запаморочилось.

- Хіба я щось робив неправильно? – Здивувався мудрець.

- Ти все робив правильно, але ти нічого не сказав про любов, – відповів ангел.

- У мене не було часу на кохання, я шукав істину! – Гордо заявив мудрець.

- Там немає істини, де немає любові, – з гіркотою вигукнув ангел. – І найглибша істина народжується лише з найглибшої любові.

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Електронна бібліотека української літератури (зарубіжна література): http://ukrlib.com.
  2. Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології / І. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
  3. Кирилюк З. В. Зарубіжна література. Античність. Середньовіччя. Відродження. Бароко. Класицизм: Посібник для вчителя / З. В. Кирилюк. – Тернопіль: Астон, 2002. – 259 с.
  4. Ісаєва О. Комп’ютер на уроці літератури як методична проблема // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2009. – № 5. – С.2-5
  5. Макрідіна Л.О. Використання сучасних технологій у педагогічній діяльності // Початкова школа. – 1995. – № 7. – С. 26-30.
  6. Ніколенко О. М. Бароко. Класицизм. Просвітництво: Посібник для вчителя / О. М. Ніколенко. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2003. – 224 с. (Серія «Бібліотека словесника»)
  7. Поліщук О. Інформаційно-комп’ютерні технології та сучасний урок // Відкритий урок. – 2010. – № 3. – С.26-30
  8. Пометун О., Піроженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К.: 2004
  9. https://www.pinterest.com/pin/708683691341571447/
  10. https://www.youtube.com/watch?v=X3Q1xLnEZEk 
  11. https://www.youtube.com/watch?time_continue=80&v=za-Sk8uckK0&feature=emb_logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жеребцова Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 травня 2020
Переглядів
3176
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку