Тема: Вживаю ввічливі слова
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Мета: ознайомити учнів з правилами вживання ввічливих слів у різних ситуаціях; розвивати мовленнєву активність, пам'ять, логічне мислення учнів; виховувати культуру спілкування, повагу до інших, відповідальність за мовленнєву поведінку.
Обладнання:
Підручник Пономарьової для 2 класу, картки з ситуаціями, картки з ввічливими словами, ілюстрації, що демонструють різні ситуації спілкування
Хід уроку:
І. Організація класу (2 хв)
Привітання учнів.
- Доброго дня, дітки! Давайте почнемо наш урок, гарно налаштуємося на роботу та будуть у нас чудові результати!
ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв)
- Сьогодні ми будемо вчитися, як правильно говорити ввічливі слова. Кожен з вас хоче бути ввічливим і уважним до інших, тому це важливо!
- Які ви знаєте ввічливі слова?
- Коли ми можемо їх вживати?
- А чи пам’ятаєте ви, коли вживаються слова «будь ласка», «дякую», «вибачте», «добрий день», «до побачення»?
ІІІ. Основна частина (15 хв)
1. Вивчення нового матеріалу:
Читання тексту з підручника (с. 49).
Проведення інтерв’ю з однокласниками Проведення інтерв’ю з однокласниками
2. Дискусія.
- Діти, а зараз до вашої уваги такі ситуації.
- Ти заходиш до класу. Що треба сказати? Які ввічливі слова використати? - - - Ти хочеш запитати поради у вчителя. А тут?
3. Практична робота в парах:
Учні отримують картки із ситуаціями та повинні скласти діалоги, використовуючи ввічливі слова (наприклад: «Ми запитуємо у сусіда, чи можна позичити ручку: «Можна, будь ласка, позичити ручку?»).
Вправа на формування ввічливих запитів та подяк. Учні працюють парами, один задає запитання, а інший відповідає ввічливо.
4. Ілюстрація до теми:
Показую малюнки, де зображені різні ситуації спілкування (зустріч з другом, запитання до вчителя, допомога товаришу), а учні повинні визначити, яке ввічливе слово найбільше підходить для кожної ситуації.
IV. Закріплення вивченого матеріалу (5 хв)
1. Гра "Впіймай ввічливе слово": Я читаю речення з пропусками. Учні повинні доповнити пропущені ввічливі слова.
- Дай мені ручку….
- Мамо, …., мене за розбиту тарілку.
- Бабусю, дуже смачні млинці….
2. Робота в групах: кожна група отримує картки зі ситуаціями, де потрібно додати ввічливі слова (наприклад, «Попроси у друга допомоги»). Групи презентують свої варіанти.
V. Підсумок уроку (3 хв)
1. Запитання до учнів:
- Чому важливо вживати ввічливі слова?
- Коли ви будете використовувати ввічливі слова?
V. Підсумок уроку. Наголошую на важливості ввічливості у спілкуванні, на тому, що це створює доброзичливу атмосферу і допомагає уникати непорозумінь.
VI. Рефлексія (3 хв)
Учні по черзі висловлюють свою думку: «Як я буду використовувати ввічливі слова?»
VII. Домашнє завдання (1 хв)
Скласти і записати 5 речень, в яких використовуються ввічливі слова: «будь ласка», «дякую», «вибачте», «добрий день».