Урок. ЗАСТОСУВАННЯ ВІДСОТКІВ У БАНКІВСЬКІЙ СПРАВІ ТА В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ

Про матеріал
Матеріал уроку може бути використано для узагальнення теми Відсотки.В роботі використані задачі компетентнісного характеру, які можуть бути використані як для самостійної роботи, так і для індивідуальної роботи
Перегляд файлу

Тема уроку: ЗАСТОСУВАННЯ ВІДСОТКІВ У БАНКІВСЬКІЙ СПРАВІ ТА В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ

Мета: узагальнити знання з теми; розв'язати ряд типових задач з теми; ознайомити учнів з поняттям « банк », «депозит»; розглянути застосування теми в різних галузях

Обладнання: таблиця «Відсотки», завдання «Скарбничка знань».

Тип уроку: розвиток компетентностей

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель відповідає на запитання , які можливо виникли під час виконання домашнього завдання ; учні зачитують розв'язання задач,  записані відповіді до домашнього завдання

 

     

II. Актуалізація опорних знань.

1. Усна вправа «Закінчи речення»

  • Щоб знайти відсотки від числа, потрібно….
  • Пропорція це - ….
  • Якщо пропорція правильна, то ….
  • Щоб знайти х з рівняння  х : 3 = 7 : 6  потрібно….
  • 80% = …
  • 12%=…
  • 115%=…
  • Число 16 відноситься до числа 8 як  число 12 до числа …

IIІ. Формулювання теми і мети уроку.

IV. Узагальнення знань з теми.

1. Теоретична частина

На уроці нам треба з'ясувати, де застосовуються знання, які ви отримали під час вивчення теми «Відсотки».

Поговоримо про банк та деякі аспекти його повсякденної роботи.

Банк — це установа, яка акумулює тимчасово вільні кошти на принципах строковості, надає кредити, здійснює грошові розрахунки.

Часто можна почути такі терміни: кредит, депозит, іпотека тощо. Може хтось із вас знає, що означають ці терміни і коли їх слід вживати?

Кредит — кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками.

Депозит — кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.

Відвідуючи магазини, ви можливо звертали увагу на знижки, які пропонуються напередодні свят. Чи дійсно вигідно здійснювати зараз покупку, чи доброчесні працівники магазинів? З’ясуємо це сьогодні.

2. Практична частина

При вивченні теми «Знаходження відсотків від числа, числа за його відсотками» ви отримали домашнє завдання: розв’язати задачу і записати відеоролик. Для створення ролика ви могли залучити своїх близьких, скористатись їх допомогою. Переглянемо ці задачі і поміркуємо, як їх можна розв’язати, володіючи знаннями з теми « Пропорція. Відсоткове відношення»

Задача1. Банк нараховує вкладнику 15 % річних. Наприкінці першого року вклад разом з відсотками становив 25 300 грн. Яку суму грошей було покладено на депозит спочатку? (Ролик)

Учень розв’язував її , знаходячи відсотки від числа. Учні коментують, що цю задачу можна розв’язати за допомогою пропорції і складають її на дошці.

Задача 2. Ціна на купальник, що дорівнює 280грн., влітку підвищилась на 25%. У зимовий період вона знизилась на 30%. Якою стала ціна купальника взимку? (Ролик)

Перед учнями задача: як розв’язати цю задачу за допомогою пропорції.

Задача 3. В аптеці придбали лікарську сировину “Ромашки квіти”. На упаковці вказано масу нетто 40 г ± 3%. Якою може бути маса упаковки в грамах?(Ролик)

3. Застосування набутих компетентностей

Ви уже мали змогу порівняти розв’язування задач знаходженням відсотків від числа, числа за його відсотками чи за допомогою пропорції. Розв’яжіть наступну задачу, обираючи раціональний спосіб.

Задача 4 «Чорна п’ятниця»

В “ чорну п’ятницю ” в магазині  електротехніки придбали ноутбук. На ціннику була вказана знижка 12% і ціна становила 9 856 грн. Тиждень перед покупкою покупець в цьому ж магазині бачив цей ноутбук за ціною 11 000 грн. Чи дійсно ціну знизили на 12%?

 

Розв’язування на дошці:

         100 – 12 = 88(%)

Нехай х грн – початкова ціна ноутбука. Складемо пропорцію:

9 586 грн – 88%

      х грн   - 100%

              ;

 

               ;

 

            х =11 200(грн)

11 200 грн 11 000 грн. Отже, в магазині зробили знижку не на 12%

№641. Костюм коштував 1600 грн. Спочатку його ціну підвищили на 20%, а потім нову знизили на 10%. Якою стала ціна після цих змін? На скільки відсотків змінилася початкова ціна?

 

Розв’язування на дошці:

 

1)  100 + 20= 120(%)

   Нехай х грн – ціна після першої переоцінки. Складемо пропорцію:

      1 600 грн – 100%

            х грн – 120%

           ;

           х =  ;

 

              х = 1 920(грн)

     2) 100 – 10 = 90(%)

          Нехай у грн – ціна після другої переоцінки. Складемо пропорцію:

         1 920 грн – 100%

                у грн – 90%

              ;

              ;

              у = 1 728 (грн)

        3) 1 728 – 1 600 = 128(грн) – на скільки грн змінилась ціна;

        4) – на скільки % змінилась ціна.

Відповідь. 1728 грн, зменшилась на 8 %.

Розв’язуючи задачі біля дошки, учні дають відповіді на питання із «Скарбнички знань».

«Скарбничка знань»

  1. Сформулюй основну властивість пропорції
  2. Пропорція це - …
  3. Зменшити на 50 % означає зменшити у 2 рази. Чи вірно це?
  4. Збільшити на 200% означає збільшити у 2 рази. Чи вірно це?
  5. Склади пропорцію з чисел 4, 6, 15, 10.
  6. Як називаються члени пропорції?
  7. Як знайти невідомий крайній член пропорції?
  8. Як знайти невідомий середній член пропорції?

V. Підсумок уроку

  • Тепер я зможу…
  • Я спробую…
  • Мене здивувало…
  • Урок мені дав для життя…

Рефлексія (  На початку уроку учні отримали набір з 4 пелюсток: червоний – в захваті від уроку, жовтий – мені було цікаво, зелений – в цілому все непогано, синій – мені не все було зрозуміло. )

  Складемо «Квітку досягнень»

VI. Домашнє завдання

Скласти дві задачі на відсоткові розрахунки.

 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
1219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку