17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок-презентація до теми: "Ділення раціональних чисел"

Про матеріал
Базуючись на знаннях пройдених тем про зміст дії ділення та правил множення раціональних чисел учні уміло сформульовують правила ділення раціональних чисел та виконують завдання.
Перегляд файлу

Дата _______

Урок № ____

Тема.  Ділення  раціональних  чисел

Мета:  базуючись  на  знаннях учнів  про  зміст  дії  ділення та  правил множення    раціональних  чисел, сформулювати  правила  ділення  раціональних  чисел,  розпочати  роботу  з  вироблення  вмінь  застосовувати  ці  правила  для  розв’язування  вправ,  що  передбачають  виконання  ділення  раціональних  чисел;

розвивати обчислювальні  навички,  усну  та  письмову  математичну мову;                                                                                                                                                                                                                                                 формування  ключових  компетенцій:  вміння  долати  труднощі,  навички  роботи  з  підручником, довідковим  матеріалом;

виховувати  почуття  відповідальності  за  якість  та  результат  виконуваної роботи;  формувати  соціальну  компетентність:  увагу,  акуратність,  наполегливість;

формувати  вміння  здійснювати  контроль  та  самоконтроль;

сприяти збереженню  здоров’я  учнів.

Тип уроку:  урок засвоєння нових  знань.

Обладнання:  підручник,   дидактичний  матеріал,  мультимедійний  проектор,  презентація  MicrosoftPowerPoint

 

Хід уроку:

І.   Організаційний момент. Мотивація  навчальної  діяльності.

Діти,  з  якими числами  ми познайомились  на  попередніх  уроках? 

Які  дії  з  ними  ми  навчилися  виконувати? 

На  цьому  уроці  ми   вивчимо  ще  одну  дію  з  раціональними  числами – діленням.

 

ІІ.  Перевірка  домашнього  завдання.

Відповісти  на  питання  учнів,  які  виникли  при  виконанні  домашньої  роботи. 

Зібрати  зошити  на  перевірку.

 

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань

 

1. Не  виконуючи  арифметичних  дій  порівняй:   (Слайд 2,3)

  1. - 76 ∙ 38  та  - 76 ∙ ( - 38)
  2. 16 · 4,4 · 0  та  -7 · 3,67
  3. -29 – 19   та  -29 · (-19)
  4. -18 · 18   та  -18 + 18
  5. 0,3· (7 – 5) та 0,3· (5 – 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Вправа  «Сходинки»:  виконай  дії,  щоб  отримати  кінцевий  результат  (робота  в  групах)  (Слайд 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV.Формування  знань

 

  1.  Проблема:  Невідоме  число  помножили  на  – 3,   дістали  15.  Яке  невідоме  число?

(Очевидно,  що  умову  задачі  мовою  математики  записують  так:  якщо   х – невідоме  число,  то  х ∙ ( - 3) = 15.  Отже,  поділити  якесь  число  а  на  число b означає  знайти  таке  с,  щоб  а = b ∙ с).  (Слайд 5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ділення  з  однаковими  знаками. 

Ми  знаємо,  що  - 3 ∙ ( + 5) = - 15;  - 3 ∙ ( - 5 ) = + 15,  і  щоб  помножити  два  числа  з  однаковими знаками  ( різними  знаками),  достатньо  перемножити  їх  модулі   та  перед  результатом  поставити  знак «+» (« - »).

  1. Властивості  ділення : 

а : 1 = а

а : а = 1

0 : а = 0

На  нуль ділити  не  можна!

 

  1. Мнемонічне  правило:  Слайд  6.

 

 

 

 

V.  Формування  вмінь

 

  1.  Вправа  «Сонечко»  (Слайд  7)

 

 

  1. Робота з  підручником  (робота  в  парах)
  1.  Знайдіть   частку

а) – 18 : ( - 12);                                      б)  - 4,5 : 9; 

в)  38,6 : ( - 3,86);                                  г)  - 9,6 : ( - 4,8);    

д) – 5,2 : 0,01;                                        е)  14 : ( - 0,28);

ж) ;                                       з)  ;

и)  ;                                        к) .

  1. Розв’яжіть  задачу

 В першій  банці  в 3 рази більше молока, ніж у  другій. Якщо з першої перелити 20 л до другої, то молока в банках буде порівну. Скількі літрів молока в кожній банці? (Слайд 9,10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв’яжіть  рівняння  (Слайд 11)

а)  - 4,3 ∙ х = 14,62;                                                б) .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ.Фізкульхвилинка  (Слайд 8)

 

Раз – підняти  руки  вгору,

Два – нагнутися  додолу.

Не  згинайте,  діти,  ноги,

Як  торкнулися  підлоги.

Три,  чотири – прямо  встати,

Будем  знову  починати.

Хто  зуміє  присідати

І  ногам  роботу  дати?

Раз – піднялись, два – присіли

Хай  мужніє  наше  тіло.

Хто  втомився  присідати

Може  вже  відпочивати.

Руки  в боки,  руки  так,

Руки  вгору,  як  вітряк.

Раз  піднялись,  два  присіли

І за  парти  тихо  сіли.

 

VІІ.  Підсумки  уроку

1. Відповісти  на  питання

За  яким  правилом  виконуємо  ділення  двох  чисел: 

а)  з  однаковими  знаками; 

б)  з  різними  знаками;

в)  додатного  на  від’ємне;

г) від’ємного  на   –3.

2.  Перевір  себе (Виконання  вправ з взаємоперевіркою)    (Слайд 12,13)

 

 

 

VІІ.  Підсумки  уроку.  Рефлексія

 

 

VІІІ. Домашнє  завдання

 

1.Знайдіть частку:

а) 3,6: (-4);б)-2,5: (-7,5); в) -8,64: 1,2;г) -56,68 :  (-0,01);д)-2: 0,05;е) ;ж);з);и)

 

2. Розв’яжіть  рівняння: 

а)  4 х = – 10;        б)  –0,4х = –2;   в)  .

3. Знайдіть  значення  виразу: 

а)  –5(1,2а – 6) + 7а,  якщо  а = –208;  б) (5а –0,8) –(–5,2а + 0,1),  якщо  а = 0,1.

4.  Творче  завдання:  виконайте  дії: 

 

                              

docx
Додано
17 березня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку