Урок зарубіжної літератури в 11 кл."Образ Фауста в літературі, живопису, інших видах мистецтва"

Про матеріал
Урок несе пізнавально- розвивальну мету для учнів, знайомить з використанням письменниками, художниками, музикантами образу Фауста в різних видах мистецтва
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 УРОК ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Образ Фауста , інших героїв трагедії у літературі, музиці, малярстві

 11 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:

Практична: Розкрити особливості втілення образів трагедії Гете в різних видах мистецтва: готувати повідомлення на літературну та культурологічну теми.

Розвивальна: Розвивати навички виразного читання, говоріння, навички дослідницької роботи, творчі здібності.

Виховна : Виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, повагу до культур інших народів.

 

Форма уроку:

     Урок – концерт: доповіді, інсценівка, читання напам’ять, перегляд відеороликів, слухання музики;

     Урок – мікс: представлені різні автори, жанри, види мистецтв.

Обладнання:  Екран, слайди, відеоролики

 

Хід уроку

Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми згадуємо гетівського Фауста, типового представника епохи Відродження, сміливого і безстрашного шукача таємних знань. Будемо говорити й про втілення образу Фауста… Фауст багато страждав, постійно сумнівався і шукав, знаходив і втрачав. Життя подарувало йому короткі моменти щастя і довгі роки страждання і відчаю, але все це було недаремно. Вже наприкінці свого життя він це зрозумів.

( Запис учнями теми уроку, пояснення вчителем мети та форми уроку)

Вчитель: Знання починаються з книги. У підготовці до цього уроку нам допомагала бібліотекар, яка підготувала стенд рідкісної літератури за темою уроку.

(Виступ бібліотекара)

Вчитель: Як відомо, любу справу починати потрібно з розминки.

Розминка у вигляді літературного пінг – понгу. Тема – Доба Просвітництва.

( Діти задають один одному запитання і відповідають на них).

Вчитель: Розминку завершено. Послухаємо виступи учнів «Образ Фауста в літературі».

(Виступ учнів)

 

Вчитель: У нас є і  читці.

(Читання монологу Фауста учнем)

Вчитель: Жага безмежного знання, допитливість, свобода духу Фауста приваблювала не тільки багатьох письменників, але й багатьох музикантів, художників наступних епох і зумовила світову популярність образу Фауста. Отже, образ Фауста в музиці.

(Доповіді учнів)

Вчитель: У кожного, хто прочитав твір, вже склався образ свого Мефістофеля. Ми чули й бачили, яким є Мефістофель у Шаляпіна, але пропонуємо послухати куплети Мефістофеля у виконанні Мусліма Магомаєва. Послухайте, подивіться, поміркуйте: чи Мефістофель у Магомаєва – це монументальна фігура, володар зла, князь пітьми, чи такий собі дрібний, насмішкуватий, іронічний біс.

(Відеоролик з М. Магомаєвим)

 Вчитель: На черзі образ Фауста в живопису.

(Доповіді учнів. Перегляд ілюстрацій з картин М. Врубеля)

Вчитель: У нас є свої художники.

(Учень презентує і коментує свій малюнок)

Вчитель: Цікаво дізнатися про героїв Гете у скульптурі.

(Доповіді учнів. Слайди скульптур М. Антокольського).

Вчитель: Учениця … колекціонує ляльок. Вона приносила вже ляльку, дуже схожа, на її думку, на мадмуазель де Сент – Їв з повісті Вольтера «Простак». А сьогодні ця учениця покаже, якою вона уявляла собі Маргариту.

(Виступ учениці з лялькою)

Вчитель: В опері Шарля Гуно «Фауст» є балетна сцена «Вальпургієва ніч». Саме до відьминої кухні Мефістофель приводить Фауста, щоб він розважився. В цій сцені в різні часи танцювали знамениті Майя Плісецька, Ольга Лепешинська, Катерина Максимова, демонструючи віртуозність, життєлюбність, вогняний темперамент.

А ми переглянемо цю сцену у виконанні артистів балету Київської Національної опери .

(Перегляд відеоролика)

Вчитель: І на завершення – образ Фауста в кіно та театрі.

(Виступ учня з доповіддю).

(Перегляд відеоролика до фільму Сокурова «Фауст»)

Вчитель: Переглянемо інсценівку «Маргарита у в’язниці»

Ще раз перечитаємо наші цілі, задачі уроку. Чи все ми виконали?

(Відповідь дітей)

Вчитель: Ні, не все. Ми не зробили висновок.

Якось я в інтернеті переглядала відгуки читачів, наших сучасників, про «Фауста» Гете. Декілька з них я виписала.

(Зачитую відгуки).

Хочете – погоджуйтесь, хочете – посперечайтеся, доведіть свою думку і спробуйте дати відповідь на запитання : У чому заслуга Гете? Чому митці й досі звертаються до його творіння? Яке таке нове слово людству сказав просвітитель Гете?

(Міркування учнів перед мікрофоном)

Вчитель: Завершуючи «Фауста», Гете писав, що трагедію було задумано так, щоб у ній «усе разом являло відверту загадку, яка знову й знову непокоїтиме людей і даватиме їм поживу для роздумів». Ось вам і відповідь на питання про нове слово, сказане Гете людству. Тобто спілкування з «Фаустом» продовжується.

 

Д/З: Опрацювати статтю підручника про Фр. Шиллера (за бажанням підготувати доповіді).

 

docx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
27 грудня 2023
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку