Урок засвоєння нових знань.Таблиця множення числа 4. Розв’язування вправ і задач на засвоєння таблиці множення числа 4.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 4, повторити таблицю множення чисел 2,3; формувати уміння застосовувати таблиці для знаходження значень виразів та розв’язування задач, удосконалювати вміння дітей працювати з папером, вчити виготовляти журавлика (спосіб орігамі), розвивати обчислювальні вміння і навички, логічне мислення, кмітливість і фантазію, увагу, виховувати любов до природи, дружні відносини в колективі, почуття патріотизму та відданість своїй Батьківщині, бажання примножувати її багатства.
Перегляд файлу

Інтегрований урок(математика та дизайн і технології) у 2-А класі

Вчитель:Барткова Оксана Валеріївна          

Тема. . Таблиця множення числа 4. Розв’язування вправ і задач на засвоєння таблиці множення числа 4.

2. Виготовлення журавлика у техніці орігамі.

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 4, повторити таблицю множення чисел 2,3; формувати уміння застосовувати таблиці для знаходження значень виразів та розв’язування задач, удосконалювати вміння дітей працювати з папером, вчити виготовляти журавлика (спосіб орігамі), розвивати обчислювальні вміння і навички, логічне мислення, кмітливість і фантазію, увагу, виховувати любов до природи, дружні відносини в колективі, почуття патріотизму та відданість своїй Батьківщині, бажання примножувати її багатства.

Обладнання: мультимедійна презентація, карта України, на дошці записи  з прикладами, ЛЕГО, фішки, пазли для складання геометричних фігур, папір для орігамі, ножиці, клей, кольорові олівці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Вид уроку: інтегрований урок-подорож.

Хід уроку

I.Організація класу. Слайд 1

Продзвенів уже дзвінок,

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться.       

- Діти, до нас на урок прийшли гості. Давайте повернемось до них та привітаємось!

II. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Слайд 2

Сьогодні урок у нас буде незвичайним, цікавим, творчим та захоплюючим. Вам потрібно бути уважними та кмітливими, щоб показати гарні знання з двох предметів: математики та дизайну і технології. Ми вивчимо таблицю множення 4 для того, щоб вміти розв’язувати вирази і задачі. А що будемо виготовляти з паперу ви    дізнаєтесь згодом.

І скажу вам по секрету,що до нас скоро завітає гість, який вже в дорозі і ось-ось з’явиться.

А для того щоб він швидше прийшов давайте відгадаємо загадку.

Довгі ноги, довгий ніс. Прилетів — обід приніс: Смачних жабеняток Для своїх маляток. (Журавель)
III. Актуалізація опорних знань.

Так,дійсно це Журавель.А чм знали ви,що:

  •  У японській міфології він є символом довголіття;

-прилітає до нас весною, а відлітає восени;

-має дві назви залежно від пори року;

-за один день здатен пролетіти до 800 км;

в Україні занесений до Червоної книги.

Молодці,ви дуже кмітливі!

Розгляньте будь ласка  (Журавля)Слайд 3

 Цей– журавель, облітав сто доріг, сто земель. І нас запрошує у захоплюючу мандрівку кордонами нашої країни.

- Діти, яка пора року йде після зими?(Весна)

- А ви хочете, щоб вона швидше настала? (Так)

- За народним повір’ям «Журавлі на крилах весну приносять». Тому, подорожуючи, ми будемо виготовляти журавликів з паперу (демонстрація виробу), ніби тим самим закликати весну. Слайд 4

- Так, як ми сьогодні будемо вивчати таблицю множення 4, скажіть, з чим асоціюється у вас число 4? (4 основні стихії – вогонь, вода, земля, повітря, 4 пори року, 4 сторони горизонту).

- Які 4 сторони горизонту ви знаєте?

- Як визначити, де вони знаходяться, стоячи лицем до карти?

Отож, сьогодні журавлик пропонує нам побувати у 4 куточках нашої України. А дізнатися про її багатства ви зможете лише тоді, коли виконаєте ряд математичних завдань.

Вирушаємо у дорогу. Уявіть себе маленькими журавликами. Ось ви розправили свої крильця і полетіли. Внизу простягнулися безкраї ділянки мішаних лісів. А ось і річка, на берегах якої красується місто. Подивіться, де ми зупинилися?

Так, це -  північ нашої країни. Швидше виконаємо запропоновані завдання, щоб дізнатися, що ж то за місто, яке ми бачили з вишини.

1.Каліграфічна хвилинка гра « Так або ні». Слайд 5

Журавлик пропонує пограти у гру « Так або ні».

(Вчитель задумує число.Учні задають вчителю запитання, на які він відповідає «так» або«ні», аж поки не відгадають число. Задумане число 14). Пояснення вчителем написання числа 14.

  • Як називаються числа при множенні?
  • Як називаються числа при діленні?

Робота з ЛЕГО.

1 варіант складає і записує 1 приклад, щоб число 14 було добутком.

2 варіант складає і записує 1 приклад, щоб число 14 було діленим. (Перевірка).

2. Усний рахунок.

- Покажемо свої вміння усно рахувати. Журавлики літають, рухаються. І журавлик пропонує вам пограти у гру «Карусель».

а) Гра «Карусель» Слайд 6

1в. -  (вчителі) задають приклади на множення і ділення.

2в. – (учні) відповідають і міняються місцями.

- Хто отримав 5 фішок, 4, 3, 2, 1?

б) Складання задачі за виразом. Слайд 7

- Що ставимо при множенні на 1-ше місце, на 2-ге місце?

Діти 1 групи складають і записують задачу за виразом: 3 * 7 – 9 (індивідуально).

 - Змініть запитання до задачі так, щоб друга  дія була додавання.

в) Математичний диктант.

Діти 2 групи – працюють над математичним диктантом фронтально (1 учень – на дошці).

 - Як називаються числа при додаванні, відніманні, множенні, діленні?

- Яку дію треба виконати, щоб число збільшити в кілька разів, зменшити в кілька разів?

Знайти добуток чисел 3 і 5;

знайти частку чисел 18 і 2;

різницю чисел 9 і 6 зменшити у 3 рази;

суму чисел 10 і 0 збільшити у 2 рази.

У ставку плавало 6 гусей. Скільки у них лап? (15, 9, 1, 20, 12).

Перевірка задачі.

- Молодці, виконали завдання правильно. Увага – на екран. А місто, яке ми бачили з висоти пташиного польоту - Київ. Слайд 8

Це головне місто нашої країни, або як сказати по іншому? (Столиця). Знаходиться на півночі нашої держави, ближче до центру. Місто-герой, одне з найбільших і найстаріших міст Європи. Місто, поділене навпіл найбільною річкою України – Дніпром. Центр культурних та архітектурних пам’яток України, зокрема Софійський собор та Києво-Печерська Лавра.

Слайд 9

 

Місто славиться видами транспорту – метрополітен (метро), який прокладають зазвичай у тунелях та фунікулер - рейковий транспортний засіб з канатною тягою для перевезення людей або вантажів по крутій трасі.

3. Початок виготовлення журавлика.

  • Діти, а як летять журавлі?
  • На яку геометричну фігуру схожий ключ? Слайд 10

Журавлі летять трикутником, або як в народі кажуть «ключем» або «клином». Журавлиний ключ рухається злагоджено і чітко. На чолі кожної зграї летить вожак, що задає ритм польоту. Решта птахів летять за ним в 2 ряди. Ті, що летять позаду, точно повторюють рухи його крил. Завдяки такій дисципліні журавлі не налітають одне на одного, чітко тримають дистанцію і можуть пролетіти багато тисяч кілометрів.

  • Отож, почнемо виготовляти журавликів у техніці орігамі.
  • У якій країні придумали цю техніку?
  • Що означає слово «орігамі» в перекладі?
  • Візьміть аркуш паперу, який лежить перед вами.
  • Підніміть руки, у кого квадрат жовтого кольору, червоного, оранжевого, білого.
  • Діти, як називають журавлів навесні, коли вони повертаються із вирію? (Веселики).
  • Правильно. І ми будемо сьогодні виготовляти різнокольорових веселиків, щоб підняти настрій ї з радістю закликати весну.
  • Яка це геометрична фігура?
  • Що ви знаєте про квадрат?
  • Зігніть квадрат по діагоналі, утворюючи рівносторонній трикутник так, щоб усі його сторони співпали. Добре прогладьте пальцями лінію згину.

Відкладіть свій майбутній виріб в сторону

IV. Фізкультхвилинка (під музику «Україна – це ми К. Бужинська»).

V. Сприймання й усвідомлення нових знань.  Продовжуємо мандрувати і летимо далі. А які краєвиди видніються внизу. Ось -  високі хребти гір, на зміну яким приходять широкі та безкраї поля. Аж подих захоплює від такої неймовірної краси.

  • В якій стороні горизонту ми побачили таку красу?

Так, це - захід України. Що ж то за гори і поля дізнаємось, коли вивчимо нову тему уроку.

  1. Складання таблиці множення 4.
  • Що таке множення?
  • Що ставимо при множенні на 1-ше місце, на 2-ге місце?
  • Складемо таблицю множення числа 4. (Учні коментовано складають і записують приклади, перевіряючи їх на екрані). Слайд 11

  • Що цікавого помітили? (Добуток збільшується на 4).

(Повторення і запамятовування таблиці).

  1. Порівняння таблиць в підручнику.
  • В підручнику розгляньте таблицю множення на 4 і порівняйте її з складеною нами таблицею.
  • Що ви помітили?
  • Який закон множення використали?(Переставний)
  • Як він формулюється?

Слайд 12

Ми чулово вивчили нову тему, тому знайомимось із багатствами заходу України. Гори, які ми бачили – це Карпати. Найвища гора Карпат і найвища точка України – Говерла. Її висота 2061м. А це – Катпатські поля, які мають назву – полонини. На них випасають овець, а також використовують для сінокосу.

Слайд 13

 

Карпати славляться стрімкимигірським річками та видовищними водопадами. Перед вами річка Прут та водопад Гук, який розташований на висоті 900 м над рівнем моря. Тому журавлик і ми його можемо побачити з вишини.

3.Продовження виготовлення журавлика.

  • Діти, до якої групи тварин належить журавель?
  • Яка головна ознака птахів?
  • Щоб наші журавлики могли літати, ви зробите їм крила, вкриті пірям. Для цього нам стануть у пригоді ножиці. (Давайте повторимо правила безпечної поведінки з ними).

 

 

Слайд 14

  • Візьміть складений трикутник в ліву руку. Тримайте за лінію згину. За допомогою ножиць на двох інших сторонах трикутника зробіть надрізи, завдовжки 1 см. Починайте робити перший надріз, відступивши від кута приблизно 1,5 см. Відстань між надрізами старайтесь робити однаковою. Не дорізаючи знову 1,5 см з обох боків наступного кута трикутника продовжуйте працювати у тому ж напрямку. Закінчуємо робити надрізи знову не дорізаючи 1,5 см до останнього кута. Наші пірїнки готові.

VI. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика). Слайд 15

Можемо продовжувати нашу мандрівку. Але що це? Почали насуватися хмари і пішов дощик. «Дощик»

  • Спочатку дощик капає тихенько,
  • Як наш вказівний пальчик
  • По долоньці б’є легенько.
  • Краплинок поки що мало,
  • Та ось середній пальчик включився вдало.
  • Безіменний примкнути зумів,
  • І трохи гучніше дощик зашумів.
  • Ось мізинчик теж пограти захотів,
  • Ще сильніше дощик зашумів.
  • Великий пальчик ми взяли з собою,-
  • Дощ іде уже стіною.
  • Сильніше всією долонькою ударяємо,
  • Від дощу де нам сховатися, ми знаємо.
  • Вихід є, і нам потрібно дуже постаратися,
  • Щоб перетворити дощ на бурю овацій.

Дощик пройшов і знову засяяло сонечко. Можна рухатися далі.

VII. Осмислення звязків і залежностей між елементами виучуваного.

Продовжуємо мандрівку. І знову під нами – неймовірна краса. Це широкі та безкраї степи. На зміну степам приходять глибокі водні простори.

В якій стороні горизону ми знаходимось? Правильно, ми на півдні нашої країни. Які ж завдання запропонував журавлик нам виконати, щоб ближче побачити цю красу та дізнатись про багатства півдня України.

1.Диференційоване розвязування прикладів. Слайд 16

Ми попрацюємо диференційовано, щоб показати свої вміння застосовувати таблицю при розвязанні прикладів.

Діти 1 ряду виконають завдання на пірїнках, які передали друзі журавлика, самостійно.

4 * 6 = 20 + …               … + 2 = 4 * 3

4 * 2 = 2 * …                  … * 4 = 4 * 9

4 * 5 = … - 10                30 - … = 4 * 7

А діти 2 і 3 рядів працюють над прикладами № 695 на дошці.

2.Гра «Передай крейду». (Виконуємо 6 прикладів).

  • Які дії 1 ступеня ви знаєте?
  • А які дії 2 ступеня?

Перевірка роботи 1 ряду (по 1 прикладу з кожного стовпчика).

3.Розвязування задачі № 697 та запис її у зошити. Слайд 17

Покажемо  вміння розвязувати задачі.

  • Прочитайте задачу самостійно.
  • Про що йдеться мова в задачі? (Про тканину і покупців).
  • 1 учень читає задачу вслух.
  • Яке запитання до задачі? (Увага на екран).
  • Що означає число 2, 4, 12 в задачі?
  • Що треба дізнатися в задачі?
  • Яка це задача (проста чи складена)?
  • Якого типу ця задача? (На знаходження невідомого зменшуваного).
  • Як знайти невідоме зменшуване?
  • Можемо ми відразу у першій дії знайти скільки метрів тканини було в рулоні спочатку, трбто невідоме зменшуване?
  • Чому?
  • А можемо ми знайти скільки метрів тканини відрізали, тобто відємник?
  • Як? (4 * 2 = 8 м)
  • А чому не 2 * 4?
  • То яка 1 дія?
  • Знаючи, скільки метрів тканини відрізвли, тепер можемо знайти скільки метрів тканини було в рулоні спочатку?
  • Як? (8 + 12 = 20 м)
  •  То яка 2 дія?
  • Який математичний вираз склали до задачі? (4 * 2 + 12)
  • Прокоментуйте відповідь.

Слайд 18

Ви показали гарні знання і вмієте застосовувати вивчену таблицю при розвязанні прикладів і задач, тому увага – на екран. Широкі водні простори – це Чорне море – важливий район транспортних перевезень.  А також – Азовське море – наймілкіше море у світі. Тут розвинене рибальство та виробництво суден.

Слайд 19

 

А також у степах півдня нашої держави розміщений славнозвісний заповідник Асканія-Нова, де росте понад 500 видів рідкісних рослин та живе понад 1000 видів тварин. До речі, у цьому заповіднику живе найкрасивіший степовий журавель (красавка). У нього короткі дзьоб та ноги, а обабіч голови – довгі пера – «косички». Тому й у народі його назвали «красавкою».

В Україні існує ще один вид журавлів – журавель сірий. Це -  великий  довгоногий птах, як свійська гуска завбільшки, з довгою шиєю, прямим сильним дзьобом. Під час перельоту зустрічається по всій території України. Як рідкісний птах журавель сірий занесений до Червоної книги України.

3.Продовження виготовлення журавлика. Слайд 20

- Діти, продовжимо виготовляти журавлика. Подумайте, якого журавлика ви хочете виготовити: сірого – з довгою елегантною шиєю і довгим дзьобом, чи красавку – з коротшим дзьобом і шиєю. Візьміть потрібний шаблон. Відступіть від початку лінії згину (кута) приблизно 1,5 см і прикладіть його до лінії згину так, щоб лінії співпали. Не посуваючи шаблон з місця, обведіть простим олівцем контур шаблона, починаючи з клюва. Від місця, де закінчується шия до лінії згину лінію проводити не треба. За допомогою ножиць виріжте клюв, голову і шию по обведеній лінії.

- Можна рухатися далі. Летимо і бачимо, що степи не закінчуються, а видніються все далі і далі на видноколі. Опускаємося трохи нижче. Що це за чорні цяточки, мов мурахи рухаються всюди.

- В якій стороні горизонту ми знаходимось? Правильно, ми на сході нашої держави.

VIII. Систематизація знань, отриманих на уроці.

А щоб дізнатися, що то за чорні цятки рухаються навколо, журавлик пропонує попрацювати в групах. Повторимо правила поведінки при роботі в групах.

1.Робота в групах. Слайд 21

Кожна група отримає завдання: з пазлів скласти геометричну фігуру, розказати правило та повязати її з темою нашого уроку. (1 гр. - прямокутник, 2 гр. - квадрат, 3 гр. - трикутник). На складання фігури дається 3 хвилини.

Перевірка виконаного завдання.

Слайд 22

Ви гарно справились із запропонованим завданням, тому увага – на екран. Схід України – це місце, де знаходяться родовища кам’яного вугілля (чорного золота) і кам’яної солі. Видобувають ці корисні копалини двома способами: кар’єрним (відкритим) і шахтним (закритим). А чорні цятки – це шахтарі – люди, які працюють в шахтах. Професія шахтаря - одна з найпочесніших у нашій державі. Вона вимагає сили, розуму і відваги.

  • А хто в майбутньому хоче стати шахтарем і видобувати камяне вугілля?
  • Що треба робити вже зараз, щоб у майбутньому здобути професію?

2.Закінчення виготовлення журавлика.Слайд 23

Наша подорож підходить до кінця. І залишилося ще декілька кроків, щоб у ваших руках зявився паперовий вевелик. Розгорніть заготовку. Покладіть її на парту так, щоб клюв журавлика дивився догори, до сонечка. Візьміть правою рукою за верхній кут і накладіть його на нижній. Це хвіст нашого журавлика. Намажте трохи клеєм нижню частину хвоста і приклейте до неї верхню. Потримайте декілька секунд, щоб частини хвоста склеїлись. А тепер намажте трохи клею на внутрішню частину одного крила і склейте два крила докупи. Потримайте декілька секунд. Ось журавлик і готовий. Тепер, за бажанням, намалюйте кольоровим олівцем своєму журавлику очі і розфарбуйте клюв.

-Діти, куди веселики з радістю повертаються навесні? І нам час закінчувати мандрівку і повертатися у клас.

IX. Підсумок уроку

1.Робота над віршем

Облітав журавель, сто доріг, сто земель.

Облітав, обходив, ноги, крила натрудив.

Ми спитали журавля: -Де найкращая земля?

Журавель відповідає …

- Як ви думаєте, що відповів журавель?

- То ж будьмо патріотами своєї країні. Що не означає?

-А наших журавликів відпустимо на волю. Нехай летять на рідну землю Україну і на крилах приносять їй весну. І нехай ту частинку вашої душі, яку ви вклали у цього журавлика передадуть неньці-Україні. І вона ще більше зміцніє, змужніє, згуртується і переможе ворогів. І запанує мир і спокій, добро і злагода, щастя і любов навіки. (Діти прикріплюють журавликів по кордону до карти України).

2. Вправа «Незакінчене речення» (мікрофон)

  • На сьогоднішньому уроці я дізнався (лася) …
  • На сьогоднішньому уроці я навчився (лася) …
  • Справжнім відкриттям для мене було …
  • Я впевнений (на), що  таблиця множення 4 …
  • На уроці виникли труднощі …

3.Домашнє завдання:повторити табл.множення чисел 2і 3,вивчити табл.множ.числа 4.

Дякую всім за урок! Слайд 25

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку