ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ 2 КЛАС
Тема. Виготовлення закладки в книжку
Мета: вчити виготовляти закладки до книжки, створювати за власним задумом орнаменти для їх оздоблення, розвивати вміння заготовляти однакові деталі різними засобами, компонувати деталі малюнка; відпрацьовувати вміння добирати в роботі поєднання кольорів; вчити раціонально використовувати матеріал; удосконалювати вміння вирізати ножицями по прямій та кривій лініях; виховувати любов до читання, бережливе ставлення до книги, охайність, самостійність.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, зразки закладок, предметні малюнки, презентації, цеглинки лего.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Ось дзвінок сигнал нам дав,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок швидше починаймо.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
Вже протягом 11 років у різних країнах світу відзначається всесвітній день читання вголос. Учасники акцій, присвячених цьому дню, обирають книжку на свій смак, знаходять зацікавлену аудиторію і просто читають вголос. Цю ініціативу вже підхопили мешканці 173 країн. Цьогоріч всесвітній день читання вголос припав на середу 5-го лютого.
«Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе.»
(Учні розповідають правила поводження з книжкою)
1.Вчитель знайомить дітей з порадами Мудрої Сови «Як зберегти книгу»
(Презентація «Поради Мудрої Сови» Частина 1)
- Тож перевіримо, як ви зрозуміли і запам’ятали поради:
2. Гра «Так чи ні»
- Пригадаймо правила користування книжкою.
1. Можна легенько загинати сторінки в книжці. (Ні)
2. Брудними руками брати книжку можна. (Ні)
3. Слід обгорнути книжку папером або спеціальною обкладинкою. (Так)
4. Під час їжі можна трішки почитати. (Ні)
5. Малювати на сторінках книжок не можна. (Так)
6. Цікаве у книжці можна виділити олівцем або ручкою. (Ні)
7. Щоб знайти потрібну сторінку, потрібно користуватися закладкою. (Так)
8. Закладинкою може слугувати ручка чи олівець. (Ні)
IV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Щоб завжди книжки тримати
У належному порядку,
Треба в них постійно мати
Отакі зручні закладки.
(Демонструю)
(Презентація: - на екрані; - виставка закладок)
Ми такі закладки,діти,
Зараз будемо робити.
Перші закладки з’явились одночасно з появою самої книжки. Старовинні книжки довгий час були розкішшю та рідкістю, гортати сторінки означало псувати цінну реліквію. І щоб книжка зберігалася якнайдовше, користувалися закладками - це допомагало швидко знайти потрібну сторінку і читач не гортав без потреби аркуші.
Перші закладки були зі шкіри, пізніше - із тканини та міцного паперу. Яких тільки закладок не виготовляли - шовкові, вишиті, з різними символами, портретами королів та королев...
Згодом з’явилися закладки-регістри - у вигляді невеличкого язичка (зі шкіри, пергаменту, тканини), прикріпленого на край аркуша, який мав виступ за край книжки.
Пізніше з’явилися закладки зі стрічки, тасьми, прикріплені до книжки, а ще пізніше - металева закладка, яка нагадувала скріпку.
Не обов’язково йти в спеціальний магазин, щоб купити таку річ для улюбленої книжки. Адже можна зробити закладки для книжок власноруч, витративши на це трохи часу і фантазії, але отримавши внаслідок ексклюзивні (неповторні) й красиві вироби. Їх можна зробити у вигляді великих скріпок, казкових істот, фруктів або овочів, музичних інструментів, стрічок із кумедними шаржами, долоньок тощо. Варіантів безліч, а який з них до душі вам - обирайте. (Зразки на екрані).
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА
1. Розповідь учителя
Отже, для основи закладки ми візьмемо білий або кольоровий картон. З нього виріжемо прямокутник довжиною 20 см, а шириною – 4 см. На цій смужці ви повинні створити візерунок на свій розсуд. Ми уже вміємо вирізати різноманітні елементи круглої та інших форм. І саме вони будуть гарною оздобою для ваших закладок. Пам’ятайте, що у візерунку елементи повторюються. Поєднання кольорів також грає немаловажну роль. Зверніть на це увагу.
Інструкція:
Декоративна закладка.
* Фізкультхвилинка
2. Повторення правил користування ножицями та клеєм.
1.Не тримай ножиці лезом догори.
2.Передавай ножиці лише в закритому вигляді.
3.Не ріж ножицями на ходу, не підходь до товариша під час різання.
4.Клади ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край столу, та не залишай їх розкритими.
5.Під час роботи з ножицями стеж за лінією розрізу і притримуй матеріал так, щоб пальці були якнайдалі від леза.
6.Підкладай папір під деталі, на які потрібно нанести клей, щоб не забруднити парту.
7.Нанеси клей на великі деталі по краю, а малі змащуй пензликом повністю від середини до країв.
8.Залишки клею витирай серветкою.
3. Самостійна робота учнів.
* Фізкультхвилинка
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
1.Рефлексія (учні сигналізують цеглинками лего).
2.Прибирання робочих місць.