Урок засвоєння нових знань

Про матеріал
Цей урок сприяє розвитку культури спілкування та усвідомленого використання мовних норм, що є важливими для формування правильних комунікативних навичок учнів.
Перегляд файлу

Тема: Вживаю ввічливі слова

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Мета: ознайомити учнів з правилами вживання ввічливих слів у різних ситуаціях; розвивати мовленнєву активність, пам'ять, логічне мислення учнів; виховувати культуру спілкування, повагу до інших, відповідальність за мовленнєву поведінку.

Обладнання:

Підручник Пономарьової для 2 класу, картки з ситуаціями, картки з ввічливими словами, ілюстрації, що демонструють різні ситуації спілкування

Хід уроку:

І. Організація класу (2 хв)

Привітання учнів.

 - Доброго дня, дітки! Давайте почнемо наш урок, гарно налаштуємося на роботу та будуть у нас чудові результати!

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв)

- Сьогодні ми будемо вчитися, як правильно говорити ввічливі слова. Кожен з вас хоче бути ввічливим і уважним до інших, тому це важливо!

- Які ви знаєте ввічливі слова?

- Коли ми можемо їх вживати?

- А чи пам’ятаєте ви, коли вживаються слова «будь ласка», «дякую», «вибачте», «добрий день», «до побачення»?

ІІІ. Основна частина (15 хв)

1. Вивчення нового матеріалу:

Читання тексту з підручника (с. 49).

Проведення інтерв’ю з однокласниками Проведення інтерв’ю з однокласниками

2. Дискусія.

- Діти, а зараз до вашої уваги такі ситуації.

- Ти заходиш до класу. Що треба сказати? Які ввічливі слова використати? - - - Ти хочеш запитати поради у вчителя. А тут?

3. Практична робота в парах:

     Учні отримують картки із ситуаціями та повинні скласти діалоги, використовуючи ввічливі слова (наприклад: «Ми запитуємо у сусіда, чи можна позичити ручку: «Можна, будь ласка, позичити ручку?»).

      Вправа на формування ввічливих запитів та подяк. Учні працюють парами, один задає запитання, а інший відповідає ввічливо.

4. Ілюстрація до теми:

Показую малюнки, де зображені різні ситуації спілкування (зустріч з другом, запитання до вчителя, допомога товаришу), а учні повинні визначити, яке ввічливе слово найбільше підходить для кожної ситуації.

IV. Закріплення вивченого матеріалу (5 хв)

1. Гра "Впіймай ввічливе слово": Я читаю речення з пропусками. Учні повинні доповнити пропущені ввічливі слова.

- Дай мені ручку….

- Мамо, …., мене за розбиту тарілку.

- Бабусю, дуже смачні млинці….

2. Робота в групах: кожна група отримує картки зі ситуаціями, де потрібно додати ввічливі слова (наприклад, «Попроси у друга допомоги»). Групи презентують свої варіанти.

V. Підсумок уроку (3 хв)

1. Запитання до учнів:

- Чому важливо вживати ввічливі слова?

- Коли ви будете використовувати ввічливі слова?

V. Підсумок уроку. Наголошую на важливості ввічливості у спілкуванні, на тому, що це створює доброзичливу атмосферу і допомагає уникати непорозумінь.

VI. Рефлексія (3 хв)

Учні по черзі висловлюють свою думку: «Як я буду використовувати ввічливі слова?»

  •          Кожен з вас може стати прикладом ввічливості для інших, тому давайте разом створювати атмосферу доброзичливості в нашому класі.

VII. Домашнє завдання (1 хв)

Скласти і записати 5 речень, в яких використовуються ввічливі слова: «будь ласка», «дякую», «вибачте», «добрий день».

 

 

 

docx
Додано
19 листопада
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку