2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Конспект уроку для 2 класу на тему "Виготовлення закладок"

Про матеріал
Мета: вчити виготовляти закладки до книжки, створювати за власним задумом орнаменти для їх оздоблення, розвивати вміння заготовляти однакові деталі різними засобами, компонувати деталі малюнка; відпрацьовувати вміння добирати в роботі поєднання кольорів; вчити раціонально використовувати матеріал; удосконалювати вміння вирізати ножицями по прямій та кривій лініях; виховувати любов до читання, бережливе ставлення до книги, охайність, самостійність.
Перегляд файлу

ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ 2 КЛАС

Тема. Виготовлення закладки в книжку

Мета: вчити виготовляти закладки до книжки, створювати за власним задумом орнаменти для їх оздоблення, розвивати вміння заготовляти однакові деталі різними засобами, компонувати деталі малюнка; відпрацьовувати вміння добирати в роботі поєднання кольорів; вчити раціонально використовувати матеріал; удосконалювати вміння вирізати ножицями по прямій та кривій лініях; виховувати любов до читання, бережливе ставлення до книги, охайність, самостійність.

Обладнання: кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, зразки закладок, предметні малюнки, презентації, цеглинки лего.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ось дзвінок сигнал нам дав,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок швидше починаймо.

  • До якого уроку ми приготувалися?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

  1. Відгадування загадки

Дуже я потрібна всім:

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

                                                                             (Книга)

  • А ви любите читати книжки? Що саме?
  • Яку книжку ви читаєте ?
  • Ви її взяли з бібліотеки чи вдома?
  1. Лего-методика.
  • Перевіримо, як добре ви знаєте казки. (Відео «Сторінками народних казок». Частина 1)

 

  1. – Погляньте на екран. Як ви розумієте ілюстрацію?

Як ви розумієте ілюстрацію?

  • Недарма кажуть: «Книга вчить, як на світі жить»
  • То читати – це цікаво і корисно?
  1. Інформаційна хвилинка
  1. лютого 2020 року - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЧИТАННЯ ВГОЛОС

Вже протягом 11 років у різних країнах світу відзначається всесвітній день читання вголос. Учасники акцій, присвячених цьому дню, обирають книжку на свій смак, знаходять зацікавлену аудиторію і просто читають вголос. Цю ініціативу вже підхопили мешканці 173 країн. Цьогоріч всесвітній день читання вголос припав на середу 5-го лютого.

  • Ми теж долучилися до цієї акції. У класі вчора (5 лютого) ми провели читання вголос найцікавіших уривків своїх улюблених книг.
  1. Технологія «Крісло автора» ( Переможці читання вголос зачитують уривки своїх улюблених книг.)

 

  • Ми приготували виставку наших улюблених книг. Переглянути її ви можете після уроку.
  • Отож, читайте, адже, як сказав Василь Олександрович Сухомлинський:

«Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе.»

 

  1. Повторення правил поводження з книжкою
  • Коли ми хворіємо, то звертаємося за допомогою до лікаря. А чи можуть хворіти книжки? Як вони хворіють? Хто їх може вилікувати і як? (Думки дітей)

(Учні розповідають правила поводження з книжкою)

1.Вчитель знайомить дітей з порадами Мудрої Сови «Як зберегти книгу»

(Презентація «Поради Мудрої Сови» Частина 1)

- Тож перевіримо, як ви зрозуміли і запам’ятали поради:

2. Гра «Так чи ні»

- Пригадаймо правила користування книжкою.

1. Можна легенько загинати сторінки в книжці. (Ні)

2. Брудними руками брати книжку  можна. (Ні)

3. Слід обгорнути книжку папером або спеціальною обкладинкою. (Так)

4. Під час їжі можна трішки почитати. (Ні)

5. Малювати на сторінках книжок не можна. (Так)

6. Цікаве у книжці можна виділити олівцем або ручкою. (Ні)

7. Щоб знайти потрібну сторінку, потрібно користуватися закладкою. (Так)

8. Закладинкою може слугувати ручка чи олівець. (Ні)

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • Ви тільки що наголосили, що в книзі не можна загинати сторінок, вкладати в неї різні предмети. А коли книжку не дочитали до кінця, то потрібно скористатися закладкою.

Щоб завжди книжки тримати

У належному порядку,

Треба в них постійно мати

Отакі зручні закладки. 

                                                                                          (Демонструю)

(Презентація: - на екрані; - виставка закладок)

Ми такі закладки,діти,

Зараз будемо робити.

  • Фізкультхвилинка (відео)
  1. ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ЗАКЛАДКИ (Презентація)

Перші закладки з’явились одночасно з появою самої книжки. Старовинні книжки довгий час були розкішшю та рідкістю, гортати сторінки означало псувати цінну реліквію. І щоб книжка зберігалася якнайдовше, користувалися закладками - це допомагало швидко знайти потрібну сторінку і читач не гортав без потреби аркуші.

Перші закладки були  зі шкіри, пізніше - із тканини та міцного паперу. Яких тільки закладок не виготовляли - шовкові, вишиті, з різними символами, портретами королів та королев...

Згодом з’явилися закладки-регістри - у вигляді невеличкого язичка (зі шкіри, пергаменту, тканини), прикріпленого на край аркуша, який мав виступ за край книжки.

Пізніше з’явилися закладки зі стрічки, тасьми, прикріплені до книжки, а ще пізніше - металева закладка, яка нагадувала скріпку.

Не обов’язково йти в спеціальний магазин, щоб купити таку річ для улюбленої книжки. Адже можна зробити закладки для книжок власноруч, витративши на це трохи часу і фантазії, але отримавши внаслідок ексклюзивні (неповторні) й красиві вироби. Їх можна зробити у вигляді великих скріпок, казкових істот, фруктів або овочів, музичних інструментів, стрічок із кумедними шаржами, долоньок тощо. Варіантів безліч, а який з них до душі вам - обирайте. (Зразки на екрані).

 

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

 1. Розповідь учителя

 Отже, для основи закладки ми візьмемо білий або кольоровий картон. З нього виріжемо прямокутник довжиною 20 см, а шириною – 4 см. На цій смужці ви повинні створити візерунок на свій розсуд. Ми уже вміємо вирізати різноманітні елементи круглої та інших форм. І саме вони будуть гарною оздобою для ваших закладок. Пам’ятайте, що у візерунку елементи повторюються. Поєднання кольорів також грає немаловажну роль. Зверніть на це увагу.

Інструкція:

Декоративна закладка.

  1. • Заготовити основу (цупкий папір або картон).
  2. • На цій смужці ви повинні створити візерунок на свій розсуд. Ми уже вміємо вирізати різноманітні геометричні елементи різних форм. І саме вони будуть гарною оздобою для ваших закладок. Поєднання кольорів також грає немаловажну роль. Зверніть на це увагу.
  3. • Із заготовлених елементів скласти візерунок на смузі. Наклеїти на основу.

* Фізкультхвилинка

 2. Повторення правил користування ножицями та клеєм.

1.Не тримай ножиці лезом догори.

2.Передавай ножиці лише в закритому вигляді.

3.Не ріж ножицями на ходу, не підходь до товариша під час різання.

4.Клади ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край столу, та не залишай їх розкритими.

5.Під час роботи з ножицями стеж за лінією розрізу і притримуй матеріал так, щоб пальці були якнайдалі від леза.

6.Підкладай папір під деталі, на які потрібно нанести клей, щоб не забруднити парту.

7.Нанеси клей на великі деталі по краю, а малі змащуй пензликом повністю від середини до країв.

8.Залишки клею витирай серветкою.

           3. Самостійна робота учнів.

* Фізкультхвилинка

  1. Огляд дитячих робіт.
  • Такі закладки вдома можна виготовити для кожного свого підручника, щоб легко було знайти потрібну сторінку. Завдяки закладкам ваші книги будуть добре збережені. Ними ще багато років будуть користуватися ваші молодші друзі.

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Рефлексія (учні сигналізують цеглинками лего).

2.Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку